Ny spiller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Technics SL-1210GAE 59.990- med Nagaoka pick-up 1 igjen pr 9. april 2021
    Technics SL-1200G 44.490,- uten pick-up
    Technics SL-1210GR 16.990,- sølv uten pick-up
    Technics SL-1200GR 16.990,- svart uten pick-up
    Technics SL-1000R 199.990,- uten pick-up
    Technics SL-1500C 11.990,- med Ortofon pick-up
    Technics SL-1210MK7 11.990,-


    Var det AVARER som er tomme?
    Nei, tomt for Perpetuum Ebner
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Om du er interessert i et rolig og bekymringsfritt hi-fi liv uten å plages av tanker om oppgraderinger.....
    Tecnichs SL-1500C eller den siste modellen de har lansert; uten p.u., uten riaa-forsterker og uten DJ-artefaktene :
    SL-100-C.

    Ja, mye av det som er presentert i denne tråden er virkelig gode spillere til prisen,
    men det betyr bare at de er nesten like gode som Technics sine spillere til samme pris.
    Og, nei - jeg er ikke sponset :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Om du er interessert i et rolig og bekymringsfritt hi-fi liv uten å plages av tanker om oppgraderinger.....
    Tecnichs SL-1500C eller den siste modellen de har lansert; uten p.u., uten riaa-forsterker og uten DJ-artefaktene :
    SL-100-C.

    Ja, mye av det som er presentert i denne tråden er virkelig gode spillere til prisen,
    men det betyr bare at de er nesten like gode som sine spillere til samme pris.
    Og, nei - jeg er ikke sponset :)
    Så du mener Technics er bedre enn de andre som blir nevnt her? Spennende...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har vært borti Music Hall MMF 9.3?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    roksan attessa synes jeg også ser fin ut.
    rs_attessa_tt_front_black.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ukomfortabel med armen, men det er nå meg. Roksan kan sine ting, så den låter sikkert glimmers.
    Den har innebygget riaa, noe jeg ikke gidder å betale for.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt den Technics 1500... Tror ikke du skal bytte ut en solid Luxman-spiller til fordel for den flimsy, spinkle saken der.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.002
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hmmm. Mer et utpreget lifestyle produkt ser det ut som, etter litt lesning. Streaming og turntable hører ikke hjemme i samme setning.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.002
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt den Technics 1500... Tror ikke du skal bytte ut en solid Luxman-spiller til fordel for den flimsy, spinkle saken der.

    Er den så ille? Har kun sett bilder, men hadde ikke forventet denslags fra Technics.....
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm. Mer et utpreget lifestyle produkt ser det ut som, etter litt lesning. Streaming og turntable hører ikke hjemme i samme setning.
    Går både i streaming og vinyl hos meg så jeg klarer ikke å se problemet med det.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ble overrasket selv etter å ha kjøpt den via nettbutikk, usett. Hadde den noen mnd, og den låt bra, for all del, selv med Ortofon 2m red. Solgte den på finn, og det første kjøperen kommenterte når han pakket den ut var at den var veldig tander og spinkel.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    12-15k er et gunstig prisleie å handle brukte platespillere. Man kan fort få tak i en rigg med nyprisen på ca 35k. Det kan være at de har hatt noen år bak seg, men det er mange eksemplarer som er godt ivaretatt, kanskje gjemt bort/lagret. Vi snakker jo om en teknologi som er gammel og det har ikke skjedd mye nytt, om noe i det hele tatt.

    Nytt i det prisleiet er tricky, da det stort sett dreier seg om små forbedringer, gjerne kosmetiske, oppgraderinger av budsjettspillere. Da ville jeg heller hoppe steget opp til 25-35k klassen.

    Og man bør ha en phonoforsterker som koster rundt den prisen også, for å hente ut potensialet.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har vært borti Music Hall MMF 9.3?
    Nei, ingen erfaring eller utdypende kjennskap til den. På papiret ser den jo grei ut, men er vel litt over ditt budsjett?

    De rimeligere Music Hall spillerne er vel mer, eller mindre rene Pro-Ject spillere m/annet plinth.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nei, ingen erfaring eller utdypende kjennskap til den. På papiret ser den jo grei ut, men er vel litt over ditt budsjett?

    De rimeligere Music Hall spillerne er vel mer, eller mindre rene Pro-Ject spillere m/annet plinth.
    Kan få en med med Goldring Eroica LX-pickup til 22k
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ingen erfaring eller utdypende kjennskap til den. På papiret ser den jo grei ut, men er vel litt over ditt budsjett?

    De rimeligere Music Hall spillerne er vel mer, eller mindre rene Pro-Ject spillere m/annet plinth.
    Alle er vel produsert av Pro ject. Vertfall med deler fra pro ject. Ser at mmf 9.3 bruker samme motor som Rpm 9 carbon.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    12-15k er et gunstig prisleie å handle brukte platespillere. Man kan fort få tak i en rigg med nyprisen på ca 35k. Det kan være at de har hatt noen år bak seg, men det er mange eksemplarer som er godt ivaretatt, kanskje gjemt bort/lagret. Vi snakker jo om en teknologi som er gammel og det har ikke skjedd mye nytt, om noe i det hele tatt.

    Nytt i det prisleiet er tricky, da det stort sett dreier seg om små forbedringer, gjerne kosmetiske, oppgraderinger av budsjettspillere. Da ville jeg heller hoppe steget opp til 25-35k klassen.

    Og man bør ha en phonoforsterker som koster rundt den prisen også, for å hente ut potensialet.
    Grunnen til ny er at jeg ønsker en som skal vare lenge.. Hvis brukt til ca 20k, hva anbefaler du?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HoJ: Oracle er et merke du heller ikke skal glemme- sålenge den har arm fra SME. Det kan du nok få på Oracle Origine også.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grunnen til ny er at jeg ønsker en som skal vare lenge.. Hvis brukt til ca 20k, hva anbefaler du?
    Kan jo komme noen betraktninger, helt objektive, selvsagt🤪

    Handler man brukt, så er det en fordel å ha flere kandidater, for å øke sjansen på napp. Sluttlyden kan lett tunes med PU, RIAA osv. Design og funksjon er smakssak, så det diskuterer jeg ikke.

    Det er merkelig hvor bekymret folk kan være for platespillere med noen år på baken, mens andre gladelig anbefaler/bruker vintage spillere, gjerne med flytende oppheng og andre skjøre innretninger. Uansett går det stort sett greit å reparere/få tak i reservedeler. Men ok, velg noe som er solide, ikke trenger mye vedlikehold, så skal det godt gjøres om de ikke varer veldig mange år fremover. Jeg ville sett på noe fra Funk Firm, Wilson Benesch og Elac, som jeg forøvrig har hatt hos meg. Ellers er NAS interessant. Technics, Pro-Ject og Rega har gode bud også, men litt kjedelig å eie, imo.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som at mmf 9.3 er så og si en pro-ject, og kan muligens derfor betraktes som et trygt kjøp. Har en følelse av at en viss person i Stavanger har klart å ødelegge Music Hall sitt rykte ganske så godt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Ser ut som at mmf 9.3 er så og si en pro-ject, og kan muligens derfor betraktes som et trygt kjøp. Har en følelse av at en viss person i Stavanger har klart å ødelegge Music Hall sitt rykte ganske så godt.
    Det er vel ikke en MX versjon du vurderer håper jeg?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Hehe... Nei. brlelectronics.no

    Den får mye skryt på "det store nettet".
    Du har fått en god pris synes jeg. Jeg hadde engang en Goldring Eroica og det var en god pickup, veldig "even handed", ikke ekstrem i noen retning. Jeg tenkte ikke mye på pickup når jeg hadde den og det er et godt tegn mener jeg.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Screenshot_20210804-215900_Gallery.jpg

    Clearaudio Concept med Satisfy arm i sort og originalt støvlokk og puck. Pen spiller i mine øyne (men det er nok ikke spesielt objektivt...) 😋 Lykke til med valget!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 738517
    Clearaudio Concept med Satisfy arm i sort og originalt støvlokk og puck. Pen spiller i mine øyne (men det er nok ikke spesielt objektivt...) 😋 Lykke til med valget!
    Slemme deg.. nå hadde jeg egentlig bestemt meg 😁
    Hvordan synes du den fungerer? Spesielt når det gjelder gulvrefleksjon?
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Jeg er kjempefornøyd med min. Ikke hatt noen problemer med vibrasjoner så langt, men jeg har laminatgulv på betong som underlag. Hadde valgt samme spilleren om igjen:love: Meget fornøyd med valg av PU til den også, valgte Clearaudio sin Jubilee MM.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Etter mye lesing på nettet så regner jeg med å kjøpe et merke som sannsynligvis ikke er så kjent i Norge innenfor platespillere, men som får meget god omdømme i utlandet. Music Hall mmf 9.3
    Ikke en Maxwell-versjon..
    music-hall-mmf-9.3-turntable-angle.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.002
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Helt sikkert et trygt valg og en veldig grei pris sett i forhold til prisene i utlandet. Pen i tøyet, god pickup og bygget av Pro-Ject, som kan sine ting. Sikre valg hele veien.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    870
    Antall liker
    866
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Music Hall 9.3 ser solid ut den. Likte utseendet😃 Følger det med støvlokk til denne ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Etter mye lesing på nettet så regner jeg med å kjøpe et merke som sannsynligvis ikke er så kjent i Norge innenfor platespillere, men som får meget god omdømme i utlandet. Music Hall mmf 9.3
    Ikke en Maxwell-versjon..
    Vis vedlegget 738553
    Grattis!
    Ser ut som et godt valg. Pro-Ject har god kompetanse.
    Jeg hadde mmf 5.3 m/Pro-Ject arm og Goldring 1042 som spiller nr 2. Den riggen spilte musikk uten videre fuss, som forventet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er kjempefornøyd med min. Ikke hatt noen problemer med vibrasjoner så langt, men jeg har laminatgulv på betong som underlag. Hadde valgt samme spilleren om igjen:love: Meget fornøyd med valg av PU til den også, valgte Clearaudio sin Jubilee MM.
    Satisfy armen er vel på langt nær like følsom som den armen Concept leveres med i standardutførelse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn