Ny prosessor/Reciever

jan_arild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
250
Antall liker
144
Vurderer jeg å bytte ut Marantz 8802a med en Nad m17 v2.
Noen som har tanker om det blir bedre.
Tenker at Dirac er hakket vassere enn Audyssey.
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Vurderer jeg å bytte ut Marantz 8802a med en Nad m17 v2.
Noen som har tanker om det blir bedre.
Tenker at Dirac er hakket vassere enn Audyssey.
Hva med en marantz cinema da? De har jo bøde audessey og dirac etterhvert,..
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.680
Torget vurderinger
1
Vurderer jeg å bytte ut Marantz 8802a med en Nad m17 v2.
Noen som har tanker om det blir bedre.
Tenker at Dirac er hakket vassere enn Audyssey.
Du nevnte jo T778i også, men får du en m17 til en god pris så er jo den hakket bedre. I mine ører så funker Dirac fint ihvertfall og lett å bruke. Også verifisert det med REW.

Har vel samme erfaring som deg omkring Denon/Marantz (er det samme merket) og Audessey. Guidet automatisk bruk av Audessey er bare crap? Forståsegpåere priser Audessey, men bruker de kun manuelle innstillinger? Hva er da poenget med automatisk setup og betale for det og si at Audyssey er bra? Skylde på mic plasseringer? Skal man ha hodet i skrustikke etterpå også? Man kunne vel gjøre massevis av manuelle settings for hver kanal for 20 år+ siden også, der det ikke var Audyssey.
 

jan_arild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
250
Antall liker
144
Du nevnte jo T778i også, men får du en m17 til en god pris så er jo den hakket bedre. I mine ører så funker Dirac fint ihvertfall og lett å bruke. Også verifisert det med REW.

Har vel samme erfaring som deg omkring Denon/Marantz (er det samme merket) og Audessey. Guidet automatisk bruk av Audessey er bare crap? Forståsegpåere priser Audessey, men bruker de kun manuelle innstillinger? Hva er da poenget med automatisk setup og betale for det og si at Audyssey er bra? Skylde på mic plasseringer? Skal man ha hodet i skrustikke etterpå også? Man kunne vel gjøre massevis av manuelle settings for hver kanal for 20 år+ siden også, der det ikke var Audyssey.
Ja det er flere som lovpriser det, men jeg har prøvd utallige ganger og jeg har ikke en eneste gang blitt fornøyd.

Det som jeg har sett er negativt på M17 er at den ikke kan kalibrere 2 stk subwoofer. Noe jeg tror marantz jeg har gjør.
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Ja det er flere som lovpriser det, men jeg har prøvd utallige ganger og jeg har ikke en eneste gang blitt fornøyd.

Det som jeg har sett er negativt på M17 er at den ikke kan kalibrere 2 stk subwoofer. Noe jeg tror marantz jeg har gjør.
Det kommer nok mye an på rommet også, og hvilke muligheter man har til å f eks gjøre noen tiltak på forhånd.
autokalibrering er jo ikke magi, så jo bedre utgangspunkt jo bedre sluttresultat.
jeg har hatt mcacc fra pioneer, den fikk jeg aldri til å sitte, mens audessey fungerer som krem i rommet mitt. Og med flere typer oppsett,
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Hvis du vil ha Dirac og har flere suber ville jeg nok sett etter noe som støtter DLBC, det er iallefall natt og dag hos meg i ett vanskelig rom.
F.eks Arcam AV40 eller JBL sdp55.
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Denne støtter også dirac og etter hva jeg leser ha individuell kalibrering for 4 subber…

 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Denne støtter også dirac og etter hva jeg leser ha individuell kalibrering for 4 subber…

Ser ikke ut som om den støtter DLBC da, den er gull etter min mening.
 

jan_arild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
250
Antall liker
144
Hva er DLBC?
Kjenner jeg ikke til.
Når det gjelder Arcam og Jbl så finnes det lite brukt. Og for dyrt nytt.
 
  • Liker
Reaksjoner: KMR

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Hva er DLBC?
Kjenner jeg ikke til.
Når det gjelder Arcam og Jbl så finnes det lite brukt. Og for dyrt nytt.
Dirav Live Bass Control, en tilleggsmodul til Dirac som justerer inn bassen på en svært god måte, den håndterer også delefiltre.
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Interressant @roadrune

Jeg har ikke satt meg videre inn i hva denne gjør opp mot hva audessey kaller 4xindividuell kalibrering av subber… har du forsket noe på det?
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Interressant @roadrune

Jeg har ikke satt meg videre inn i hva denne gjør opp mot hva audessey kaller 4xindividuell kalibrering av subber… har du forsket noe på det?
Nei, desverre, har ikke prøvd Audessey etter XT32 på Denon X6200 som jeg hadde før, i mitt rom og med mine kunskaper er iallefall Dirac mye bedre, men ser jo at det kan være vanskelig å finne noe med Dirac og DLBC til en ok pris, selv har jeg en Storm nå og kommer neppe til å bytte den ut.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Nei, desverre, har ikke prøvd Audessey etter XT32 på Denon X6200 som jeg hadde før, i mitt rom og med mine kunskaper er iallefall Dirac mye bedre, men ser jo at det kan være vanskelig å finne noe med Dirac og DLBC til en ok pris, selv har jeg en Storm nå og kommer neppe til å bytte den ut.
Den er vel i høy prisklasse? Har nettopp fått en Denon AVC 3800X i hus og er godt fornøyd med den :cool:. Bytter fra AVC 3700 som jeg også var fornøyd med, men ville ha AURO 3D og mulighet for 4 subber. Disse nye Denon AVC'ene skal få Dirac til våren, får se hva prisen blir før jeg vuderer det. ;)
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Den er vel i høy prisklasse? Har nettopp fått en Denon AVC 3800X i hus og er godt fornøyd med den :cool:. Bytter fra AVC 3700 som jeg også var fornøyd med, men ville ha AURO 3D og mulighet for 4 subber. Disse nye Denon AVC'ene skal få Dirac til våren, får se hva prisen blir før jeg vuderer det. ;)
Storm starter vel på ca 120.000 nå, jeg var griseheldig og fikk en demomodell med nypris 150.000 til 60.000
 
Topp Bunn