Høyttalere Ny pris 4,2 Million . Nu 2 Millioner :)

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.506
Antall liker
14.201
Sted
Langesund
Synes jo det danske folket er hyggelige, men akkurat han her bidrar med å senke gjennomsnitten litt på troverdighet.

Prisen er jo etter min mening borti natta.
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Imponerende. Og ganske utrolig at noen faktisk ønsker å bruke flere millioner på musikken i et hjem som etter alle solemerker ikke har det perfekte rom for musikk, en gang. Jeg betviler ikke et øyeblikk at dette er helt fantastiske høyttalere, men allikevel.... På den annen side, har man først såpass med penger, er det vel smartere å bruke dem på høyttalere enn på kokain.

Mvh
Håkon Rognlien
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.365
Sted
Interiore Simplicitate
Laver kun denne tråd for at vise en sæt højttalere der ER verden bedste
Eller det siger han de er :rolleyes::rolleyes:;)

Men for mig en fuldstændig vanvittigt sindssyg brugt og ny pris

Hvad synes i når priserne når disse højder ?

https://www.youtube.com/watch?v=8tKyFcdopro
Helt hinsides all fornuft, ingen verdens ting kan forsvare en sånn pris.

Men gir fremdeles mer mening enn en 1 meters strømkabel til 30.000,- for eksempel.
 

Groove

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Innlegg
347
Antall liker
143
Det her er desværre hvad der sker, når visse "producenter" får frit spil og kan lave deres egne produkthistorier helt løsrevet fra fakta og videnskab...

Manden er dybt useriøs, diplomatisk udtrykt, og har netop også en fortid med kabler...tror en del herinde kender manden...lad os sige at han lever af modpolen til "målemafiaen" :)

Egentligt ret utroligt han stadig er i branchen....og bestemt ikke et sundhedstegn!
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.197
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
De er også laget på mm presisjon ;=)
I min verden er ikke mm presisjon.
Når vi kommer til 0,01 mm er det presisjon, for ikke å snakke om 0,001 mm.
Blir i mine øyne helt tullete, men vill man bli holdt for narr er det helt ok for meg.
Jeg biter ikke på, pga et navn.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307
En ting som slår meg når jeg ser bilder av disse super-anleggene er det totale fravær av trivsel i rommet hvor stereoen er plassert. Et sammensurium av komponenter og kabler og en pinnestol i midten. Da heller en skikkelig godstol, et lite bord til kaffekoppen, trivelige farger, trivelig belysning og trivelig rom. Og for all del, vekk med rotet. Selvfølgelig komponentene i avstand fra stolen som gjør at en slipper å reise seg for betjening.
 
2

2xJ

Gjest
Rett og slett helt fantastisk!!!!

Tenk og lage et par høyttalere med helt mediokre drivere, og en elektrisk toe inn feature, og klare og få solgt det !!!

For det er ikke konstruktøren og selgeren det er noe feil med...det er de idiotene som går på det!
Måtte dem sitte der med annenhåndsverdien på 1/10 del av prisen.. eller under det og... :p
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.587
Antall liker
2.182
Ble ikke dette spilt på i Munchen for to - tre år siden?
Mvh
JMK
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.934
Antall liker
32.854
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Noen har for mye penger. Og hvis man føler man kjøper seg status ved å betale 4,2 mill for noe sånt så velbekomme. Produsenten trenger i alle fall ikke selge mange parene for å drive god butikk :)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.077
Antall liker
10.479
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Horten messa for endel år siden hadde noe Stenheim som de spilte på. Lignet fælt men husker ikke basstårna.
 
M

MusicBear

Gjest
I denne størrelsesorden penger er vel overrike asiatere med hig etter vestlige produkter, målgruppen for sånt. Men, med et design som ser ut til å være tenkt ut av en hi-fi interessert guttegjeng under utdannelse på en arkitektskole - mens de venter på at langfriminuttet er over - trigger vel neppe disse rike asiaterne i dette tilfelle. Og beviser samtidig at arkitekter og høyttalerdesignere kun har deler av programvaren som felles «gener» :)

Men for all del, og uten å ville tråkke noen med det norske flagget i hånden - på beina - syntes en viss norsk høyttalerkonstruktør er nesten like mye på bærtur hva overprising angår.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Ble ikke dette spilt på i Munchen for to - tre år siden?
Mvh
JMK
Vist gjorde de det for sånn ca 4-5 år siden. Vi ble sågar spesial invitert av Mark Johansen for å legge lyttemusklene til kreasjonene. i et eget rom Han kjørte selv demo for oss, og var vennligheten selv. Det ble spelt musikk via full CH-rigg med maaaaaaaaaange stereo -, og monoblokker. Jeg har sågar bilder liggende å slenge på en annen læfftoff. Det avstedkom jo en ørliten smule dynamisk "headroom" det hele, og ingen av høyttalerelementene var hyllevare med originale magneter som enkelte ser ut for å bille seg inne. Men dyrt var det, så jeg minnes vi mente vi kunne anvende 8-10 millioner på en bedre måte enn dette til noe litt mer stuevennlig, og fremdeles ha penger igjen til brennevin :rolleyes:
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.798
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Egentligt ret utroligt han stadig er i branchen....og bestemt ikke et sundhedstegn!
Som Groove skriver, så bestemt ikke et sundhedstegn for branchen, at MJ stadig er i spil.
Han mener åbenbart ikke at ha´ tabt troværdighed efter Zensati, og historierne der fulgte :)
Når nu interessen for kablerne har lagt sig, må man jo prøve noget nyt. Men bare rolig Nordmenn....
Det er ikke alle Danskere, der er lige utroværdige. Faktisk kun ganske, ganske få :)
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.655
Antall liker
1.714
Torget vurderinger
1
Og har man litt mere en hva disse koster så kan jo ett par Von Schweikert Ultra 9 til 200 000 dollar være tingen, det er en syk bransje men det er alltids noen som kjøper dette.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.792
Antall liker
11.188
Sted
Ytterst i havgapet...
Noen som vil gjette på markup ift produksjonskost??? For noen der ute, for de finnes, er prislappen mye viktigere enn både utseende og lyd.... særlig det siste...
 
L

Lassencad

Gjest
tak for jeres indlæg :)

Tænker selv om man vandt den store gevinst i Euro Lotto ville jeg ikke engang bruge så mange penge på et sæt højttalere.
Men det er klart at har man eks 200 Millioner i banken er 4.5 Million til højttalere jo ingen ting.

Noget helt andet er at selv om brugt prisen er høj er værdi tabet godt nok stort.
Et tab på 2,5 Million er da helt vanvittigt . Men han har sikkert ikke givet fuld pris. Eller man må da håbe han ikke har :)

Jeg kan forstå på flere af jer at i kender ham. Jeg selv har aldrig hørt om ham. Det er på trods af at jeg har haft denne hobby i mere end 30 år.
Vh :)
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.506
Antall liker
14.201
Sted
Langesund
Hadde en bodd i et litt mindre avgiftsbelagt land når det kommer til biler så kunne en fått en kul kjerre for 4,2 mill Dkr
 
L

Lassencad

Gjest
Noen som vil gjette på markup ift produksjonskost??? For noen der ute, for de finnes, er prislappen mye viktigere enn både utseende og lyd.... særlig det siste...
Ja jeg læste lidt om Russere mener jeg det var der var blevet så rige at dyrt udstyr blev indkøbt og sat i det store hus i entreen ikke tilsluttet men kun for at vise det frem vise man havde råd
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Jeg har fått snakket en del med en av representantene fra Stenheim ved et par anledninger (han som var i Horten). Vi diskuterte rundt en del problemstillinger ved høyttalerdesign generelt, og denne høyttaleren spesielt. Han var helt åpen på at dette var laget for å være et lifestyle produkt for rikfolket, som også hadde meget god lyd. I et slikt lys så er det egentlig helt greit synes jeg. Ikke noe annerledes å kjøpe en dyr klokke, om også har god mekanikk på innsiden.

Høyttaleren er ikke den beste når det kommer til lyden isolert sett, og den mekaniske klokken viser ikke tiden mest nøyaktig.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hadde det i det minste vært en god høyttalerkonstruksjon.
De falt IMO helt igjennom på Horten messen for noen år siden og det forstår jeg godt.
 
M

MusicBear

Gjest
Hadde det i det minste vært en god høyttalerkonstruksjon.
De falt IMO helt igjennom på Horten messen for noen år siden og det forstår jeg godt.
Hehe, godt sagt, og ja den falt igjennom.
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Hadde det i det minste vært en god høyttalerkonstruksjon.
De falt IMO helt igjennom på Horten messen for noen år siden og det forstår jeg godt.
Det har ikke så mye å si for slike produkter. En slik høyttaler trenger bare å spille "godt nok". I forhold til målgruppen så vil jeg påstå den gjør det. Å sammenligne dette med rendyrkede hifi-produkter er egentlig meningsløst.
 
M

MusicBear

Gjest
Hadde det i det minste vært en god høyttalerkonstruksjon.
De falt IMO helt igjennom på Horten messen for noen år siden og det forstår jeg godt.
Det har ikke så mye å si for slike produkter. En slik høyttaler trenger bare å spille "godt nok". I forhold til målgruppen så vil jeg påstå den gjør det. Å sammenligne dette med rendyrkede hifi-produkter er egentlig meningsløst.
Hehe - enda bedre sagt - her renner gullkornene inn :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Med en del chromeringer og indikasjonslamper er disse det perfekte oligarkutstyret(åtet).
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Hadde det i det minste vært en god høyttalerkonstruksjon.
De falt IMO helt igjennom på Horten messen for noen år siden og det forstår jeg godt.
Det hjalp heller ikke at rommet var så forferdelig at lyden var bedre på lørdagen når de hadde glemt å skru på bassforsterkerne :p
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Hehe - enda bedre sagt - her renner gullkornene inn :)
Litt usikker på hva du mener med gullkorn her, men flott at du er underholdt :D

Jeg mente det helt seriøst. Det er sånn prestisjeprodukter markedsføres og utformes. Ser ikke helt det store problemet. Man kan så klart gå ut og fordømme den form for ressursbruk, men det er en helt annen diskusjon.
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.587
Antall liker
2.182
Jeg har fått snakket en del med en av representantene fra Stenheim ved et par anledninger (han som var i Horten). Vi diskuterte rundt en del problemstillinger ved høyttalerdesign generelt, og denne høyttaleren spesielt. Han var helt åpen på at dette var laget for å være et lifestyle produkt for rikfolket, som også hadde meget god lyd. I et slikt lys så er det egentlig helt greit synes jeg. Ikke noe annerledes å kjøpe en dyr klokke, om også har god mekanikk på innsiden.

Høyttaleren er ikke den beste når det kommer til lyden isolert sett, og den mekaniske klokken viser ikke tiden mest nøyaktig.
Slik jeg husker lyden på Horten messen den gang - så var mitt største problem at det var et veldig smalt sweetspot. Tror det var en eller to stoler på rad to. Ellers var det i grunnen ikke så mye jeg husker. Tror også de gjorde en runde hvor vi fikk høre litt ulike ht kabler.
Mvh
JMK
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.197
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Slik jeg husker de. Så låt det over hode ikke noe imponerende.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Skal man først bruke litt penger på høyttalere synes jeg nok at også de Tidal høyttalerne var litt i billigste laget Håkon, her begynner det å ligne noe ;)

https://www.acoustictuning.com/project/magico-ultimate/
Ja, jeg bøyer meg i støvet i skam over å promotere sånt billig skrammel. Jeg tar ti ave maria og skriver på PC'n 100 ganger at jeg skal aldri mer anbefale budsjetthøyttalere i en seriøs hifi-tråd!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.378
Antall liker
20.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tror ikke det holder. Jeg ble en gang idømt en uke på danseband og tørt brød etter å ha glemt å spille Bach under en helaftens lytteseanse.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Jeg har fått snakket en del med en av representantene fra Stenheim ved et par anledninger (han som var i Horten). Vi diskuterte rundt en del problemstillinger ved høyttalerdesign generelt, og denne høyttaleren spesielt. Han var helt åpen på at dette var laget for å være et lifestyle produkt for rikfolket, som også hadde meget god lyd. I et slikt lys så er det egentlig helt greit synes jeg. Ikke noe annerledes å kjøpe en dyr klokke, om også har god mekanikk på innsiden.

Høyttaleren er ikke den beste når det kommer til lyden isolert sett, og den mekaniske klokken viser ikke tiden mest nøyaktig.
Slik jeg husker lyden på Horten messen den gang - så var mitt største problem at det var et veldig smalt sweetspot. Tror det var en eller to stoler på rad to. Ellers var det i grunnen ikke så mye jeg husker. Tror også de gjorde en runde hvor vi fikk høre litt ulike ht kabler.
Mvh
JMK
Ja, det stemmer. I tillegg har flere belyst at dette mer er et "lifestyle" produkt enn et seriøst lydformidlingsprodukt.
Jeg har hørt mange systemere gjengi musikk vesentlig bedre enn det "lille" stereo oppsettet i Horten, og det spinnville oppsettet i Munchen.
Bare så det er nevnt :rolleyes:
 
Topp Bunn