Høyttalere Ny pris 4,2 Million . Nu 2 Millioner :)

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
tak for jeres indlæg :)

Tænker selv om man vandt den store gevinst i Euro Lotto ville jeg ikke engang bruge så mange penge på et sæt højttalere.
Men det er klart at har man eks 200 Millioner i banken er 4.5 Million til højttalere jo ingen ting.

Noget helt andet er at selv om brugt prisen er høj er værdi tabet godt nok stort.
Et tab på 2,5 Million er da helt vanvittigt . Men han har sikkert ikke givet fuld pris. Eller man må da håbe han ikke har :)

Jeg kan forstå på flere af jer at i kender ham. Jeg selv har aldrig hørt om ham. Det er på trods af at jeg har haft denne hobby i mere end 30 år.
Vh :)
Jeg tror uansett i "engere kretser" vil du fremstå som en idiot hvis du bruker så mye på et par høyttalere om du har råd eller ei. En ting er design forbundet med status som et symbol (eller eksklusivitet, enkeltproduksjon med en faktor feks), tror ikke dette går innunder den gruppen. En annen ting er investering og avkastning over tid (kunst/antikk), i forhold til verditapet (som han merkelig nok fremstår som positivt, da de er billigere nå) vil det jo tilsi at verdien fortsetter å synke markant. Her er det i tillegg en konstruksjon (høyttalersystem) i et lite rom/stue som tilsynelatende ikke er konstruert etter akkurat disse og troverdigheten svekkes. -I tillegg fremstår han som en businessmann, ikke entusiast..
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Intet som helst annet end grov amoral hos produsent og selger som tilsier slike priser!
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Wow! 2,5 mill. Hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke slenge på en null til, siden det uansett ikke er noe sammenheng mellom kost og nytte. En høyttaler til 25 mill må da være bedre enn en til skarve 2,5 mill!
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Jamen en som tok hintet ditt på bruktbørsen nå... Selger en reolhøyttaler (turbo) med to D'appolitto basser og en diskant - til 4,9 millioner.

Noen mer effektiv måte at deklarere seg selv som idiot på?
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Wow! 2,5 mill. Hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke slenge på en null til, siden det uansett ikke er noe sammenheng mellom kost og nytte. En høyttaler til 25 mill må da være bedre enn en til skarve 2,5 mill!
Jeg leste nå "hjemme-hos" reportasjen i Stereo+, og ser nå at disse høyttalerne faktisk er solgt! Jeg trodde det bare var en gimmick som aldri var ment for salg. Iķke rart Tømmervik får det til å gå rundt med slike kunder. Dette spiller altså i en byleilighet, selvfølgelig med full strømrens, men uten tanke for akustikk...
 
M

MusicBear

Gjest
Det at en høyttaler prises til denne sum penger. Og noen betaler det. Helt OK, både for selger og kjøper, vi lever i et fritt Skandinavia.

Derimot skulle det vært moro å vite hva de beste selvbyggerne på forumet her, mottok en tiendedel av utsalgsprisen på disse, til bruk for kjøp av drivere & filterkomponenter & sånt. Tror det skulle spilt dette danske paret på sjøen, både hva lydtrykk og annet av grumlyd angår.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.509
Antall liker
14.236
Sted
Langesund
Det at eieren er fornøyd med sitt nye innkjøpte smykke er veldig bra - har sikker også fått et par (røver)historier på kjøpet som gjør han godt.

Skal ikke undervurdere eieglede.

For en diy'er er det sikkert mulig nå like langt lydmessig for godt under 1/25 av den prisen.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
For all del - eierglede skal vi ikke undervurdere... det har sikkert de aller fleste av oss, - om både det ene og det andre utenom audio også...
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.509
Antall liker
14.236
Sted
Langesund
Denne tror jeg hadde gitt eieglede:)
Folk med slike klokker er nok sindige folk, så har vi de som liker billigklokker til 100kkr, og de som ser tiden på mobilen.
patek philippe.jpg
 

StormyViking

Medlem
Ble medlem
21.12.2012
Innlegg
19
Antall liker
8
I denne størrelsesorden penger er vel overrike asiatere med hig etter vestlige produkter, målgruppen for sånt. Men, med et design som ser ut til å være tenkt ut av en hi-fi interessert guttegjeng under utdannelse på en arkitektskole - mens de venter på at langfriminuttet er over - trigger vel neppe disse rike asiaterne i dette tilfelle. Og beviser samtidig at arkitekter og høyttalerdesignere kun har deler av programvaren som felles «gener» :)

Men for all del, og uten å ville tråkke noen med det norske flagget i hånden - på beina - syntes en viss norsk høyttalerkonstruktør er nesten like mye på bærtur hva overprising angår.
Tror du det er konstruktøren eller forhandleren som er hovedansvarlig for bærturen??
 
M

MusicBear

Gjest
I denne størrelsesorden penger er vel overrike asiatere med hig etter vestlige produkter, målgruppen for sånt. Men, med et design som ser ut til å være tenkt ut av en hi-fi interessert guttegjeng under utdannelse på en arkitektskole - mens de venter på at langfriminuttet er over - trigger vel neppe disse rike asiaterne i dette tilfelle. Og beviser samtidig at arkitekter og høyttalerdesignere kun har deler av programvaren som felles «gener» :)

Men for all del, og uten å ville tråkke noen med det norske flagget i hånden - på beina - syntes en viss norsk høyttalerkonstruktør er nesten like mye på bærtur hva overprising angår.
Tror du det er konstruktøren eller forhandleren som er hovedansvarlig for bærturen??
Godt spørsmål. Jeg vet ikke, er mitt ærlige svar til deg, StormyViking. Samtidig som jeg nå ser jeg burde skrevet «konstruktøren og/eller forhandleren» i mitt spørsmål. Dersom du vet svaret, send meg en PM så skylder jeg deg kanskje en sterk beklagelse.
 
Topp Bunn