Litt på siden... hva har skjedd med Klassisk Vorspiel?? Ikke allltid bare klassisk men stort sett lyttbart likevel..
Håpløst når hun spiller en bit midt inne i en sats. Jeg har 8 innspillinger av verket, og i alle er det hun spilte midt inne i overtyren. Ganske umulig å finne. Jeg skjønte jo hva det måtte være, men fant det ikke i noen av de 8 innspillingene, før jeg spilte hele overtyren. Det er tydeligvis ikke markert som en egen sats av komponisten selv. På Wikipedia står det at verket er i 5 satser, og det stemmer med mine innspillinger.Det viste seg at den eneste innspillinga jeg har av nr 5 er en meget forkortet suite, og derfor uten det spilte stykket. YT forteller at det er nummer 2, hvis du regner med overtyren som eget nummer blir det nr 3.
Hehe, takk for den. Jeg sang lystig med på Rebus idag, men resten av familien var oppe lengre før så effekten var begrenset. Måtte selvfølgelig finne fram noten og repetere, for moro skyld. Finnes den i dette heftet.Ooh. Flotte oppgaver i dag! Til og med et par nøtter (nr 1 og 3)! Hun ga et hint under recap'en av nr 1, og det hjalp betraktelig, ettersom jeg var forberedt på mye leting, men hintet hennes og et greit løsningsord gjorde susen.
Hm. Hvorfor NRK synes forlibt i Bostridge er for meg et mysterium. Jeg ville vel like gjerne ha hørt @ottone i fistel som Ian i 8(Han skrøyt fælt av det som familievekkelse for en stund siden.)