Ny musikalsk gjettelek på NRK Klassisk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.220
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leste for en uke eller to siden at det er et av flere programmer som utgår, men at det skulle skje så raskt visste jeg ikke.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.411
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Javel... jaja.. det er jo dyrere og ha folk i studio istedet for bare å kjøre spillelister som ikke blir vedlikeholdt....(n)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.318
    Sted
    Trondheim
    Det viste seg at den eneste innspillinga jeg har av nr 5 er en meget forkortet suite, og derfor uten det spilte stykket. YT forteller at det er nummer 2, hvis du regner med overtyren som eget nummer blir det nr 3.
    Håpløst når hun spiller en bit midt inne i en sats. Jeg har 8 innspillinger av verket, og i alle er det hun spilte midt inne i overtyren. Ganske umulig å finne. Jeg skjønte jo hva det måtte være, men fant det ikke i noen av de 8 innspillingene, før jeg spilte hele overtyren. Det er tydeligvis ikke markert som en egen sats av komponisten selv. På Wikipedia står det at verket er i 5 satser, og det stemmer med mine innspillinger.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.220
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Å dærsken, bomma jeg? Velvel, sendt inn er sendt inn. Aye, there's the rub. Det jeg har på HDD er 5.
    På den YT-snutten jeg mener å ha funnet den på, er det 11 satser. Hehe.
    EDIT: Jeg mener å ha identifisert innspillingen hun brukte, og den har 7 (!) satser. Jeg tror det er Alison Balsoms ting.
    (Og da juksa jeg)

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.318
    Sted
    Trondheim
    Jeg hadde visst rett. Hun spilte altså fra ca. 2 min inne i overtyren, og ikke fra starten av en sats. Fyrverkerimusikken har bare 5 satser, men overtyren er lang og hun spilte altså en av delene av den. Ingen av mine innspillinger har verket oppdelt i mer enn 5 satser, og det er heller ikke nevnt flere sater i leksika.
    Uansett - dagens oppgaver var vel greie. Litt vansker kanskje med oppgave 3, men tekstuttalen var jo så tydelig at et raskt søk på nettet gir jo svaret.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.220
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nr 3- Den er en gjenganger om natta i NRK Klassisk, både med og uten tekst, så den var klar. 7 har jeg klimpret meg gjennom sjøl, og 8 må jo være noe av det mest kjente han har skrevet, dog ikke i dette arrangementet. 6 har jeg skrytt av at jeg har hørt før. Da var vel resten planke...

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.220
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ^ Du har selvsagt rett i at det egentlig bare er 5 numre, men jeg tror hun brukte denne:
    folder.jpg
    Og som sagt, jeg fant en på YT med 11 distinkte numre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn