Den er fin!
Liker også klokker som ikke er for store, min Nomos er 33 og STOWA 36.Nydelig Stowa!
Jeg har fryktelig lyst på en dameklokke... Altså: Greia er at jeg har så tynne håndledd at den typiske 40-42 mm herrestørrelsen ser aldeles rappgalen ut, men Seikos innstegs-Presage Cocktail Time Sky Diving i 34 mm er riktig, og like mandig som 41 mm-varianten.
Vis vedlegget 1183108
Ingen dato hull. Til og med manuellt opptrekk og Tysk.Liker også klokker som ikke er for store, min Nomos er 33 og STOWA 36.
Har kikket på Seiko Presage, men lider av kronisk dato hull fobi. Bortsett fra det er de rene og klassiske.
Mitt prinsipp har lenge vært at klokker skal være sveitsiske, nå har jeg en Nomos og en STOWA in the pipeline, begge tyske.
"If I don't like my principles, I have others"
Den der er fin!Nydelig Stowa!
Jeg har fryktelig lyst på en dameklokke... Altså: Greia er at jeg har så tynne håndledd at den typiske 40-42 mm herrestørrelsen ser aldeles rappgalen ut, men Seikos innstegs-Presage Cocktail Time Sky Diving i 34 mm er riktig, og like mandig som 41 mm-varianten.
Vis vedlegget 1183108
Som nemnt: Same problem her. Orient Bambino 38mm fungerer greit, men nett såvidt. Lugs går så vidt innafor den delen av handleddet som er «flatt».Seikos innstegs-Presage Cocktail Time Sky Diving i 34 mm er riktig, og like mandig som 41 mm-varianten.
Hei, Hei, jeg har akkurat innrømmet at klokker ikke behøver å være sveitsiske, de kan også være tyske, men JAPAN?Man får de uten hull også, med enamel skive. F.eks: Seiko SPB401J1
Vis vedlegget 1183146
Når det kommer til toppen av urverk. Så kommer Tyskerne ut som nr. 1 hos megHei, Hei, jeg har akkurat innrømmet at klokker ikke behøver å være sveitsiske, de kan også være tyske, men JAPAN?
Neste blir vel å hevde at også mc-pickuper kan komme fra Solens Land?
Det stemmer. Laco bruker Selita Elabore som standard og topgrade som tilvalg. Det liker jeg med Laco, at du kan velge tillegg om man ønsker.Nå er vel Sellita urverkene som benyttes i top grade Stowa (og Laco) Sveitsiske urverk?
Det kompenserer vel noe?
Min bestilte STOWA har også tilvalg, for en neve € valgte jeg topgrade håndtrukketDet stemmer. Laco bruker Selita Elabore som standard og topgrade som tilvalg. Det liker jeg med Laco, at du kan velge tillegg om man ønsker.
Et annet alternativ, som i hvert fall i mine øyne passer beskrivelsen er denne:Nydelig Stowa!
Vis vedlegget 1183108
Mitt håndledd har diameter 200mm