Bokføring e ikke yrkesfagNå har det vel litt å si hva slag yrkesfag du driver med. En som lærer bort bruk av pressluftbor har nok andre behov en en som lærer bort bokføring skulle jeg tro?

-Her snakker vi rørleggerfaget

|
Bokføring e ikke yrkesfagNå har det vel litt å si hva slag yrkesfag du driver med. En som lærer bort bruk av pressluftbor har nok andre behov en en som lærer bort bokføring skulle jeg tro?
Da burde du vel ha en dykkerklokke.Bokføring e ikke yrkesfag
-Her snakker vi rørleggerfaget![]()
Ser ut som om den har vært i eie hos en mellomeuropeisk ornitologforening av noe slag.Ikke direkte ny! Men dette vegg uret har hengt hos min foreldre utrydding av leilighet etter begge nå er borte, opprinnelig fra min morfar sjekket uret bakside noen formeninger om slike klokker?
Har googlet men mere morro og høre fra ekspertise her inne
Vis vedlegget 1120193
Vis vedlegget 1120194
En mere klassisk lær reim er tanken.Eulit Perlon nå som det går mot varmere tider?
![]()
Viktig å ha mest mogleg sertifisert presisjon når det skal avgjerast om det er forseintkoming, eller om timen eigentleg er sluttNaturfagslærarane på gamlejobben min svor til slike radiokontrollerte.
Eg må, motvillig, vedgå at for meg er det eigentleg tilstrekkeleg å stilla ein gong i månaden, og vita at eg er innafor rett minutt. Eigentleg.
Synd. Eg fetisjerer presisjon.
Nå har det vel litt å si hva slag yrkesfag du driver med. En som lærer bort bruk av pressluftbor har nok andre behov en en som lærer bort bokføring skulle jeg tro?
Dersom du skal ha ei nøyaktig klokke så kjøp kvarts eller ei med radiosync. Jeg har en Certina DS 2 kronograf (kvarts) som slingrer mindre enn 10 sekunder pr år. Dersom den likevel skal være automatisk/mekanisk så har jeg god erfaring med Tissot PRX Powermatic 80. Min går ca 1,5 sekund for fort pr dag i "normal" bruk.
Mvh
KJ
En liten kommentar på denne da jeg kjøpte en selv fra Hirsch med samme bakdel til Seamasteren før tur til strøk med 40 grader og mye vann involvert:Brun fungerer og fint til den Tissot’n.
Matches med belte og sko i samme brunfarge. Tilsvarende om man velger sort.
Hirsch har flere varianter i ulike farger med gummi på innsiden som er meget comfy, som denne
![]()
HIRSCH Performance Watch Band "George", 20-24 mm, 4 colors, new!
The contemporary evolution of a classic. Charming | Superior | Exclusive. The upper leather is made from finest Italian calfskin with natural-looking…waccex.de
Fornøyd med denne, har siden fått en mørkegrønn øgle reimHvis noen er interessert i jobb hos en klokkeprodusent er det ledige stillinger hos Moritz Grossmann.
Vis vedlegget 1122436
Bildet er tatt i Glashütte kl. 0945 i dag.![]()
Det ser ut som Nomos har veldig mange fine modellar. Men kva er greia med Club Campus, med både arabiske tal og romartal?Fornøyd med denne, har siden fått en mørkegrønn øgle reim
Vis vedlegget 1122477
Kjøpt for 1.000.-€ dengang € var 9 kroner
Arabiske, Romerske eller bare strek markering?Det ser ut som Nomos har veldig mange fine modellar. Men kva er greia med Club Campus, med både arabiske tal og romartal?
Vis vedlegget 1122480
California dial er faktisk ikke noe nytt.Det ser ut som Nomos har veldig mange fine modellar. Men kva er greia med Club Campus, med både arabiske tal og romartal?
Der lærte eg noko nytt, gitt.
for en pensjonist er det å ha dato i en lesbar størrelse, samt dagvisning veldig nyttig. Dato er det stort sett greit å holde oversikt over, men er det nå onsdag eller torsdag i dag
Jeg fixer ikke å gå med "tunge" stållenker, eller rene gummireimer som ofte er originalalternativet på divere. På min Seamaster (2252.50) bruker jeg syntetreim fra TWB:En liten kommentar på denne da jeg kjøpte en selv fra Hirsch med samme bakdel til Seamasteren...
Den eneste klokka jeg vet om som viser ukenummer (nederste skive). Dessuten viser den både dato, ukedag og måned. Nyttig! Litt synd at den er så tjukk som 14.5 mm.