Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    1.277
    Torget vurderinger
    2

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Apropos tetthet - jeg har 7-8 bar trykk på hageslangene som er koblet rett på vanninntak før reduksjonsventilen. Dette tilsvarer da 70-80 m. på "dykkerspråket" (1 bar = 10 mVs) og jeg har ved flere anledninger kommet i skade for å treffe klokka på håndlettet under spyling. Et 100 m. verk har da ikke rare overhead igjen..

    Med litt alder på nakken og tørre pakninger/o-ringer faller specc'en fort under det oppgitte.

    Å oppgi tetthetsgraden på et ur til 3.000 m. er selvsagt litt misvisende fordi folk automatisk assosierer dette med å dykke så langt ned, noe selv jeg ville betenkt meg på å gjøre :cool:
    7-8 bar tilsvarer ikke 70-80 m, det tilsvarer 60-70 m. Trykket ved havflaten er 1 bar, og øker derettet med en bar/10 m.
    :)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etterspørselen var i taket, fra dag 1. Out of stock.

    Watch BN0211BKSLMHG | Braun Time
    Min type klokke: "It is designed for comfort and above all to do exactly the job it does – simply, cleanly tell time"

    Ut fra tråden her skulle man tro de fleste av dere reiste til månen eller dykket til bunnen av Marianergropen sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23

    Braun lager klokker igjen - fint design til oss gamle som må ha tydelige skiver.


    Vis vedlegget 336043


    Vis vedlegget 336044
    Du verden, har Dieter Rams tatt pause fra pensjonisttilværelsen?
    Etterspørselen var i taket, fra dag 1. Out of stock.

    Watch BN0211BKSLMHG | Braun Time
    Skjønner jeg godt. Har selv en Olsen som er veldig lik Braun, med samme type lenke osv. - dessuten en Fortis Spacematic ECO som er smidd over samme lest. Uslåelig enkelhet og funksjon, dvs. gi deg tiden så tydelig og lettlest som mulig.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Etterspørselen var i taket, fra dag 1. Out of stock.

    Watch BN0211BKSLMHG | Braun Time
    Min type klokke: "It is designed for comfort and above all to do exactly the job it does – simply, cleanly tell time"

    Ut fra tråden her skulle man tro de fleste av dere reiste til månen eller dykket til bunnen av Marianergropen sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken.
    Godt poeng. Noen av verdens dyreste og mest komplekse klokker har jeg faktisk vanskelig med å lese tiden på.
    Og dykkerklokker i gull med svindyre alligatorremmer er jo bare en enorm selvmotsigelse. Noe av det dummeste jeg vet.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Ja og nei :)

    Da jeg kjøpte min (se post #1507) var jeg ute etter noe jeg ikke trengte å ta av når jeg bader/snorkler (dvs tåler 100m), noe som var lett å se og noe som var behagelig å ha på (har smale håndledd). I tillegg med mekanisk verk fordi det er kult.

    Det siste, samt utseende, er jo alltid idiotisk når man bare vurderer det praktiske. På den annen side vil ethvert smykke eller stilig HiFi-design være idiotisk på den skalaen, og klokker er vel det mest anerkjente mannesmykket.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ut fra tråden her skulle man tro de fleste av dere reiste til månen eller dykket til bunnen av Marianergropen sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken.
    Er det ikke sånn med mye (det meste) annet også da? Eksempelvis besitter mange her på HFS kjøretøy i en kategori der man skulle tro at de reiser til Nordschleife sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ut fra tråden her skulle man tro de fleste av dere reiste til månen eller dykket til bunnen av Marianergropen sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken.
    Er det ikke sånn med mye (det meste) annet også da? Eksempelvis besitter mange her på HFS kjøretøy i en kategori der man skulle tro at de reiser til Nordschleife sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken;)
    En gøy bil kan jo gi moro i mindre settinger også, men en klokke kan jo aldri være mer enn riktig, eller bedre enn komfortabel. Med en dyr bil kan du jo komme tidligere til møter enn med en undermotorisert en, men jeg har aldri observert at de med dyre klokker kommer tidligere eller mer presis til møter enn de med billige klokker.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Jeg har nå hatt på meg min Omega Constellation på armen sammenhengende i 5 år, vært av 2 ganger for service hos urmaker. Like fin, like tight og fin i lenke, går like presist :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ...men en klokke kan jo aldri være mer enn riktig...
    De eneste klokkene som går riktig er de som står. De viser eksakt riktig tid 2 ganger i døgnet;). De som kommer for tidlig til et møte har trolig en klokke som går for fort:). Pris vs presisjon henger like (lite) sammen når det gjelder klokker, som pris vs lydkvalitet innen Hi-Fi.

    Eller er det slik at en klokke med høy kvalitet kanskje gir mer kvalitetstid :rolleyes:. Eh.. den var kanskje så dyp at man trenger en diver.
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke visst om denne tråden. Mange fine klokker, men hifien og musikk får nok prioritet av penger som er til overs, fremfor klokker for min del.

    Spurte eg gang på ferie angående en Rolex: Is it a copy? "Yes it is a copy, but a very good copy" svarte den ærlige selgeren.

    Kanskje det er blitt påpekt mange ganger før, men i løpet av de årene som jeg har vært medlem her har aldri klokken vært riktig på innleggene. Nå er den to timer etter. Dette er jo unødvendig. Men kanskje et resultat av at medlemskapet er gratis.

    Kanskje de ansvarlige skulle bli mer interessert i klokker og ordne opp?

    Eirik.
     

    Pommeroy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Innlegg
    789
    Antall liker
    353
    Har ikke visst om denne tråden. Mange fine klokker, men hifien og musikk får nok prioritet av penger som er til overs, fremfor klokker for min del.

    Spurte eg gang på ferie angående en Rolex: Is it a copy? "Yes it is a copy, but a very good copy" svarte den ærlige selgeren.

    Kanskje det er blitt påpekt mange ganger før, men i løpet av de årene som jeg har vært medlem her har aldri klokken vært riktig på innleggene. Nå er den to timer etter. Dette er jo unødvendig. Men kanskje et resultat av at medlemskapet er gratis.

    Kanskje de ansvarlige skulle bli mer interessert i klokker og ordne opp?

    Eirik.
    Du har antakelig stilt inn feil tidssone. Det kan du sjekke opp og rette opp i menyen "Mine innstillinger".
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    I Kina ble jeg tilbudt kopier av fake Rolex...:cool: Foreløpig rekord. Fyren hadde blotterfrakk med 40-50 klokker festet på innsiden, en høstmørk kveld i hovedgågata i Shanghai.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.228
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Og dykkerklokker i gull med svindyre alligatorremmer er jo bare en enorm selvmotsigelse. Noe av det dummeste jeg vet.
    Hevder du her at alligatorer ikke tåler vann?
    Nei, han hevder at gull ikke tåler vann.
    Hmm, var ikke slik jeg tolket den.
    Jeg hevder ingen av delene, men at både gull og dyre alligatorremmer er meningsløst og lite hensiktsmessig til dykkerklokkenes egentlige bruk. I hvert fall når klokken ellers er bygd som en tanks, som fx. Panerai. Eierne er jo så livredde for riper og hairlines så de klokkene knapt utsettes for deskdiving.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.228
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Var det til slutt noen av dere som bestilte klokke fra (les: donerte penger til) WatchNorge?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Nei, han hevder at gull ikke tåler vann.
    Hmm, var ikke slik jeg tolket den.
    Jeg hevder ingen av delene, men at både gull og dyre alligatorremmer er meningsløst og lite hensiktsmessig til dykkerklokkenes egentlige bruk. I hvert fall når klokken ellers er bygd som en tanks, som fx. Panerai. Eierne er jo så livredde for riper og hairlines så de klokkene knapt utsettes for deskdiving.
    Der dukket det jammen et perfekt eksemplar opp for salg. PAM 379 i helgull på croco, nypris 204'.
    Et typisk eksempel på hva jeg mener. Flott & fin klokke, om enn ikke min smak, men denne diver'n kommer garantert aldri til å bedrive noe annet en deskdiving, i beste fall.

    Jeg har ikke noe imot hverken dykkerklokker, gullklokker eller krokodiller, men kombinasjonen er idiotisk. Omtrent som silketepper i sjarken.

    IMG_7234_zpsnat3ed1w.jpg
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.228
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    En klokke uten dreieskive er vel pr. definisjon ikke en "diver" (?)

    Bedre eksempel: Submariner i gull:

     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.857
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke noe imot hverken dykkerklokker, gullklokker eller krokodiller, men kombinasjonen er idiotisk. Omtrent som silketepper i sjarken.
    Så lenge du husker "å beise sjarken" går det vel bra??;) ( Vel vitende om at man ikke "beiser" en båt!! )

    Men enkelte av de nyeste sjarkene er jo omtrent like luksuriøse som lystbåter så hvorfor ikke?:p

    Eller som det også kan sies: "Whatever floats your boat!"
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.228
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Etterspørselen var i taket, fra dag 1. Out of stock.

    Watch BN0211BKSLMHG | Braun Time
    Min type klokke: "It is designed for comfort and above all to do exactly the job it does – simply, cleanly tell time"

    Ut fra tråden her skulle man tro de fleste av dere reiste til månen eller dykket til bunnen av Marianergropen sånn ca i gjennomsnitt 3 ganger i uken.
    Det nyttige med klokker som tåler 30 atmosfærer eller mer, er at safirglasset er vesentlig tykkere enn vanlig, gjerne 2-3-4 mm eller mer, og således en god del mer motstandsdyktig mot slag og støt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Verden hadde vært kjedelig om alt skulle vært basert på strictly basic needs & functions.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    1.277
    Torget vurderinger
    2
    Verden hadde vært kjedelig om alt skulle vært basert på strictly basic needs & functions.
    Enig! De fleste trenger ikke klokke engang, bare å dra frem mobilen eller se på pc-skjermen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Enig i at det er noen generelle issues for Black Bay, men Black er lekker. Må etterhvert innom Bjerke for å få prøvd den på armen:).
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Hei

    Liker du klokker?

    Sjekk ut min som er til salgs, Citizen Promaster Titan Automatic 1000m

    Annonse: 112731

    [FONT=tahoma, arial, Open Sans, sans-serif]2ic[/FONT]
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Den Air-King'en går ikke riktig, Loevhagen. :D

    Kule bilder som vanlig. Men... 2 x Explorer-II, 3 submarinere (?), en Coke GMT og en Pepsi GMT.... flott samling, men er det lov å bemerke at den er litt lite variert? :)
    Det er ikke en Air-King, men en OP 116000. ;)

    Ja, det er lov å påpeke det. På den annen side så stortrives jeg med standhaftigheten.

    Bonusen er at penger her er bedre (så langt) enn penger i banken - og man kan bruke disse og variere - selv om renter / bank / etc. går adundas.

    ---

    Hører jeg fortsatt på musikk? Ja.

    ---

    BTW: Kommer John M. til å bli sett med en BBB igjen? Nope.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.228
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Den Air-King'en går ikke riktig, Loevhagen. :D

    Kule bilder som vanlig. Men... 2 x Explorer-II, 3 submarinere (?), en Coke GMT og en Pepsi GMT.... flott samling, men er det lov å bemerke at den er litt lite variert? :)
    Det er ikke en Air-King, men en OP 116000. ;)

    Ja, det er lov å påpeke det. På den annen side så stortrives jeg med standhaftigheten.

    Bonusen er at penger her er bedre (så langt) enn penger i banken - og man kan bruke disse og variere - selv om renter / bank / etc. går adundas.

    ---

    Hører jeg fortsatt på musikk? Ja.

    ---

    BTW: Kommer John M. til å bli sett med en BBB igjen? Nope.

    Aha, OP 116000. Takk for korreksjonen. Den modellen kjente jeg ikke til. Trodde først det var en blå variant av Explorer I, men det kunne jo ikke stemme, så Air King var det eneste som falt meg inn i farten, selv om jeg jo egentlig visste at den har en annerledes urskive og timeviser.

    "BBB"? Brigitte Bardots Breitling? Nei, jeg gir opp. Hva står BBB for?
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Brigitte Bardots Boobs;)

    Neida. I disse dager burde det vel indikere Black Bay Black, men neppe det @Loev sikter til, da den først blir tilgjengelig i disse dager. Jeg er ikke tilstrekkelig inne i klokkesjargongen og hele stammespråket til å "ta" alle begrepene og forkortelser, men har skjønt at det er "viktig" å kunne slikt for å være ordentlig innafor:rolleyes:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn