Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.117
    Torget vurderinger
    1
    Det rykket i "må ha" muskelen!!

De som har sansen for animerte filmer husker sikkert en fatastisk film som heter "Porco Rosso".

Nå har Seiko kommet med to klokker inspirert av denne filmen.

En seiko kronograf, automatic og en springdrive.

Vis vedlegget 574012

Ulempen er selvsagt prisen.

Automaten koster utenfor Norge Eur 4.100,- og selv om det er Seikos mest avanserte verk som står i den er det ikke "gi bort pris".

Springdrive som er et veldig artig konsept koster Eur 5.800,- Norsk importør har antydey 65.000NOK, hvis de klarer å få tak i en! Begrenset opplag på begge!
    De var virkelig flotte.

Tand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    845
    Kommer mye fint fra Seiko for tiden.

En modernisert og mer prisvennlig tolkning av klassikeren 62MAS.

Modell: Seiko Prospex Automatic Diver’s 200m – SPB149J1
    Dimensjoner: 40,5 x 13,2 millimeter
    Materiale: Rustfritt stål
    Vannresistens: 200 meter

Urverk: Seiko 6R35
    Type: Mekanisk, selvopptrekkende
    Funksjoner: Timer, minutter, sekunder; dato
    Frekvens: 21.600 vph
    Gangreserve: 70 timer

Rem/lenke: Stållenke med foldespenne og blågrå silikonrem

Veiledende pris: 16.998 norske kroner
    Tilgjengelighet: 5500 eksemplarer. Tilgjengelig fra juni.
    Helt enig! Liker godt SLA037 men den blir noe dyr ser jeg, rundt 6.500 euro.

SLA037_b_400_04083341461639_jpg.jpg.png

Har selv en SLA017 som jeg synes er helt fantastisk. Ikke min under, men ett utrolig flott bilde jeg fant på nettet.

SLA017.jpg

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.117
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig flotte de klokkene der.

baldrick

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha hatt div smartklokker har jeg lyst på ei tradisjonell klokke, men har ett ønske som begrenser utvalget... Der ønske er å kunne hoppe til neste sang f.eks. på Spotify, mao må den nok ha bluetooth for å kunne oppfylle dette.

Fungerer dette f.eks. med Casio G-shock?

bf697947cc7f16443c18405417a6124b.jpg

Evt andre klokker som har dette?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig! Liker godt SLA037 men den blir noe dyr ser jeg, rundt 6.500 euro.

Vis vedlegget 574868

Har selv en SLA017 som jeg synes er helt fantastisk. Ikke min under, men ett utrolig flott bilde jeg fant på nettet.

Vis vedlegget 574869
    Flott klokke den der SLA017.
    Mer lik enn ulik SLA037.

Kjenner "vil-ha-genet" trigges vesentlig mer av disse enn nær hvilke som helst Rolex med eller uten "patina".

Dephnot

Rubinmedlem
    Ble medlem
    07.09.2004
    Antall liker
    9.467
    Sted
    MQ-9
    Torget vurderinger
    1
    Vi er jo i karantene nå alle mann, inkludert klokkefolket. I dag måtte jeg ut i virkeligheten for å hente bilen fra service (som det var lang ventetid på, men må man så må man).

Siden jeg ikke hadde bilen så måtte jeg belage meg på kollektivtransport, et dykk i genpoolen, og da er det greit å være oppdatert på tid og sted.

Tenkte ikke så mye over det der og da, men valgte en dykkerklokke på armen i dag. Tenkte ikke over det før jeg kom hjem... fin klokke men jeg bruker jo ikke den så ofte. Men men... alt til sitt bruk og hvorfor det er lurt og ha et par mapper med klokker til forskjellig bruk.

Den som fikk tid på armen i dag var denne:

(det er ikke akkurat denne men det er den jeg fant som ligner mest, min har datoen på 3 og mindre reklame)

ward.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.167
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis hadde 65års dag her i mai. Junior tok ansvar og fikk mor og søster med på en spleis.
    Nå har familien etter lang tid møttes og gaven er overlevert. Stadig fornøyd med oppdragelsen den gutten fikk! ;)
    Det ble en klokke!🤗
    Timex automat, ikke batteridrevet!
    Charlie Brown, aka Baltus, har alltid ligget mitt hjerte nær, selv om jeg ikke på noen måte kan si at jeg har vært like uheldig i livet. men jeg har alltid følt med ham!

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.167
    Torget vurderinger
    0
    Vi er jo i karantene nå alle mann, inkludert klokkefolket. I dag måtte jeg ut i virkeligheten for å hente bilen fra service (som det var lang ventetid på, men må man så må man).

Siden jeg ikke hadde bilen så måtte jeg belage meg på kollektivtransport, et dykk i genpoolen, og da er det greit å være oppdatert på tid og sted.

Tenkte ikke så mye over det der og da, men valgte en dykkerklokke på armen i dag. Tenkte ikke over det før jeg kom hjem... fin klokke men jeg bruker jo ikke den så ofte. Men men... alt til sitt bruk og hvorfor det er lurt og ha et par mapper med klokker til forskjellig bruk.

Den som fikk tid på armen i dag var denne:

(det er ikke akkurat denne men det er den jeg fant som ligner mest, min har datoen på 3 og mindre reklame)

Vis vedlegget 575229
    Christoffer Ward har mye fint og ikke helt hinsides priser heller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn