Kan bestilles fra 26. September.Når slippes disse "vidunderne" på det norske markedet da? Jeg har hatt alle generasjonene inklusive den første som ikke ble sluppet i Norge, så kommer vel ikke unna denne heller.
Mvh
Roysen
Du har da garanti/reklamasjon på en slik sak - skal ikke koste deg en krone å få det fikset. Men det gjelder kanskje ikke Apple - skulle ikke forundre meg det sporFøkk.. Va det tilfeldig eller planlagt skjermvirus i Iphone5'en min. For i dag røk skjermen. Nei den er ikke knust, deler av skjermen funker bare ikke. Så da MÅ jeg bite i det sure eple og kjøpe ny... Ny iphone5 eller vente og betale extra for 6en?? Dillemma...liker at de endeligt har komt med buet bakdeksel igjen på 6en. Hadde det vært opp til meg så skulle de forsatt sett ut som 3Gs, bare med ny inmat....... Men apple e apple, like du isje apple så like du isje nye 6en heller... Ska isje påstå at Apple er bedre en android. Men eg har og bruker begge deler daglig. iphone privat og android jobb. Nyeste samsung saken. Hva som er best drite eg ein lang i, eg foretrekke Iphonen 99 av 100 ganger... Mvh frustret mann med ødelagt iphone...
Da er det vel bare et spørsmål om tid før vi får høre dine første uheldige erfaringer med dem, tenker jeg ;-)Sukk - blir vel bestilling av en ny generasjon iphone snart tenker jeg..
Eller det kan være så enkelt som at de ikke åpner for bruk av dette før de er helt sikre på at det ikke er lus i implementeringen. Apple har alltid operert med public og private APIer, der de som er public er de som de er sikre på er "lusefrie", mens de som er private er kun tilgjengelig for Apple inntil de er skikkelig debugget. Det er en ting å bruke en API når man også har kontroll på de programmene som bruker denne APIen, og å slippe denne APIen løs til hvem som helst. Spesielt på noe så sikkerhetsutsatt som en betalingsløsning.Kun Apple Pay får bruke NFC brikken:
Betalingsløsninger - Kun Apple Pay får bruke NFC-brikken
Nok et selvskudd i arbeidet for å få innført åpne, generelle, kontaktfrie betalingsløsninger. Proprietært......
har hatt S4 Mini Duo som jobbtelefon siden februar. Denne ble valgt primært pga dual-SIM løsningen som utvilsomt har gitt oss store besparelser. Når vi er på jobbreise rundt om i verden er vi pålagt å kjøpe en lokal prepaid data/telefoni kort, og jeg har ennå ikke vært på en flyplass man ikke får kjøpt dette ved ankomst. Da er jeg fortsatt tilgjengelig på mitt faste mobilnummer men bruker den lokale SIMen til all databruk, inklusive for iPaden og iPhonen jeg kobler til denne. I den tiden vi har hatt denne policyen har i det minste mine roamingkostnader blitt kuttet med nesten 70 prosent uten noe tap av funksjonalitet. Bare dette året snakker vi om en besparelse for egen del på sikkert tjue tusen, og det skal man ikke kimse av.Kanskje - kanskje ikke. Framhever positive ting også. Bruker iphone5s nå og den har fungert bra. Kvittet meg med en samsung s4 for en tid tilbake. Den ble rett og slett for smart for megvar mest fornuftig å gå tilbake til noe mer konservativt.
Men har gått over til netcom fra telenor som bærer av tjenester. Det har ikke fungert så bra, men helt greit
Selvfølgelig vet jeg ikke det. Men det er garantert ikke tekniske grunner til at dette ikke er med. Her er det Økonomi og markedsavdelingen som bestemmer. NFC brukes langt i fra til bare mobil betaling. Hvorfor skal ikke iPhone brukere få lov til å enkelt linke telefonen sin mot kameraer, stereoanlegg og TVer? iPhone er kanskje bruker vennlig, men det er definitivt ikke forbrukervennlig. Jeg vil aller helst ha begge deler.Javisst kan de det. Og det er jeg overbevist om at de vil gjøre også. Men jeg vet ikke hvilke APIer Apple lager for denne kommunikasjonen, og hvor feilfri disse implementasjonene er enda. Det vet tydeligvis du?
Man må ikke forsvare absolutt alt en produsent gjør. Her pisser Apple på forbrukeren, det regner ikke gull.Hvilke APIer de arbeider med er er vel litt avhengig av hva de har tenkt å bruke NFC til. Ja, standard NFC som det brukes i andre enheter er jo greit nok, men Apple er vel gjerne kjent for å gjøre litt mer med teknologien enn standard. Og ting har en tendens til å henge sammen - det er kanskje greit at de venter med å åpne opp for NFC for tredjepart til de er helt sikre på at de tingene de jobber med ikke påvirker noe annet. Når Apple utvikler nye ting har de en tendens til å implementere det systemwide. De lager ikke spesielle løsninger for enkelt-apper. Det er straks mye mer komplisert og kan ha store konsekvenser hvis det ikke gjøres riktig.
Jeg har ikke noe spesielt forhold til Appleprodukter, men det er liten tvil om at firmaet periodevis har vært svært teknologisk innovative og at de ved streng kontroll på egen teknologi har oppnådd både veldig god brukervennlighet og produktintegrasjon, og høy sikkerhet. Det er helt åpenbart en sammenheng mellom disse tingene, når leverandøren holder kontrollen på teknologien for brukeren, så slipper brukeren (eller underleverandørene). Det er også sikkert at med en start som nisjeleverandør var dette en realiserbar strategi, og en smart strategi. Det interessante spørsmålet er hva som skjer når man begynner å få en skikkelig stor installert base, og som du sier, økonomi og markedstenkning i mye større grad får styre.Her er det Økonomi og markedsavdelingen som bestemmer.