Forsterkere Ny integrert forsterker, hvilken?

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Madmax1: La meg prøve: Denon låter noe tørrere, mer analytisk. Samtidig har den mer info i mellomregisteret- der det virkelig skjer noe i musikken. Dynaudioene dine er IKKE lette å drive heller, men resultatet hos deg blir såpass bra nettopp fordi du avlaster dem med sub. De fleste subs låter langt bedre med linjetilkobling. Unntaket er walisiske RELer. Der bør du bruke den spesialbygde Bassline-kabelen. Og gjør du det, da slår de subene ALLE konkurrenter, imo..Begge merker er forøvrig over gjennomsnittet godt bygd, og jeg tviler ikke på at du liker eget system...En dag skal du dog låne øre til en Bladelius...Den blåser et vanvittig liv i Dynaudioer..
jøss, har du hatt disse to også? Ikke værst....
 

Bufallo Bill

Medlem
Ble medlem
19.12.2016
Innlegg
30
Antall liker
9
Torget vurderinger
0
Det er såppas liten forskjell på lyden i gitte prisklasser, at det er meningsløst å foretrekke den ene fremfor den andre. Disse ENORME forskjellene enkelte snakker om er kun pompøse ordvalg når realiteten er at 'forskjellen' kun er av sublim art og mikrodetaljer som øret ditt vil 'viske' ute rimelig fort, alle fall i den nøkterne klassen som dine Dali-ht tross alt er.
En brukt Hegel H-80 holder i massevis, evt med en billig NAD-riia og en SVS SB1000/PB1000.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.921
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Madmax1: La meg prøve: Denon låter noe tørrere, mer analytisk. Samtidig har den mer info i mellomregisteret- der det virkelig skjer noe i musikken. Dynaudioene dine er IKKE lette å drive heller, men resultatet hos deg blir såpass bra nettopp fordi du avlaster dem med sub. De fleste subs låter langt bedre med linjetilkobling. Unntaket er walisiske RELer. Der bør du bruke den spesialbygde Bassline-kabelen. Og gjør du det, da slår de subene ALLE konkurrenter, imo..Begge merker er forøvrig over gjennomsnittet godt bygd, og jeg tviler ikke på at du liker eget system...En dag skal du dog låne øre til en Bladelius...Den blåser et vanvittig liv i Dynaudioer..
jøss, har du hatt disse to også? Ikke værst....
Den mannen slutter aldri å overaske ;)

mvh
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.129
Antall liker
2.679
Sted
Kongsberg
Uansett hvilke forsterker du går for, gå for en forsterker med "bassmanagement" (subwooferutgang).

Du vil trenge en (eller to) subwoofer(e) for å virkelig å få et fullfrekvent system og siden de aller
fleste subwoofere i dag IKKE har "bassmanagement" er det avgjørende at dette sitter i forsterkeren.

En rimelig og nett tilnærming: BlueSound Powernode II (seneste versjon med HDMI ARC) som gir deg
volumstyring via TVens fjernkontroll. Delefrekvens: 80 Hz.
https://www.hifiklubben.no/streaming/bluesound/bluesound-powernode-2i-musikkanlegg-med-streaming/

En mer kompleks løsning er NADs eminente T758 v3 som gir deg BlueSound strømming, Dirac
romkorreksjon og HDMI swiching. Delefrekvens: 80 Hz. En av de få hjemmekinoforsterkerne som
faktisk også låter bra på musikk.
https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/nad-t758-v3-hjemmekinoreceiver/
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
804
Antall liker
424
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Koblet opp Bluesond Powernode II mot Lyngdorf vegghengte høytalere og en Arendal sub2 hos svigersønnen i jula, fikk ett aldri så lite hakeslepp gitt, spillte både raffinert og kontrollert. Flott dybde og romfølelse, og kjempebra dynamikk. Kanonlyd ift pris :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
T-1: Den raffinerte tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Men elektronikken deres har andre fokuspunkter enn både Denon, Marantz og Onkyo. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Subene fra Wales er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre. Dynaudio er blant verdens mest krevende høyttalere, rent driftsmessig. De har ALDRI lagt skjul på effektbehovet sitt. Aldri noensinne...Og imo finnes det ikke bedre forsterkere til dem enn en svær Bladelius. Fordi forsyningene der er større enn alt annet og raffinementet, dynamikken og detaljeringen passer dem mer enn perfekt. Prøv kombinasjonen selv, du...det har jeg gjort. Vanedannende er en underdrivelse.
 
Sist redigert:

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
T-1: Jeg har MASSE timer med den Denonen, har testa opp mot Yamaha og..
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
803
Sted
Bergen
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
nei det er ikke grenser... selv om det er åpenbart pisspreik til stadighet.. å støtt avslørt som den bløffmakeren han er..
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
447
Antall liker
114
Sted
Halden
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
nei det er ikke grenser... selv om det er åpenbart pisspreik til stadighet.. å støtt avslørt som den bløffmakeren han er..
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.764
Antall liker
50.370
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
nei det er ikke grenser... selv om det er åpenbart pisspreik til stadighet.. å støtt avslørt som den bløffmakeren han er..
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
Hvorfor skal han roe seg?
Han skriver jo bare som sant er. Auditor holder frem som han har gjort hele tiden,noen få her inne er så dumme at de tror på pisse pratet hans. De som vet bedre blir bare irritert av at han får lov til og holde på som han gjør. Den tullingen burde blitt utestengt av hfs.

O
 
H

Hifibasillen

Gjest
Vil nevne Rotel RA 1592, hatt denne selv og angrer på at jeg solgte denne, hadde den på Klipsch og Canton en periode, grisesterk og lever langt over hva produsenten oppgir, nøytral men aldri for pågående i lyden, noen hevder den kan bli for mye men opplevde selv dette gjelder mest dårlige opptak der den kan være nådeløs, på horn var denne helt himmelsk


Andre kunne vært fra Yamaha,Parasound, Peachtree,Hegel,Nad o.l er på utkikk selv om dagen så henger meg på denne =)
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
447
Antall liker
114
Sted
Halden
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
nei det er ikke grenser... selv om det er åpenbart pisspreik til stadighet.. å støtt avslørt som den bløffmakeren han er..
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
Hvorfor skal han roe seg?
Han skriver jo bare som sant er. Auditor holder frem som han har gjort hele tiden,noen få her inne er så dumme at de tror på pisse pratet hans. De som vet bedre blir bare irritert av at han får lov til og holde på som han gjør. Den tullingen burde blitt utestengt av hfs.

O
Kan du ikke overse det han skriver da? <kommer ingen vei med og hisse dere opp. ;)
Ferdig med dette nå jeg. Ha en god kveld.

Roar
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
49
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
nei det er ikke grenser... selv om det er åpenbart pisspreik til stadighet.. å støtt avslørt som den bløffmakeren han er..
Passende Avatar du hadde funnet, lol.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
49
Flott at vi har folk her inne som kan svare på allt av kombinasjoner av utstyr og som atpåtil har hørt så å si allt av hifi ;)
nei det er ikke grenser... selv om det er åpenbart pisspreik til stadighet.. å støtt avslørt som den bløffmakeren han er..
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
Hvorfor skal han roe seg?
Han skriver jo bare som sant er. Auditor holder frem som han har gjort hele tiden,noen få her inne er så dumme at de tror på pisse pratet hans. De som vet bedre blir bare irritert av at han får lov til og holde på som han gjør. Den tullingen burde blitt utestengt av hfs.

O
Stemmer, «de som vet bedre» og de er det noen av her skjønner jeg, lol.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.764
Antall liker
50.370
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
Hvorfor skal han roe seg?
Han skriver jo bare som sant er. Auditor holder frem som han har gjort hele tiden,noen få her inne er så dumme at de tror på pisse pratet hans. De som vet bedre blir bare irritert av at han får lov til og holde på som han gjør. Den tullingen burde blitt utestengt av hfs.

O
Stemmer, «de som vet bedre» og de er det noen av her skjønner jeg, lol.
Kommer an på hva de vet det.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.764
Antall liker
50.370
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
Hvorfor skal han roe seg?
Han skriver jo bare som sant er. Auditor holder frem som han har gjort hele tiden,noen få her inne er så dumme at de tror på pisse pratet hans. De som vet bedre blir bare irritert av at han får lov til og holde på som han gjør. Den tullingen burde blitt utestengt av hfs.

O
Kan du ikke overse det han skriver da? <kommer ingen vei med og hisse dere opp. ;)
Ferdig med dette nå jeg. Ha en god kveld.

Roar
Ja kanskje det beste er og blokkere figuren så blir det ikke så utrivelig her inne for dere andre.

O
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.921
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Ro deg litt nå skjønner at du er fra Bergen.:confused:

Roar
Hvorfor skal han roe seg?
Han skriver jo bare som sant er. Auditor holder frem som han har gjort hele tiden,noen få her inne er så dumme at de tror på pisse pratet hans. De som vet bedre blir bare irritert av at han får lov til og holde på som han gjør. Den tullingen burde blitt utestengt av hfs.

O
Kan du ikke overse det han skriver da? <kommer ingen vei med og hisse dere opp. ;)
Ferdig med dette nå jeg. Ha en god kveld.

Roar
Ja kanskje det beste er og blokkere figuren så blir det ikke så utrivelig her inne for dere andre.

O
En god ide O :)

mvh
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Da går vi tilbake til å diskutere topic i tråde.

Bjørn.H, moderator
 
H

Hifibasillen

Gjest
Vurderer selv Rotel RA 1592, Parasound Hint6 eller Denon PMA 2500 ned, forslag? har god kjennskap til RA 1592 fra tidligere, skal brukes med Klipsch R820F.

Vurderer også separate komponenter
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Vurderer selv Rotel RA 1592, Parasound Hint6 eller Denon PMA 2500 ned, forslag? har god kjennskap til RA 1592 fra tidligere, skal brukes med Klipsch R820F.

Vurderer også separate komponenter
Det skal sies att jeg selv ikke har testet haugevis av forsterkere på Klipsch, men det jeg har hørt og hørt av andre så ville jeg prøvd meg på Rotel RA1592 en veldig god allrounder til en fornuftig pris som jeg har stor tro på vil passe til Klipcshene dine.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Vurderer selv Rotel RA 1592, Parasound Hint6 eller Denon PMA 2500 ned, forslag? har god kjennskap til RA 1592 fra tidligere, skal brukes med Klipsch R820F.

Vurderer også separate komponenter
Det skal sies att jeg selv ikke har testet haugevis av forsterkere på Klipsch, men det jeg har hørt og hørt av andre så ville jeg prøvd meg på Rotel RA1592 en veldig god allrounder til en fornuftig pris som jeg har stor tro på vil passe til Klipcshene dine.
Hadde 1592 på RP 280F Canton Chrono 509dc of der spilte helt rått, vurderer RB 1582mkII men blir fort mye spenning lengden, kan få 1592 til 17k (demo pris)

Måler også utrolig bra:
 

Vedlegg

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Det høres ut som en fin pris og når du har hatt den før vet du hvor god den er. Og man må betale en god del til for å få en bedre integrert forsterker. Parasound Hint er også god, men spiller ganske annerledes med mer varme og litt mer laidback spillestil selv om bassen er meget god. Så jeg vill vell tro att de som liker klipsch vil sette pris Rotel sin mer energiske spillestil.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Tja, tenker en annen situasjon videre, Parasound P6 pre som både har xlr inn og ut samt til sub, vurderer 1582mkII derette, takker for god hjelp =)
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Ja det er ingen dårlig kombo det heller Parasound P6 er meget bra forforsterker til sin pris. Men jeg ville ikke vektlagt xlr mulighet som ett must, da effekten av bruk av xlr vs rca er høyest variabel. Selv får jeg så godt som likt resultat med eller uten xlr, eneste att jeg må bruke litt mer tid på å finne gode rca kabler. Med xlr får du normalt noe høyere gain ut, jeg får vell ca 6db mer ut. Mitt utstyr er da fullbalansert. Men som sagt får jeg like god lyd ved bruk av en bra rca.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
Det er godt du ikke er bastant da....
;)
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
T-1: Den tørrheten er et generelt signaturtrekk med Denon kontra Yamaha. Videreført med dagens modeller. De har bestandig hatt et svært informativt mellomregister også. Yamaha bygger instrumenter , om du ikke huska det. Mht REL: De er eneste produsenten som gjør det de gjør. Altså Speakon i ene enden, fire strippa ender i den andre. Suben er bygget for å lyde best med den koblingen, men RELer har standard linjetilkobling og. Prøv, så får du selv høre.
pisspreik! Du skriver å snakker som du har hørt absolutt alt der ute. Har du ikke hørt nevnte utstyr har du faen ikke uttalelsesrett på din bastante ferd! Du kommer med tips å råd i ene tråden etter den andre uansett hva det er snakk om med den største selvfølge at du har hørt å veit hva det gjelder. Dritt irriterende når det er temmelig åpenbart det ikke stemmer.
Det er godt du ikke er bastant da....
;)
jeg syns det er en jævla uting at noen sitter å svarer på spørsmål rundt utstyr som om de har hørt, eid eller eier nevnt utstyr når det er bare pisspreik. jeg har tatt Bjørn aka Auditor i dette flere ganger noe også flere på forum har gjort. å da får du gjerne kalle meg også bastant når jeg tidvis blir litt lei av alt pisspreiket. det er temmelig frekt å sitte å nevne masse egenskaper m.m på ting som om han har lang erfaring med nevnt utstyr. dette er da veldig ofte når noen spør etter tips å råd. det er ikke greit når mange ofte da også faller for dette å gjerne da ender opp med noe helt annet enn forespeilet å gjerne unødvendig dyrt. Når det ikke renner på med uttalelser på forum blir folk pepret med pmer om den eneste sannhet om bladelius eller rega. Jeg snakker da av erfaring. for jeg mener at det er litt nøkkel i det å uttale seg om ting. hvertfall litt erfaring med nevnt emne....
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
OK, back to topic.

Bjørn.H, moderator
 
  • Liker
Reaksjoner: T-1

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.611
Antall liker
1.472
Sted
Sunndalsøra
Du kan også høre litt på Pioneers Integrerte som også er D-klasse type. Jeg bruker det på Rogers LS35/A og gamle JBL Høyttalere. Er engelsk konstruksjon. Er veldig detaljert med god kontroll på bassen. Også på bassreflex:) Ellers så har de balansekontroll!
Har ikke hadd mulighet for å sammenligne med verken Nad, Hegel eller Yamaha. Men med veldig dyre forsterkere av annet merke. Ut i fra sammenligning med det, så er det mye til prisen. Kunnet leve lenge med Pioneer uten å tenke på prisen.
 
Sist redigert:

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Auditor kan du beskrive denne forskjellen i lyden på Yamaha'en og Denon'en?

Bruker selv Yamaha med sub og syntes det var et mye bedre resultat å bruke pre-out enn å bruke høyttalerutgangene. Noe som kan bekrefte dette?

I tillegg til lyden er Yamaha'en utrolig godt sammenskrudd og jeg digger vintage looken med de store VU-metrene.
Det er her jeg er litt i tvil med Denon pma 1600. Hvordan er den å integrere med uten sub-utgang og mulighet for å sette ut crissover selv. Men så skal det sies at selv om det er mumig å sette highpass fulter på nad c388, så låter det mye bedre (hos meg) dersom jeg velger å kjøre fullfrekvent på høyttalerne og deler suben på rundt 50hz. Så mulig det ikke betyr så mye å ikke ha egen utgang?
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Har hatt både Denon 1600 - 2000 - og hørt på 2500 mot 1600 og ville valgt Yamaha 1100 - 2100 - 3000 uten den minste tvil. Rotel RA1592 var også bedre enn Denon forsterkerne, alt etter min eminente smak :)
Hva vil du si er forskjellene mellom disse, etter din eminente hørsel ;D
 
Sist redigert:

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
NAD C388 er levert tilbake etter en stunds testing. Den blir litt tilbaketrukken, og derav oppleves som litt mørk, i vokalen synes jeg. High-pass filteret for sub er også helt håpløs, og det låter bare rart når jeg skrur på filteret sammen med en sub.

Kanskje en stereoreceiver av et eller annet slag er veien å gå? Mulighet for balansejustering, sub-management og avstand fra høyttalere til lytteposisjon.
Hvilke alternativer finnes her? Naim har jo en, men er ikke så mange wattene og ganske dyr. Nad m10 m/dirac er jo også et alternativ, men om det låter noe likt c388 så er jeg jo like langt.
 
X

X186841

Gjest
Har hatt både Denon 1600 - 2000 - og hørt på 2500 mot 1600 og ville valgt Yamaha 1100 - 2100 - 3000 uten den minste tvil. Rotel RA1592 var også bedre enn Denon forsterkerne, alt etter min eminente smak :)
Hva vil du si er forskjellene mellom disse, etter din eminente hørsel ;D
Denon ble litt hard og kunstig i lyden når man dro på litt og litt tam på lave volum, Rotel trivdes mye bedre med å dra på litt og ga også brukbart trøkk på lavere volum.
Yamaha er behageligst, men kan kanskje bli litt kjedelig for de som vil ha party party...
Selv valgte jeg Pioneer A-70DA da den har det meste og passet min smak best, men den har ikke ubegrenset med kraft hvis man vil skrelle tapeten av veggene, da vinner Rotel.
 

Mars19

Utestengt pga. dårlig oppførsel
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
670
Antall liker
244
Sted
Andebu
Torget vurderinger
1
Parasound Hint tror jeg du kommer til å velge hvis du prøver den.
 
Topp Bunn