Ny high-end høyttaler fra XTZ til lavpris?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    !

    Spennende brukeromtale, virker som det bare er å begynne å spare
     
    H

    Heah55

    Gjest
    Spennende brukeromtale ja. Høytaleren har vel blitt testet i lyd og bilde, og den skal visst testes i neste Fidelity også...
    Kan det bli noen interessante betraktninger om high end produkter og priser mon tro? ::)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Hei,
    Jeg fikk XTZ Devine 100.49 i hus i går. Det var et demopar og selgeren påstod at de var innspilt. Til å begynne med så lurte jeg på om jeg hadde kjøpt "katta i sekken (igjen ???)". De låt smørete og innestengte. Men så plutselig løsnet lyden. Nå har jeg bare positivt å si, bortsett fra en ting. Det kan se ut som om det er noe galt med det ene delefilteret. Mellomtonen har alt for stort membranutslag.

    Jeg forventer at det er atskillig mere å hente lydmessig, etterhvert som jeg får gjort en del justeringer og de blir mere innspilt.

    Førsteinntrykk:
    Ja de er gode. De låter "stort" og kan spille høyt og uanstrengt. Elementene virker godt integrert og som om de passer fint sammen. Diskanten virker meget glatt og utstrakt. Kassa er gedigen og gjør en god jobb med å gi godt fraspark for de fine elementene. Jeg har en relativt stor og basskrevende stue og har til nå brukt to gode subber. De kan jeg nå fjerne. Bassen virker "spot on" og jeg føler ikke noe behov for å gjøre noe med den, tror jeg.

    Ærlig talt, kanskje tar jeg munnen alt for full nå, men dette kan virke som årtienes høyttalerkjøp :eek:
     

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Gratulerer med nye høyttalere, Teobald.

    Får håpe du forblir fornøyd lenge med disse i anlegget. Hva med noen bilder? :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Jeg skal se om jeg får til dette med bilder :-\. Så skal jeg ta bilder av hva som skuler seg bak platen med alle terminalene. Det er det sikkert flere som lurer på. Går det lett an å plukke bort alle terminalene for aktiv drift? Jeg kommer ikke til å bruke aktiv drift og på sett og vis så står de der som en tikkende bombe. Kan man koble elementene slik at man slipper å ha signalveien gjennom alle disse laskene av noe tvilsom kvalitet? Det ser ikke ut som om de er av kobber en gang ???

    Nei, de er ikke av kobber, jeg prøvde å file litt på en nå :eek: Her burde det være forbedringspotensial.
     

    Vedlegg

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Rettelse: det kan hende de er av forniklet kobber :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    ;D

    Dette er det minste bildet jeg får med kameraet mitt. Det går såvidt under grensen for et innlegg. Jeg må tydeligvis bruke et separat program for å redusere oppløsningen.
     

    Vedlegg

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Her er det desverre ikke så mye high end lenger ;)

    Legg merke til signalveien. Ledningen går fra elementet til den aktive terminalen så til lask (dobbel bananplugg). Deretter gjennom denne til delefilter og fra delefilter til passiv terminal.

    Ledningen ser ut til å være 2,5 mm2 standard, bortsett fra mellom aktiv terminal og lask hvor den kan være 1,5 mm2. Fy :mad: Hele veien er det et utall av billige kabelsko :-\
     

    Vedlegg

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Se der ja! Det er i allefall lekre høyttalere du har fått deg. :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Her er delefilteret. Jeg har ikke mye greie på det, men det ser vel ganske fint ut :)
     

    Vedlegg

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Så nå får jeg kanskje trøbbel med garantien og dårlig pris dersom jeg skal selge dem :p
     

    Vedlegg

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Dårlige terminaler, egner seg bare for avisolert ledning og bananas. Antagelig en dårlig metalllegering også :-\
    Jeg skal skifte dem ut med Supra som jeg har gode erfaringer med ;)

    Men jeg digger høytalerene ;D
     

    Vedlegg

    Dr.No

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Innlegg
    884
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    15
    Teobald skrev:
    .....
    Det kan se ut som om det er noe galt med det ene delefilteret. Mellomtonen har alt for stort membranutslag.
    ....


    Feilplassert jumper eller noe sånt ? Det er vel for tidlig å si "hva sa jeg" (keep it simple)
    Uansett har du vel tenkt å undersøke dette nærmere?


    Eller er det bare å gratulere med at du har jumpet ut i det!

    For øvrig:
    Kvaliteten på internkablingen er prima etter mitt skjønn, og vitner om at firmaet ikke har brukt penger på tull og tøys. Den er faktisk tillitsvekkende!.
    Du er selvfølgelig oppmerksom på at det er delte meninger om hva en kort kabel-stump kan bety for lyden, men 99% av alle studiotekniker, 99% av alle elektroingeniører (de som lager vårt utstyr, intet mindre) og anslagsvis 99% av alle audiofile som har vært med på seriøs blindtesting vil dele mitt syn. Og resten av de audiofile? Min erfaring med en del av dem peker litt i retning av at de ikke bryr seg om å særlig ta hensyn til 'psykologiske" faktorer. (en slags arroganse, kanskje, kombinert med overfyllt pengepung?). No
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Teobald skrev:
    Dårlige terminaler, egner seg bare for avisolert ledning og bananas. Antagelig en dårlig metalllegering også :-\
    Jeg skal skifte dem ut med Supra som jeg har gode erfaringer med ;)

    Men jeg digger høytalerene ;D
    Er det bare jeg som ikke henger med her, kan du ikke feste spadene innenfor skruen som du bruker for å stramme til bare den ene delen av spaden lenger inn der?
    Det må da være bedre enn slik du har gjort det, eller opplys meg ;)

    Gratulerer med spennende HT,
    Forøvrig så deler jeg Dr.No sitt syn om kablingen.

    Mvh.KW
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Dr. NO:
    Det kan hende at delefilteret har ordnet seg. Jeg har holdt et øye med mellomtonen, men jeg har ikke testet det skikkelig.

    KW:
    Spadene er ikke brede nok.
    ----------

    Vi skaper alle vår virkelighet og det å være menneske baserer seg i stor grad på illusjoner. I min virkelighet så hører jeg forskjell på kabler og annet uansett hva alle elektroingeniører mener. Jeg er ikke så alene om det som No vil ha det til :p

    Hva skjedde når jeg fjernet "rusket" fra signalveien ???

    Klangbalansen forandret seg og lydbildet ble mere åpent. Det ble mindre støy og grums. Faktisk så kunne jeg ha behov for å dempe diskanten, men den opsjonen finnes ikke innebygget. Bassen ble strammere og slankere. Større dempefaktor til elementene kanskje. Jeg har høytalerene bare 25 cm fra veggen. Enkelte mener de bør være 1,5 m. Subbene har blitt aktivert igjen.

    Lyden er likevel bedre. Men jeg kan fremdeles høre kornethet og en viss glassaktig farging som jeg forbinder med nettopp dårlig kabling. Jeg er rimelig sikker på at dersom jeg kunne skifte ut den interne kablingen med 4mm2 OFC kabel med teflonisolering så vil lyden bli glattere, varmere og mere organisk. :D

    Men nå venter jeg å bli satt på plass. Dette kan være som å banne i kirken ;D ;D ;D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med flotte høytalere!
    Det kan fort være litt å hente på å bytte internkabling.
    Men Supra??
    Har ikke bare gode erfaringer med Supra, verken som signal- eller høytalerkabel, sammenliknet med flatsølvet jeg kjører med i dag. Og jeg har ennå ikke rukket å sjekke internkablingen min. Kanskje på tide å gjøre det en dag...?

    mvh
    Proffen
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Teobald skrev:
    ----------

    Hva skjedde når jeg fjernet "rusket" fra signalveien ???

    Klangbalansen forandret seg og lydbildet ble mere åpent. Det ble mindre støy og grums. Faktisk så kunne jeg ha behov for å dempe diskanten, men den opsjonen finnes ikke innebygget. Bassen ble strammere og slankere. Større dempefaktor til elementene kanskje. Jeg har høytalerene bare 25 cm fra veggen. Enkelte mener de bør være 1,5 m. Subbene har blitt aktivert igjen.

    Lyden er likevel bedre. Men jeg kan fremdeles høre kornethet og en viss glassaktig farging som jeg forbinder med nettopp dårlig kabling. Jeg er rimelig sikker på at dersom jeg kunne skifte ut den interne kablingen med 4mm2 OFC kabel med teflonisolering så vil lyden bli glattere, varmere og mere organisk. :D

    Men nå venter jeg å bli satt på plass. Dette kan være som å banne i kirken ;D ;D ;D
    Utrolig at så mye skjedde med lyden fordi du fjernet rusk fra signalveien og erstattet det med rask. :)
    Håper du faktisk har tenkt å rydde opp i kabelsalaten inne i disse høyttalerne. At de originale terminalene og overdrevne koblingsmulighetene ikke faller i smak kan jeg forstå, men hadde jeg oppdaget et "tweak" i mine høyttalere basert på billige skjøtehylser og inget annet ville jeg sett på det som en ødeleggelse og ikke en oppgradering!
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Som KW sier, så har du veldig dårlig kontakt med terminalene slik det ser ut på bildet. Hvorfor ikke bare file /slipe opp åpningen i spadene på høyttalerkablene fremfor å gjøre ting med høyttaler som kan redusere verdien? Hvis ikke kablene er dyrere enn høyttalerne da.. ;)
    Kornetheten i diskanten som du nevner, kan vel kanskje bare komme av at du har for dårlig kontakt med terminalene. Det ser også ut som at spadene er skitne /irret? Hva slags legering er de av forresten?
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Norcad:
    ;D ;D ;D

    Skjøtehylsene er av god kvalitet (rent fortinnet kobber). En slik er å foretrekke fremfor en kabelsko som jeg bl.a. eliminerer 5 av for hver hylse.

    Proffen:
    Når jeg skrev Supra, så mente jeg kun terminalene. Jeg har satt slike på Mezzo'ene (som synes på bilde) fordi de var lange nok til å rekke igjennom bakplaten. Da kunne jeg flytte terminalene ned til gulvet og fjerne 1,2 m internkabel samt spare 0,6 m ekstern :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    ron-hi skrev:
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Som KW sier, så har du veldig dårlig kontakt med terminalene slik det ser ut på bildet. Hvorfor ikke bare file /slipe opp åpningen i spadene på høyttalerkablene fremfor å gjøre ting med høyttaler som kan redusere verdien? Hvis ikke kablene er dyrere enn høyttalerne da.. ;)
    Kornetheten i diskanten som du nevner, kan vel kanskje bare komme av at du har for dårlig kontakt med terminalene. Det ser også ut som at spadene er skitne /irret? Hva slags legering er de av forresten?
    Jeg er flau over å si det, men kablene var faktisk dyrere en gang. Men de er gamle og jeg verdsetter de ikke så høyt. Spadene ble sagt å være rent sølv men er antagelig sølvforgylt OFC kobber.

    Jeg har filt på innsiden av en terminal. Det følger med 12 stk. pr høytaler. Det er ikke forgylt kobber, men en messinglegering ser det ut som.

    En gang kjøpte jeg Audioquest høytalerkabel som jeg terminerte selv. Jeg fant noen utrolig flotte kabelsko på Torshov Rekvisita. De var av en slags forgylt messing (bilstereo) og ødla lyden helt. Så nå vil jeg alltid ha messing ut av signalveien.

    Dessuten, hvis du ser godt på bilde, så kan man konstatere at på innsiden så er en forgylt ring med feste for kabelsko skrudd fast mellom plast og en galvanisert stål "friksjonsfjær". Man har ingen garanti for at denne ringen har annen kontakt med terminalen enn gjennom det gavaniserte stålet. Fy :mad:
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    audiomur skrev:
    Lyd i forhold til Focalene?
    Samboern foretrekker Focal lydmessig og design.

    Mezzo har perfekt integrasjon mellom mellomtone og diskant og er veldig ustressende i mitt oppsett. Devine er mere fullrange og dramatisk. Jeg mener også at siste har uutnyttet potensial og må vent og se. Jeg køpte de egentlig ikke for å bytte plass :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.950
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med flotte høyttalere.
    Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å forstå hvorfor du modder dem så raskt.
    Hvis du ikke liker dem så har du jo mest sannsynlig senket salgssummen på dem betraktelig?
    Men det er jo moro om det funker!


    Et lite spørsmål:

    Hvorfor spilte du med +3dB i bassen, -2dB i mellomtonen og flatt i diskanten?
    Og ikke minst: Hvordan har du ivaretatt dette etter moddingen din? Hvilken EQ har du nå hvis du har kuttet ut disse justeringsmulighetene?





    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    L

    larkus

    Gjest
    Gratulerer med flotte høyttalere. Skulle akkurat til å stille samme spørsmål som Roda, men han kom meg i forkjøpet :)
    Baksiden av den terminalplata ser ut som den kommer fra helvete ;D. Forstår godt at du ser behovet for å rydde i kaoset.

    mvh
    larkus
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Teobald skrev:
    Vi skaper alle vår virkelighet og det å være menneske baserer seg i stor grad på illusjoner. I min virkelighet så hører jeg forskjell på kabler og annet uansett hva alle elektroingeniører mener. Jeg er ikke så alene om det som No vil ha det til :p
    Har du blindtestet?
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Åpnet htplaten bak på en dyr Mlogan modell for noen år siden , billigeste type kabelsko og kabel , dvs bare "dritten" :) . Men desverre gjelder det for mange av de store htprodusentene. (men lyden var god den....)
    mvh
    r
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.950
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    larkus skrev:
    Gratulerer med flotte høyttalere. Skulle akkurat til å stille samme spørsmål som Roda, men han kom meg i forkjøpet :)
    Baksiden av den terminalplata ser ut som den kommer fra helvete ;D.
    Denne høyttaleren gir, som flere fra XTZ, eieren muligheter til å endre delefilteret til høyttaleren uten lodding eller demontering.
    Dette må gjøre internkablingen noe mer omstendelig og lang enn på en høyttaler uten justeringsmuligheter.
    Denne har i tillegg muligheten å koble utenom delefilteret for å kjøre aktivt, og det gir enda flere kontaktpunkter og lengre internkabel.

    Det er selvsagt lov å synes at dette er dumt og dermed endre på det. Men da synes jeg det er en ide å spille noen uker/måneder på høyttaleren for å bestemme seg for hvilken filterkonfigurasjon man vil bruke og lodde deretter.

    Den fineste løsningen på dette er kanskje å lage en ny terminalplate med ønskede kontakter?
    Så kan det være mulig å reversere moddingen før eventuelt salg.

    R
     
    L

    larkus

    Gjest
    RoDa skrev:
    Den fineste løsningen på dette er kanskje å lage en ny terminalplate med ønskede kontakter?
    Så kan det være mulig å reversere moddingen før eventuelt salg.

    R
    Hvis jeg hadde fått kloa i disse høyttalerene hadde jeg laget ny terminalplate med kun to sett terminaler (biwiring), ryddet bort all overflødig kabling og loddet de jumpere som er nødvendig for flat frekvensgang (jumpere for 0 dB i bass og mellomtone) rett på delefilteret. Jeg hadde gitt blaffen i reverseringsmuligheten ;D

    mvh
    larkus
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Teobald skrev:
    Klangbalansen forandret seg og lydbildet ble mere åpent. Det ble mindre støy og grums. Faktisk så kunne jeg ha behov for å dempe diskanten, men den opsjonen finnes ikke innebygget.
    Har du prøvd å sette på frontstoffet igjen og lyttet da?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    RoDa skrev:
    Den fineste løsningen på dette er kanskje å lage en ny terminalplate med ønskede kontakter?
    Så kan det være mulig å reversere moddingen før eventuelt salg.

    R
    Hvis jeg hadde fått kloa i disse høyttalerene hadde jeg laget ny terminalplate med kun to sett terminaler (biwiring), ryddet bort all overflødig kabling og loddet de jumpere som er nødvendig for flat frekvensgang (jumpere for 0 dB i bass og mellomtone) rett på delefilteret. Jeg hadde gitt blaffen i reverseringsmuligheten ;D

    mvh
    larkus
    Samme her, skjønner ikke hvorfor de skal fylle halve høyttaleren med kabelstumper og shait. Disse "nivåjusteringene" skaper et billig og forvirrende inntrykk og har ingenting på en så flott konstruksjon å gjøre.

    Lekre er de da, lykke til videre Teobald!
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    XTZ har for lenge siden forstått at forskjellige rom gir forskjellig lyd, og når hifinissene er allergisk mot eq og tonekontroller, og kona dems er allergisk mot akustiske tiltak og rett plassering, så løser de problemet på sin måte.
    Tanken er god men gjennomføringen/løsningen noe billig og lite gjennomtenkt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    hifiguru skrev:
    Samme her, skjønner ikke hvorfor de skal fylle halve høyttaleren med kabelstumper og shait. Disse "nivåjusteringene" skaper et billig og forvirrende inntrykk og har ingenting på en så flott konstruksjon å gjøre.
    Det er ikke bare XTZ som har "EQ"-jumpers bakpå. KEF Reference 207/2 har en liknende løsning, f.eks. ...Selv om den ser noen hakk penere ut.
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    RoDa skrev:
    Gratulerer med flotte høyttalere.
    Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å forstå hvorfor du modder dem så raskt.
    Hvis du ikke liker dem så har du jo mest sannsynlig senket salgssummen på dem betraktelig?
    Men det er jo moro om det funker!


    Et lite spørsmål:

    Hvorfor spilte du med +3dB i bassen, -2dB i mellomtonen og flatt i diskanten?
    Og ikke minst: Hvordan har du ivaretatt dette etter moddingen din? Hvilken EQ har du nå hvis du har kuttet ut disse justeringsmulighetene?

    Mvh
    Rolf
    Jeg trenger mere bass og jumper på mellomtonen er flat frekvensgang (som jeg ønsker). Uten jumper er -2dB. Jeg har ikke moddet disse mulighetene :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Jan_I skrev:
    Teobald skrev:
    Klangbalansen forandret seg og lydbildet ble mere åpent. Det ble mindre støy og grums. Faktisk så kunne jeg ha behov for å dempe diskanten, men den opsjonen finnes ikke innebygget.
    Har du prøvd å sette på frontstoffet igjen og lyttet da?
    Det finnes ikke frontstoff, bare metallgitter. Det blir bedre når jeg balanserer klangbalansen med sub, men diskanten er noe skingrende.

    Husk jeg har bare fjernet slikt som degraderer signalet. Før moddingen så var høytalerene noe grumsete og innelukket. Man kan jo tro at ved innspilling i noen måneder så endrer dette seg, men jeg synes det låt som dårlig signalvei. Og når jeg fikk bekreftet det ved å ta av dekslet så....

    Høytalerledningen står det 600V på. Den er antagelig av slik type man putter inn i et hus med skult elektrisk anlegg på en 16 A kurs. Hvis ikke det røffe kobberet er nok til å degradere diskanten, så burde i hvertfall den skipe plastikken gjøre jobben. Kabesko av stål er heller ikke noe bra :-\

    Er det noen her som er gamle nok til å huske Duelund og hans linoljekabler? :p
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Lyngen skrev:
    Teobald skrev:
    Vi skaper alle vår virkelighet og det å være menneske baserer seg i stor grad på illusjoner. I min virkelighet så hører jeg forskjell på kabler og annet uansett hva alle elektroingeniører mener. Jeg er ikke så alene om det som No vil ha det til :p
    Har du blindtestet?
    Ikke formeldt, men hvis jeg kunne velge to kabler selv, så ville jeg ha en treffprosent på 100 selv om forsøket ble gjentatt 500 ganger ;D

    Men i min verden så er det så uinteressant.

    Samboern min ville også greid den eksakt samme lyttetesten selv om hun ikke er interessert i hifi.

    Jeg antar også at ved å måle membranutslaget på bassen så ville du også kunne få en vitenskaplig og objektiv bekreftelse :p

    Men det er sikkert noen i verden som kan hypnotisere seg til å tro at dette er bare tull :eek:
     
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    Teobald skrev:
    Lyngen skrev:
    Teobald skrev:
    Vi skaper alle vår virkelighet og det å være menneske baserer seg i stor grad på illusjoner. I min virkelighet så hører jeg forskjell på kabler og annet uansett hva alle elektroingeniører mener. Jeg er ikke så alene om det som No vil ha det til :p
    Har du blindtestet?
    Ikke formeldt, men hvis jeg kunne velge to kabler selv, så ville jeg ha en treffprosent på 100 selv om forsøket ble gjentatt 500 ganger ;D

    Men i min verden så er det så uinteressant.

    Samboern min ville også greid den eksakt samme lyttetesten selv om hun ikke er interessert i hifi.

    Jeg antar også at ved å måle membranutslaget på bassen så ville du også kunne få en vitenskaplig og objektiv bekreftelse :p

    Men det er sikkert noen i verden som kan hypnotisere seg til å tro at dette er bare tull :eek:
    Gratulerer! Du er kanskje den eneste i verden som har slike fantastisk analytiske ører. At andre ikke klarer det du klarer, er med på å virkelig understreke din unikhet. Du bør donere hjernen og ørene til forskning. Det ligger penger å venter på deg også. Se vedlagt linker.

    http://www.nousaine.com/pdfs/Wired Wisdom.pdf

    http://www.tom-morrow-land.com/tests/ampchall/index.htm

    http://www.hometheaterfocus.com/receivers/amplifier-sound-quality.aspx
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Jeg kjøpte egentlig høytalerene for at, med det rette racket, så kunne de bli så utolig stilig med dette forsterkersettet ;D

    Nesten som en stealthbomber ;D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn