Ny high-end høyttaler fra XTZ til lavpris?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    tce-teams

    Gjest
    nope har ikke hørt 100.33 , men jeg har hørt di største av xtz devine.
     

    nittenfemtitre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    175
    Antall liker
    9
    Sted
    Os, Hordaland
    Hei alle.

    Etter en litt stille periode da Abrahamsen V1 og V2 var inne og fikk oppgradering kommer noen kommentarer her.

    Divine 100.49 har nå spilt siden februar. XTZ sier jo 50 timer innspilling. Dette er klart for lite for mine ører. Skjer mye etter den tid.
    Før ferien kom også AbrahamsenV1, V3 inn i oppsettet. Anbefaler 96 timer innspilling. ( hva har de i glasset?) Først med Densen B300 effekt i påvente av Elektrocompanet Aw 250R. Så ble det dac Abrahamsen V6, som ble tilkoblet V1, tv tuner fra telenor, Pinelli internett radio og laptopp tilkobling.
    Bruker ballanserte kabler, i tillegg til coax (v1), opptisk (tv tuner) og vanlig phono fra radio ( hodelelefonuttak).

    Hovedkilde til god lyd er CD. Måtte prøve meg frem til høytaler kabler. Først en ventekabel fra Norost flatline etter eller annet bi, i påvente på Nordost Heimdal1 levert fra Oslo. Også bi. Denne kabel går på mellomtone/diskant. Bassen en eller annen flertrådet Biltema 4kvm? Har enda ikke bestemt meg for kabel til bassene. Har jo tanker om aktiv drift.

    Med så mye nytt det siste halve året har det skjedd mange forandringer lydmessig. Kanskje det meste trenger innspilling. Anlegget står tent 24/7. I tillegg mener jeg at
    lyden først er maksimal etter en time to med forholdtsvis høy lyd. Først da har all elektronik riktig drifts temperatur. ( tenk bare på en bilmotor)

    Forandringer i lydbildet underveis. Bass meg kontant og fastere dypere. Mer åpen og homogen mellomtone. Diskant ikke så spiss. Betydelig mer behagelig. En propp i portene. Bass hevet 3 dB. (Lite rom). Mellomtone 0db samme med diskant. Spiller ofte ganske så høyt. Ingen problemer der med AW 250.
    Tror 100.47 har et forbedrings potensial. Er jo skrevet litt om det på hifi forumet.

    Skal komme tilbake med mulige tweeks som jeg har tenkt litt på om en stund. Nyt musikken. God helg

    Vennlig hilsen
    Harald
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn