Ny fotokonkurranse tema: URBANT

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Trane har bestemt at tema for neste runde skal være URBANT

Fristen for å legge inn bilder er en uke, dvs. onsdag 23.

Kom gjerne med tilbakemeldinger på om dere synes at ordningen med at den som finner på tema også skal bestemme vinner er den beste løsningen, eller om dere foretrekker den varianten vi har nå med avstemning hvor alle kan være med og bestemme.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Amsterdam er en fin og morsom by.
    Sitte på en av de uttallige utekafeene og bare suge inn inntrykk over en kald øl......

G

Gjestemedlem

Gjest
    soundscape skrev:
    Hvor mange bilder kan man legge inn ?
    Hm, tror rekorden fra forrige runde ligger på 30-40 bilder så du har mye å gå på. Men gjerne best å være litt kritisk og velge de du selv har mest tro på.

ICE

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Antall liker
    0
    Fra Las Palmas i Desember 2007. Tatt med Nikon D70 og Nikkor DX 18-200 VRII AF-S

Vedlegg

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    ICE skrev:
    Fra Las Palmas i Desember 2007. Tatt med Nikon D70 og Nikkor DX 18-200 VRII AF-S
    Å fa€n, trodde med en gang det var området rundt Waldemars som var blitt pusset opp..... :p

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.598
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Vel, har forsøkt å plukke noen bilder med en urban feeling, og ikke bare bilder av en storby. Første serie tok jeg i Paris.....

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    soundscape skrev:
    Jeg har vært litt usikker på om vi bør ha en grense.
    Sist runde ble det totalt rundt 60 bilder, og når jeg skal legge de inn i en tråd tar det lang tid å laste opp denne, såpass lang tid at det er kanskje en del som ikke gidder å vente til den er ferdig å laste...(?)

Så jeg tror vi kan sette en grense på, tja... 8 per person?

Siden det skal stemmes på bildene kan det nok være taktisk lurt å ikke legge inn for mange lignende bilder, da vil man risikere at folk sprer stemmene, da er det nok lurest å velge det bildet man selv liker best og satse på dette. Altså når bildene ligner mye..

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.440
    En meget urban due med Broklyn i bakgrunnen. Bildet er tatt ca. 300 meter over gatenivå.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Komponenten skrev:
    soundscape skrev:
    Sist runde ble det totalt rundt 60 bilder, og når jeg skal legge de inn i en tråd tar det lang tid å laste opp denne, såpass lang tid at det er kanskje en del som ikke gidder å vente til den er ferdig å laste...(?)

Siden det skal stemmes på bildene kan det nok være taktisk lurt å ikke legge inn for mange lignende bilder, da vil man risikere at folk sprer stemmene, da er det nok lurest å velge det bildet man selv liker best og satse på dette. Altså når bildene ligner mye..
    Tja.
    3 pr. pers burde være mer enn nok. Her er det snakk om å kåre det beste bilde i en genre, ikke en årskavalkade av middelmådigheter og lange gjeeeeeeesp. Må forresten si at allerede et par av bidragene i denne runden konkurerer i være langt bedre enn de aller fleste bidragene i de to siste rundene, så dette er jo lovende. ;)

mvh

R

RL69

Gjest
    Bilde 2:
    Urbaniseringen fortsetter i Beijing. Når har de tenkt å bremse opp?

Vedlegg

R

RL69

Gjest
    Bilde 3:
    Fra en mindre by på Borneo. Byen heter Bintulu og ligger på den Malaysiske delen av øya, Sarawak. Urbaniseringen ser ut til å ha tatt en laaaaang pause.

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ErosLoveking skrev:
    Komponenten skrev:
    soundscape skrev:

Tja.
    3 pr. pers burde være mer enn nok. Her er det snakk om å kåre det beste bilde i en genre, ikke en årskavalkade av middelmådigheter og lange gjeeeeeeesp. Må forresten si at allerede et par av bidragene i denne runden konkurerer i være langt bedre enn de aller fleste bidragene i de to siste rundene, så dette er jo lovende. ;)

mvh
    Vi setter en grense på 5 per pers.

Så får en være litt streng med seg selv og velge ut de man selv mener er best.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Vet ikke om dette er urbant nok for den strenge overdommeren, men jeg får prøve... ;)

Vedlegg

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Da er det klart for Monkeys bilder denne runden 8)

1. Tatt med Pentax K10D med Kit objektiv sont ca mit på natten i sluten av oktober. Det du ser er deler av er Sandnes, en storby utforbi Stavanger for dem som ikke viste det ::)

2. Hva har lit ved med urbant å gjøre? Joda, noen har vel fåt med seg at jeg er speider. Dette er rett og slett "Konge" stolen som ja, riktig Kongen satt på under en gudstjeneste på landsleiren "urban 2001" utenfor Fredrikstad. Bildet ble tatt med et HP R707 Kompaktkamera.

3. Første pubbrunde i Oslo en gang tidlig i november, jeg låner et kamera av en jobkolega og knipser et par bilder mens resten av julebordfølget finner ut hvem som selger øl på denne tiden av døgnet :)

MVH

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Komponenten skrev:
    Vet ikke om dette er urbant nok for den strenge overdommeren, men jeg får prøve... ;)
    Nydelige pastellarger i bildet ditt Kompo. :)

Her er hva ordboka sier om ordet urban:
    Urban
    urba'n a1 (fra lat., av urbs 'by')
    1 kultivert, beleven, som kan føre seg uttrykke seg u-t
    2 bymessig, som er typisk for byer, mots rural u- bebyggelse

Hvordan skal vi tolke dette da folkens?

tomerik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Fristen har gått ut, men jeg må legge til dette: Forbrukerelektronikk, supermarked og horehus i skjønn forening. Yantai, Kina:

Nedre bilde er noe på siden av tema til fotokonkurransen, men det får prøve seg. Rett på utsiden av denne byen traff jeg på en eldre herre og som har opplevd mye gjennom ett hardt og langt liv. Det må i allefall være det nærmeste man kommer å ha årringer i ansiktet! Ja, det er bare å begynne tellingen! Med litt hjelp fra en lokal helt så fikk jeg forklart at mannen hadde vært her i over 80 sesonger. Han hadde aldri sett ett digital-kamera og han fikk nesten hjerteattakk når han fikk se bilde av seg selv på baksiden av Canon plastboksen jeg holdt i hånden.

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Har ikke så mange foto men kan legge ut noen selv om de ikke er så spesielle.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.788
    Torget vurderinger
    4
    Hun så jeg også der, sclalars...for noen år siden...litt mindre rødt, men like fargerik og med en halvkilo kirurgisk stål i ansiktet.

Jævler, tenk å våkne med den der på armen !

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    tomerik skrev:
    Fristen har gått ut, men jeg må legge til dette: Forbrukerelektronikk, supermarked og horehus i skjønn forening. Yantai, Kina:

Nedre bilde er noe på siden av tema til fotokonkurransen, men det får prøve seg. Rett på utsiden av denne byen traff jeg på en eldre herre og som har opplevd mye gjennom ett hardt og langt liv. Det må i allefall være det nærmeste man kommer å ha årringer i ansiktet! Ja, det er bare å begynne tellingen! Med litt hjelp fra en lokal helt så fikk jeg forklart at mannen hadde vært her i over 80 sesonger. Han hadde aldri sett ett digital-kamera og han fikk nesten hjerteattakk når han fikk se bilde av seg selv på baksiden av Canon plastboksen jeg holdt i hånden.
    Fristen er ikke gått ut, den er onsdag 23. januar.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn