Ny filbasert avspillingsløsning hos Roysen

L

larkus

Guest
Jeg regner med at dette innlegget kvalifiserer til en advarsel fra adm. eller sågar utestenging fra hfs, men la gå!
Jeg har aldri sett noen være i nærheten av å rote slik som deg Roysen når det gjelder denne hobbyen. Det er slik at jeg begynner å lure på om du i det hele tatt har oversikt over, og i det hele tatt har greie på det du holder på med. Utstyr av ypperste klasse er konstant i bevegelse ut og inn av huset ditt uten at du klarer å få til et noenlunde stabilt oppsett som du kan sette deg ned og nyte musikk med. Planene dine ligger hele tiden lysår foran det som til enhver tid befinner seg i stua di. Det hele er tildels preget av mismatch og feilprioriteringer. Flunkende nytt utstyr sendes umiddelbart til reparasjon eller modifisering, og den prosessen går som regel rett til helsike og ender opp i feider med produsenter og leverandører. Det virker som om det er planleggingen og drømmene som driver deg. Og når utstyret endelig er på plass så er det et antiklimaks og nye planer legges. I tillegg har du en tildels svært arrogant væremåte her på hfs som resulterer i krangling og faenskap i trådene du deltar i. Du ber om gode råd, men får du ikke de svarene du er ute etter så er helvete løs.
Det er kanskje på tide med litt selvransakelse, Roysen!

J

Jim.I.Hendriksen

Guest
Ydmykhet (av norrønt auðmjúkr i betydningen jeg/noen «som lett blir myk») betegner en persons egenskap, ved at han personlig viser beskjedenhet, saktmodighet og underdanighet i forholdet til omverdenen.....gjerne sett i motsetning til å være belærende, eller å ha manglende evne til å se egne svakheter.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.252
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
4
Her har jeg levd med en filbasert musikk løsning og er nå på vei til å forbedre den. APL Dac-S er på vei fra Bulgaria nå, vurderer ny strømforsyning til musikkpcen (noen tips?), operativsystem, software og tweeking av denne. Jeg tror det er veldig mye lydmessig å hente på og jobbe med innstillingene av software.

Ble i den anledning tipset om å installere nytt operativsystem, server 2012 i core mode.
Er det noen som har vært borte i denne eller har noen kommentarer rundt dette? Se:

http://www.highend-audiopc.com/optimizer.html

http://www.highend-audiopc.com/PDF/audiophile_optimizer_setup_guide.pdf

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
De fleste her inne starter med litt kunnskap ett sted. prøver noe for så å bygge på kunnskapen de har og videreutvikler dette. På den måten tar de ting trinnvis og har glede av ting underveis. Jeg tviler vel på at de minst kompromissløse her inne startet en tråd for så å få innspill og gjorde ting deretter. Nei, de hadde et mål, begynte et sted og utviklet sine ting. Når en vet hva en har , kan en å kjenne på det en ønsker seg. Enkel empiri.

At du kan ende opp på noe slikt som dette du skisserer her kan sikkert gå an. Men enkelte ganger er det sunt å erkjenne at en må lære å krabbe før en kan gå. Uansett, det er mye ekspertise her inne. Marsboer bor vel heller ikke så langt unna deg. Nå har du satt Orso i sving så da kan du vel involvere han ?

Lykke til, drømmerne dine er fine de. Og det er å håpe at du får realisert de.
Jeg er jo utdannet fagmann innenfor det området vi her diskuterer. Så en del kunnskap sitter jeg da naturligvis inne med selv om det er enkelte detaljer jeg lurer på fordi jeg ikke har erfaring med disse konkrete detaljene fra mitt arbeidsliv.

Jeg oppfatter det imidlertid ikke som at det er der skoen trykker. Jeg har i hele mitt liv vært en perfeksjonist som ikke klarer å bli fornøyd eller slå meg til ro med noe som ikke jeg selv anser som det beste. I jobbsammenheng har mine kolleger alltid vært tvunget til å holde meg litt i tøylene av kostnadsmessige hensyn fordi jeg hadde planer som kanskje var i overkill i forhold til behovet. På hjemmebane har det vært nøyaktig motsatt. Der har jeg hatt økonomisk frihet til å velge de kompromissløse løsningene jeg selv har ønsket. Det gjenspeiler seg mest innenfor hifi. Denne filbaserte avspillingsløsningen er bare en naturlig fortsettelse av de kompromissløse planene og løsningene jeg allerede har realisert. Jeg må raskt poengtere at det jeg her presenterer som kompromissløst naturligvis er i egne øyne. Andre må gjerne mene noe annet. En del av mine planer har aldri blitt realisert. Det skyldes ikke at jeg presenterte planen kun for å oppnå oppmerksomhet og anerkjennelse. Det skyldes manglende gjennomføringsevne av en eller annen årsak. Jeg skal innrømme at jeg liker å jobbe med slike planer. Det er mulig at en del av mine planer er urealistiske i andres øyne, men de er aldri det i mine øyne. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det skal være et oppmerksomhetsjag å presentere og å jobbe for å følge sine drømmer. Er det nødvendig å bli møtt med irritasjon, sinne og jantelovsangrep av den grunn? Hva er galt med å ha drømmer og målsettinger som man jobber målbevisst for å oppnå? Hva er galt med å spørre om hjelp til å få klargjort slike planer når man står fast på detaljer og vet at kompetansen for å løse utfordringen finnes her inne? Er det mer riktig av meg å holde spørsmålene tilbake og ikke få svar som gjør planene klarere fordi andre her inne har et annet syn enn meg på disse planene. Høvdingen har fortalt meg at det foreligger et press på ham for å få meg fjernet fra forumet fordi jeg konstant kun er opptatt av oppmerksomhet og anerkjennelse. Tenk litt over det et øyeblikk. Er det slik dette nettstedet skal være og slik medlemene ønsker å fremstå?

Jeg svarte nå til HCS, men mesteparten av svaret var ikke ment til deg direkte. Det var ment til alle.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
Ydmykhet (av norrønt auðmjúkr i betydningen jeg/noen «som lett blir myk») betegner en persons egenskap, ved at han personlig viser beskjedenhet, saktmodighet og underdanighet i forholdet til omverdenen.....gjerne sett i motsetning til å være belærende, eller å ha manglende evne til å se egne svakheter.
Nettopp!

Mvh
Roysen

• Liker
Reaksjoner: Dog

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
Jeg regner med at dette innlegget kvalifiserer til en advarsel fra adm. eller sågar utestenging fra hfs, men la gå!
Jeg har aldri sett noen være i nærheten av å rote slik som deg Roysen når det gjelder denne hobbyen. Det er slik at jeg begynner å lure på om du i det hele tatt har oversikt over, og i det hele tatt har greie på det du holder på med. Utstyr av ypperste klasse er konstant i bevegelse ut og inn av huset ditt uten at du klarer å få til et noenlunde stabilt oppsett som du kan sette deg ned og nyte musikk med. Planene dine ligger hele tiden lysår foran det som til enhver tid befinner seg i stua di. Det hele er tildels preget av mismatch og feilprioriteringer. Flunkende nytt utstyr sendes umiddelbart til reparasjon eller modifisering, og den prosessen går som regel rett til helsike og ender opp i feider med produsenter og leverandører. Det virker som om det er planleggingen og drømmene som driver deg. Og når utstyret endelig er på plass så er det et antiklimaks og nye planer legges. I tillegg har du en tildels svært arrogant væremåte her på hfs som resulterer i krangling og faenskap i trådene du deltar i. Du ber om gode råd, men får du ikke de svarene du er ute etter så er helvete løs.
Det er kanskje på tide med litt selvransakelse, Roysen!
Er ikke dette toppen av arroganse? Å påstå at man vet bedre enn andre hva som passer best for disse. Det gjelder spesielt når du ikke har fått med deg hva som faktisk har foregått og hvorfor det har skjedd. Dette er det ikke verdt å bruke en kalori energi på. Faktisk gidder jeg ikke å lese mer enn første setningen i tillegg til hvem som har skrevet innlegget før jeg skjønner at jeg kan avslutte lesingen med et stort gjesp og gå videre.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
Du må som sagt mene hva du vil om dette. Jeg har ingen problemer med det. Men jeg synes du begynner å bli ufin fordi du ikke aksepterer at jeg bestemmer selv hvilken løsning jeg går for. Når diskusjonene utarter seg på denne måten med deg er det erfaringsmessig best å trekke seg ut. Så jeg gidder ikke å svare deg om dette igjen før du har en tone som gjenspeiler vanlig folkeskikk.

Mvh
Roysen
Rådet du har fått er å gå for noe enkelt, rimelig og kjapt å sette opp. Da vil du for en gangs skyld få noe som funker og som kan høstes erfaringer fra. Jeg vedder ganske mye på at dersom du hadde hatt en løsning oppe en stund og levd med den, så ville planene dine for fremtiden ikke sett ut som du skisserer, ganske enkelt fordi det ikke er en særlig smart måte å løse dette på.

Det er sannligvis ingen som synest det du skisserer er en god ide. Det er selvsagt mulig at du har rett og alle andre som faktisk har løsninger for databasert musikkavspilling tar feil, men veldig sannsynlig er det ikke.
Det er korrekt at dette er rådet jeg har fått. Det er dog et råd som er totalt skivebom i forhold til det jeg spurte om. Et goddsgmannøkseskaft svar med andre ord.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
Jeg tror det er best at Høvdingen stenger denne tråden. Selv om alt jeg hadde i tankene var å få gode kvalifiserte svar på noen helt enkle spørsmål som jeg vet det finnes kompetanse for å kunne svare kvalifisert på, blir det nok en gang ikke det jeg ønsker å få svar på som blir fokus for tråden. I stedet blir man provosert over at det er en manns frie vilje som styrer hva han skal velge å bruke penger på samtidig som man ser sin posisjon truet når noen ufrivillig stikker nesa frem. Jeg tar opp problemstillingen et annet sted hvor folk oppfører seg som om de er voksne oppegående mennesker og ikke kommunistiske fjellaper.

jeg må også legge til at det faktisk er ganske komisk å observere voksne mennesker oppføre seg på denne måten. Når de faktisk gjør det har jeg faktisk ikke annet å si enn at jeg nesten håper at de slekter på Lemen og blir så provosert at de blir så sinte at de sprekker.

Dere er en herlig gjeng her inne. I det minste kan man ikke klage på manglende temperatur.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
542
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Allt er som før,du Roysen veit best.
Forslag fra meg:bytt om o med ø i nicket.

Du Roysen snakker om arroganse og ydmyk oppførsel,mens det hagler av frekke og arrogante ord i dine egne innlegg.
Og dessuten oppmerksomhet kan vere både positiv og negativ,bare for å ha det nevnt.

Hvis du får den hjelp du etterspør,blir eg overrasket,mildt sagt.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.252
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
4
Jeg tror det er best at Høvdingen stenger denne tråden. Selv om alt jeg hadde i tankene var å få gode kvalifiserte svar på noen helt enkle spørsmål som jeg vet det finnes kompetanse for å kunne svare kvalifisert på, blir det nok en gang ikke det jeg ønsker å få svar på som blir fokus for tråden. I stedet blir man provosert over at det er en manns frie vilje som styrer hva han skal velge å bruke penger på samtidig som man ser sin posisjon truet når noen ufrivillig stikker nesa frem. Jeg tar opp problemstillingen et annet sted hvor folk oppfører seg som om de er voksne oppegående mennesker og ikke kommunistiske fjellaper.

Dere er en herlig gjeng her inne. I det minste kan man ikke klage på manglende temperatur.

Mvh
Roysen
Ser at mitt forsøk på konstruktive råd og bringe tråden inn på riktig spor glatt blir oversett.. Det er vist mer interessant med personangrep.
Mens dere krangler, har jeg fått en pakke på døren og virkelig oppgradert lyden :)

Har til og med pakket den opp og tatt et bilde til dere!

dac s.jpg

N

nb

Guest
Hadde du fulgt litt flere av rådene du har fått her hadde du høyst sannsynlig hatt et fungerende topp system og ikke brukt årevis på å drømme, planlegge og prøve å skaffe saker fra verden rundt. Og ethvert kjøp hadde inne vært befestet med et lass av hickups.

At du synest rådene kommer fra undermåls fjellaper uten utdannelse får stå for din egen regning. Som larkus påpeker har ingen noen sinne vært i nærheten av å oppnå så lite i forhold til tid og penger brukt på Hifi.

Men om veien er målet så et det jo bare å lave rundt i sirkel uten å komme noen vei så er slt gulle godt. Imens kan det lyttes til imaginære oppsett som kanskje kommet en gang i fjern fremtid.

Fjellaper kan, fjellaper vil og fjellaper får det til. Så vanskelig er faktisk ikke dette.

L

larkus

Guest
Faktisk gidder jeg ikke å lese mer enn første setningen i tillegg til hvem som har skrevet innlegget før jeg skjønner at jeg kan avslutte lesingen med et stort gjesp og gå videre.

Mvh
Roysen
Beklager å måtte påpeke det, Roysen. Men med den tilnærmingen du har til denne hobbyen så kommer du deg aldri videre. Hadde du senket skuldrene litt så kunne du hatt er stabilt oppsett av ultra high-end utstyr med fantastisk lyd, og brukt tiden til å lytte til fantastisk musikk. Slik som du holder på nå, så blir det bare et saligt rot uten mål og mening.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
28
Korsfest, korsfest!

(Eimen av eddik brer seg).

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
konstruktivt forslag til Høvdingen og Roysen for å unngå "problemet":
hva om en del av forumet ble organisert slik at man inviterte ønskede sparringpartnere til en slags "lukket avdeling" :rolleyes: for spesielle dedikerte diskusjoner/brainstorming ?
dermed ville bare de inviterte ha innsyn og adgang til å poste innlegg, og alle andre være lykkelig uvitende om eksistensen av tråden.
dette hadde passet utmerket og ville trolig hevet nivået og treffsikkerheten på de ønskede forslagene
i beste mening
mvh
Leif

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
11.215
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
22
Skjønner ikke at noen gidder å prøve å hjelpe deg når du viser en slik aroganse ovenfor dine debatanter.

ydmykhet er en fin ting :)

mvh

T

Tittentei

Guest
hva om en del av forumet ble organisert slik at man inviterte ønskede sparringpartnere til en slags "lukket avdeling" :rolleyes: for spesielle dedikerte diskusjoner/brainstorming ?
dermed ville bare de inviterte ha innsyn og adgang til å poste innlegg, og alle andre være lykkelig uvtitende om eksistensen av tråden.
dette hadde passet utmerket og ville trolig hevet nivået og treffsikkerheten på de ønskede forslagene
i beste mening
mvh
Leif
Eller et eget underforum, der trådstarter alltid har moderratorrettigheter over egne tråder. Youtube har begynt å gi moderratorrett til de som legger ut den første kommentaren (uansett hvor man kommenterer). Så her kan "kommentarstarter" moderere eventuelle svar til sin opprinnelige kommentar, uansett på hvilken video den ble postet. Dette er en fin trend, men man balanserer på en knivegg. Det fine er at man kan renske ut alt man mener er irrelevant, og hvem har bedre insentiv til å gjøre det enn nettopp trådstarter? På en annen side, kan noen gå overboard med det, og fjerne gode motgående argumenter, men det er neppe noe problem her, da det ikke akkurat er viktig samfunnsdebatt det er snakk om.

Så et eget underforum, der alt som postes gir trådstarter modereringsrett hadde vært utrolig interessant å se hvordan fungerte.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
hvorfor ikke bare lukket, så får man respons fra de man ønsker og slipper å moderere?
mvh
Leif

T

Tittentei

Guest
hvorfor ikke bare lukket, så får man respons fra de man ønsker og slipper å moderere?
mvh
Leif
Fordi det sikkert ikke er noe gøy å være en av de som er flinke på sitt område, som ender opp med å få et hav av invitasjoner, og kanskje måtte skuffe folk ved å ikke svare. Det er ikke noe gøy å invitere noen som ikke kommer, og det er ikke gøy la være å komme, når man er invitert.

J

Jim.I.Hendriksen

Guest
Nettopp!

Mvh
Roysen
Flott at du er enig. Her noen eksempler på ydmykhet i praksis:

"Det er så typisk norske fjellaper å reagere slik."

"Der har de intelligens og utdannelse nok til å forstå at slik oppførsel bare er dumt."

"Jeg vil aldri forandre meg. Jeg ønsker ikke svar fra kranglefanter."

"Jeg kommer ikke til å velge utstyr ut fra hva noen nedsnødde samer måtte mene at jeg burde velge."

"Når de samme skriver på et norsk forum er det vettet som da ble vist forsvunnet som dugg for solen. Når de har beveget seg tilbake til gamlelandet er det særdeles viktig å markere at man er kongen på haugen og alle som viser antydning på å stikke frem nesa og får oppmerksomhet må nedsables med alle midler fordi de er en trussel til egen oppfattelse av at man er kongen på haugen. Nordmenn i et nøtteskall."

" Jeg blir konstant misforstått, men det bryr meg lite."

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
gøy?
hele HFS er vel basert på frivillighet uansett
om man velger å ikke bidra som invitert eller i det åpne er vel et fett?
dette kan vel dessuten lette på det påståtte trykket om å eksludere R ?
alle de som ikke liker ham, slipper jo å høre fra ham(som om ikke det var frivillig og?)
mvh
Leif

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.252
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
4
Skulle nesten tro at dette var en kabel tråd og at deltagerne satt med skyhøy promille på en lørdagsnatt.
Fram med popkornet, dette er underholdning: )

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
2.351
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har i grunnen sansen for å snekre egne løsninger etter egne preferanser og behov, og dersom det er en del av hobbyen, så hvorfor ikke?

Imidlertid ville jeg nok styrt unna ikke-standard løsninger som jeg ikke selv har kompetanse til å sette opp, av den enkle grunn at da er jeg heller i stand til å drifte dem på en noenlunde tidseffektiv måte. Spørsmålet koker vel til syvende og sist ned til hvilken balanse mellom musikknyting og bitfikling man synes er til å leve med. Og hvor beredt man er til å måtte være avhengig av andres hjelp når ting skjærer seg.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
2.351
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har lest Matan Arazi sine begrunnelser for å foretrekke SSD framfor harddisk i musikkservere, og kan ikke se at noe som helst av det er det aller minste relevant for NAS-boksen i et slikt oppsett som skisseres i åpningsinnlegget. Er du sikker på at ikke du og Matan har snakket forbi hverandre på dette punktet, Roysen? Hadde Arazi tatt til orde for å bytte ut harddiskene i musikkserverne dine med SSD, så hadde det hengt litt mer på greip.

Det eneste argumentet for SSD i NASen som jeg kan se, er dersom man har ønske for å gjøre NAS-boksen absolutt lydløs.

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
3.372
Torget vurderinger
0
dermed ville bare de inviterte ha innsyn og adgang til å poste innlegg, og alle andre være lykkelig uvitende om eksistensen av tråden.
i beste mening
mvh
Leif
Det ligger en løsning innebygget i forumet som heter Groups (Grupper), og dette fungerer omtrent som du skisserer. Problemet er vel at oppdeling og lukkede avdelinger o.l. vil skape større splittelse og mindre interesse for å delta på sidene.

LMC: Du må gjerne ta opp temaet i egen tråd for å lufte ideen.

Angående denne tråden så vet jeg ikke hva jeg skal si. Roysen har alltid store planer, og problemet er at ingen benytter slike "overkill" løsninger, og da blir det også nokså vanskelig å oppnå en saklig diskusjon. Som alltid ender diskusjonen opp i drittkasting frem og tilbake, men det hele begynte vel med at enkelte påpekte at denne løsningen er "way over the top", og burde ikke slike reaksjoner vært nokså forutsigbart med tanke på tilsvarende tråder i fortiden?

T

Tittentei

Guest
gøy?
hele HFS er vel basert på frivillighet uansett
om man velger å ikke bidra som invitert eller i det åpne er vel et fett?
dette kan vel dessuten lette på det påståtte trykket om å eksludere R ?
alle de som ikke liker ham, slipper jo å høre fra ham(som om ikke det var frivillig og?)
mvh
Leif
Joda, men jeg tror ikke så mange hadde ønsket å være her, dersom de ikke fant det interessant, informativt, underholdende og gøy.

Det er flere grunner enn bare det å måtte avvise og bli avvist.

En løsning slik du skisserer, krever at man oppretter et invitasjonssystem som integreres i CMS'et. Det er i HFS' interesse at så mange som mulig ser trådene, fordi det er på bakgrunn av antall sidevisninger og aktiv medlemsmasse at man selger annonseplass. HFS' drives vel også av økonomiske motiver. Et slikt invitasjonssystem krever altså ressurser, og avkastningen av tiden og ressursene er et lukket system der kun inviterte har tilgang. Dette skaper segmentering færre sidevisninger og er neppe økonomisk gavnbart for HFS.

På en annen side, vil åpne tråder der ting er on topic og så relevant som mulig være gavnbart, fordi det gir høyere informasjonsverdi og et nyttigere forum. CDWMcInspots kaller dette ofte å forbedre signal-to-noise ratioen, og det er et godt poeng.

Når det gjelder å måtte forholde seg til Roysen, så kan man enten holde seg unna trådene hans, eller man kan benytte seg av ignoreringsfunksjonen. At man skal måtte lage et lukket system for å skjerme almuen eller fjerne trykket fra å få ham eksludert, synes jeg er en dårlig løsning, da er det bedre å henvende seg til de man tror kan hjelpe seg via PM.

En annen greie er at folk som er kunnskapsrike på et område er glade i å dele kunnskapen med seg, ikke bare ovenfor trådstarter, men også alle andre som måtte finne på å lese. I tillegg blir gamle innlegg stående, slik at man kan referere til dem i ettertid, uten å måtte forklare alt én gang til. Det er jo nettopp derfor et forum er så effektivt.

Det hender seg også, at det helt utav det blå, kommer et innlegg fra et gammelt medlem med få poster, som oser av kompetanse. Med et invitasjonssystem får man heller ikke dette.

Hva mener du er galt med en seksjon der trådstarter har moderreringsrett?

J

Jim.I.Hendriksen

Guest
i beste mening
mvh
Leif
Det ligger en løsning innebygget i forumet som heter Groups (Grupper), og dette fungerer omtrent som du skisserer. Problemet er vel at oppdeling og lukkede avdelinger o.l. vil skape større splittelse og mindre interesse for å delta på sidene.

LMC: Du må gjerne ta opp temaet i egen tråd for å lufte ideen.

Angående denne tråden så vet jeg ikke hva jeg skal si. Roysen har alltid store planer, og problemet er at ingen benytter slike "overkill" løsninger, og da blir det også nokså vanskelig å oppnå en saklig diskusjon. Som alltid ender diskusjonen opp i drittkasting frem og tilbake, men det hele begynte vel med at enkelte påpekte at denne løsningen er "way over the top", og burde ikke slike reaksjoner vært nokså forutsigbart med tanke på tilsvarende tråder i fortiden?
Jeg tror faktisk at "alle" vet hva som vil skje etterhvert, det samme skjer uten unntak hver bidige gang. Men saken er den (ihvertfall for meg...) at før vi kommer så langt så er det mye fin info og erfaring å ta med seg fra folk som faktisk vet noe om temaet og som forholder seg til virkeligheten og erfaringen. Så får vi heller leve med at popcornmaskinen går på "overheat" innimellom.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
296
Torget vurderinger
3
Jeg har hatt stor nytte av denne tråden iallefall da jeg skal ha NAS + PC avspilling selv :) Man må suge til seg det man selv ønsker og så la resten seile sin egen sjø.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
I Rs tilfelle tror jeg moderasjonene hadde blitt så omfattende og mange at de fleste innleggene ikke ville hengt sammen
uansett virker det rart at noen vil ekskludere noen med så høy underholdningsverdi
man kan jo bare drite i å følge trådene hans
mvh
Leif

Topp Bunn