Ny Donald Fagen

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Slippes 7. Mars
evt. 27. Feb ifølge platekompaniet.

Overhengende fare for trommemaskiner, men la oss håpe på vettug mastering.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Overhengende fare for trommemaskiner

Men kanskje ikke, ser at Keith Carlock er med på denne.
Han var med i Blues Brothers og har reist rundt med Sting i 2004.

tiur

Medlem
Ble medlem
16.09.2004
Antall liker
0
Spennende! Lenge siden det kom noe fra den karen nå..

Mvh. Tiur

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Interessant....han var jo gjenganger å høre i hifibutikker og på messer på 80-tallet. Nra musikk også....må nok høre på den ja...

T

theStig

Gjest
Og vi gleder oss! Kamakiriad fra 1993 er en av mine favorittskiver. Blir lyden og musikken like bra som den, er det grunn til å glede seg.

Har det vært trommemaskiner på noen Fagen plate?? Jeg mener bestemt at det har det aldri vært, ikke på noen Steely Dan plate heller.

S

stikken

Gjest
Hei !!
Hvordan er dette i forhold til St Dan?
Vh
s

T

theStig

Gjest
Personlig liker jeg Donald Fagen bedre enn Steely Dan. Synes vel Fagen er litt mindre streng i formen, litt mer "løs snipp". Walter Becker (den andre halvparten) har også gitt ut noen skiver, som vel ikke er så innmari gode egentlig.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Og vi gleder oss! Kamakiriad fra 1993 er en av mine favorittskiver. Blir lyden og musikken like bra som den, er det grunn til å glede seg.

Har det vært trommemaskiner på noen Fagen plate?? Jeg mener bestemt at det har det aldri vært, ikke på noen Steely Dan plate heller.

NIghtfly, Steve Gadd og Jeff Porcaro gjorde jobben, men ble byttet ut med maskiner da DF ikke syntes de var presise nok.
Forøvrig min favorittskive med trommemaskiner
:p

T

theStig

Gjest
Jeg har også hørt den historien med at Donald ikke var fornøyd med trommespillet... Men jeg har hørt at de ikke erstattet det med en trommemaskin. Det som i stedet ble gjort var å redigere trommesporet digitalt for å få alle slagene helt presise.

Forøvrig synes jeg det overhodet ikke er noe galt i å bruke trommemaskin, eller sequencer som det også kalles, brukt på en bra måte vel å merke, så bra at mange blir lurt til å tro at trommene er "ekte". Et kjent eksempel er Lene Marlin sin første plate...

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Dette er mat for en Steely Dan fan som meg..... ;D ;D ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Jeg har også hørt den historien med at Donald ikke var fornøyd med trommespillet... Men jeg har hørt at de ikke erstattet det med en trommemaskin. Det som i stedet ble gjort var å redigere trommesporet digitalt for å få alle slagene helt presise.

Forøvrig synes jeg det overhodet ikke er noe galt i å bruke trommemaskin, eller sequencer som det også kalles, brukt på en bra måte vel å merke, så bra at mange blir lurt til å tro at trommene er "ekte". Et kjent eksempel er Lene Marlin sin første plate...

Kan godt være, og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Hmm,skulle forhåndsbestille den,men finner den ikke hos Platekompaniet

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Takker , da var den bestilt.

Hvordan er dette i forhold til St Dan?
Fagen solo kan ikke måle seg mot Steely Dan.
Steely Dan tåler tidens tann mye bedre, Fagen sine solo album er mere overfladiske imho

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Og for vinyl-folk så kommer denne (eller en utgave) mastret av Steve Hoffman. Yow...

Feb 7, 2006: Current and Upcoming Projects!

Steve is currently working on the following projects:

NAT "KING" COLE "AFTER MIDNIGHT" 2 LP SET with bonus tracks for Pure Pleasure Records Limited, Grt. Britain
-------------------------------------------------
BAD COMPANY self titled 24 Karat Gold CD for Audio Fidelity
DONALD FAGEN "MORPH THE CAT" 2 LP SET for Reprise Records
MARY BLACK "NO FRONTIERS" LP
EVA CASSIDY "TIME AFTER TIME" LP for S&P Records

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Da var den ankommet ;D

Dette var saker ;D ;D ;D

Trommemaskiner ??? hahaha

André

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.798
Torget vurderinger
49
Kul plate 8)
Synes ved første lytt den var litt lik Fourplay bare med vokal .Men Fourplay er jo bra ;D

Anbefales ;)

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.036
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Gleder meg til denne.Kamakiriad er er blant mine favoritter på DVD-A.Har bestilt Morph the Cat på CD med bonus DVD-A fra amazon.uk.

T

theStig

Gjest
Ja, det var jo en informativ og dyptpløyende anmeldelse i Dagbladet.... NOT! Men plata skal jeg jo ha uansett...

MP3-streamene på nettet hørtes litt komprimerte ut, men det får vi håpe CD'en ikke er.

O

om.s

Gjest
Plata surrer her hjemme, liker dette bedre enn hva Steely Dan har kommet med de siste skivene.......

mvh

T

theStig

Gjest
Har jo hørt på MP3'ene på nettet, og det hørtes meget lovende ut. Men er lyden bra da?

O

om.s

Gjest
Har jo hørt på MP3'ene på nettet, og det hørtes meget lovende ut. Men er lyden bra da?
Her er det bedre lyd enn gjennomsnittlig når jeg handler ikke audiofile innspillinger....

mvh

Steely_D

Medlem
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
0
Fikk plata i går og må innrømme en anelse skuffelse etter første gjennomlytting. Etter andre lytting skjedde det imidlertid saker og ting, plata "vokser"voldsomt. Viktig: les tekstene på coveret mens du spiller denne plata, snedige og poetiske greier 8)

Det skal jo veldig mye til å tangere "Nightfly" som er en klassiker, litt urettferdig av Dagsavisen synes jeg..tror vi aldri får noen ny Aja eller Nightfly fra den kanten dessverre, men dette er jaggu bra greier likevel.

Så langt er The night belongs to Mona, Security Joan og Mary Shut the Garden Door mine favoritter.

Bra lyd, masse bass, løp og kjøp!!

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.885
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Mottok plata i går, og synes det var veldig bra. Låter egentlig veldig Steely Dan, med samme "feite" lyden.

T

theStig

Gjest
Den snurer her nuh... typisk Elliot Scheiner lyd - tørt og kontant. Heldigvis er den ikke for hot mastret. :) Den tåler fint å spilles meget meget høyt uten å låte slitsomt. Jeg synes den låter temmelig likt den siste Steely Dan skiva Everything must go. Den er vel mikset av Elliot Scheiner også tror jeg.

Musikalsk så vet jeg ikke enda, må høre den mange ganger først, men det virker lovende.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fikk den fra cduniverse.com; dette var langt over forventning! Helt klart beste skive ihvertfall siden Nightfly spør du meg. Problemet som tidligere DF solo-skiver har hatt med litt "halvbra" låter (mildest talt) er ikke der, her er det virkelig godt låtmateriale og inspirert fremføring.

Det er ikke så rent få musikalske henvisninger til SD-materiale heller, og jeg tror dette er en skive som SD-elskere/DF-moderatere vil like godt.

Synes dette absolutt er en plate man må ha!

Mvh Vidar P

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Og for vinyl-folk så kommer denne (eller en utgave) mastret av Steve Hoffman. Yow...
Den remastrete vinylen av Steve Hoffman og Kevin Gray er rett og slett gigantisk. Lyden er energisk, og produksjonen er uten plett og lyte. Hvilken bass! Hvilket driv! Hvilken dynamikk! Jeg har aldri vært noen stor tilhenger av Steeley Dan eller Donald Fagen, men dette gjør er en døv mann hørende.

Topp Bunn