|
Overhengende fare for trommemaskiner
Og vi gleder oss! Kamakiriad fra 1993 er en av mine favorittskiver. Blir lyden og musikken like bra som den, er det grunn til å glede seg.
Har det vært trommemaskiner på noen Fagen plate?? Jeg mener bestemt at det har det aldri vært, ikke på noen Steely Dan plate heller.
Jeg har også hørt den historien med at Donald ikke var fornøyd med trommespillet... Men jeg har hørt at de ikke erstattet det med en trommemaskin. Det som i stedet ble gjort var å redigere trommesporet digitalt for å få alle slagene helt presise.
Forøvrig synes jeg det overhodet ikke er noe galt i å bruke trommemaskin, eller sequencer som det også kalles, brukt på en bra måte vel å merke, så bra at mange blir lurt til å tro at trommene er "ekte". Et kjent eksempel er Lene Marlin sin første plate...
Fagen solo kan ikke måle seg mot Steely Dan.Hvordan er dette i forhold til St Dan?
Mastra altfor hot??!!Smaksprøve her, 64KB mp3 (stream).
http://www.mp3.com/albums/20090517/summary.html
Mat for mons, ja.
Håper bare CD'n ikke er mastra alfor hot.
Her er det bedre lyd enn gjennomsnittlig når jeg handler ikke audiofile innspillinger....Har jo hørt på MP3'ene på nettet, og det hørtes meget lovende ut. Men er lyden bra da?
Den remastrete vinylen av Steve Hoffman og Kevin Gray er rett og slett gigantisk. Lyden er energisk, og produksjonen er uten plett og lyte. Hvilken bass! Hvilket driv! Hvilken dynamikk! Jeg har aldri vært noen stor tilhenger av Steeley Dan eller Donald Fagen, men dette gjør er en døv mann hørende.Og for vinyl-folk så kommer denne (eller en utgave) mastret av Steve Hoffman. Yow...