Ny Bladelius Phono under utvikling.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.263
    Ikke sikker på om det frister med støygeneratorer på innsiden av et faradaybur med forsterkeri som operer 70dB gain står veldig høyt på min liste? Joda vet, man kan selvsagt designe rundt et unødvendig introdusert problem eller lage en cpu/display off knapp og legge på 600,- til komponentlisten :)

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    57.429
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Ikke sikker på om det frister med støygeneratorer på innsiden av et faradaybur med forsterkeri som operer 70dB gain står veldig høyt på min liste? Joda vet, man kan selvsagt designe rundt et unødvendig introdusert problem eller lage en cpu/display off knapp og legge på 600,- til komponentlisten :)
    McIntosh lykkes fint med det. Mitt trinn har jeg på det niende året nå. Fjernkontroll, ADC, kurver, ja alt en skulle ønske. Og til tross for rør oppe i dette datanisseriet...

1767979284437.png

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    18.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Inngang for optisk pickup blir tilvalg.
    Optisk er vel allerede en del av framtiden. Det ville jo være overraskende om man ikke er innom tanken når man først holder på med å utvikle et nytt phono-trinn. Hvor mange optiske leverandører har vi nå fått ila kort tid - fire? Må bare innrømme at jeg har latt meg begeistre av utviklingen 🙏 🤭

Blir nok bra dette M, sålenge vi slår svenskene i resten....

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.435
    Torget vurderinger
    7
    Optisk er vel allerede en del av framtiden. Det ville jo være overraskende om man ikke er innom tanken når man først holder på med å utvikle et nytt phono-trinn. Hvor mange optiske leverandører har vi nå fått ila kort tid - fire? Må bare innrømme at jeg har latt meg begeistre av utviklingen 🙏 🤭

I den optiske delen. Er også den kjente feilene/svakheten fikset.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    18.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I den optiske delen. Er også den kjente feilene/svakheten fikset.
    Husk, at dette fremdeles er en svært ung teknologi sammenlignet med tradisjonelt pickupdesign. Se bare på utviklingen som vi har opplevd siden 1. generasjons optiske pu's - hvor vi dengang satt som store spørsmålstegn og forkastet løsningen promte - så feil kunne vi ta.

Derfor tenker jeg at det kan være et strategivalg om man tror på framtiden.

Ja takk, begge deler. 🤭 .

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.394
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

I resten av riaa race't eller😡 Røcklinger er vel ikke helt frakjørt der😊

stianG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    837
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Henger meg på her. Optisk har forhåpentligvis kommet for å bli, og det er klokt å ha det som et tilvalg. Har eid 2 generasjoner DS audio, og føler meg litt ferdig med MC. Liker dog fortsatt veldig godt noen sære gamle MM, så mulighet for begge deler er fint uten å måtte ha masse bokser.

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.435
    Torget vurderinger
    7
    Husk, at dette fremdeles er en svært ung teknologi sammenlignet med tradisjonelle pickuper. Se bare på utviklingen som vi har opplevd siden 1. generasjons optiske pu's - hvor vi dengang satt som store spørsmålstegn og forkastet løsningen promte - så feil kunne vi ta.

Derfor tenker jeg at det kan være et strategivalg om man tror på framtiden.

Ja takk, begge deler. 🤭 .
    Det blir begge deler. 3 mm/mc innganger og 1 optisk som tilvalg. Som også kan ettermonteres👍
    Så her blir det både i pose og sekk🎼👍

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.435
    Torget vurderinger
    7
    Kan jeg gjette på at antall enheter sannsynligvis blir for lavt til å forsvare utviklingen av en app ?
    Det blir nok ikke tusenvis av enheter. Det nivået har dem hvert på før, og ønsker seg ikke tilbake ditt. Det blir for høyt tempo og alltid tidspress med utvikling av nye produkter. Bladelius ønsker å gjøre ting ferdig og gjennomteste alt. Det viktigste er å ikke ta forhastede beslutninger/avgjørelser når det kommer til det som teller mest. Lydgjengivelsen🎼

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.319
    Sted
    Oslo
    Det blir nok ikke tusenvis av enheter. Det nivået har dem hvert på før, og ønsker seg ikke tilbake ditt. Det blir for høyt tempo og alltid tidspress med utvikling av nye produkter. Bladelius ønsker å gjøre ting ferdig og gjennomteste alt. Det viktigste er å ikke ta forhastede beslutninger/avgjørelser når det kommer til det som teller mest. Lydgjengivelsen🎼
    Hørte at Linn trodde det var marked for noen hundre av deres CD12 og kalkulerte prisen på R&D og andre kostnader ut fra det.
    Allerede ved lansering solgte de flere.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.456
    Torget vurderinger
    11
    På Luxman EQ-500 så er det mulighet for å justere gain for MM i tre trinn 36dB, 38dB og 40dB før stepup. Stepup er ikke poenget, men dette med å kunne justere gain opplever jeg at er et nyttig hjelpemiddel og at gir fine tweakemuligheter. Accuphase har en +10 dB for både MM og MC, det er for grovt i de fleste tilfeller
    Hvilken Accuphase riaa snakker du om her?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn