Norske talenter

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg sitter her nå med haka fortsatt på gulvet etter å ha hørt en ung punka gutt med grønt hår og piercing på <finalen i norske talenter>.

<Erlend> sang en uskjent låt som het <lost> med en stemme så vakker at jeg ikke kan huske å hørt bedre noensinne.

Håper han ikke forsvinner,for et slikt vakkert talent fortjener et stort publikum om han skulle lykkes en dag med å lage gode sanger.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
599
Torget vurderinger
3
Helt enig,for en stemmekontroll :eek:

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Bare fantastisk stemme, selv om jeg ville hatt en mer gåsehud låt i finalen,synes også godgutten med ringene også var fantastisk bra.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.775
Sted
Østfold
Jeg ble satt ut av Anthem, en av tidenes store låter fremført på en meget respektabel måte, til og med om hun hadde vært voksen...

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ingen tvil om at det var tre store, unge talenter som var en klasse bedre enn de andre. Erlend med grønt hår, sammen med de to jentene Nora og Madeleine, kan alle tre ha en fremtid innen musikken.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Ja, enig at det til tider var MEGET høyt nivå på artistene.

Artig finale og klart det beste i sitt slag.

Og så vant gullstrupen så fortjent :D

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.220
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Bortsett fra jeg synes konkurransen kunne beveget seg litt lenger bort fra alle sang-konkurransene/Idol...

Arne K

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ville vært litt rart om programmet het "norske talenter, men IKKE innen sang"

Cobra2 skrev:
Bortsett fra jeg synes konkurransen kunne beveget seg litt lenger bort fra alle sang-konkurransene/Idol...

Arne K

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
127
Torget vurderinger
2
Hei,
med all respekt,jeg så/hørte finalen,
men hva var det med denne grønnhårete artisten dere mener var
så til de grader fantastisk?

Jeg spør ,ikke fordi jeg synes han var begredelig,men fordi jeg lurer på hva det er jeg ikke
har fått med meg.

Aloz

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.775
Sted
Østfold
Jeg synes det virket litt "magert" med bare et takk for nå til alle andre enn førsteplassen.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.438
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Når det gjelder han Erlend, så sang han falskt (den ene gangen kun frekvensmessig, men den andre gangen nesten en 1/4 tone) mens sist gang låt det ikke bra når han sang - i det hele tatt. Men jøss, typen er jo meget ung så det kan love godt hvis det blir noe progresjon. At det ikke finnes noe pris til de to øvrige synes jeg også er rart. Men jeg håper at TV2 kan gjøre noe til neste år, hvis det kommer igjen. Minstealderen bør finnes, synes det er trist - spesielt i går å se så små barn bli så nervøse når det skal finnes ut om de har vunnet eller ikke. Ho minste som sang, kankk jo nesten helt sammen. Minimumgresnen på alder bør ikke understige 15 år mener jeg. For et press de har, og hvem vet ha slag foreldre de har som (ren spekulasjon) som kan "hjelpe" de frem, når vinnergevinsten er så stor.

Synes det var tist i går når det skulle "telles opp".

For uten dette - så var det mye bra å se.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
aloz skrev:
Hei,
med all respekt,jeg så/hørte finalen,
men hva var det med denne grønnhårete artisten dere mener var
så til de grader fantastisk?

Jeg spør ,ikke fordi jeg synes han var begredelig,men fordi jeg lurer på hva det er jeg ikke
har fått med meg.

Aloz
Det finnes mange sangere som synger helt rent med krystallklar stemme uten å vekke oppmerksomhet fordi deres stemmer er dusinvare og litt kjedelige. Eller blir for lys eller mørk osv.

Så finnes det noen få som har det lille ekstra som Erlend serverte i går.
Han klarer ikke å synge helt korrekt/rent, men hva gjør vel det når han er innehaver av en magisk klangbalanse i sin vokal. Hans vokal er som det vakreste instrument med litt forvregning, mye varme og kraftfult selv under rolige partier.

Anthony and the Johnsons er en gruppe som har vokalist med særegen, kraftig stemme med mye varme og vibrator. En stemme som kan skape magi under de rette omstendighetene.

Noen liker å høre på organiske rørforsterkere, mens det faktisk er noen også som kjøper analytiske og slanke transistor forsterkere.

Utrolig at vi kan oppfatte noe som en stemme så ulikt, men våre ører lever sitt eget liv og blir manipulert av hjernen som har lagt til seg vaner og rutiner for hva den liker.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Likte veldig godt Erlend, utrolig stemme og innlevelse. Hører ikke så mye på den type musikk og sang, men får han platekontrakt, og får gitt ut plate, så..........

Ikke kan jeg forstå at noen kvarttoner feil i en finale med nervene i helspenn skal være noe og beklage seg over. Jeg er forresten ikke så musikalsk at jeg hørte det heller.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes også Erlend hadde det største talentet. Han blir nok en musiker på fulltid. Om jeg kommer til å kjøpe platene hans er i det uvisse. Jeg synes det er tøft at folk tør å skille seg ut og ikke knytte det opp til image i forhold til musikken sin.

Helt uenig med Hoj angående de minste. Jeg tror barna får masse selvtillit og erfaring som andre barn ikke får. Oppevelsen tror jeg kun er til det positive og konkurranser er endel av samfunnet uansett. Det er ikke farlig å bli nervøs. Jeg er heller rett imponert over dem. Tenk om jeg hadde turt å gjøre noe slikt selv i den alderen og hatt foreldre som oppforderer til å opptre og være egenartet!

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.438
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Ikke kan jeg forstå at noen kvarttoner feil i en finale med nervene i helspenn skal være noe og beklage seg over. Jeg er forresten ikke så musikalsk at jeg hørte det heller.
Enig når det gjelder finalen og nerver, men sprøsmålet er vel heller om han skulle ha kommet så langt, sist gang så låt det jo ikke noe særlig rent... Men hvis en kler seg som djevelen, og synger opera med en grei stemme så må en vel kalles talent..

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.438
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Helt uenig med Hoj angående de minste. Jeg tror barna får masse selvtillit og erfaring som andre barn ikke får. Oppevelsen tror jeg kun er til det positive og konkurranser er endel av samfunnet uansett. Det er ikke farlig å bli nervøs. Jeg er heller rett imponert over dem. Tenk om jeg hadde turt å gjøre noe slikt selv i den alderen og hatt foreldre som oppforderer til å opptre og være egenartet!
De fleste er nok uenig med meg ang. dette tema, er meget impnert over dem jeg heller, så ikke misforstå, jeg bare setter spørsmålteng til om det er så sunt for disse små.. Personlig så mener jeg nei.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hei,

Sjøl mener jeg at han bare var helt superb, hadde ikke hørt han før og hadde vel hun bergensjenta med run og angel somn min favoritt men så kom det en med en stemme som for min del på en sang som jeg aldri hadde hørt tidligere som bare var der, bedre kan det ikke gjøres
Håperhan gir ut en plate, det fortjener vi som er intresert i god og av og til selv om det er skjelden en unik opplevelse

mVH
Geir

Topp Bunn