Politikk, religion og samfunn Norske gladkristne (not)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Nei, det blir det ikke. Du er så på jordet som mulig! Men det var ventet.

    Jeg vil gjerne at du forklarer meg hva som er feil med det jeg skrev og hvorfor du ikke følger tankegangen?
    Betyr det at du tar avstand fra alt jeg har skrevet? Det ville vært flott! Du må være da enig i følgende:
    • Pro-samme kjønn ekteskap er helt ok!
    • Folk må få gjøre hva pokker de vil i senga!
    • Det har selvsagt aldri vært et mirakel som beskevet i bibelen!
    • Bibelen tar selvsagt helt feil når den sier at jorden er 6000 år gammel!
    • Noas Ark har aldri funnet sted, som vitenskapen har bevist! Det er et steg nærmere en vitenskaplig opplevelse av verden. Kudos!
    • Man kan se totalt bort fra det gamle testamentet!
    • Trump var aldri den nye messias i USA! De i USA ikke er ordentlige kristne og skjønenr det ikke.
    Men...kommunisme er IKKE lik sosialisme! Du skjønner det, ikke sant?

    Og.....vold er vold uansett hvem som gjør det og INGEN, jeg gjentar for dere tunglærte, INGEN har advokert for det her inne! Jeg kan ikke ta avstand fra noe jeg ikke tror på! Jeg kan ta avstand fra handlingen, men jeg tviler sterkt på at dette ble gjort på grunn av hverken sosialisme eller kommunisme. I den settingen var det som vanlig makt og svært lite annet.

    Jeg har hverken en bok eller en prest som forteller meg hva jeg bør/skal gjøre og tenke. Jeg opererer utifra begreper som likeverd, likestilling og Kardemommeloven. Noe som noen ganger virker til å være totalt ukjent for veldig mange religiøse.

    Jeg undres over at ellers oppegående folk blir totalt hjernedøde når det kommer til religion. Hva sier det om religion?

    PS: Jeg vet jo du eller Allipax aldri vil gjøre det, for det krever evnen til å tenke rasjonelt, men svar gjerne på spørsmålet til Asbjørn også.
    I tilfelle det er uklart: "På hvilken måte er deres religiøse åpenbarte sannheter mindre troverdige enn dine religiøst åpenbare sannheter?"
    Ha en fin helg defacto (y)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er fredag, så jeg unner meg gjerne en ostepølse med bacon i brød og en øl. Det krysser av de fleste religiøse forbud som jeg kan komme på. Så langt har jeg ikke blitt slått til marken av en illsint Shiva, Allah, Jahve eller Eris over den innebyggede blasfemien. Jeg lover å revurdere min ateisme hvis det skjer. Lover Andy eller alipax å revurdere sin gudstro hvis det fortsetter å ikke skje tilstrekkelig mange fredager på rad? Hvem av oss er dogmatiske?
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Det er fredag, så jeg unner meg gjerne en ostepølse med bacon i brød og en øl. Det krysser av de fleste religiøse forbud som jeg kan komme på. Så langt har jeg ikke blitt slått til marken av en illsint Shiva, Allah, Jahve eller Eris over den innebyggede blasfemien. Jeg lover å revurdere min ateisme hvis det skjer. Lover Andy eller alipax å revurdere sin gudstro hvis det fortsetter å ikke skje tilstrekkelig mange fredager på rad? Hvem av oss er dogmatiske?
    Det er desverre ikke mulig å ta det du skriver her seriøst. I tillegg spiller det ingen rolle for deg hva kristne sier.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, hvorfor skulle det spille noen rolle? Men pølsehistorien er faktisk sann. Jeg pleier å spise en ostepølse med bacon i brød på fredager, siden det krysser av de religiøse kostholdsforbudene i jødedom, katolisisme, islam, hinduisme, buddhisme, discordianisme og sikkert flere til. Les Principia Discordia om du vil. Det er min lille markering av at andres tro ikke har noe med meg å gjøre. Men det ville ikke falle meg inn å tvinge en jøde eller muslim til å gjøre det samme.

    Siden du nevner ord som "dogmatisk" utfordrer jeg deg til å si hva som skal til for at du skal revurdere ditt eget dogme. Fraværet av allmektig guddommelig intervensjon formelig lyser mot oss fra enhver avisforside, og ingen av nevnte guder har straffet min blasfemi ennå.
     
    Sist redigert:

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Nei, hvorfor skulle det spille noen rolle? Men pølsehistorien er faktisk sann. Jeg pleier å spise en ostepølse med bacon i brød på fredager, siden det krysser av de religiøse kostholdsforbudene i jødedom, katolisisme, islam, hinduisme, buddhisme, discordianisme og sikkert flere til. Les Principia Discordia om du vil. Det er min lille markering av at andres tro ikke har noe med meg å gjøre. Men det ville ikke falle meg inn å tvinge en jøde eller muslim til å gjøre det samme.

    Siden du nevner ord som "dogmatisk" utfordrer jeg deg til å si hva som skal til for at du skal revurdere ditt eget dogme. Fraværet av allmektig guddommelig intervensjon formelig lyser mot oss fra enhver avisforside, og ingen av nevnte guder har straffet min blasfemi ennå.
    Bortkasta tid tror jeg. Du sier jo selv at det ikke spiller noen rolle. Blasfemi, du vet ikke hva det er engang.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Det er fredag, så jeg unner meg gjerne en ostepølse med bacon i brød og en øl. Det krysser av de fleste religiøse forbud som jeg kan komme på. Så langt har jeg ikke blitt slått til marken av en illsint Shiva, Allah, Jahve eller Eris over den innebyggede blasfemien. Jeg lover å revurdere min ateisme hvis det skjer. Lover Andy eller alipax å revurdere sin gudstro hvis det fortsetter å ikke skje tilstrekkelig mange fredager på rad? Hvem av oss er dogmatiske?
    Leste Elvis, jeg... 😂
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Nei, hvorfor skulle det spille noen rolle? Men pølsehistorien er faktisk sann. Jeg pleier å spise en ostepølse med bacon i brød på fredager, siden det krysser av de religiøse kostholdsforbudene i jødedom, katolisisme, islam, hinduisme, buddhisme, discordianisme og sikkert flere til. Les Principia Discordia om du vil. Det er min lille markering av at andres tro ikke har noe med meg å gjøre. Men det ville ikke falle meg inn å tvinge en jøde eller muslim til å gjøre det samme.

    Siden du nevner ord som "dogmatisk" utfordrer jeg deg til å si hva som skal til for at du skal revurdere ditt eget dogme. Fraværet av allmektig guddommelig intervensjon formelig lyser mot oss fra enhver avisforside, og ingen av nevnte guder har straffet min blasfemi ennå.
    Duverden......😳 God helg.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jo, takk for det, men på hvilken måte er dine religiøse åpenbaringer, påbud og forbud mer logiske enn mormonernes eller discordianismens? For en utenforstående fremstår jo hele historien som spinnvill fra ende til annen, og den er ikke i nærheten av å være etterprøvbar, så hvorfor skulle den ha noen som helst vekt for andre enn deg selv?

    Problemet oppstår når noen krever gjennomslag for et eller annet bare på grunn av religiøs tro. Tro hva du vil, men i det øyeblikket du krever at dine forestillinger skal være bindende for andre enn deg selv har vi et problem. Da hjelper det ikke om du påstår at reglene ble båret ned fra fjellet av Moses, åpenbart på gulltavler i en gammel hatt for Joseph Smith, eller funnet i en søppelcontainer av Omar Khayyam Ravenhurst.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det er fredag, så jeg unner meg gjerne en ostepølse med bacon i brød og en øl.
    Høres ut som et regelmessig offer til Hifi-gudene, skal ikke se bort ifra at det er en religion for det allerede.
    Mangler bare litt krystaller på høyttalerne og forsterkere og Voodoo-isme på kabler nå så er det jo en religion.. eller vent nå litt..
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Trumpismen er langt fra død og de religiøse i USA langt fra ferdig med sin messias:

    Her er grunnen til at mange prøver å debattere religiøse.
    Noen takler konseptet uten å degenerere totalt, men langt fra alle.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel nærmest business as usual på den kanten. Tross alt, denne kristendomsgreia startet jo som en jødisk dommedagssekt med forventning om sjefens gjenkomst i løpet av disiplenes egen levetid:
    28 Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.
    Ca to tusen år senere begynner de å få litt rutine med å bortforklare uteblitte dommedager og feilslåtte profetier. Så Trump innledet ikke «The Storm» og ledet ikke de klippefast troende til den endelige strid på Meggido-sletten, like lite som Y2K (eller Y1K!) førte til dommedag. Pyttsan. Men neste gang blir sikkert profetiene riktige!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Leser i avisene at unge Nerdrum som deltar i Farmen ( et program jeg ikke ser på!! ) har sagt at han ikke er i mot at homofile gifter seg, men at de ikke burde få lov til å gjøre det i Kirken, Den Norske! Selvsagt førte dette til en storm av "FY resolusjoner" mot ham. Annet var selvsagt ikke å vente.

    Men ser man på "bruksanvisningen" til Kirken, Den Norske, den boka som heter Bibelen, og da spesifikt i Det Nye Testamentet, så står det faktisk
    at menn ikke skal få lov til å gifte seg med menn, da det er en "synd". Tror ikke lesbiske kvinner er spesifikt nevnt, men de var vel "kun tilbehør" på den tiden boken ble skrevet slik at de ikke tellte med.

    Faktisk må jeg si meg enig med Nerdrum. Kirken, Den Norske eller i alle fall dens ledelse, biskopene, jukser i Ludo når de tilater og endog oppfordrer til homofile ekteskap i kirken. De følger ikke klare instruksjoner fra "Head Office" eller Gud som mange kaller ham!

    Kirken, Den Norske har en bunke hyklere som sine ledere! Enten tror de ikke selv på det "Skriften" sier, selv om de sier så offentlig, eller så tror de på boka men gjør unntak for visse deler fordi det vil ( kanskje ) øke kundegrunnlaget! Uansett er de hyklere!!

    Få ting provoserer meg mer enn religiøse ledere som åmer rundt troen i stedet for å ta et åpent oppgjør med det de hevder å stå for! Det eneste jeg i farten kommer på som jeg finner mer avskyelig er overvektige ( godt fødde ) TV evangelister i silkedress som tigger penger!

    Hva "vanlige" mennesker gjør av "tilpasninger" for å få sin tro til å "fungere" legger jeg meg ikke borti, men når de skriftlærde fariseere åmer rundt på denne måten får jeg mest lyst til å spy!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Helt enig! Istedet for å unnskylde religiøse og religion, burde vi ta et oppgjør med dritten de spyr ut. Homofile kan selvsagt ikke gifte seg i kirken...om man skulle finne på å følge bibelen. Istedet snakker vi om at kirken må endre seg etter tiden vi er i. Bullshit! Dersom gud er gud og det de religiøse tror, så kan vel ikke endre på skriften? Dette er guds ord og lov. Ihvertfall mener noen det. Jeg skjønner ikke at vi lar oss provosere eller overaske over at noen har disse meningene enda. Cherry picking er det verste jeg vet, fordi man da aldri helt vet hva som vil komme ut til slutt. La oss ta et endelig oppgjør med både bibel og religion(er), så tenker jeg jorden blir et bedre sted for alle!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kirken, Den Norske og for den del enhver mainstream avskygning av kristendommen har jo forlengst forlatt bibelen som eneste ledesnor og har forkastet det meste av det som ville identifisert dem som kristne for en gjennomsnittlig middelaldersk prest eller munk.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Kirken, Den Norske og for den del enhver mainstream avskygning av kristendommen har jo forlengst forlatt bibelen som eneste ledesnor og har forkastet det meste av det som ville identifisert dem som kristne for en gjennomsnittlig middelaldersk prest eller munk.
    Ja og da er det kanskje på tide å redusere Kirken, Den Norske sine oppgaver til å kun være semonimester ved julegudstjeneste, barnedåp, bryllup og begravelser?
    Så kan de som ønsker å følge "skriftens ord" få lov til å leve i sine små menigheter uten statlig innblanding eller støtte. Økonomisk støtte fra evangelske kristne i USA eller muslimske potentater i Midt Østen burde ikke bare være strengt forbudt, men også straffes strengt!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ja og da er det kanskje på tide å redusere Kirken, Den Norske sine oppgaver til å kun være semonimester ved julegudstjeneste, barnedåp, bryllup og begravelser?

    Strengt tatt er vel dette allerede oppnådd, hva angår den overveiende majoriteten av norske menn og kvinner....

    Så kan de som ønsker å følge "skriftens ord" få lov til å leve i sine små menigheter uten statlig innblanding eller støtte. Økonomisk støtte fra evangelske kristne i USA eller muslimske potentater i Midt Østen burde ikke bare være strengt forbudt, men også straffes strengt!

    ...mens dette er langt på overtid og burde være noe alle rasjonelle mennesker ønsker å få til i nær fremtid.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Blasfemi, du vet ikke hva det er engang.
    Jeg slo det opp. Å vise ringeakt for noen trosbekjennelse, troslærdommer, seremonier, sakramenter, etc
    Christian V's Norske Lov fra 1687 sa at blasfemi skulle straffes ved at den skyldige skulle få tungen skåret ut og deretter bli halshugd. [3]

    Blasfemi var straffbart i Norge etter almindelig borgerlig straffelovs § 142 frem til 2015. Opprinnelig var bare kritikk av statsreligionen vernet for kritikk gjennom blasfemibestemmelser. Blasfemi var der definert videre enn bare gudsbespottelse, idet loven forbød å vise ringeakt «for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse». Dette inkluderte også for eksempel ringeakt mot sakramenter, trosbekjennelser og religiøse seremonier. Etter saken mot Arnulf Øverland ble bestemmelsen i 1934 endret til å omfatte alle religioner som er lovlige i Norge.[4]
    Britene hadde også orden på slikt:
    The last person hanged for blasphemy in Great Britain was Thomas Aikenhead aged 20, in Scotland in 1697. He was prosecuted for denying the veracity of the Old Testament and the legitimacy of Christ's miracles.[39]

    In England, under common law, blasphemy came to be punishable by fine, imprisonment or corporal punishment. Blackstone, in his commentaries, described the offence as,
    Denying the being of God, contumelious reproaches of our Saviour Christ, profane scoffing at the Holy scripture, or exposing it to contempt or ridicule.[40]
    Blasphemy (and blasphemous libel) remained a criminal offence in England & Wales until 2008. In the 18th and 19th centuries, this meant that promoting atheism could be a crime and was vigorously prosecuted.[41] It was last successfully prosecuted in the case of Whitehouse v Lemon (1977), where the defendant was fined £500 and given a nine-month suspended prison sentence (the publisher was also fined £1,000). It ended with the Criminal Justice and Immigration Act 2008 which abolished the common law offences of blasphemy and blasphemous libel.
    Contumelious reproaches & profane scoffing, ja. Eller «to Remonstrate against the Popular Paganisms of the day» som det står i skriften. (Min skrift, ikke din.) Jo, jeg tror nok jeg har gjort meg skyldig i ringeakt mot et betydelig antall trosbekjennelser og sakramenter hvis utøvelse her i riket er tillatt.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Her er litt av galskapen religiøse i USA spyr ut og det kan virke som enkelte her inne også er tapt:
    De har nå tatt feil på alle punkter.
    Alle profetier har feilet, så nå må de flytte mållinjen! Det var ikke i desember allikevel! Heller ikke 6. januar og ihvertfall ikke 20. januar!
    Gud kan nå reise i tid og kommer tilbake for å rette opp alt. Trump er president i morgen....eller på fredag....eller seinest neste uke en gang.
    Anbefaler latteren rundt 14.20. Det er galskap på høyeste nivå! Polstret neste.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Problemet er de har noen "polstret" å plassere dem i! Det koster masse penger der borte!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Problemet er at det finnes de som tror på dette. Noe jeg finner helt vannvittig. Dersom noen kommer til meg og sier, jorden går under om to dager, GUD har talt! Og jorden fremdeles snurrer som vanlig etter tre dager, burde jeg ikke da begynne å tenke selv? Når man blir religiøs, slutter alle hjerneceller å fungere rundt spesielle temaer? Er det slik at man blir vaksinert mot å se og skjønne fakta og rasjonalitet? Når de samme prøver seg på opptil 2 nye datoer og bommer like mange ganger, hva skal da til? Jeg tror desverre disse ALDRI vil se noe annet enn det de selv vil og at Trump hadde rett i at han kunne skutt noen på åpen gate uten at disse galningene ville reagert. Det er verden i dag og vi ser konturene av dette i Norge også.

    Det er blitt spurt mange ganger på The Atheist Experiment om hva som skal til for at noen skal slutte å tro, holder det å vise til vitenskaplige feil i bibelen eller må man overbevises med ord? Alle har svart, det betyr ingenting hva noen sier eller gjør, de vil ikke slutte å tro uansett! Det er skemmende og jeg skjønner ikke hva vi som ikke tror skal gjøre for at disse ikke skal bruke sin tro i alle prosesserr av livet sitt og dermed ta beslutninger på feil grunnlag hele tiden!

    Det er som å diskutere med småunger som funnet Nugatti for første gang og mener at det er maten de skal spise for resten av livet! Og ingenting kan få de til å skjønne at det ikke er hverken sunt eller eller næringsrikt. Forskjellen er at Nugatti faktisk finnes....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Det sånt som skjer når man blir hjernevasket som barn. Religionenes største forbrytelse...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt, standard operating procedure. Det står vitterlig i boken at Mesteren selv sa at han skulle komme tilbake innen disiplenes egen levetid. To tusen år og utallige profetier senere venter de stadig. Ubegripelig, men de har mye erfaring i å bortforklare feilslåtte profetier.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det er ufattelig og så utrolig tragisk. Kona og sønnen drepes av muslimer. Faren og hele familien er muslimer. Men de som drepte er feil muslimer.
    Blokkeres alle tankeganger når man blir religiøs?


    Må avslutte med litt humor:
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Strengt tatt er vel dette allerede oppnådd, hva angår den overveiende majoriteten av norske menn og kvinner....




    ...mens dette er langt på overtid og burde være noe alle rasjonelle mennesker ønsker å få til i nær fremtid.
    Jaujau!
    Men eg er redd for at forbodslinja har same effekt som med alkoholkonsumet under forbodstida....
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Som sagt, standard operating procedure. Det står vitterlig i boken at Mesteren selv sa at han skulle komme tilbake innen disiplenes egen levetid. To tusen år og utallige profetier senere venter de stadig. Ubegripelig, men de har mye erfaring i å bortforklare feilslåtte profetier.
    ... og LAND baserer seg på dette faktum
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det er ufattelig og så utrolig tragisk. Kona og sønnen drepes av muslimer. Faren og hele familien er muslimer. Men de som drepte er feil muslimer.
    Blokkeres alle tankeganger når man blir religiøs?
    ....
    Ja. Det er problemet.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.307
    Det er ufattelig og så utrolig tragisk. Kona og sønnen drepes av muslimer. Faren og hele familien er muslimer. Men de som drepte er feil muslimer.
    Blokkeres alle tankeganger når man blir religiøs?


    Må avslutte med litt humor:
    Desverre så er ikke dette enestående for muslimer. Kristne har også denne tankegangen, ref. protestanter vs. katolikker opp gjennom tidene. Jehovas vitne vs. ikke-Jehovas vitne, Den Kristne Menighet vs. alle andre.... eller rett og slett kristne vs. hedninger. Hedninger underforstått de som ikke bekjenner seg til den kristne tro.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ble kastet ut fra søndagskolen da jeg spurte hvorfor det fortsatt er mennesker som sulter i verden når Jesus kunne mette 5000 med 2 fisker og 5 brød.
    Det er selvsagt ikke bra å bli kastet ut av et helt naturlig spørsmål. Men jeg vil si at de fleste kristne IKKE ville gjort det. Svaret er jo i skriften så det burde ikke være vanskelig å svare på.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn