Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    I Polen bor det ca. 38 mill stk, det er en del potensielle kunder der. Vil tro det er ganske begrenset hvor mye det kan øke i land som noreg, de som absolutt må ha dette har det vel allerede.
    Tror du er inne på noe der, begrenset hvor mange abonnement du kan selge i en befolkning på 6 millioner. Belgia har vel dobbelt så mange innbyggere, Nederland vel tre ganger så mange. Er ikke så mange år siden PL kostet 299.-, siden har det gått rett til værs. :confused:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Nå kryr det av videoer av innleide fans i Qatar på twitter og andre SoMe. Korr artig det skal bli der nede, reine folkefesten. Ante ikke at England, Brasil, Tyskland og Argentina hadde så mange fans i fra Kerala.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nok ett tegn på at fotballen som vi kjenner den ikke er bærekraftig.
    PL vises illegalt pga usmakelige priser, og dermed forsvinner de legale løsningene.
    VM sendes med innleide fans av usmakelige regimer.
    Supercup gir supporterne avsmak for klubbene sine.

    Koser meg mer og mer med eliteserien, og lagene nedover i divisjonene i England.

    Klar for årets siste kamp på stadio idag, kalde pølser, lunken kaffe. Her skal sjuende plassen sikres :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nå kryr det av videoer av innleide fans i Qatar på twitter og andre SoMe. Korr artig det skal bli der nede, reine folkefesten. Ante ikke at England, Brasil, Tyskland og Argentina hadde så mange fans i fra Kerala.
    Greit for meg, kjekkere å se fotball på TV når det er fulle tribuner. Håper bare de vet hvem de skal heie på. ;)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nok ett tegn på at fotballen som vi kjenner den ikke er bærekraftig.
    PL vises illegalt pga usmakelige priser, og dermed forsvinner de legale løsningene.
    VM sendes med innleide fans av usmakelige regimer.
    Supercup gir supporterne avsmak for klubbene sine.

    Koser meg mer og mer med eliteserien, og lagene nedover i divisjonene i England.

    Klar for årets siste kamp på stadio idag, kalde pølser, lunken kaffe. Her skal sjuende plassen sikres :)
    Blir ikke mye fotball å se fremover dersom en skal greie seg med Eliteserien. :unsure: Får mye bra fotball på TV med bare VSport også, nivå 2.3 og 4 i England og cup'ene samt Tysk fotball.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Blir ikke mye fotball å se fremover dersom en skal greie seg med Eliteserien. :unsure: Får mye bra fotball på TV med bare VSport også, nivå 2.3 og 4 i England og cup'ene samt Tysk fotball.
    Jada, ser nok langt mer enn bare eliteserien også- men mistet litt piffen ifjor når alt ståhei rundt supercup var på sitt verste.

    Var da på old trafford i høst, så skal ikke skryte på meg å være veldig fast i prinsippene 😅
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    .... så skal ikke skryte på meg å være veldig fast i prinsippene 😅
    Blir nok en test rundtomkring også på dette utover i VM tenker jeg. :cool:

    En ting er alt rundt dette VM`et som er diskutert opp og ned men tidspunktet er også helt feil for meg, VM i fotball i Nov og Des stemmer ikke. Vi skal sitte ute i sola med en øl om dagene og diskutere, så trekker vi inn når kampene begynner med full åpning på terrasse døra og med en ny øl.
     

    TOH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    68
    Antall liker
    33
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det kan faktisk skje :unsure:
    Det kan fort skje ja. Molde vil nok avslutte tippeligaen med stil og Vålerenga må virkelig ha dagen for å klare å få med et poeng. Antall poeng VIF har tatt mot topp 6 lagene er vel 3 poeng. En fortjent 7 plass i 2022. Til neste sesong henter vi nok 3 forsterkninger. Den ene vil ha skadeproblemer, den andre vil bli brukt i liten grad pga noen har klippekort uansett bidrag og når han spiller vil det være i feil posisjon. Den tredje vil vise seg å ha altfor dårlig nivå og satt ned på 2 laget ut kontrakten/sendt på lån til 1 div. Satser på 7 neste sesong også, men håper på et mirakel.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Blir nok en test rundtomkring også på dette utover i VM tenker jeg. :cool:

    En ting er alt rundt dette VM`et som er diskutert opp og ned men tidspunktet er også helt feil for meg, VM i fotball i Nov og Des stemmer ikke. Vi skal sitte ute i sola med en øl om dagene og diskutere, så trekker vi inn når kampene begynner med full åpning på terrasse døra og med en ny øl.
    For meg er tidspunktet helt greit. Ville i denne tiden sett på PL og CL, nå blir det fotball VM i stedet for. :cool: Og har ingen prinsipper angående å ikke se på, det får de som ikke bryr seg om fotball ta seg av.;)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    For meg er tidspunktet helt greit. Ville i denne tiden sett på PL og CL, nå blir det fotball VM i stedet for.
    For meg ikke det samme, det er noen kamper på faste dager en hel sesong, et VM er hvert fjerde år og som man bygger seg opp mot og gleder seg til, det har alltid vært et stort høydepunkt som tar oppmerksomheten en hel mnd midt på sommeren. Nå er det alpint som kommer opp og som er nr. 1 for meg, men vi kan ikke være like heller, da hadde i hvert fall vært kjedelig.

    Jeg finner ikke noe glede med dette VM`et her, det er ingenting som stemmer. Ingenting.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Selvsagt skal det være på sommeren. Men nå er vi inne i gulfstatenes tidsalder og da må vi tilpasse oss ett ørkenliv og sluke noen kameler. Det blir nok en ørkenvandring før vi er ute av denne syklusen. De skal arrangere alpin også om noen år, så det blir tilpasset dette også.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Molde
    La om til den femmer bak inn i 2022 med stor suksess.

    Bodø/Glimt
    – Fortsatt slipper vi inn for enkle baklengsmål. Det kan skyldes kvaliteten på motstanderen og enkeltspillere. Men, vi skal tørre å være i den prosessen vi står i. Den erfaringen vi høster nå skal vi lære av sier Knutsen.

    Rosenborg
    – Jeg tror det er viktig å holde fast ved et konsept, et konsept som har gitt oss 67 mål. Det er lenge siden Rosenborg har vært i nærheten av det. Men det er for skjørt bakover. Vi slipper inn 12–13 mål for mye, og der ligger det mange poeng sier Rekdal.

    --------------

    Blir det rett og slett mindre mål i 2023 når mange topplag har større fokus bakover i banen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da nærmer det seg at RBK sikrer seg sølvet. Ikke verst, siden resultatene før sesongen startet gjorde at enkelte trodde de ville ha evig nok med å holde seg i eliteserien.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Ikke engang Rekdal tror noe særlig på sølv. Men en sterk medalje som viser hvor viktig Tengstedt er. Dere er i fremgang.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ikke engang Rekdal tror noe særlig på sølv. Men en sterk medalje som viser hvor viktig Tengstedt er. Dere er i fremgang.
    Som tidligere nevnt; Glimt går på en smell mot Strømsgodset. Det holder ikke i lengden med avventende spill og forsvar av en eventuell ettmåls- ledelse. Det har straffet seg stygt, gang på gang i høst, og vil gjøre det i kveld også.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Begge lag vinner og begge skal spille i Europa neste år. For dere mangler det bare kollektivt spill som gjør at rbk kan slå lag med bedre individuelle spillere.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Begge lag vinner og begge skal spille i Europa neste år. For dere mangler det bare kollektivt spill som gjør at rbk kan slå lag med bedre individuelle spillere.
    Glimt hadde det spillet. Nå er tydeligvis forsvar viktigst, særlig på bortebane. Reneste Hamren og Ingebrigtsen (fra og med sommeren 2016)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Trenger ikke gå tilbake til 2016. Rosenborg tenker å gjøre deg samme i 2023. Vi slipper inn 12–13 mål for mye, og der ligger det mange poeng sier Rekdal.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    For meg ikke det samme, det er noen kamper på faste dager en hel sesong, et VM er hvert fjerde år og som man bygger seg opp mot og gleder seg til, det har alltid vært et stort høydepunkt som tar oppmerksomheten en hel mnd midt på sommeren. Nå er det alpint som kommer opp og som er nr. 1 for meg, men vi kan ikke være like heller, da hadde i hvert fall vært kjedelig.

    Jeg finner ikke noe glede med dette VM`et her, det er ingenting som stemmer. Ingenting.
    Vintersport kan ikke erstatte fotball for meg, det må jeg ha daglig dose av, det og musikk. ;) Ser gjerne utfor og super g, de andre øvelsene i alpint bryr jeg meg ikke om.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Trenger ikke gå tilbake til 2016. Rosenborg tenker å gjøre deg samme i 2023. Vi slipper inn 12–13 mål for mye, og der ligger det mange poeng sier Rekdal.
    I dag stilte Rekdal med G14, med 'tekniske ferdigheter' tilnærmet ikke- eksisterende. Noe så hjelpesløst er vel ikke sett siden Perry- tiden.
    Smart trekk av Rekdal, det der.

    Gratulerer med sølv, vel fortjent.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    2019: sølv
    2020: gull
    2021: gull
    2022: sølv
    2023: gull
    2024: gull
    2025: sølv
    2026: gull
    2027: gull.....osv.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Noen har tenkt seg om..


    Salgene av Joe Bell, Sebastian Sebulonsen og Veton Berisha er noe av forklaringen. Viking har hatt som mål å selge til rett pris når det er riktig for klubben, men har på ingen måter klart å etterleve det.

    Derfor har de nå satt foten ned.

    Økonomisk ser ting såpass bra ut nå at de ikke trenger å selge når en spiller ber om det. Derfor er de også veldig tydelige når det kommer til David Brekalo som ytrer ønske om å komme seg videre i karrieren.

    – Vi har gjort oss noen erfaringer det siste året. Det gjør at vi endrer litt på plan og strategi for salg av spillere. Vi vet at det alltid vil komme spillersalg, og budsjetter med det, men vi skal ikke bli tvunget opp i et hjørne, forklarer daglig leder Eirik Bjørnø.

    – Viking har ambisjoner, derfor er dette er viktig signal. Nå bestemmer klubben - helt fram til det kommer et så stort bud at han må selges, følger trener Morten Jensen opp.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.214
    Glimt hadde det spillet. Nå er tydeligvis forsvar viktigst, særlig på bortebane. Reneste Hamren og Ingebrigtsen (fra og med sommeren 2016)
    Interessant å trekke fram de to trenerne i negative vendinger, som begge har 1. plass som dårligste resultat med RBK.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Interessant å trekke fram de to trenerne i negative vendinger, som begge har 1. plass som dårligste resultat med RBK.
    Det kan du godt si. 1. plass i hjemlig serie er jo bra, selvsagt, men spillet holdt ikke i Europa. Til det var kollektivet for svakt- særlig hva gjelder det offensive. Filosofien om å forsvare seg til seier ble for defensiv.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.214
    Det kan du godt si. 1. plass i hjemlig serie er jo bra, selvsagt, men spillet holdt ikke i Europa. Til det var kollektivet for svakt- særlig hva gjelder det offensive. Filosofien om å forsvare seg til seier ble for defensiv.
    Fint at ingen av dem hadde den filosofien da.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Selv Eggen pratet ofte om at Rosenborg skulle være et offensivt lag med en god defensiv struktur. Men han vill slett ikke bruke Drillo-metoder for å oppnå dette. Det vi har sett i år bland flere lag i Eliteserien er at de legger om til en femmer bak for å demme opp for Glimt sin offensive fotball. Dette gjelder både Molde og Rosenborg i kamper mot Glimt. Det er å forsvare seg til seier. Personlig synes jeg det er helt greit og det er med på å øke nivået på ligaen. Men jeg er glad jeg slipper å se mitt lag spille på den måten.

    Glimt sitt "problem" har enkelte ganger vært kraften i det offensive. Det offensive starter helt bak i fireren. Det har klabbet seg til og det går ut over hele spillet. Hvor høyt man ender med å stå og presspillet. Det kan skyldes kvaliteten på motstanderen og enkeltspillere i Glimt. Men, vi skal tørre å være i den prosessen vi står i, som vår egen Eggen sier det.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Landslaget forsterker, de ansetter en Prestasjons-psykologisk konsulent. Fantastisk tittel btw. Han kommer fra RBK og Rekdal klarer ikke å holde seg..

    – Vi er glade for at han går til landslaget, fordi de trenger hjelp. De har ikke blitt bedre på flere år. Han kan være nøkkelen som får dem inn i et mesterskap, sier RBK-trener Kjetil Rekdal til VG.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fint at ingen av dem hadde den filosofien da.
    Tja. Hamren ville at ledelse på ett mål skulle forsvares- uten å gå for neste mål. Ingebrigtsen var først svært offensiv, før han også la om til samme filosofi- med bortekampen mot Norrköping i mesterligakvalifiseringen sommeren 2016 som begynnelsen. Rbk ledet 2- 0, tapte 3- 2. Siden ble det bare verre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Hva er det vi ser her? Nei, det har ikke noe med Norsk fotball å gjøre.

    hva.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.214
    Tja. Hamren ville at ledelse på ett mål skulle forsvares- uten å gå for neste mål. Ingebrigtsen var først svært offensiv, før han også la om til samme filosofi- med bortekampen mot Norrköping i mesterligakvalifiseringen sommeren 2016 som begynnelsen. Rbk ledet 2- 0, tapte 3- 2. Siden ble det bare verre.
    Problemet i den kampen var ikke at de la om filosofien, men at de fortsatt sto høyt med laget, uten å ha kontroll. På slutten la de om for å få bedre defensiv struktur, og da rodde de i land avansementet, siden de hadde 3-1 å gå på fra Lerkendal.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    ^ Nice

    A record 126,047 fans at The Empire Stadium (Wembley) to watch the Bolton Wanderers vs West Ham United – 1923 FA Cup Final.

    Such was the eagerness of fans and casual observers to attend the final at the new national stadium that vast numbers of people crammed through the 104 turnstiles into the stadium, far exceeding its official 127,000 capacity. The crowds overflowed onto the pitch as there was no room on the terraces. Estimates of the number of fans in attendance range from 240,000 to 300,000
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn