Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.023
    Antall liker
    6.257
    Drar ikke dit før jeg kan vise offentlig kjærlighet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.023
    Antall liker
    6.257
    Absolutt, men han burde holde seg for god til å snakke stygt om mora til dommeren.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Discovery sitt årets lag var fullt opp av Moldespillere. På landslaget er det mest Glimtspillere.

    Just sayin'
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Siste del av Tim Sparvs siste artikkel om Qatar:

    You don’t need to boycott the World Cup to have an impact. The best way is to go there and speak up when the world’s eyes are on you.
    - Tim Sparv
    Fan engagement is so important. We saw how the grassroots movement brought down the Super League. You can protest. You can affect sponsors. This game doesn’t belong to FIFA, but to the fans and the players. Maybe FIFA will finally understand that this World Cup should never have taken place in Qatar.

    It will be difficult to be critical all the time. It’s the World Cup. The stadiums, I’ll admit it, they’re amazing. We all just want to enjoy it, right? Let’s buy a beer and a hot dog and head to the game. Let’s lean back on the sofa and turn on the TV. We don’t want to have our morals questioned. That’s simply human nature.

    But we owe it to football to do more, especially now, because the way this is going is not sustainable. If we do not demand better from the game’s governing bodies, the people at the top will suck the fun out of football. The backdrop will become so grim that the enjoyment will disappear for everyone.

    So for those 90 minutes, yeah, play for your country.

    Type up your match report.

    Buy that beer.

    Enjoy that hot dog.

    But before and after the games, let’s write, tweet and speak up. FIFA and Qatar would love it if we stayed silent and focused only on football.

    So let’s be louder than ever.

    The world deserves to know the full story.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Da er 2023-laget lekket ut. Skjønner det ikke helt ennå siden jeg akkurat fikk nyheten at Sampsted er ferdig i Glimt. Samma det!

    bg-2023.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.023
    Antall liker
    6.257
    Tror ikke Holse vil spille med Cavanli, når han kan spille med Tengstedt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Det kom ikke godt frem i grafikken ovenfor, men Tengstedt satt vist på benken. Tar tid å bli Glimtspiller.

    ;)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Dokumentarfilmen «Kampen om sannheten», som nå slippes av Fotball TV, dreier seg om metodene som ble brukt i den norske boikottdebatten.

    Her er ikke temaet om det var rett eller galt å velge «dialoglinjen», men om hvordan det ble gått frem for å trumfe gjennom utfallet. Sentralt i strategien stod det såkalte «Qatar-utvalget». Det ble satt ned av det forrige fotballstyret, som da allerede hadde flagget et tydelig standpunkt i saken.

    Sammensetningen av utvalget gjorde det svært lite overraskende hvilken anbefaling utvalget ville lande på. Da rapporten så kom ble den forsøkt fremstilt som en fasit, og på møter med klubbene nektet fotballkretser å la andre enn representantene for flertallet slippe til.

    Håper den blir kjøpt opp og vist på en kanal som mange har tilgang til.


    Kommentar: Ripper opp i den stygge kampen: Et nødvendig oppgjør – VG
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Tabelltips 2022 (15.03 Edition)
    1. Glimt - 2
    2. Molde - 1
    3. Viking - 11
    4. Sarpsborg 08 - 8
    5. Odd - 6
    6. RBK - 3
    7. LSK - 4
    8. VIF - 5
    9. Sandefjord - 14
    10. Strømsgodset - 12
    11. KBK - 15
    12.Ham Kam - 13
    13. Haugesund - 10
    14. Tromsø - 7
    15. Aalesund - 9
    16. Jerv - 16
    Jeg har notert plasseringen etter 29 kamper ovenfor.

    Riktige = 1 (hvem så ikke at Jerv kom sist liksom)
    En unna = 4
    To unna = 1
    Tre unna = 4
    Fire unna = 2

    Sju unna = 1 (Faen Tromsø)
    Åtte unna = 1 (Viking altså??)

    Til neste år skal jeg gjøre dette bedre.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    9.164
    «Artig» lesing.


    – Når du har et veldig sterkt statsoverhode som kan bestemme, som Putin kanskje kan gjøre for 2018, er det lettere for oss arrangører enn i et land som Tyskland, der du må forhandle på forskjellige nivåer, fortsatte FIFAs generalsekretær.


     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Dette kan ikke fortsette slik. Men slik det er rigget - bland annet at hver eneste øy i Karibia har sitt eget flagg og et eget medlem i FIFA - vil korrupsjon og lobbying vinne hvert eneste VM fremover.

    Lise Klaveness tror på fullstendig kollaps og sammenbrudd i internasjonal fotball dersom Saudi-Arabia blir tildelt fotball-VM.

    - Fotballen står på spill om vi fortsetter i denne retningen. Da nærmer vi oss kanten på stupet. Det handler om kredibilitet. Debatten er sterkest i Skandinavia nå, men England vil komme etter. Tyskland også. Og til slutt er verden fryktelig polarisert, sa hun når hun besøkte Europarådet i Strasbourg tidligere i år.

    - Vi klarer ikke en ny runde. Det går ikke. Så selv om det kommer folk på stadionene i Europa, så vil det globale prosjektet rakne. FIFA vil sikkert bestå, men jeg tror flere land ikke vil være med lenger sa hun.

    Heia Lise!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.023
    Antall liker
    6.257
    Så lenge korrupsjon er normalen i de fleste av verdens land får vi ikke bukt med korrupsjonen i internasjonale organisasjoner med høy omsetning. De kunne like godt auksjonert ut mesterskapene.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Bra å lykkes med akademiet. Gratulerer.

    Jeg kommer til å følge fotballen de minuttene den varer sammen med mine gutter. Ellers blir det mest snakk om korupsjon, en stat uten skrupler, en organisasjon som bør avsluttes og håpet om at fotballen finner felles verdier med fansen. Det kommer til å bli en helvetes mye fokus på at dette ikke må gjentas.

    Hørte litt av podcasten til wwwk om VM i Argentina i 1978. Dette er desverre ingenting nytt. Folk forsvant og døde under selve mesterskapet. Ofte med semensko dumpet i sjøen.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Så lenge korrupsjon er normalen i de fleste av verdens land får vi ikke bukt med korrupsjonen i internasjonale organisasjoner med høy omsetning. De kunne like godt auksjonert ut mesterskapene.
    Korrupsjon er et verdensomspennende problem. Neppe noe verken Norge eller Lise Klaveness kan gjøre noe med. Lysegule land - ikke mange av dem - er de minst korrupte - og så blir det bare verre;

    Korrupsjon.JPG

    Link til rangering av korrupsjonen i 180 land:

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    ^ Oljelandene i Midtøsten kommer da ganske bra ut på den oversikten.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Ikke noe jeg støtter, men det største tyveriet er kanskje prisene som forlanges for noen signaler. Årskort for meg og mine to gutter inkl europakamper er jo billigere.

     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.484
    Antall liker
    904
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe jeg støtter, men det største tyveriet er kanskje prisene som forlanges for noen signaler. Årskort for meg og mine to gutter inkl europakamper er jo billigere.

    Er jo litt flere kamper å velge i mellom da, enkelte Lørdager kl 16.00 kan en velge mellom 5 kamper pluss tidlig kamp og sen kamp. Her jeg bor er det ingen mulighet for live fotball med noe kvalitet, så da blir det PL på TV. Synes ikke det er så dyrt egentlig, i tillegg får jeg de engelske cupene, EL og Conference L og tysk og skotsk serie. :cool:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Så Liverpool i dag som gratis tippekamp. Har jo savna det littegrann må jeg innrømme. Bra fotball. Synd det er så dyrt og at man da bare får en samtidig bruker. Da kan ikke jeg og guttene se det sammen når vi ikke er sammen annen hver helg. Eliteserien er heldigvis mer attraktivt for oss uansett.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.484
    Antall liker
    904
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Så Liverpool i dag som gratis tippekamp. Har jo savna det littegrann må jeg innrømme. Bra fotball. Synd det er så dyrt og at man da bare får en samtidig bruker. Da kan ikke jeg og guttene se det sammen når vi ikke er sammen annen hver helg. Eliteserien er heldigvis mer attraktivt for oss uansett.
    Det er dessverre slik det er blitt, rettighetene blir kjøpt for enorme summer så det må tas inn igjen. Dette med en bruker er det PL som bestemmer, ikke Viasat. Jeg har fullt abonnement, men dersom jeg er bortreist og skulle ha lyst å se en kamp på padden, så må jeg ha PL på Viaplay i tillegg, det vil si dobbel pris. Sånn var det når TV2 hadde rettighetene også.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.692
    Antall liker
    5.125
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Når iptv koster en snau 1000 lapp i året og man får absolutt alt skjønner jeg at folk velger det.

    Skal man ha PL, champions league og eliteserien er det fort 1000 i måneden.

    Men jeg får da sett PL på flere platformer, ikke samtidig selvsagt, med viasatt abo
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.484
    Antall liker
    904
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Når iptv koster en snau 1000 lapp i året og man får absolutt alt skjønner jeg at folk velger det.

    Skal man ha PL, champions league og eliteserien er det fort 1000 i måneden.

    Men jeg får da sett PL på flere platformer, ikke samtidig selvsagt, med viasatt abo
    Jeg har parabol og har PL fra Allente(Viasat), Viaplay en inklusiv, men kan ikke se PL der uten å betale ekstra for det. CL streamer jeg på TV2 Play. Med basis abonnement koster det meg 1200.- i måneden + 399.- for TV2 Play.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.692
    Antall liker
    5.125
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    19188 i året er ganske mye mer enn 1000 for iptv, så for en 20 åring fremstår nok valget veldig enkelt, hvis man kun ønsker å bruke det til å se fotball.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    20k i året for fotballinnhold på TVen er jo rein griskhet. Håper de går på en real smell. Jeg hører at andre europeiske land betaler betydelig mindre for det samme innholdet. TV2 var smarte som trakk seg ut av dette lite bærekraftige markedet. Nå ser jeg for meg at eliteserieproduktet blir bedre men dyrere med årene.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.484
    Antall liker
    904
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    20k i året for fotballinnhold på TVen er jo rein griskhet. Håper de går på en real smell. Jeg hører at andre europeiske land betaler betydelig mindre for det samme innholdet. TV2 var smarte som trakk seg ut av dette lite bærekraftige markedet. Nå ser jeg for meg at eliteserieproduktet blir bedre men dyrere med årene.
    Klart jeg synes det er dyrt, men jeg har mye glede av det, spesielt nå når det går mot vinter og det er mørkt og trist ute. Jeg ser nesten ikke no annet enn fotball på TV pluss litt vintersport og Formel 1.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    9.164
    Hvis nok folk bruker illegale kanaler så er det ingen som har råd til rettighetene lenger og da kan heller ikke de som ser illegalt få se kampene. :cool:. Catch 22?



    – Dette er en kjempeutfordring. I Norden er problemet størst i Sverige, men det er også voksende i Norge, sier teknologisjefen i TV-distributøren Allente. De mener problemet får for lite oppmerksomhet i Norge.

    Umulig å konkurrere
    Globalt er piratvirksomhet mot TV-bransjen et voksende fenomen.

    Nergård er også styreleder i organisasjonen Nordic Content Protection (NCP). De jobber for å verne om opphavsrettigheter for innholdseiere, strømmetjenester og TV-distributører i Norden. De har medlemmer som Allente, Viaplay, Telenor og Premier League.

    Han sier at de ser at både omfanget av brukere av de illegale IPTV-tjenestene, og inntektstapet for rettighetshaverne, blir stadig større.

    Milliardtap for bransjen
    Det illegale markedet er knyttet til en internasjonal, svart økonomi. Dermed er det vanskelig å vite nøyaktig hva omfanget er.

    – Men det vi vet er at det ulovlige IPTV-markedet i dag har blitt mer profesjonalisert, sier Nergård.

    Han anslår at det finnes om lag 51.000 servere som strømmer piratsignaler i verden.

    Og i Norge og Norden regner man med at markedet vokser kraftig.

    Nergård viser til en rapport fra det britiske tech-selskapet Synamedia. Der anslår man at det har vært en økning på 30 prosent i illegale abonnenter i Norden. De regner med at det nå er over 300.000 mennesker i Norge, Sverige og Danmark som benytter seg av piratsignaler.

    Dette leder til en årlig inntektslekkasje på over 300 millioner dollar, eller over tre milliarder kroner, ifølge rapporten.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.731
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Trondheim
    16-åringen Magnus Holte er med i dagens RBK-tropp mot Sarpsborg på Lerkendal. I tillegg er vel Nypan og Broholm med i troppen. Man skal i hvert fall ikke beskylde RBK for å være et "gubbe-lag".
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Rosenborg blir skumle å ha med å gjøre. Normalt skal spillerne ha 100 kamper på A-lags nivå før de tar skikkelig tak i kampene i eliteserien. Om noen år kan Rosenborg bli svært gode om de beholder stammen av unge spillere på kontrakt. Å ha de i troppen øker vell sjansen for at de blir.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Hvis nok folk bruker illegale kanaler så er det ingen som har råd til rettighetene lenger og da kan heller ikke de som ser illegalt få se kampene. :cool:. Catch 22?
    At Premier League, som et eksempel, går på en smell på grunn av konkurser hos rettighetshavere er kanskje en sunn mekaniske for å stoppe litt av galskapen. Fotballen vil alltid spilles.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TOH

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    9.164
    Jeg følger ikke så nøye med men hvordan er ståa hos rettighetsinnehaverne i de store landene? Er det bare i bittelille norge det ikke øker mtp antall abonnenter?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Viaplay er et Svensk foretak og konsernet gikk på en smell i årets tredjekvartal. Noe av grunnen er laber interesse i Norge.

    Noe av forklaringen skal være den store konflikten med Telia i Sverige, samt oppslutningen i det norske markedet. Vekstmålet vil senkes med 200.000 kunder til 4,6 millioner ved utgangen av 2022, og det skal gjøres et kostnadskutt på 950 millioner kroner.

    Viaplay opplyser samtidig at salg av abonnenter i Nederland og Polen har skutt i været. Hos førstnevnte må man betale 140 kroner for å se Premier League. Til sammenligning koster et månedsabonnement i Norge hele 649 kroner.

    Aksjen fallt over 27 prosen

    Premier League, Viaplay | Viaplay varsler sparing etter Premier League-nedtur (nettavisen.no)

    509,- kroner ekstra hver måned. Det er nesten 5 ganger mer enn i Nederland.
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    9.164
    I Polen bor det ca. 38 mill stk, det er en del potensielle kunder der. Vil tro det er ganske begrenset hvor mye det kan øke i land som noreg, de som absolutt må ha dette har det vel allerede.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.691
    Antall liker
    3.379
    Det er ganske utrolig at de ikke klarer å lage et produkt som er tilpasset en far og sine fotballinteresserte gutter. Jeg hadde abo i starten, men fant fort ut av annenhver helg kunne vi ikke se på samme kamp siden vi ikke er på samme sted. Da har vi jo ikke noe felles lengre og interessen dabber fort av. Ikke noe gøy å drive med Fantasy fotball når man ikke kan følge med.

    Latterlig. Jeg ønsker dem bare stygge ting.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn