Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Viking fikk det, som forventet, lett mot Sligo Rovers.
    Lillestrøm fikk det værre mot Antwerpen - men å gi bort mål holder ikke!
    Molde ser ut til å vinne, men etter første omgang fikk jeg inntrykk av at spillerne ikke helt forventet skikkelig motstand...
    det så ut som om de forventet et lag på nivå med Jerv :oops: -- noe de ikke fikk!
    Skjerpet seg litt nå og leder fortjent 1-0.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jeg prioriterte Andsnes og Mozart i dag. Men ble ikke veldig overrasket over resultatene. Lillestrøm viser den vanlige høstduppen. Håper på gruppespill for både Viking og Molde.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    25-0 på de fire siste på Aspmyra 🎵 ...deilig det her... 🎵
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jepp, regner da med det. Serien må også reduseres til maks tre lag for å øke nivået.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Nå må RBK snart lære seg hvor målet står. De burde scoret minst 4 i går.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det kommer med godt spill..... men....var de ikke litt feige på slutten. Kunne fort gått til h...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Jo, de har enda til gode å spille godt i 90 min. HamKams mål var jo dårlig forsvarsspill fra RBK og RBK hadde over 20 målsjanser i følge statistikken. Da er det for dårlig å bare score 2.
    Men jeg tror det kommer. Og det er ikke så veldig langt opp til topp 3...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Vi får se. Det er noen bortekamper igjen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Ja. Men RBK er visst det eneste laget i serien som ikke har tapt på hjemmebane. Det ble i hvert fall nevnt under kampen i går uten at jeg har sjekket akkurat det.
    Og det er det laget (sammen med Molde og LSK) som har tapt færrest kamper så langt, men de har jo spilt alt for mye uavgjort.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Setter pris på tøff konkurranse i toppen. Europaspillet sålangt tyder på at eliteserien tar steg fremover. Ingen walk in the park og spille helnorske kamper og sånn ønsker vell alle at det er.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Det forbauser meg fremdeles at det er kunstgress på Intility arena. Når man klarer å ha en strøken naturgressbane i Trondheim skulle det være enkelt å få til det samme i Oslo.
    At man har kunstgress der forholdene gjør det vanskelig å ha naturgress er forståelig, men i Oslo?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Intility brukes vell store deler av døgnet, året rundt. Det er sånne baner vi først og fremst må ha.

    Økonomi er nok hovedgrunnen til at Vålerenga har kunstgress. Men de har godt kunstgress sies det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Ja, det var jo argumentet. Hva brukes den til? RBK har jo treningsbaner med kunstgress, men Lerkendal har naturgress. Er det arealproblematikk som gjør at det ikke er mulig med noe tilsvarende i Oslo? Brukes den til annet enn fotball?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Hørte Rekdal sa at Rosenborg ikke kunne konkurrere på samme hylle som Glimt og Molde når det gjaldt spillere. Er det en fare for at økonomien vil kunne sette rammer for naturgresset på Lerkendal også en gang i fremtiden?

    Initility brukes vell i hver fall av VIF elite kvinner og menn samt idrettslinja på Valle Hovin VGS, både kamp og trening.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Hvem vet. Det er vel ikke helt gratis å holde det i stand nei. Men det avhenger vel en del av Europacupspill, så det er viktig å være på medaljeplass i serien. Jeg tror de har en sjanse i år. Gode sjanser for at LSK faller av etter hvert.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Ja, det er på tide nå. Det er godt fart på tabellen både for gresslaget RBK og kunstgresslaget VIF.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Bodø/Glimt spiller morsom fotball og er gode og Molde er for kyniske og usportslige (det ble en utvisning i KBK-Moldekampen i går, men den gikk til feil lag - Brynhildsen (?) springer rett inn i KBK-spilleren, feier ned KBK-spilleren og får KBK-spillerens arm i brystet og kaster seg ned. Det var sikkert vondt, men det var Brynhildsen (igjen ? - er ikke sikker på hvem det var) som det burde vært dømt mot, men KBK-spilleren som ble utvist)), så de blir det nok vanskelig å ta igjen.
    Molde er sikkert et bra lag, men de er utrolig usportslig og jeg ikke klarer å like dem uansett hvor mye jeg prøver.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Greit av dommer å innrømme feil.

    Fra vg.no

    Dommer Kristoffer Hagenes erkjenner feil i situasjonen der Pemi ble utvist. Han forteller at han har en vinkel til hendelsen der han ser en veldig klar og tydelig arm mot halsregionen på motspilleren like før treffpunkt. Så mister han armen av syne.

    – Men det ser ut som et klart og tydelig rødt kort fra min vinkel og der jeg ser hele armbevegelsen, sier han innledningsvis før han fortsetter:

    – Så har vi også sett bilder. Vi har hatt Michelsen og spilleren som ble utvist inne i garderoben. Og vi er de første til å si at der ble vi lurt. Som jeg sier til Christian: Ingen har lyst til å vise ut noen på feil grunnlag. Vi må være sikre. Det var jeg der og da. Fra min vinkel var det soleklart. Men så blir jeg lurt, for det er ikke noe treffpunkt. Det er kort fortalt min side av saken.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Ja, det forbauset meg at han innrømmer det, men det er vel andre gangen så langt i år.
    Vi husker vel fremdeles straffesparket som RBK fikk mot seg for en forseelse som skjedde 7-8 m utenfor 16-meteren i fjor. Selv da satt beklagelsen fra dommeren langt inne.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg synes det rareste er at noen faktisk vil dømme fotball, så dårlig som de blir behandlet, med TV2 som den verste foregangsfiguren.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Jeg synes det rareste er at noen faktisk vil dømme fotball, så dårlig som de blir behandlet, med TV2 som den verste foregangsfiguren.
    Har jeg ofte tenkt også. Litt som parkeringsvakt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    SoMe og Akersgata er heldigvis ikke hele virkeligheten. Tv2 har jeg ikke tenkt på som verst, men bruker helst Disc+. De er litt populistisk ja.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Jeg synes det rareste er at noen faktisk vil dømme fotball, så dårlig som de blir behandlet, med TV2 som den verste foregangsfiguren.
    Noen som vet om det er godt betalt, hva får de for en kamp? Forferdelig og vanskelig jobb i mitt hode.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    En toppdommer uttalte i VG for noen år siden:

    I toppfotballen betaler tilskuere og supportere inngangspenger for å bli underholdt. De har betalt for å få rope «dommerjævel», og det er fotballdommeren som funksjon som mislikes og kritiseres. Det er en del av fotballen, og noe jeg som toppdommer lever fint med.

    I barne- og ungdomsfotballen er det en annen verden......
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Kamp i dag i Litauen. Glimt er 90 minutt unna en historisk Playoff og Champions League hymne på Aspmyra. Full fokus på oppgaven og en solid prestasjon i kveld! Kampen går på TV2.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Kamp i dag i Litauen. Glimt er 90 minutt unna en historisk Playoff og Champions League hymne på Aspmyra. Full fokus på oppgaven og en solid prestasjon i kveld! Kampen går på TV2.
    2. omgang går på TV2, 1. omgang går på TV2 Sport2. :cool:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Da blir det CL hymne og Dinamo Zagreb på Aspmyra på tirsdag kveld. Magisk 💛
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Må bare H kaste krøkkan til da. Grattis:)
    Skal ikke se bort fra at det bli non kjepphøye NL som synes ting er deilig utover høsten:love:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn