Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Molde har en tøff vei frem til Conference League-spill etter tap i første kamp hjemme på Røkkeløkka mot Wolfsberg. Eliteserie-lederen kunne ha scoret både tre og fire mål men sløste med sjansene.

    Viking altså! De tok et stort steg mot Conference League-gruppespillet etter borteseieren mot Steaua Bucuresti. Knallsterk kamp igjen. Viser moral! Hjemmekampen vil nok bli en fest.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Nettavisen hevder han har trent vekter og utholdenhet, men at han skal ligge lavt. Åsen bruker derimot å ligge høyt og er ingen bodybuilder akkurat.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    1
    Molde har en tøff vei frem til Conference League-spill etter tap i første kamp hjemme på Røkkeløkka mot Wolfsberg. Eliteserie-lederen kunne ha scoret både tre og fire mål men sløste med sjansene.

    Viking altså! De tok et stort steg mot Conference League-gruppespillet etter borteseieren mot Steaua Bucuresti. Knallsterk kamp igjen. Viser moral! Hjemmekampen vil nok bli en fest.
    Jeg gleder meg til folkefest i Jåttåvågen! Viking har gjort en genistrek for publikumsinteressen i år med gratisbiletter til alle under 18 år. Mange barnelag som går samlet pga dette og bidrar til fulle tribuner. Årskort for barn koster også kun 800kr og sønnen min med kamerater er på hver eneste kamp.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Coop har sponset barn gratis til alle eliteseriekampene i noen år nå på Aspmyra. Jeg hadde med meg hele fotballlaget jeg trener på kamp en gang...helt gratis. Gjør mye for stemninga å fylle opp.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Rosenborg har en jobb å gjøre for å få folk på Lerkendal.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.000
    Antall liker
    6.219
    Rosenborg har en jobb å gjøre for å få folk på Lerkendal.
    Ja visst. Bare 2000 mer enn VIF, som hadde nest flest tilskuere denne runden. Det er skralt.
    Likevel var publikum den beste aktøren på Lerkendal denne kvelden også.
    Tenk å bruke over 90 minutter før de klarte å sette opp Tengstedt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    ^ Hører det var dommerfeil begge steder som påvirket resultatet. Både Aalesund og Tromsø snytt for hvert sitt poeng.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.000
    Antall liker
    6.219
    ^ Hører det var dommerfeil begge steder som påvirket resultatet. Både Aalesund og Tromsø snytt for hvert sitt poeng.
    På Lerkendal var det tre straffesituasjoner på kort tid innenfor Aalesunds 16-meter. Dessverre dømte dommeren feil på alle tre. Skulle heller dømt på de to det ville vært riktig å dømme. naturligvis.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Hadde på TVen, men må innrømme at jeg ikke fulgte særlig med på kampen. Dårlig fotball og mye feil første halvtimen i iallefall.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Det var nok korrekt at RBK fikk en straffe, men den ble dømt på feil forseelse. Det hadde ikke vært feil om RBK fikk 2 straffer i denne kampen, men antagelig ikke på den forseelsen det ble dømt for.
    Når det skal sies er det ikke lett for dommeren å se at forseelsen det ble dømt på skjedde 10-20 cm utenfor 16-meteren når det er såpass stort tempo inn mot mål. Man må bare akseptere dommerfeil, men noen dommerfeil er større enn andre. Denne var ikke en av dem.

    RBK var ikke gode i går, men de var bedre enn Ålesund. Fullt fortjent seier selv om den satt langt inne.
    Men at de ikke ser at å spille seg fram på sidene for så å legge inn foran mål der forsvarerne er i flertall ikke fører fram og heller prøver noe annet synes jeg er litt rart. Det samme med å tråkle seg fram i midten for å kunne avslutte fra 5-meteren. Hva med å prøve å skyte fra litt distanse?
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Målet på bakerste stolpe på overtid var herlig. Litt av ett kupp med han dansken :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Ja, de aller fleste hadde måkt den ballen høyt over (hvis de hadde truffet i nærheten av målet i det hele tatt). 5 mål på de 3 første kampene i laget er godt over godkjent.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Formlagene er Molde og Rosenborg.

    Spennende kamp om europaplassene i 2023. Hadde bare Fofana blitt solgt for 100 mill snart så hadde det blitt en kamp om gullet også. Men de kan også ryke ut av årets europaspill. Da blir de vanskelige i serien.

    Nå ser det ut som at Lehne Olsen kommer tilbake til Lillestrøm og Åsen er frisk.

    Dansken i Rosenborg klarer ikke slutte å avgjøre kamper selv om resten av laget gjør så godt de kan for å unngå det (he he - tirr tirr).

    Glimt har hele hodet sitt i champions league.

    Vålerenga og Viking er vell egentlig litt for langt etter.

    tabell.jpg
     
    Sist redigert:

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Det var nok korrekt at RBK fikk en straffe, men den ble dømt på feil forseelse. Det hadde ikke vært feil om RBK fikk 2 straffer i denne kampen, men antagelig ikke på den forseelsen det ble dømt for.
    Når det skal sies er det ikke lett for dommeren å se at forseelsen det ble dømt på skjedde 10-20 cm utenfor 16-meteren når det er såpass stort tempo inn mot mål. Man må bare akseptere dommerfeil, men noen dommerfeil er større enn andre. Denne var ikke en av dem.

    RBK var ikke gode i går, men de var bedre enn Ålesund. Fullt fortjent seier selv om den satt langt inne.
    Men at de ikke ser at å spille seg fram på sidene for så å legge inn foran mål der forsvarerne er i flertall ikke fører fram og heller prøver noe annet synes jeg er litt rart. Det samme med å tråkle seg fram i midten for å kunne avslutte fra 5-meteren. Hva med å prøve å skyte fra litt distanse?
    Tja, Eurosport er ikke helt enig med deg ang hvem som var det beste laget.
    Og ang denne straffen som førte til utligning, om jeg ikke husker helt feil så sa kommentator at de i redigerings bussen hadde målt seg frem til at forseelsen skjedde 1 meter utenfor 16meter....og det mener du ikke er en større dommerfeil ? Når det fører til straffe og utligning til 1-1 ?
    Målscoringer har en tendens til å gjøre noe med resultatet i en fotballkamp...

    "Etter kampen innrømmet dommer Svein Oddvar Moen at det aldri skulle blitt dømt straffespark.
    – Nå har vi sett TV-bildene, og nå ser vi at den er utenfor. Det skulle vært frispark. Der og da opplever vi at den er på strek og dermed straffe, men vi ser nå at den er utenfor, sa kamplederen til Discovery."
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Ja, dommere gjør feil. Sånn er det bare. Som da han ikke dømte straffe på en av de tidligere forseelsene i straffefeltet. Eller som han som ikke annulerte VIF sitt mål i går da keeper ble holdt. Eller som han som dømte straffe mot RBK i fjor for en forseelse 7-8 m utenfor 16-meteren.

    "De i redigeringsbussen har målt seg fram til at..." er ikke et gyldig argument. Dommeren får ikke sett situasjonen i 4 forskjellige vinkler i super-slow motion. I de slow-motion bildene som ble vist på TV i går kan det se ut som om det skjer ca. 20 cm utenfor 16-meteren, men det er ikke helt lett å se akkurat når han blir tatt.
    Ålesund var flinke til å tette igjen bakover i går og RBK var sløve i forsvar mange ganger. Det betyr ikke at Ålesund var bedre enn RBK totalt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Aalesund var gode. Så gode at Rekdal måtte si det til LAN. Han svarte at dessverre var det bare i 60 minutter. En halv time i hver omgang.

    Uansett..... Rosenborg skal vell spille bra fotball, underholde fotball, modig fotball. De skal vell prestere godt når de spiller. Det jeg så i går var ikke en god prestasjon, og jeg var forundret over energien spillerne viste i garderoben etter den knappe seieren. I gamle dager jubla de knapt etter de hadde vunnet seriegull. Det var jo en selvfølge. Nå er det full ståhei etter en tvilsom seier over Aalesund hjemme!!

    Jeg holder med Ole Sæter til Eurosport til pause:
    – Dette er pinlig. Jævlig pinlig.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Ja, dommere gjør feil. Sånn er det bare. Som da han ikke dømte straffe på en av de tidligere forseelsene i straffefeltet. Eller som han som ikke annulerte VIF sitt mål i går da keeper ble holdt. Eller som han som dømte straffe mot RBK i fjor for en forseelse 7-8 m utenfor 16-meteren.

    "De i redigeringsbussen har målt seg fram til at..." er ikke et gyldig argument. Dommeren får ikke sett situasjonen i 4 forskjellige vinkler i super-slow motion. I de slow-motion bildene som ble vist på TV i går kan det se ut som om det skjer ca. 20 cm utenfor 16-meteren, men det er ikke helt lett å se akkurat når han blir tatt.
    Ålesund var flinke til å tette igjen bakover i går og RBK var sløve i forsvar mange ganger. Det betyr ikke at Ålesund var bedre enn RBK totalt.
    Hvilken tidligere forseelse ?
    Se på hvor dommer er plassert i denne situasjon det dømmes straffe på, bør ha god utsikt til situasjonen der. Og dersom han ser en annen vei ved kontakt/forseelse, og ikke ser hva som skjer før spiller faller inne i 16 meter, så dømmer han jo på noe han ikke ser ?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Jeg er jo fullstendig enig i at RBK ikke var gode i går. Men jeg synes ikke Ålesund var særlig bedre. Resultatet kunne gått begge veier.

    RE: tidligere forseelser så er det flere som har nevnt 2 situasjoner i straffefeltet med holding og dytting som det godt kunne vært blåst på. Men av en eller annen grunn blåses det sjelden for holding i feltet. Jeg er ikke fotballdommer og jeg fulgte ikke med så veldig godt på hele kampen, så jeg må bare forholde meg til hva andre skriver.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er jo fullstendig enig i at RBK ikke var gode i går. Men jeg synes ikke Ålesund var særlig bedre. Resultatet kunne gått begge veier.

    RE: tidligere forseelser så er det flere som har nevnt 2 situasjoner i straffefeltet med holding og dytting som det godt kunne vært blåst på. Men av en eller annen grunn blåses det sjelden for holding i feltet. Jeg er ikke fotballdommer og jeg fulgte ikke med så veldig godt på hele kampen, så jeg må bare forholde meg til hva andre skriver.
    Det tillates stadig mer i feltet. Det er nok helt sikkert at det i 2022 ikke hadde blitt straffe for trøyeholdingen av Flo i Brasilkampen. .
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Ja, de funket å benke Ronaldo i går når ManU slo Liverpool.

    Men vrakingen av fem landslagsspillere med til sammen 212 landskamper gir meg først og fremst assosiasjoner til herrelaget etter Lagerbäck sin periode. Spillere skal ikke ha klippekort, men tas ut basert på ferskvare prestasjon. Her tar man ut noen av toppseriens beste spillere. Det er gledelig og jeg håper at det slår positivt ut.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Med suksess i Champions League vil de tjene enormt med penger og sjansen for at de vil dominere norsk eliteserie framover vil øke. Slik RBK gjorde på 1990-tallet og som gjorde at Jagland ble medgangssupporter.

    Det er ikke bra for spenningen og det vil skape en følelse av håpløshet hos alle som ikke holder med Bodø/Glimt.


    KOMMENTAR: Bør alle holde med Bodø/Glimt i Champions League? - Idrettspolitikk.no

    Kunne ikke noen fortalt dette til Hamkam før helga! Forklart de at det er håpløst...bare gi opp.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.270
    Antall liker
    9.102
    Slik gjør man det i Stavanger...Sikkert behagelig å sitte oppå gjerdet der med telefonen klar i tilfelle noen ringer og sier de vil spille for Viking.


    Ingen framgang i spillerjakten
    Foreløpig er det heller ingenting nytt i jakten på forsterkninger. Det sier sportssjef Erik Nevland.

    Nevland sier derimot at de har konkrete navn oppe til vurdering som de trolig vil gjøre framstøt på, men at de jobber med å sjekke tilgjengeligheten.

    Vikings sportssjef sier at kontraktsløse Marius Lode har tilbud fra mange klubber, og at Viking ikke vil komme med noe tilbud før han eventuelt gir beskjed om at han er interessert i en overgang til Jåttåvågen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Tror Viking bør være en smule mer langsiktig enn å betale Lode lønna hans. Dessuten tror jeg ikke de sier alt de jobber med offentlig. Det ville være dumt. Ingen kommentar før alt er endelig er en god politikk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    I dag skal det avgjøres. Blir det gruppespill i Champions League eller Europa League? Hvilke storlag vil komme på høstkamper til ett kaldt og vindfullt Aspmyra?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.929
    Antall liker
    19.787
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det vil muligens være avgjørende hvilken taktikk Glimt legger opp til; ri på ledelsen, eller spille eget spill.

    Nils Arne Eggen sa dette; "Motstanderen kan ikke score, dersom vi er i angrep".
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Zagreb hadde ett ess oppi ermet: Glimt-fansen promilletestes før Champions League-oppgjøret.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Zagreb hadde ett ess oppi ermet: Glimt-fansen promilletestes før Champions League-oppgjøret.
    Blir vel begrenset liv fra bortefansen her, kun 70-80stk supportere har tatt turen til den viktigste kampen ever?
    Litt synd at de har latt seg skremme. Men skjønner at mange hadde det ubehagelig i Roma. ( Hadde selv en sønn på tribunen der )
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Man må også velge sine kamper. Alle som har lyst på europatur på Glimt sine bortekamper vet jo at det kommer tre kamper til, enten CL eller EL. Kanskje tur til Madrid, Liverpool, Manchester, Barcelona etc frister mer. Men ja, tror Zagreb virket litt mer fiendtlig enn godt var.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Sant nok.
    Men for oss skap-nordlendinger som skal på pub i Oslo for å se kampen i kveld, hvor går man tru?
    Ryktes at det er Champ Sportsbar som er GLIS samlingsplass. Stemmer?
    Vært gøy å sett kampen et sted med uklanderlig stemning:)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.663
    Antall liker
    3.356
    Champ sportsbar med Glimt i sør ser ut til å være stedet for de som er i Tigerstaden. Her i Bodø er det seks steder som viser kampen.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Det er VELDIG mange steder som viser kampen her i Oslo:) Og sikkert i resten av landet også.
    Vi skal møtes på Champ relativt tidlig, så får vi se om vi tør bli der utover;)
    Lykke til med kampen!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.000
    Antall liker
    6.219
    Man skal høre på Eggen.
    Det er nok bedre enn å gi ham sparken, i alle fall, som RBK presterte å gjøre sist han trente dem, til tross for at de gikk ubeseiret gjennom sesongen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn