Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Dette var ikke bra for Viking. Hva skjedde?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Helt på tampen av fredagens økt satte 21-åringen seg ned på kunstgraset og ble teipet sammen med en ispose på kneet. Midtbanespilleren hinket deretter av banen og ned i garderoben. Bildet i avisa var gammalt.

    – Han fikk vondt. Vi får se fram mot kampen, sier Halvard Øen Grova, Vikings fysiske ansvarlige, uten å ville røpe for mye av verken skadeomfanget eller om midtbanespilleren vil bli klar til lørdagens kamp.

    Men Løkberg er klar, får ikke håpe at han stiller i gult..
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det burde han nå som han har fått så fin drakt 💛
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Ny runde i Eliteserien

    Lørdag
    HamKam - Odd Hva annet enn uavgjort
    Strømsgodset - Viking Toppoppgjør som ender 1-1

    Søndag
    Haugesund - Aalesund 1-2
    Jerv - Sarpsborg 08 Det snur nå, Molins putter 2
    Molde - Bodø/Glimt Førr evig, 1-6
    Tromsø - Lillestrøm Polkagrisene overpresterer 1-0
    Vålerenga - Rosenborg 0-0
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Nok en «rundesynsing» der man bruker et kaldt og kalkulerende hode og ikke hjertet. :cool:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Stemmer det. Har utviklet et eget regneark hvor jeg tar høyde for det meste. Ufattelig mange arbeidstimer som ligger bak skal du tro.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Jeg bruker hjertet så får jeg heller bomme så det synger.

    Lørdag
    HamKam - Odd 2-0
    Strømsgodset - Viking 1-4

    Søndag
    Haugesund - Aalesund 2-2
    Jerv - Sarpsborg 08 1-2
    Molde - Bodø/Glimt 5-1
    Tromsø - Lillestrøm 0-3
    Vålerenga - Rosenborg vett a faen, kanskje 0-0
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    På fantasy.eliteserien.no topper Berisha med 72 poeng totalt. Han er valgt av 71,7% av alle som spiller og de fleste har han som kaptein. Ufattelige tall som selv ikke Glimt-spillerne har vært i nærheten av de siste årene. Junker var aldri i nærheten av 70% som jeg husker.

    The best soccer player in Scandinavia, for sale for 13269492,16 yen, I've always dreamed of playing in Japan and other countries.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    ^ Klipp fra teksten

    Ja, jeg er fullt klar over hvor utrolig underholdende fotballen anno 2022 er. Det er et helt utrolig nivå. Vi ser bevegelser, pasninger, kombinasjoner og enkeltmannsprestasjoner som ikke kan måle seg med noe vi tidligere har sett. Det er så gøy! Men kan gøy rettferdiggjøre andre menneskers lidelse?

    Jeg synes at Eliteserien er gøy. Vi ser bevegelser, pasninger, kombinasjoner og enkeltmannsprestasjoner som knapt kan måle seg med noe vi tidligere har sett. Vi ser lag som spiller ut noen av de beste europeiske lagene som finnes. Vi ser også at det blir bedre og bedre og best av alt: Vi slipper å se bort.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    ^ Klipp fra teksten

    Ja, jeg er fullt klar over hvor utrolig underholdende fotballen anno 2022 er. Det er et helt utrolig nivå. Vi ser bevegelser, pasninger, kombinasjoner og enkeltmannsprestasjoner som ikke kan måle seg med noe vi tidligere har sett. Det er så gøy! Men kan gøy rettferdiggjøre andre menneskers lidelse?

    Jeg synes at Eliteserien er gøy. Vi ser bevegelser, pasninger, kombinasjoner og enkeltmannsprestasjoner som knapt kan måle seg med noe vi tidligere har sett. Vi ser lag som spiller ut noen av de beste europeiske lagene som finnes. Vi ser også at det blir bedre og bedre og best av alt: Vi slipper å se bort.
    Problemene forsvinner ikke om man lar være å se den beste fotballen. Dersom jeg skulle se bare norsk fotball, så lar jeg heller være. Etter avslutningen i PL sist søndag blir det en stund til jeg orker å se norsk eliteserie.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Godset er i full fyr 🔥 men slokna litt🧯
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Da pauser vi norsk fotball og setter over til de store gutta i Paris.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    50.000 inne på stadion i Madrid. Kan ta av eller bli helt stillt. Satser på det siste. YNWA
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Da pauser vi norsk fotball og setter over til de store gutta i Paris.
    Bland de store gutta var det en som var enda større. Thibaut Courtois sto som en levende vegg og ett en-manns-forsvar som ingen kunne skyte seg gjennom.

    Da kjører vi videre Norsk Fotball.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Hva er kjedeligst;

    a. 3 uker med landslagspause
    b. 3 uker med landslagspause

    eller
    c. 3 uker med landslagspause?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Hva mener du?

    29/5 Molde-Glimt
    2/6 Serbia-Norge
    5/6 Sverige-Norge
    9/6 Norge-Slovenia
    12/6 Norge-Sverige
    18/6 KBK-Glimt
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Ingen kamper fra i dag til 18 juni, det er ca. 3 ukers pause. Blir lenge. Men skal vel finne på noe, kanskje det blir sommer?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Tror Viking trenger seg en pause. Tape for Godset gitt. Glimt klarte da uavgjort nylig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det er vell ikke noe vits å håpe for mye på skrell i Tromsø i dag.

    isbjoern.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Vålerenga mot Rosenborg blir en viktig kamp. Den som vinner er fortsatt med i toppen, den som taper nærmer seg bunnen. Svært sannsynlig med to forsiktige lag som spiller uavgjort.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Vålerenga mot Rosenborg blir en viktig kamp. Den som vinner er fortsatt med i toppen, den som taper nærmer seg bunnen. Svært sannsynlig med to forsiktige lag som spiller uavgjort.
    Dessverre. Frykten for å tape er større enn ønskert om å vinne.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Glimt ligger seks poeng bak et skadeskutt Molde men har spilt en kamp mindre. Seier betyr at vi ligger helt likt. Selvsagt bryr vi oss kun om prestasjon sånn som Knutsen og Saltnes har lært oss å tenke:

    At vi spiller sånn at vi har fullstendig kontroll på Molde, er nøyaktige i avgjørende situasjoner og kan skape overtall på dem i mange situasjoner. Da kan vi være fornøyde og kanskje vinne i tillegg.

    Føkk...vi SKAL vinne for pokker.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.325
    Sted
    Trondheim
    Det begynner å bli på tide at RBK spiller 2 gode omganger (i samme kamp :) ).
    Straffen i siste kamp stiller forøvrig i samme liga som da det ble dømt straffe mot RBK i fjor for en forseelse som var 5+ m utenfor 16-meteren.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.266
    Antall liker
    9.098
    Glimt ligger seks poeng bak et skadeskutt Molde men har spilt en kamp mindre. Seier betyr at vi ligger helt likt. Selvsagt bryr vi oss kun om prestasjon sånn som Knutsen og Saltnes har lært oss å tenke:

    At vi spiller sånn at vi har fullstendig kontroll på Molde, er nøyaktige i avgjørende situasjoner og kan skape overtall på dem i mange situasjoner. Da kan vi være fornøyde og kanskje vinne i tillegg.

    Føkk...vi SKAL vinne for pokker.
    Skulle ikke forundre meg om det kommer bortimot 3-4000 på kampen i Molde i kveld.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Savner Bjørkan og Berg.

    Heldigvis ser Knutsen det samme. Nå må vi spille ball.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Jeg bryr meg ikke om fotball lenger og er glad Mai måned snart er over.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Nå er Rosenborg et topplag og Vålerenga et bunnlag.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Når Glimt sliter, er det tross alt fortsatt mye bra i spillet. Jeg føler at det skal være mulig å snu dette over en liten landslagspause. Men når Vålerenga sliter med ett fattig poeng på de siste fem kampene og totalt fravær av godt spill, så hadde jeg sett mørkt på det. Hvorfor den totale kollapsen? Hvordan forklare dette - at gode spillere plutselig er blitt så dårlige? Fotball er rare greier.

    I toppen er det to lag. Deretter er det mange som kan kjempe og håpe at noen der fremme vil slite en periode. Men jeg tror ikke de vil det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.325
    Sted
    Trondheim
    Litt kaldt vann i blodet:
    RBK har ikke vært gode i år, men skulle de vinne hengekampen ligger de på 4. plass på tabellen. Og hvis de skulle slå LSK i bortekampen 19/6 ligger de bare 3 poeng bak LSK.

    Mye hvis…såfremt…ifall her, men poenget er at det er tidlig i sesongen og det er egentlig ganske jevnt i toppen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Litt kaldt vann i blodet:
    RBK har ikke vært gode i år, men skulle de vinne hengekampen ligger de på 4. plass på tabellen. Og hvis de skulle slå LSK i bortekampen 19/6 ligger de bare 3 poeng bak LSK.

    Mye hvis…såfremt…ifall her, men poenget er at det er tidlig i sesongen og det er egentlig ganske jevnt i toppen.
    Nå har RBK 10 poeng opp til LSK. Det blir nok vanskelig å knappe inn 7 poeng på to kamper. Har riktignok hørt om 6-poengskamper, men...

    Sist gang RBK vant mer enn en kamp på rad var for øvrig i august i fjor, så det begynner å bli på tide at det skjer igjen. Jeg for min del er likevel ikke ubehersket optimistisk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Viking hadde høyest xG. Lillestrøm var på bunn.

    xG sier vell ikke all verden, men sammen med annen info får man et objektivt bilde. Hvordan Molde klarte å vinne å score tre mål er et mysterium og selv om vi som så kampen kan sette fingeren på mye rart i Glimtlaget, så burde de helt klart vunnet eller spilt uavgjort. Ikke mye som skal stemme før Glimt knuser neste motstander. Molde: fire skudd, tre mål.

    Viking burde slått Godset, men er veldig avhengig av en spiller.

    Vålerenga og Rosenborg var jevnt i sjanser. Rosenborg hadde kvaliteten i to spillere og de vant sine dueller. Vålerenga taper mye dueller.

    Tromsø uavgjort mot Lillestrøm er helt greit.


    xG.jpg

    target.jpg

    dueller.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn