Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Ja, at Vålerenga hadde to mål i seg var overraskende.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    Det var tider det da Gabriel spilte på et godt Bryne lag, da hadde vi noen skikkelig gode «hatoppgjør» hær kor me kjæme ifrå...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Glimt anker UEFA utestengelsen av Knutsen og mener «rett skal være rett» . Kjetil Knutsens fysiske batalje med Roma-trener Nuno Santos endte med tre kampers karantene for begge to.

    Glimt, Politi | Glimt anker til UEFA
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    De som ansatte Rekdal har forlatt skuta nå, så det er uvisst hva som skjer framover.
    Mulig det har skinnet igjennom tidligere, men han har aldri vært min favoritt.
    Jeg skjønner ikke helt hva jeg så på Briskeby i går. Draktene var det eneste som minnet om RBK.
    Hadde ikke Hamkam vært komplett udugelige foran mål hadde de vunnet stort.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Tenk å nekte å ta en motstander i hånden etter kampen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Det er vell et dårlig tegn om det skjer noe umiddelbart. Får håpe det nye styret klarer å bygge klubb og kultur som står seg og gir mening i fotballnorge. Rekdal var en rar ansettelse som etter min mening ikke passer inn i hva Rosenborg og fansen ønsker å være. Sånne som han spanjolen i Hammarby ville være mye riktigere for dere. Spent på neste trekk.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Presset blir neppe mindre av slik oppførsel.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    I'm having the time of my life figuring out this next move. :cool:
    Passende sitat Google fant til meg.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    ^Vi får vell se ham for serielederen til høsten når låne perioden er ute. Lillestrøm blir sterke i år.
     

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    2.000
    Antall liker
    4.760
    Torget vurderinger
    1
    Hvem får sparken først? John Arne Riise eller Kjetil Rekdal ?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    ITromsø hevder at Norsk toppfotball, som mange vil mene har hatt for mye oppmerksomhet tidligere, er valgt bort til fordel for Premier League. Unntaket er hvis det er en krise på gang, hvis noen i Eurosports direktestudio melder noe, eller at en eller annen kommentator kan slakte noe som skjer.....eller en trener som bør gå.

    VG og Dagbladet kobler seg på når Knutsen får deng i spillertunnelen, når Gauseth melder om Saltnes, når Rekdal sliter og man spekulerer om avgang.

    Riksdekkende aviser har gitt opp norsk fotball - itromso.no
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    ITromsø hevder at Norsk toppfotball, som mange vil mene har hatt for mye oppmerksomhet tidligere, er valgt bort til fordel for Premier League.
    Ikke bare media det, gå inn på f.eks. VG Live når det spilles norske og engelske kamper og se hvor mange som tikker av på «Hvem holder du med» knappen på de diverse kampene. Noen få tusen på de norske og en haug med tusen på de engelske. Jeg kjenner flere som er over gjennomsnittet interessert i engelsk fotball som gir en lang beng i de norske kampene og som ikke har peiling på hva som rører seg her i landet.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Jeg har unger som spiller Fifa. De kan navn på alle spillerne i de store seriene men er helt blanke på de norske, unntatt Glimt da.

    Det positive er at det kommer folk på kampene og at Norsk fotball tar steg og utvikler seg fotballmessig. Jeg legger også merke til at den norske supporterkulturen er blitt mye bedre, høylytte, ser bedre ut, og står på for laget sitt. Det blir bare bedre når Brann og Rosenborg kommer tilbake i toppen, dersom de klarer å bygge nok kompetanse.

    TV produktet Norsk Fotball er heller ikke godt nok. TV2 får mye mer ut av PL enn discovery+ klarer med norsk fotball. Tipper vi får se noe annet allerede neste år når TV2 tar over serien.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    De mest fotballinteresserte jeg kjenner er ikke interessert i engelsk fotball, det handler bare om det ene laget i engelsk fotball. De andre lagene av en viss størrelse hater de.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    Eller tror de «hater» , at noen sitter i Norge og «hater» et annet lag i en annen by i England ser bare dumt ut. Og det høres dumt ut når de prøver å forklare. De aner ikke hvorfor de «hater» de andre lagene, det bare er sånn.

    Jeg er visstnok litt motsatt jeg da, jeg gir beng i lagene i England og håper at de største byene her i landet klarer å få stabile lag i toppen med fulle tribuner.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    I gamle dager - når vi hadde et skjitlag her i byen, var det greit å følge med på den Engelske serien og da særlig Liverpool. De var jo tross alt best. Men alle de sorte årene med ufattelig ManU suksess slet virkelig på. Norske ManU supportere er virkelig noe dritt. De vet å smøre det inn. Klopp kom å endret alt og de første årene var skikkelig nydelige med godt spill, drømmespill, og gode resultater for Liverpool. Mourinho og så Solskjær....livet smilte.

    Men ingen av disse tingene erstattet den følelsen, stoltheten, opplevelsene som Glimt sitt spill har gitt oss de siste årene. Ikke i nærheten. Selv Tromsøfolk er forelsket.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    Jeg er vokst opp med tippekampem på sort/hvitt tv men ble likevel aldri en slik blodsupporter av noen lag, jeg er først og fremst veldig glad i god fotball men selvfølgelig så vett me kor me kjæme ifrå. Det skal dog innrømmes at når Barca var på sitt beste for et tiår+ siden så var det ofte slik at jeg ble litt varm om hjertet, fy f.. for et lag de hadde dengang.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Mulig hat er et kraftig ord å bruke innen fotball, men jeg har aldri sett disse menneskene uttrykke seg like sterkt negativt om andre ting i livet. Det virker som mange føler at de har krav på hegemoniet, og at andre lags supportere er slemme mot dem når deres lag vinner.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Banestormingen ute i Europa virker litt utrygt. Dette vil igjen tiltrekke seg bråkebøtter og ting vil eskalere enda mer. Så ja..det finnes bare en løsning ^

    NINTCHDBPICT000734999836.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    – Mitt spørsmål går til styre og ledelse i Rosenborg som har ansatt Kjetil Rekdal. Klarer de å gå tilbake ti år og vise ti kamper hvor Rekdal har ledet et lag som har brutt ned motstanderen gjennom godt offensivt angrepsmønster. Jeg tenker at når du skal hente en trener til Rosenborg, som angivelig er en toppklubb, så er første prioritet at treneren har sine største styrker offensivt i grunnspillet.

    TV2s fotballekspert Yaw Amankwah til Nidaros
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Jeg tror det blir feil å dra ledelsen til RBK inn i dette. Tove blander seg ikke bort i det fotballfaglige, hun er mest opptatt av å drive kubben godt. Dorsin blir overkjørt i slike saker, så det er nok styret som må svare, og da spesielt to karer som nylig forsvant ut av styret. Det er ikke uten grunn at jeg tok en behersket feiring da det skjedde. Så det er kanskje lov å håpe at det nye styret styrer i en bedre retning. De må gjerne også erstatte Tove med en som også har greie på fotball, når hun nå sannsynligvis bytter til langrenn.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Enig. Men poenget til Amankwah var at han ikke ville kritisere Rekdal. Han har aldri vært kjent for det som kreves i Rosenborg.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Ja, og jeg er helt enig med den lille korreksjonen jeg la inn. Dette er et av mange håpløse valg styret har gjort. Et annet var da de hentet inn Perry for 2. gang, når han tidligere hadde fått sparken, og gjett hva - det ble ikke stort bedre 2. gangen heller.

    Mitt store ønske for RBK er at de begynner å utvikle trenere selv, som står for den typen fotball de vil ha, i stedet for å bare være en del av resirkuleringen, og laget hele tiden skal tilpasses stadig nye treneres filosofier, eller mangel på dette. Men det har jeg sagt før. Det samme gjelder for øvrig spillere. Det gir ingen mening å hente utlendinger som ikke hever laget, og som sågar sitter på benken, samtidig som talentene forsvinner og har suksess i andre klubber.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Landslaget

    Uttak til kampene mot Serbia borte 2. juni, Sverige borte 5. juni og hjemme mot Slovenia 9. juni og Sverige 12. juni.

    Fire spillere fra Eliteserien. Sju spillere fra de seneste års Glimtlag. Blir bra siden undertegnede skal se siste hjemmekamp mot Sverige live. Blir et trivelig gjensyn.


    Brede Moe er tatt ut i landslagstroppen.

    – Det er ikke ofte vi tar ut spillere uten landskamper som nesten er i oldboys-alderen, sa Ståle Solbakken på pressekonferansen.



    NavnPosisjonKlubbFødtKamperMål
    Andre HansenKeeperRosenborg BK1989110
    Sten Michael GrytebustKeeperAalesunds FK198950
    Ørjan Håskjold NylandKeeperReading FC1990340
    Fredrik André BjørkanForsvarHertha Berlin199840
    Marius LodeForsvarSchalke 04199320
    Birger Solberg MelingForsvarRennes1994260
    Brede Mathias MoeForsvarBodø/Glimt, FK199100
    Andreas Schjølberg Hanche-OlsenForsvarGent K.A.A.1997100
    Marcus Holmgren PedersenForsvarFeyenoord200090
    Julian RyersonForsvar1. FC Union Berlin199790
    Ken Remi Stefan StrandbergForsvarSalernitana1990241
    Leo Skiri ØstigårdGenoa199910
    Fredrik AursnesMidtbaneFeyenoord199560
    Patrick BergMidtbaneRC Lens199790
    Sander Gard Bolin BergeMidtbaneSheffield United FC1998261
    Mats Møller DæhliMidtbane1. FC Nürnberg1995312
    Mohamed Amine ElyounoussiMidtbaneSouthampton FC1994419
    Jens Petter HaugeMidtbaneEintracht Frankfurt199980
    Dennis Tørset JohnsenMidtbaneVenezia F.C.199810
    Mathias Antonsen NormannMidtbaneNorwich City FC1996121
    Morten ThorsbyMidtbanespillerUC Sampdoria1996120
    Kristian ThorstvedtAngrepKRC Genk1999134
    Martin ØdegaardMidtbaneArsenal FC1998392
    Veton BerishaAngrepViking FK199491
    Erling Braut HaalandAngrepBorussia Dortmund20001715
    Joshua Christian Kojo KingAngrepWatford FC19925920
    Alexander SørlothAngrepReal Sociedad19953814
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mitt store ønske for RBK er at de begynner å utvikle trenere selv, som står for den typen fotball de vil ha, i stedet for å bare være en del av resirkuleringen, og laget hele tiden skal tilpasses stadig nye treneres filosofier, eller mangel på dette. Men det har jeg sagt før. Det samme gjelder for øvrig spillere. Det gir ingen mening å hente utlendinger som ikke hever laget, og som sågar sitter på benken, samtidig som talentene forsvinner og har suksess i andre klubber.
    Hør, hør!!

    Et lag igjen, med lokal forankring. Trøndere og ellers norske spillere, utlendinger som løfter laget. Trenere, gjerne internt utviklet.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    ^ Vi har en sånn diskusjon her i Bodø. Sist hjemmekamp mot Tromsø stilte vi med en Nordlending og han var fra Tromsø. For noen år siden var det flere født og oppvokst i Byen og fylket på førstelaget og enda flere i a-laget. Tror vi har gått for langt den andre veien nå. Veien inn i laget blir for langt for de unge talentene og de velger spill for andre klubber i inn og utland. Hver enkelt historie kan forklares og forstås, men summen blir litt feil.

    Men vi føler at vi har utviklet klubben og spillet internt. Det er Glimt sitt spill med 4-3-3 slik det alltid har vært - bare videreutviklet. Ingen tvil om at Glimt er en Bodøklubb og en Nord-Norsk klubb og det er viktig. Knutsen er også en Bodømann sies det :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Eliteserien i dag onsdag 25.mai

    Aalesund - Jerv Tango gjør det bra
    Bodø/Glimt - Strømsgodset 💛
    Odd - Sandefjord 💩
    Viking - HamKam Kameratene taper aldri (vinner ikke heller)
    Lillestrøm - Vålerenga 🔥 DERBY 🔥
    Rosenborg - Haugesund 🤓
    Sarpsborg 08 - Molde Buljongpar

    KBK mot Tromsø er utsatt 🤒
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    Ser for meg et lite knokkeloppgjør i Stavanger....
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    Eliteserien i dag onsdag 25.mai

    Aalesund - Jerv 2-0
    Bodø/Glimt - Strømsgodset 0-2
    Odd - Sandefjord 1-0
    Viking - HamKam 7-1
    Lillestrøm - Vålerenga 4-0 og Fagermo får sparken
    Rosenborg - Haugesund 0-0 gørr kjedelig og Reka blir kjempesur
    Sarpsborg 08 - Molde 3-3

    KBK mot Tromsø er utsatt 🤒
    Dagens synsing..
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    6.231
    I stedet for å sparke trenerne burde det vært en felles trenerpool, hvor man kan veksle inn den man har i en annen når det måtte passe. Det ville forenklet prosessene vi nå har en god del, og resultatet bli tilnærmet det samme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn