Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Burde starte en innsamling sånn at de får spilt fotballen sin i fjæra ja. De har riktignok grunn til å være litt sure på Glimt for at Solbakken går gratis til Roma. Det var ingen god sak for dem eller Glimt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Kanskje de kan la være å varme opp banen til kampen. Glimt-gutta er da sikkert vant til vinderkulde.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Vi kan vell spille 7er. Det blir billigere. Bare det ikke blir slush som på Lerkendal i fjor.

    Nei, nå må vi lære. Glimt spiller ikke 4.runde i cupen. Sånn er det bare, og Ranheim har vist avtalt treningskamp i Tromsø på samme dato....brrrrrr...huttre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    VISA, Coca-Cola, Hyundai, Adidas, McDonald’s, Budweiser og resten av de største sponsorene til FIFA. Hva gjør dere fremover?

    Det hadde vært ytterst interessant å være flue på veggen på en del utvalgte styrerom når VM-sponsing har vært tema.

    Kommentar: Bare én ting kan stoppe Infantino - VG
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    VISA, Coca-Cola, Hyundai, Adidas, McDonald’s, Budweiser og resten av de største sponsorene til FIFA. Hva gjør dere fremover?

    Det hadde vært ytterst interessant å være flue på veggen på en del utvalgte styrerom når VM-sponsing har vært tema.

    Kommentar: Bare én ting kan stoppe Infantino - VG
    Det merkes neppe om jeg boikotter de sponsorene, siden jeg bidrar minimalt til deres omsetning i utgangspunktet, med unntak av Visa, som er litt krevende å unngå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    De dreper oss med grøt. Det er helt soleklart at de anser TV-seere for å være lowbrows med maksimum fire hjerneceller på trinse.

    Helt enig med Dagfinn forøvrig. Beste VM ever var når NRK streika og bare viste blidere og publikumslyd.

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Lionel Messi, for noen kontraster, briljant og idiot på en og samme tid!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Han var sint i går kveld ja. For en spiller.

    messi.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    We have an advantage, if we go to penalities we win.

    -Louis van Gaal
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Emi Martinez var visst veldig innstilt på at han skulle få spise i seg de ordene, Messi like så.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter 2-0 stod idioten frem mener jeg, i form av usportslig opptreden. Han kom jo helt i skyggen av sitt eget skuespill.
    Neymar er samme ulla. Fotballen er ikke som i gamle dager …. Ehh, heldigvis på en måte 😊
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Nederland sto for det mest usportslige når alle oransje som tok straffe systematisk drev trashtalk mot den Argentiner som var neste mann. Dette var avtalt. Men ingen av lagene fortjener fairplay pris akkurat. Var det 17 gule kort?

    Messi brydde seg bare om egen keeper etterpå.

    argned.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Nå har vel Nederland en lang historikk i å være de mest usportslige, heldigvis så er det noen mesterskap siden de var med sist men vi husker alle hvordan de prøvde å stoppe Spania i finalen i 2010, spanjolene hadde vel knottemerker fra brystet og ned. Aldri likt dem.
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Etter 2-0 stod idioten frem mener jeg, i form av usportslig opptreden. Han kom jo helt i skyggen av sitt eget skuespill.
    Neymar er samme ulla. Fotballen er ikke som i gamle dager …. Ehh, heldigvis på en måte 😊
    Da er det bra at vi har generalnarsissisten Ronaldo, satser på at vi slipper å se han på banen i dag. Han er ikke god nok uansett.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    ^ Goncalo Ramos er i startoppstillingen. Ikke noe rart etter forrige kamp.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ronaldo ute ✅
    England ute ✅

    Begynner bli et vellykket mesterskap i så måte. Holder med Messi og Argentina da Italia heller ble hjemme for fortsatt å feie EM-gullet.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Nå har vel Nederland en lang historikk i å være de mest usportslige, heldigvis så er det noen mesterskap siden de var med sist men vi husker alle hvordan de prøvde å stoppe Spania i finalen i 2010, spanjolene hadde vel knottemerker bra brystet og ned. Aldri likt dem.
    Har det på samme måte. Var mitt lag nr to etter Italia, men mistet sansen etter kampen mot Spania.
    Var Van Basten, Gullit og Rijkaard fra Milan-tiden som ga meg interesse for Nederland.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Har det på samme måte. Var mitt lag nr to etter Italia, men mistet sansen etter kampen mot Spania.
    Var Van Basten, Gullit og Rijkaard fra Milan-tiden som ga meg interesse for Nederland.
    Riijkaard kunne det han også...Men god var han

     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    @Jim I Hendriksen Sant, han var ikke noe sjarmtroll. 1990, var det ikke? Mesteskapet jeg har mest minner fra. Enda jeg bare var 11 den gangen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Nå håper jeg at Argentina slår Frankrike i finalen, så vinner jeg tippekonkuransen på jobben, og kan putte noen k i lomma.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Kommentar: Det kan ikke være tilfeldig – England lærer aldri - VG

    Det er i mange miljøer opplest og vedtatt at England er det beste laget som finnes, og så lurer man på hvorfor de aldri vinner noe. Og ingen er mer opptatt av dette enn engelskmennene selv. Redselen for å bli slått ut er så stor at de blåser straffer til himmels. I motsatt ende har du Griezmann, som har én spiss å sikte på i boksen når han legger inn, som er godt innpakket av engelske stoppere, men gjett hvor han treffer, og gjett om Giroud scorer.

    Og etterpå leter de etter syndebukker. Første syndebukk er dommeren, som bare ga dem to straffespark. Den andre er treneren, som har ført dem et godt stykke i riktig retning etter at han tok over. Men hva med engelsk media, som behandler folk som taper en kamp så dårlig at spillerne blir så redde for å tape som de er. Som klander alt og alle andre enn seg selv.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Må bare innrømmes. Den er catchy som faen.

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Kommentar: Det kan ikke være tilfeldig – England lærer aldri - VG

    Det er i mange miljøer opplest og vedtatt at England er det beste laget som finnes, og så lurer man på hvorfor de aldri vinner noe. Og ingen er mer opptatt av dette enn engelskmennene selv. Redselen for å bli slått ut er så stor at de blåser straffer til himmels. I motsatt ende har du Griezmann, som har én spiss å sikte på i boksen når han legger inn, som er godt innpakket av engelske stoppere, men gjett hvor han treffer, og gjett om Giroud scorer.

    Og etterpå leter de etter syndebukker. Første syndebukk er dommeren, som bare ga dem to straffespark. Den andre er treneren, som har ført dem et godt stykke i riktig retning etter at han tok over. Men hva med engelsk media, som behandler folk som taper en kamp så dårlig at spillerne blir så redde for å tape som de er. Som klander alt og alle andre enn seg selv.
    Det der er tema etter hvert eneste mesterskap, de lærer aldri. Men hvis man tenker fotball så driver de som vanlig med gjennomsnittlig gubbefotball som ikke vil bringe dem til topps uansett, det har de alltid gjort, dessuten så er alle stjernene i engelsk fotball utlendinger som spiller for andre land.

    Det sagt så er jeg forundret over oppmerksomheten de får etter at de er slått ut, greit at de diskuterer i england men det tar jo av her også. Marokko og France gikk videre men media er mest opptatt av sutreungen og england.

    Gikk inn på de største nettavisene og NRK etter at Marokko som det første afrikanske lag i historien klarte å komme seg til en semi, ble møtt av et stort bilde av en avdanka portugiser som sipper i spillertunnelen.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    England spilte bra fotball. Ser det er flere som sier at kampen i går mellom Frankrike og England var VMs beste så langt. Jeg er helt enig og Frankrike var også svært gode selv uten noen av sine største profiler som Pogba, Benzema, Kante', Mendy etc.

    Når det gjelder Ronaldo er jeg drittlei. Han var lenge god til å score mål og hoppe høyt, men det var lenge siden han virkelig engasjerte og underholdt. Ser man på Messi, som han ofte sammenlignes med, så kan jeg fortsatt glede meg over hans spill kampen gjennom. Håper ikke alvoret over å ha mulighet til noe virkelig historisk tar ham.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Enig i at kampen var god og spennende men england har ikke denne x-faktoren som flere andre lag har, de har sin greie og i går stoppet det igjen på veien mot målet. Helt greit synes jeg. Nå blir det kanskje Kroatia mot Marokko i finalen, det hadde vært noe å skrive om. :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Marokko - Argentina vill vell være en slags seier for Infantino og FIFA. Tar litt brodden ut av trusselen om at UEFA trekker seg å skaper et eget mesterskap. Men jeg tror det blir Argentina - Frankrike.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Ser man på Messi, som han ofte sammenlignes med, så kan jeg fortsatt glede meg over hans spill kampen gjennom. Håper ikke alvoret over å ha mulighet til noe virkelig historisk tar ham.
    En ting er bena men det skal hode til å takle det trykket som kommer fra hjemlandet nå, det er ikke lett å sette seg inn i hvordan det er. I tillegg til presset fra han selv, siste sjanse dette.

    Argentina-Frankrike klinger jo godt, Messi og Bapp`n i hovedrollen.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Fotball: - Derfor kjøper Saudi-Arabia opp fotball (dagbladet.no)

    - Du kaller det sportsvasking, jeg kaller det myk-makt-diplomati. Det er et verktøy som andre nasjoner også bruker. Man bruker universitet, kunst, teatre, aviser … Dette er verktøy til myk makt. Det er ikke verktøy til å skape et godt bilde av landet, men til å reflektere det fine bildet som allerede er der. Der ligger forskjellen.

    Ambassadør Al-Moallimi
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    I følge ene poden så han ut som en ninja Turtle.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Når man leser om dette så får man inntrykk av at england hadde gått videre hvis Kane hadde satt inn straffen men de lå da under på det tidspunktet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn