Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Spiller Hallvard Thoresen der fortsatt?
    De snakket om ham på pressekonferansen, så ja. Jeg tror da det. Hvorfor skulle han ellers være tema.

    🤪

    Han har vist en speiderrolle for dem.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Herligheta går på Viasat 4 og Viaplay
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    Viaplay er jo alpint kanalen min så da blir dette en bonus. :)

    Edit;
    Ser forresten nå at Diamond League finalen går samtidig og da må nok fotballen vike. Det står også at Zürich-Arsenal skal spille på Letzigrund i Zûrich i morgen kveld, 10,- på at det ikke skjer.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Litt mer om hva som møter Glimt i dag

    – Vi har mye talent fram i banen. Xavi og Cody scorer de fleste målene våre, og det er naturligvis fantastisk å se. De har ferdigheter og bevegelser som fungerer godt sammen, forteller van Nistelrooy til Nettavisen.

    Alfons Sampsted, kan få en lang kveld på Philips Stadion torsdag.
    – Han kan ende opp med en tung dag på jobben, virkelig. Han skal være påpasselig med hva han gjør, for Cody Gakpo er ekstremt uforutsigbar. Han kan gå til begge sider, er høy, sterke og har en god pakke med ferdigheter. Det kan bli skummelt.

    Supertalentet Xavi Simons ble hentet på lån fra PSG før sesongen, og har mildt sagt viste seg fram fra start. 2003-modellen står med seks mål og to assist på sine fem første ligakamper:
    – Han har virkelig eksplodert. Jeg tenkte at han ville bygge seg opp til å bli en god spiller gjennom sesongen, men ikke til det nivået han er nå. Det kommer veldig overraskende på meg. De har truffet blink med å hente ham. Han er flasket opp på La Masia i Barcelona, vært noen år i Paris og slår nå ut i full blomst i Nederland.

    Bodø Glimt, Europa League | United-legenden til Nettavisen før Glimt-bataljen: – Det er galskap
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Nå gleder jeg meg ikke mindre til den første hjemmekampen på Aspmyra. Ligger an til heksegryte igjen.

    Bra kamp av Glimt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Nå skal det bli gøy med lokalderby i Tromsø på søndag. Selve slaget om nord.

    Gutan må finne seg i å være favoritter på hjemmebane med utsolgte tribuner og godt spille de siste kampene. Glimt kommer med en tung midtukekamp i europa og toppscoreren skadet. Er det neste års nummer en og to som møtes eller vil Brann blande seg inn?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Ser ut til at Molde-kampen er glemt allerede.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Eliteserien til helga - runde 22

    Sandefjord - Odd - Sandefjord på vei til bunns
    Lillestrøm - Godset - Ikke akkurat formlag - men topplag
    Aalesund - Særp - Begge vant overraskende sist runde
    Jerv - Røkke - Her bør Røkke kunne stikke noen milliarder poeng i lomma
    HamKam - Viking - HamKam er stoOore favoritter mot vikinger i fritt fall
    KBK - VIF - Har KBK snudd det?
    Tromsø - Glimt - Glimt sliter med kampprogram, halve laget skadet og festkultur. Moldekampen er ikke glemt. Tromsø i 120% vinner lett.
    Haugesund - RBK - Vår nye serietoer tro?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Glimt med ynkelig opptreden på Alfheim i går. Børsen på all time low. Jeg vet ikke om man kan gi dem poeng for oppmøte engang.

    En slags fattig trøst at andre også taper sine kamper. Overraskende resultater i de fleste kampene. Men slik er det gjerne på høsten.

    Men.....det er vell på tide å se fremover. Zürich kommer på besøk på Torsdag og da vil alle møte opp vell?

    Sandefjord - Odd - Sandefjord på vei til bunns Jepp
    Lillestrøm - Godset - Ikke akkurat formlag - men topplag Lillestrøm på sølv
    Aalesund - Særp - Begge vant overraskende sist runde Men nå vant bare Særp.
    Jerv - Røkke - Her bør Røkke kunne stikke noen milliarder poeng i lomma
    Jepp
    HamKam - Viking - HamKam er stoOore favoritter mot vikinger i fritt fall Dead cat bounce
    KBK - VIF - Har KBK snudd det? Jaaaaaa
    Tromsø - Glimt - Glimt sliter med kampprogram, halve laget skadet og festkultur. Moldekampen er ikke glemt. Tromsø i 120% vinner lett. Måtte gå sånn 💛
    Haugesund - RBK - Vår nye serietoer tro? He he he... neppe.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Sitter skulder til skulder med storebroren til KBKs beste spiller for tiden. Han er mektig stolt og gleder seg veldig til KBK-RBK om et par uker. Så svakt som RBK spiller på bortebane for tiden er ikke det vanskelig å forstå. Mulig det er mye talent på midtbanen til RBK, men de har en lang vei. De blir litt miniputt mot lag som ønsker å spille duellfotball, som Haugesund m.fl.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Et godt fotballag som spiller sin egen flotte fotball, spiller jevnt med Champions League lag, ikke på grunn av fantastisk gode enkeltspillere, men på grunn av god taktikk, innsats og av stemte planer. Når de slipper seg litt ned blir de lett bytte for ethvert norsk eliteserielag. Forskjellen mellom norsk hverdag og godt europeisk nivå er ikke så stort som man kunne tro. De beste lagene i Norge må kjempe for hver seier her hjemme. Det er tros alt bra. Neste sesong har jeg ett stort mål: slå Tromsø nedenom og hjem.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Et godt fotballag som spiller sin egen flotte fotball spiller ikke bare jevnt med CL-lag, de slår også de beste av dem innimellom. Her er høydepunktene fra Real Madrids eneste tap i CL sesongen 97/98, da de vant turneringen til slutt. Har vist dette klippet til barna etter tur, som ikke trodde det før de så det. Satt på langsia, ved siden av VIP-tribunen den gangen. På den tiden de visste når og hvor medspillerne kom på løp, så det var bare å spille nesten i blinde, i stor kontrast til det de driver med nå. Ikke lett å fange opp det dype løpet til Roar Strand på førstemålet.

     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Solbakken: Jeg vil rose de norske klubbene.

    De som har vært i Europa nå har gjort det veldig bra. Viktig å få frem. Glimt med en type stil spiller jevnt og slår gode lag. Molde det samme. Lot seg ikke ryste og kom tilbake mot Wolfsberger og dominerte mot Gent. Viking var et hårstrå unna gruppespillet og slo ut Sparta Praha som er et veldig bra lag. LSK var i OBOS for et par år siden, er i toppen nå og gjorde ok kamper mot et belgisk topplag. Det er viktig for norsk fotball at vi ser at det skjer ting. Jeg er veldig glad for det.

    :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Molde er det 68. beste laget i Europa, Glimt er nr. 74, RBK nr. 118. resten fra 238, og utover.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Mente jeg fant det på uefas side, men finner det ikke igjen nå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Torsdag får Glimt besøk av FC Zürich for den første hjemmekampen i årets gruppespill.

    Sveitsisk superliga er rangert som nummer 14 i Europa, tre plasseringer over Eliteserien. I år holder Basel, som eneste sveitsiske lag til i Conference League mens FC Zürich er eneste innslaget i Europa League. Der stiller Norge likt med Molde i Conference League og Glimt i Europa League.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    En som har en mening om at SS også ser på seg selv som moralens vokter...



    Haaland er ikke bare en brikke i dette spillet, han er «by far» den viktigste brikken. En brikke araberne får bruke hver helg i Premier League. Men også en brikke Solbakken blankpusser og stiller til disposisjon for Norges landslag. Om landslagsledelsen, med Solbakken og Hangeland i spissen, mener det er deres oppgave å avgjøre hvem som bør være med eller ei basert på moralske vurderinger, beveger de seg inn i et minefelt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Få problematiserte Normanns klubbvalg når han sist sist spilte for en Russisk klubb. Glimt solgte Botheim til en Russisk klubb uten at noen sa noe negativt. Det er når landet er krigførende mot et annet europeisk land at vi alle står opp mot dette.

    Dessuten er jeg uenig i at noen er "by far" viktigst men jeg ser at debatten om sportsvasking er viktig og sentral for fotballen. Der kunne Solbakken være enda tydeligere men han har overlatt det helt til forbundet. Det er ikke helt uten grunn at jeg var positiv til boikott av fotball VM i Qatar. Heldigvis snakkes det mye om slike ting innen fotballen og mange klubber som er medlems styrt ser ut til å være enda mer opptatt av dette en andre. Klubbene i Norge har her en viktig stemme.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    Alle skjønner dette med Nordmann og hans valg midt i en krig men spørsmålet er hvor går grensen for moral? Når er man på den rette siden og når tipper man over? Og hvem setter den grensen? Er det bare krig som er grunn god nok eller finnes det andre valg som kan komme under kategorien umoralsk og en utestengelse fra laget?

    Ja det snakkes mye, det gjør det. Det er det vi liker best.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes nå det er en vesensforskjell å reise til en Russisk klubb midt i en krig og unison boikott og sanksjonering av landet i forhold til å spille for klubber som er økonomisk støttet av land med (svært) problematiske menneskerettighetsproblemer. Dette blir mer indirekte problematisk og i neste omgang kan man jo si at hele PL er preget av støtte fra disse landene.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    Som det er blitt sagt, alle skjønner dette med Nordmann men hvor går grensen? Er alt annet ok? Hvis en nordmann hadde blitt solgt til halshoggerne i Newcastle, hva da? Ja det er råttent der ute...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Aftenbladet vet at det er krig i Europa og vet godt at "moralen" på dette feltet var grenseløs før Russland angrep Ukraina. Nå spør de altså om hvorfor Normann skal hetses for sitt klubbvalg midt under en pågående krig. Det er oppsiktsvekkende. Her bør det være mulig å se tydelige grenser.

    At "moralen" på dette feltet var grenseløs før Russland angrep Ukraina er tydelig når man tenker tilbake på den manglende kritikken av spillere som spilte i Russland. Vi hadde et fotball VM i Russland som i stor grad slapp unna kritikk, og vi var på vei mot ett Qatar-VM uten noen form for sanksjoner. Vi husker talen fra den lille jenta som talte til FIFA i Qatar. Fotball-Norge står for noe tros alt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Jeg tror ikke Aftenbladet skriver leserinnleggene de publiserer selv.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    Aftenbladet vet at det er krig i Europa og vet godt at "moralen" på dette feltet var grenseløs før Russland angrep Ukraina. Nå spør de altså om hvorfor Normann skal hetses for sitt klubbvalg midt under en pågående krig. Det er oppsiktsvekkende. Her bør det være mulig å se tydelige grenser.

    At "moralen" på dette feltet var grenseløs før Russland angrep Ukraina er tydelig når man tenker tilbake på den manglende kritikken av spillere som spilte i Russland. Vi hadde et fotball VM i Russland som i stor grad slapp unna kritikk, og vi var på vei mot ett Qatar-VM uten noen form for sanksjoner. Vi husker talen fra den lille jenta som talte til FIFA i Qatar. Fotball-Norge står for noe tros alt.
    Du tar den ikke men det er greit.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    ^ Det er ikke alt jeg tar men jeg tror jeg ser det samme som deg og mange andre. Det er råttent der ute, og har vært det lenge...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Det er flere andre klubber i Norge som lønner mer enn oss sier Frode Thomassen som avviser at lønnspolitikken i Bodø/Glimt har gått over styr .

    Hvordan er det mulig? Hvem har råd til det?

    Glimt, Sport | Slår ned på påstanden om fantasilønninger: – Det har ingen rot i virkeligheten (bak betalings mur dessverre)


    Utdrag:

    – Det har vært et taktskifte. I 2017 hadde vi et budsjett på 4,2 millioner euro (ca. 42 millioner norske kroner). Nå er vi på et en helt annen plass, det er det ikke tvil om. Da hadde vi en gjennomsnittslønn som var under gjennomsnittet i samfunnet for øvrig. Nå er vi ute i Europa og har vært en toppklubb i Norge de siste årene.

    – Det er klart lønnsnivået vårt har justert seg opp, men det er flere andre klubber i Norge som lønner mer enn oss. Det er ikke der attraktiviteten vår ligger.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    Det er i Brügge det skjer nå Hedde, alt annet (utenom Haaland da...) er uinteressant. :cool:

    Hvem er det som eier Brügge forresten?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Husker Trond Sollieds storhetstid. Sikkert eid av noen øl produsenter.


    Club Brugge attacking duo after 11 games this season:

    🇪🇸Ferran Jutglà ⚽⚽⚽⚽⚽⚽🅰🅰🅰🅰

    🇩🇰Andreas Skov Olsen ⚽⚽⚽⚽⚽⚽🅰🅰🅰

    Deadly. Signed for only 12M€.



    Det er fortsatt mye penger, men ikke i CL sammenheng.
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.287
    Antall liker
    9.135
    Dinamo Zagrebs supportere i Milano i går kveld. Utrolig triste scener fra Europeisk fotball. La oss håpe vi slipper flere DZ supportere på slike kamper på veldig lenge.


    Vis vedlegget 849240

    Dinamo Zagreb-fans ble filmet mens de marsjerte, med høyre arm i været, mot San Siro i Milano før oppgjøret mellom AC Milan og Dinamo Zagreb. (dagbladet.no)
    De sliter i de østlige strøk med slike ting, finnes det en oversikt over klubber som har spilt for tomme tribuner i E-cupen de siste årene grunnet rasisme etc.? Synes jeg leser om sånt med ujevne mellomrom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn