Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Det er vel trenden? Veldig bra det første året. OK det andre. Full utforbakke det tredje. Så da han kom fungerte han bra, men så ble det dårligere og dårligere. Jeg hadde som sagt sesongkort i den perioden og det de presterte på slutten var sørgelig. Nå var jo også de andre lagene i eliteserien ganske sørgelige, så det hodt jo til titler fremdeles, men det var tydelig at spillerne ikke ante hva de skulle gjøre, og derfor spilte støttepasninger heller enn å prøve noe kreativt. Kurven var helt klart sterkt synkende - nærmest fritt fall.
    Når han i tillegg kunne prestere å si at han var fornøyd med laget etter å ha spilt en katastrofal kamp og tapt 0-1 mot Valur på Island var det jo mye som tydet på at han ikke var rette mann lenger.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Kåre fikk vell sparken i Rosenborg av litt tvilsomme grunner. Kampanjen om at de var for dårlig trent virker grum nå i ettertid når man vet fasiten. Det ble ikke noe bedre etter at Kåre forlot treningsfeltet og likevel sluttet man å klage på akkurat det. Man ansette verdens beste trener. En mann som etter egen påstand kunne se om de trente godt nok. Han trengte ikke noe hjelp eller systematisk apparat for å følge intensiteter og treningsmengde. Her var det styret selv som grep inn og gjorde forutsetningene dårligere på Lerkendal. Kanskje var ikke Kåre rett mann for Rosenborg lengre til tross for glimrende resultat. Men de hadde sannelig ikke mye kunnskap om hvem som kunne være bedre.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Da får vi kose oss med 5. plassen vår da, og glede oss over at Kåre er borte. Selv foretrekker jeg edelt metall, men det er nå bare meg det da. Fikk i alle fall en selfie med Svendsen og kongepokalen fra den tiden. Det blir nok lenge til neste mulighet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    At de ikke har klart å finne den rette treneren etter at Kåre fikk sparken er det jo ingen tvil om.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Trenere foretrekker vel klubber som behandler dem ordentlig.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Reka tester ny formasjon. Spørs hvor lenge han er RBK-trener...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Han har forberedt en treer bak lenge. Blir nok reke på brakka ei god stund.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bare de ikke skrur opp temperaturen for mye så lukter ikke reker så ille.

    Vi får se. Jeg tror på at det blir noe fremgang og at det holder til at han blir en stund. Hvor mye fremgang og hvor lenge vil tiden vise.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Vikings egen kreative midtbanespiller Joe Bell glapp til Danmark og dette er tungt for dem. Hvem skal nå servere Veton Berisha? Det positive er at klubben og trenerne er kjent med kravene til en sånn relasjonell spillestil og kan kanskje klare å erstatte dette på litt sikt. Uansett rykket de akkurat ned et par hakk på tipstabellen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Blir ikke Berisha også solgt? Det ryktes. Da er jo problemet løst. ;)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Det er for så vidt ikke så nytt. Hareide prøvde det samme, uten særlig hell.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Størrelse er en størrelse av mindre betydning. Det burde Davy vite.

    davy.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Bodø Glimt støvsuger landet for spillere! :mad:
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette fikk jo RBK også høre i alle de år. Dog synes jeg det er en vesentlig forskjell på penger tjent på egen dyktighet (som RBK og Glimt) og lag som kjøper seg opp på investorpenger (ingen nevnt, ingen glemt).
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Dette fikk jo RBK også høre i alle de år. Dog synes jeg det er en vesentlig forskjell på penger tjent på egen dyktighet (som RBK og Glimt) og lag som kjøper seg opp på investorpenger (ingen nevnt, ingen glemt).
    Enig, og gode spillere med høye ambisjoner ønsker å spille for gode lag med muligheter for spill i Europa. Ikke rart at Glimt er en attraktiv klubb for tiden.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Jeg husker jo godt den tida Rosenborg var utilnærmelig i Norge og kunne kjøpe hvem de ville fra oss og andre. For Glimt var ikke dette noen sak egentlig - det var en tydelig rang - og vi var langt unna uansett. Men jeg husker at det ble en opplest sannhet at ingen i Norge kunne konkurrere med Rosenborg så lenge de hadde så store inntekter. Ingenting å gjøre noe med og bare å ta tapet enten det var borte eller hjemme. Nå når Glimt har suksess tror/håper jeg de andre lagene virkelig tror og tenker at de kan ta opp kampen likevel.

    Glimt og Rosenborg sine suksesser er tross alt bygget på kompetanse først og fremst.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes det ser spennende ut med RBK. Holse blir. Vecchia blir. Ny argentiner inn. Satsing på yngre spillere. Så var det å få dem til å fungere som lag - det er nøkkelen ligger.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg husker jo godt den tida Rosenborg var utilnærmelig i Norge og kunne kjøpe hvem de ville fra oss og andre. For Glimt var ikke dette noen sak egentlig - det var en tydelig rang - og vi var langt unna uansett. Men jeg husker at det ble en opplest sannhet at ingen i Norge kunne konkurrere med Rosenborg så lenge de hadde så store inntekter. Ingenting å gjøre noe med og bare å ta tapet enten det var borte eller hjemme. Nå når Glimt har suksess tror/håper jeg de andre lagene virkelig tror og tenker at de kan ta opp kampen likevel.

    Glimt og Rosenborg sine suksesser er tross alt bygget på kompetanse først og fremst.
    Helt enig. Penger må aldri bli en erstatning for egen dyktighet. Det ser vi jo for så vidt med RBK også i post Eggen perioden, selv om jeg nok tror de vil komme tilbake (dog ikke til den dominerende posisjonen de hadde i en 15 års periode).
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Bare Nikita Haikin igjen av Glimt sine fire beste fra 2021. Kom igjen dere andre, dette kan dere klare ;)

    niso.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Dette fikk jo RBK også høre i alle de år. Dog synes jeg det er en vesentlig forskjell på penger tjent på egen dyktighet (som RBK og Glimt) og lag som kjøper seg opp på investorpenger (ingen nevnt, ingen glemt).
    Nettopp
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Da Discovery tapte rettighetene til Norsk fotball, men vant seg ett OL i Beijing.

    FK0qu0xXEAEK95z.jpeg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Fyller tida med noe:
    Siden det er så populært med rykter om nye spillere for tiden, så har jeg hørt at Glimt sjekker en ny back i dag. Haltur Trebeinson heter han, og skal være god på lave innlegg bak mål.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Molde møter Villa. Jevnt vil jeg ikke si.....
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Afrikansk fotball AFCON 2021

    Senegal-Egypt 0-0 (4-2 etter straffespark). Sadio Mane avgjør og blir helten.

    FK8sS6NXIAMWP4j.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Ser ut til at det igjen er sterke krefter i sving for å overstyre valgkomiteen når RBK skal finne ny styreleder. Strømøy-tilhengerne ligger ikke på latsiden. Spørsmålet er om det blir gåfotball hvis den gamle kappgangeren får presset seg fram.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Hvilken kompetanse har Strømøy som skulle tilsi at han vil bli en god styreleder?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Markedssjefen i Viking Kjartan Salvesen er virkelig på jobb og innfrir Stabæks sportssjef Torgeir Bjarmanns «ønske». Litt kult.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    ....stille i tråden og stille fra Glimt. Sesongen er ikke over ennå.

    stille.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Hvilken kompetanse har Strømøy som skulle tilsi at han vil bli en god styreleder?
    Han kan sikkert spore opp gode fotballspillere og -trenere.

    Ellers sier han at han var fryktelig god som styreleder i Byåsen håndball i sin tid.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Bodø/Glimt har vært inne i ukes-syklus siden de kom til kampleiren sin. Hver uke trenes det inn mot torsdagskamper som om de var i vanlig sesong.

    - Fredag for tre uker siden ankom de kampleiren i Spania
    - Torsdag for fjorten dager siden møtte de Dynamo Kiev (1-1)
    - Forrige torsdag møtte de AGF Århus (seier 1-0))
    - I dag møter de Elfsborg IF
    - Neste Torsdag møter de Celtic i første utslagsrunde.
    - Torsdag om to uker er det hjemmekamp.


    – Det er gøy å møte nye motstandere og jeg tror dette er en motstander som står godt med tanke på det vi skal møte neste uke, sier Kjetil Knutsen før oppgjøret mot Elfsborg, som spilles på Pinatar Arena i Spania.

    – Vi har hatt en bra uke, også håper jeg det gjør utslag i kampen. Det er en ny motstander som er interessant. De har mange likhetstrekk med oss, men har utfordringer når de mister ballen.

    – I forrige uke spilte Glimt mot danske Aarhus, en kamp nordlendingene vant 1-0 etter et kremmerhus fra kaptein Ulrik Saltnes. Etter kampen var treneren godt fornøyd med andre omgang og har jobbet videre med det i uka som har gått.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Ståle Solbakken oppsummerer Morten Thorsby ganske godt:

    - Tar du ti Sampdoria-kamper og bare gidder å se én, så vet du hvordan Morten spiller i alle kamper. Det er fem headinger, fire feilpasninger og syv gode pasninger. Så er det et gult kort og et bandasjert hode.

    - Tallene.....jeg har vært i helt sinnssykt mange dueller.

    - Føler du at du har blitt satt i bås som fotballspiller?

    - Det er måten jeg har spilt på. Det er også hvordan trenerne har sett meg og hva jeg kan utføre for laget. Jeg utfører det fordi jeg føler jeg gjør mye bra der også, men de siste to årene har jeg blitt satt inn i en bås som jeg prøver å komme meg ut av, innrømmer Thorsby og fortsetter:

    - Hvis jeg ønsker å komme et steg opp og spille i toppklubber i Europa, ser de mer på andre deler av spillet, hvordan du er i banespillet når du har ballen og hvor skapende du er offensivt. Der har jeg fått vist for lite til å gjøre en overgang til en av de større klubbene, selv om jeg har vært nære.

    morten.jpg

    Morten Thorsbys tall vekker oppsikt. Nå har han fått nok: - Helt ekstremt (tv2.no)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    2021 sesongen fortsetter i morgen etter ett lite opphold.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn