Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Han vil nok utvikle seg til uante nivå der borte tenker jeg selv om det er en bortgjemt plass i fotball verden. $$$$$$
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Den store verden har ikke abo på dicovery+. Man må spille i Europa for å synes tydeligvis. Men der følger de med. Nå nevnes spinnville 80 mill plus bonuser.

    Det er "in" å ha en Glimtspiller.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ikke for å skrive ned prestasjonene til min gamle nesten nabo fra Ramsalt, og også her i Oslo, men lars_erik er jo inne på noe jeg tror gjelder flere av de solgte fra gullalderen. Er det noen som har hatt knallsuksess utenfor Glimt? En danske som putter i Japan(?) men ellers..?
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    929
    Jeg er usikker på hva en spiller tror han er god for eller vet det ganske sikkert, eller hvor langt han kan komme i denne sporten.
    Jeg heller til at de er veldig usikre og velger " en god del inntjening på kort eller middel sikt" 20 -30-40 Mill på 2-3-4 år er jo jo akseptabelt for mange av de, selv om de er i Japan, Kina, Russland, Serbia, USA, Tyrkia med flere.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er usikker på hva en spiller tror han er god for eller vet det ganske sikkert, eller hvor langt han kan komme i denne sporten.
    Jeg heller til at de er veldig usikre og velger " en god del inntjening på kort eller middel sikt" 20 -30-40 Mill på 2-3-4 år er jo jo akseptabelt for mange av de, selv om de er i Japan, Kina, Russland, Serbia, USA, Tyrkia med flere.
    Suksess målt i penger mao. Greit å sikre pensjonen i ungdommen.
    Men Botheim og co er helt sikkert ærgjerrige nok til å ikke være fornøyd med annet enn mye spilletid.
    Håper at de lykkes! Kult å kunne følge litt med på nye lag, hvem fulgte vel med på Dortmund for noen år siden.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Markedet for norske spiller tar seg kraftig opp, mye takket være Glimt, godt spill i Europa og overganger høyere opp i hierarkiet. Dette kommer de andre norske klubbene også til gode, men man må være i Europa. Europaspill vil selvsagt tiltrekke seg de beste spillerne.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Runar Espejord vil være Glimts kuleste signering ever. Håper det skjer.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    929
    I november snakket jeg med 2 eliteserie-spiller, veldig gode, og de ønsker å bli solgt til utland og mange har det samme ønske sa de.
    De vil ut av norsk serie, Ikke bra nok her hjemme, vil søke større karriere og det er lett å forstå.
    Mange har gjort det bra men mange på benken også utenlands. Ikke så lett å slå seg opp men noen har vi da, men flere før i tida.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Ser at det er bekreftet at Botheim skal til langtbortvekkistan å spille fotball. Alt kan kjøpes, også ambisjoner.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Bodø er vell ikke verdens navle heller. Ganske fet stadion.

    Vi ser hvorfor de trenger Botheim. Det står 0-0!!

    1200px-Krasnodar_u19-_RMu19_(10).jpg
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Jeg er ikke i tvil om at Norsk fotball er på kraftig vei fremover. Glimts spill, glimts salg høyere i hierarkiet, måten andre eliteserieklubber møtte Glimt på i 2021, de store Norske i utlandet, Solbakkens kamper med landslaget (husker ennå borte mot Tyrkia).

    Hva er veien fremover for Norsk fotball og Eliteserien?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Noen ganger er det helt greit med Norsk fotball. God jul.
    FHYeENwXoAUkFpN.jpeg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Ødegaard er tilbake der han var for Real Sociedad. Noen hevder han er ennå bedre nå. Da snakker vi en av de aller beste i PL.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Enda en som forlater norsk fotball etter en kjempesesong. Viktig å gjøre de rette tingene for å få opp nivået enda noen hakk.

    -Thomas Lehne Olsen forlater Lillestrøm og er klar for det Dubai-baserte laget Shabab Al-Ahli.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Viking ser endelig ut til å lykkes i jakten på å hente Niklas Sandberg (26).

    Etter det Aftenbladet kjenner til, skal Viking og FK Haugesund være så godt som enige om overgangssum for spilleren som har ett år igjen av sin kontrakt i Haugesund.

    Viking har heller ikke solgt noen enda så foreløpig så styrker de.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Viking ser endelig ut til å lykkes i jakten på å hente Niklas Sandberg (26).

    Etter det Aftenbladet kjenner til, skal Viking og FK Haugesund være så godt som enige om overgangssum for spilleren som har ett år igjen av sin kontrakt i Haugesund.

    Viking har heller ikke solgt noen enda så foreløpig så styrker de.
    Sterk signering på en viktig posisjon for Viking. Det tegner å bli ett godt nytt år i Stavanger.

    Flere holder nå Viking som favoritt for tiden.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Glimt avslår bud på over 40 mill for Solbakken!! Vil ha 70 mill.

    – Det handler ikke bare om enkeltspillere og overgangssummer, men om at det er et viktig signal å sende for norsk fotball som helhet. Det vil være helt sentralt å løfte verdien av den norske ligaen og norske spillere for fremtiden, og der har vi som klubber et stort ansvar, sier Daglig leder Thomassen til TV 2 og legger til:

    – Det vil også være viktig å bygge gode produkter som er konkurransedyktige i Europa.

    Enig?

    Kilder til TV 2: Solbakken-bud på over 40 millioner kroner
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Glimt avslår bud på over 40 mill for Solbakken!! Vil ha 70 mill.

    – Det handler ikke bare om enkeltspillere og overgangssummer, men om at det er et viktig signal å sende for norsk fotball som helhet. Det vil være helt sentralt å løfte verdien av den norske ligaen og norske spillere for fremtiden, og der har vi som klubber et stort ansvar, sier Daglig leder Thomassen til TV 2 og legger til:

    – Det vil også være viktig å bygge gode produkter som er konkurransedyktige i Europa.

    Enig?

    Kilder til TV 2: Solbakken-bud på over 40 millioner kroner
    Hvis Botheim er verdt 100 mill så bør man ha rundt 200 for Solbakken.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Sannsynligvis den beste nyheten fotballnorge har våknet til på lenge.

    KOTENG STILLER IKKE TIL GJENVALG

    Ivar Koteng stiller ikke til gjenvalg som styreleder i Rosenborg. Det melder klubben på sine hjemmesider.

    Klubben melder at Koteng mener det tid for et skifte etter 10 år.

    – Jeg er glad i Rosenborg. Det er veldig interessant, motiverende og artig å lede klubben, og i perioder er det også veldig krevende og utfordrende. Nå er jeg veldig glad for at Kjetil Rekdal og Geir Frigård er på plass, og jeg registrerer med glede at det er stor begeistring for det nye trenerteamet. Jeg håper at alle rosenborgere vil trekke i samme retning fremover, slik at klubben igjen preges av godfoten. Hvis mitt valg om ikke å stille som kandidat kan bidra til å samle klubben, er jeg godt fornøyd, sier Koteng.

    Valgkomiteen i RBK jobber nå med å lage sin innstilling til årsmøtet. Det er berammet til 17. februar.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Var han på valg i forfjor da?
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Viking fortsetter å gjøre seg klar til neste sesong

    Viking enige med Brentford – forhandler med keeperen
    Vikings keeperjakt ser ut til å lykkes - Patrik Gunnarsson nærmer seg permanent overgang.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Er ikke bare Jerv som er på jobb.

    Forresten kult at gode spillere velger norske toppklubber fremfor bakgårdsklubber i Europa ref Sandberg og Wembangomo. Med europaspill kan de gå til større klubber i fremtiden.
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Langtids..

    -Etter det Aftenbladet kjenner til, er Viking og Sandberg nå enige om en 4-årskontrakt. Men ingen papirer kan signeres før spilleren har bestått medisinsk test.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Tidenes preseason for Glimt i syden:

    Dynamo Kiev, CSKA Moskva og AGF Aarhus. Håper bare vi klarer å stille lag :oops:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Milos Milojevic tar over Sveriges regjerende dobbeltmester Malmö. Snakk om luring, han som kunne jobbet med Tore :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
    Jeg skjønner fortvilelsen i Tromsø, men nå er deres store sønn Runer Espejord snart en Bodømann.

    -Det ser artig ut å spille fotball i Glimt om dagen, sier Espejord.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.651
    Antall liker
    3.353
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn