Norge Rundt

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sitter og ser på Norge Rundt.
Er det et tegn på at jeg har ingen planer idag og muligens kommer til å kjede meg?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Ja noe i den retning ja. ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
bambadoo skrev:
Er det et tegn på at jeg har ingen planer idag og muligens kommer til å kjede meg?
Føler med deg.

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Får håpe du ikke har blitt som en av "De"

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana
De har fått det som de vil

P

Parelius

Gjest
ErosLoveking skrev:
Får håpe du ikke har blitt som en av "De"

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana
De har fått det som de vil
Fin!

Hvem er det, spør jeg i min uvitenhet.

Ø

Øivind

Gjest
Oss som stemmer Høyre var det vel dem(Raga) mente at det var?

P

Parelius

Gjest
Øivind skrev:
Oss som stemmer Høyre var det vel dem(Raga) mente at det var?
Når en tenker på hvor mange som sitter foran TV, så skulle det tilsi at Høyre var et stort parti…

Ø

Øivind

Gjest
Les det første verset igjen. ;)

Senere i teksten nevnes det at "de" stemmer Høyre.

P

Parelius

Gjest
Øivind skrev:

Det er gjort. Det favner nok AP og resten av dallet også. Inkonsekvens i teksten, men det er lov; vi snakker om kunstnerisk uttrykk her, og da må en være produktiv i tolkningen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Teksten er vel mest ment som et spark til den ""livsfattige" besteborgerligheten, de som har glemt å leve, som presser livet inn i trygge og "korrekte" former.
Michael Krohn er så absolutt en av de beste tekstforfatterne Norge har fostret, og treffer ofte godt med sine små skeive blikk og observasjoner av livet og samfunnet, ikke minst Oslo.

Verset jeg valgte ut passer fint i forhold til Nordmenns favorittaktivitet no.1 , bevistløs koping inn i den elektroniske valium-boksen.
Eller er det tastatur og skjerm som er i ferd med å ta over som folkedop??
Huff, fikk plutselig et innfall av selvransakelse :eek: :p

Få gå å finne frem singlene for kveldens spilling på by'n. ;D ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Litt her og der, residerer to mnd. klubber, i kveld gjest et sted. Sier ikke hvor...... ;) ;) ;)

Endel nyanskaffelser i kassa, så detta kan bli moro! ;D

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
599
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Litt her og der, residerer to mnd. klubber, i kveld gjest et sted. Sier ikke hvor...... ;) ;) ;)

Nåh,nu må du ikkje få angst for å vise at du ikkje spille hifi-korrekt musikk,koser mæ med alt mulig rart sjøl,spiller nu andre plate med Maiden; nemlig Killers,så blir det kanskje Alphaville :eek: Driter i sjangere,spiller mye BM også+ gode gamle Raga selvsagt ;D
mvh Filip

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
F.E. skrev:
ErosLoveking skrev:

Nåh,nu må du ikkje få angst for å vise at du ikkje spille hifi-korrekt musikk,koser mæ med alt mulig rart sjøl,spiller nu andre plate med Maiden; nemlig Killers,så blir det kanskje Alphaville :eek: Driter i sjangere,spiller mye BM også+ gode gamle Raga selvsagt ;D
mvh Filip
Er det noe jeg ihvertfall ikke har angst for så er et akkurat det. HiFi-musikk har ingenting i min samling å gjøre.
Her vil det avspilles kun 7" vinyl fra perioden 64-67, fortrinnsvis det ukjente USA, med noen drypp fra Canada, Sør-Amerika og Europa.
Dog er jeg ganske nazi på sjanger, ingen "vinglefitte" ( ;) ;) 8) 8) :eek: :eek: ) , viktig å holde en linje ute.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
599
Torget vurderinger
2
Godt,da går det vel i endel Stones,Who++ Uansett,musikken fra den perioden skulle æ likt noen spilte på et utested,da hadde æ kanskje gidda å gå ut ;)

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.426
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
bambadoo skrev:
Virker ikke fjernisen til tvn?? ;D

mvh
Proffen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
F.E. skrev:
Godt,da går det vel i endel Stones,Who++ Uansett,musikken fra den perioden skulle æ likt noen spilte på et utested,da hadde æ kanskje gidda å gå ut ;)
Ooops ser ut til at tråden har blitt kuppet en stakket stund, beklager til trådstarter.
Stones og Who?? nooooooooooo. Stones'slemme småbrødre kanskje?? :)
Regner med at 95% er ukjent for den gemene hop, må nok være "litt" interessert. Det som er morsomt at folk for "fot" på totalt ukjente obskure og ville band. Det er faktisk håp! ;D

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
599
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
F.E. skrev:
Ooops ser ut til at tråden har blitt kuppet en stakket stund, beklager til trådstarter.
Regner med at 95% er ukjent for den gemene hop, må nok være "litt" interessert. Det som er morsomt at folk for "fot" på totalt ukjente obskure og ville band. Det er faktisk håp! ;D
Hm,Stooges? Ja sklei vel litt ut denne tråden,begynte dog med en som kjeda sæ foran tv ::)

P

Parelius

Gjest
ErosLoveking skrev:
F.E. skrev:
Jeg vil ha fot på obskuriteter! Hvor? (Nå må du ikke være hemmelighetsfull, Eros. Belær gammelt lær.)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
599
Torget vurderinger
2
Me too,Stooges starta vel ikkje før 69...el va det 67?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Sjangeren jeg spiller kalles US 60's Garage

;) ;) ;)

Nå må jeg gå........

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
ErosLoveking skrev:
F.E. skrev:
Jeg vil ha fot på obskuriteter! Hvor? (Nå må du ikke være hemmelighetsfull, Eros. Belær gammelt lær.)

A Public Execution - Mouse

Finnes på youtube bl.a. Hva kan den gruppa minne om. Virker kjent.
Men bedre enn Norge Rundt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.885
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:

;) ;) ;)

Nå må jeg gå........
Då er det vel "din" sjanger Zappa drit ut med det teite gitarriffet:
"ti-ta, ti-ta, ti-ta, ti-de-li-de liii"
Hadde amerikanarane garasjer med band i på den tida?
Joe's Garage avspegla vel på 70-talet. Sjølv om Zappa hadde erfaring frå tidleg 60-tal.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.885
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
Øivind skrev:

Det er gjort. Det favner nok AP og resten av dallet også. Inkonsekvens i teksten, men det er lov; vi snakker om kunstnerisk uttrykk her, og da må en være produktiv i tolkningen.
Dersom du har "disniland i de tusen hjem" med The Aller Værste, får du omtale av "De fornøyde" også. Meir tak i desse, men så absolutt klare for høgre og sofaen, dei også.
" Du ser dem ofte, på vei til noe, kan bare ane hva det er....
De har prosjekter, prosjekter som ryker. Men gjør de det, er ingen skade skjedd"

P

Parelius

Gjest
ErosLoveking skrev:

;) ;) ;)

Nå må jeg gå........
Kjempebra, Eros. Det svingte. Så da ut som det falt i smak hos "ungdommen".

Nå måtte jeg riktignok gå litt før halv to, siden dørene på geriatrisk stenger så tidlig, men dette var artig. Kunne du nevne noen av de bandene som du spilte?

Kjente igjen platekoffertene dine!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Parelius skrev:
ErosLoveking skrev:

;) ;) ;)

Nå må jeg gå........

Nå måtte jeg riktignok gå litt før halv to, siden dørene på geriatrisk stenger så tidlig, men dette var artig. Kunne du nevne noen av de bandene som du spilte?

Dørene på geriatrisk, er det hva vi andre kaller øyelokk?? Henger litt etter på sånn nytmotens slang jeg.. ;)

Det vi alle er mest spent på å vite er om han var fin på håret. Og hva tror du om smaken hans sånn generelt, god?? ;) ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er ikke folk interessert i Norge Rundt lenger. Skulle ikke mye til for at denne glimrende tråden havnet way OT :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
bambadoo skrev:
Er ikke folk interessert i Norge Rundt lenger. Skulle ikke mye til for at denne glimrende tråden havnet way OT :)
Er vel litt sånn vi-over-60-program kanskje, men kan være koselig i små doser. Ut i vår hage hadde en bra parodi på det nå nylig...

Men for all del, ville jo være synd om denne tråden skulle havne ute av syne.. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Parelius skrev:
ErosLoveking skrev:

;) ;) ;)

Nå må jeg gå........

Se det... Fant veien. Skulle vel ikke tilfeldigvis ha en vinylplate-patch bak ved høyre skulder på jakka? ;) ;)
Noen andre som var der?
Håper dere fikk med dere "Cheaters"? (nei vi snakker ikke obskurt "Get"-kanal program :D )Har sett de x antall ganger nå, og blir like "overrasket" hver gang over hvor bra de er. Skal lete etter like snotty og upfront band i Norge, spesielt med den selvtilliten. Trommissen er som tidligere nevnt Norge's svar på Keith Moon.

Ellers må jeg si at siksten sytten øl etter å ha sovet 1 og en halv time de to siste døgn gjør sitt utpå natta. 8) 8) 8)

Får å ta tråden litt tilbake.
Om ikke Norge Rundt på fredag, så ihvertfall 4-5 timer med folkedop (f.eks 4 episoder "Thin Blue Line" på dagen Lørdag, før natta igjen krevde sitt. ;D ;D 8) 8) ;D ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fa.. i Hel.... - 1930

Ser det er Jorun Vang som er programleder. Jaja - dette blir morsomt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dette gikk jeg helt glipp av.

Kan du komme med et kort referat??

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husker ikke igjen hva det var sist, men regner med at det var en skomaker på 97 år som fremdeles drev praksis.
Så kanskje om et ektepar som tok seg av alle løskatter i området. Nærbesøk av en Elg og til slutt en som samler på Ølbrikka :)

Men idag går jeg glipp av NR.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå må du gjøre deg klar..

Finn frem chips og cola allerede nå, så du ikke går glipp av noe. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Nå må du gjøre deg klar..

Finn frem chips og cola allerede nå, så du ikke går glipp av noe. :)
Skal det ikke være surmelk og kavringer til slikt da?

Topp Bunn