Ullared og Ikea. Faen, svenskene vet hva kundene vil ha. Glemmer ikke de to jentene som kjørte 1400km for å handle på tilbud i søvne.Undrar hur det blir med Harryhandeln och alla dessa köpcentra som byggts för miljontals kronor, på den svenska sidan av gränsen?
Kommer det fortfarande att vara värt för norrmän (och kvinnor) att åka över gränsen för att storhandla?
För mig är det väl värt att åka tvärs över landet till Ullared och Ge-kås, från östkusten för storhandel men bara någon gång per år.
Man ser det man vil se.Etterspørselen har ikke stupt, litt avhengig av når og hvor man ser er den svakt opp, ca uendret eller svakt ned. Ingen store endringer forventet til neste år heller.
Ingen fryd er som skadefryd.Gleder meg til oljearbeiderne med snittlønn på 1 mill skal avgi NAV ett besøk for første gang. Legemiddelindustrien gnir seg i hendene.
Seniorpersonell som tjener >1mill og er ansatt i et operatørselskap er ikke rammet, det er i hovedsak ansatte hos underleverandører og noe ferskt personell som blir rammet.Gleder meg til oljearbeiderne med snittlønn på 1 mill skal avgi NAV ett besøk for første gang. Legemiddelindustrien gnir seg i hendene.
Kva det er slags liv?Selv har jeg, med stor visshet om at slemme tider ligger foran oss, brukt dette året til nettopp å magre av drøyt 20 kg. og tilegne meg nøysomhet, måtehold og gjenfunnet glede ved adspredelser som ikke krever vesentlige kapitalinnhugg. Getting prepared. Kort sagt, let the bad times roll. Alt annet vil overraske meg og dermed bli en bonus!
Whatever.Man ser det man vil se.Etterspørselen har ikke stupt, litt avhengig av når og hvor man ser er den svakt opp, ca uendret eller svakt ned. Ingen store endringer forventet til neste år heller.
Let me google that for you
Man trenger ikke å være fet, i dårlig form eller å sløse bort pengene på unyttige ting for å nyte hifi-livet.Kva det er slags liv?Selv har jeg, med stor visshet om at slemme tider ligger foran oss, brukt dette året til nettopp å magre av drøyt 20 kg. og tilegne meg nøysomhet, måtehold og gjenfunnet glede ved adspredelser som ikke krever vesentlige kapitalinnhugg. Getting prepared. Kort sagt, let the bad times roll. Alt annet vil overraske meg og dermed bli en bonus!
Det KAN bli et liv som langt flere er nødt til å forholde seg til fremover, kronekurs eller ei. Ikke sikkert at det er så usunt eller spesielt dårlig heler.Kva det er slags liv?Selv har jeg, med stor visshet om at slemme tider ligger foran oss, brukt dette året til nettopp å magre av drøyt 20 kg. og tilegne meg nøysomhet, måtehold og gjenfunnet glede ved adspredelser som ikke krever vesentlige kapitalinnhugg. Getting prepared. Kort sagt, let the bad times roll. Alt annet vil overraske meg og dermed bli en bonus!
Jeg kjenner senior personell med 20 års erfaring som har mistet jobben allerede. Sist vi hadde stort fall i oljeprisene, på slutten av 90-tallet, ga oljeselskapene millioner til senioransatte for å få de til å slutte. Dette vil nok skje igjen....Seniorpersonell som tjener >1mill og er ansatt i et operatørselskap er ikke rammet, det er i hovedsak ansatte hos underleverandører og noe ferskt personell som blir rammet.
Forøvrig tjener de bedre i staten, snittlønnen i Petoro er >1.5 mill.
| Valuta | Land | Sjekker/ Overføringer | Endring i øre | Sedler | Norges Banks ref.- kurser * |