Nordost

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Mellom 11.000 og 15.000 for 4stk. har jeg hørt... Lurte litt på de, men da må det være et seriøst løft i lyden hvis det skal være verdt det.


    http://www.stereophile.com/content/nordost’s-new-sort-f252t
    These $350 each ($1400 for four or $2800 to support a pair of speakers!) det er vel ca 17 000 for komplette set 8 stk i utlandet da :(
     

    Perseg

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2012
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Rimelig kostbare ja...
    Ser forresten ut til at jeg kanskje får prøvd og sammenlignet Frey 2 og Tyr 2 på anlegget mitt:) Begge som XLR.
    Har også noen Synergistic Research kabler på test.

    A.J.
    Kom tilbake med erfaringene dine mellom disse!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Mellom 11.000 og 15.000 for 4stk. har jeg hørt... Lurte litt på de, men da må det være et seriøst løft i lyden hvis det skal være verdt det.


    http://www.stereophile.com/content/nordost’s-new-sort-f252t
    These $350 each ($1400 for four or $2800 to support a pair of speakers!) det er vel ca 17 000 for komplette set 8 stk i utlandet da :(
    Det er nok uten moms og frakt til Norge .
    Premium settet koster 1500usd for 4 , da blir det nok mellom 12 og 15k for dette , men la oss håpe :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    dissa småtassene er vel noe du bare tar med deg hvis du er ute og reiser :)
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Nordosts siste kreasjon, sort füt, kan oppleves på høstpuls 2013.

    Stereophile deler sin erfaring fra RMAF2013.

    "I noticed that the Sort Füts imparted considerably more detail, an airier soundstage, far more layering, a more realistic depiction of the sounds of water and thunder on the track, and bass so superior than with standard spikes that I was led to write in m ynotebook, “Fuck! The bass is so much better.” Given the speaker’s surprisingly limited low-frequency extension, the four Sort Füts helped immensely to put its best foot forward."
    Hvem av skribentene I Stereophile skrev dette? (Abonnerer, men ligger litt etter)? Også de har jo sine individuelle preferanser, og jeg merker at jeg ikke er like enig med alle.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    http://www.stereophile.com/content/nordost’s-new-sort-f252t

    linken ligger jo der
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Nordost Premium Sort Fut består av 4stk Sort Fut + et laservater. Prisen i Norge er 11000,- for Premium kit.

    Nordost Sort Fut koster 2495,- stk


    Det vil si:

    20000,- for 8stk Sort Fut

    21000,- om du ønsker det medfølgende verktøyet i premium pakken (da kjøper man 1 pakke premium og 4 løse)

    Mvh
    Andreas
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nordost Premium Sort Fut består av 4stk Sort Fut + et laservater. Prisen i Norge er 11000,- for Premium kit.

    Nordost Sort Fut koster 2495,- stk


    Det vil si:

    20000,- for 8stk Sort Fut

    21000,- om du ønsker det medfølgende verktøyet i premium pakken (da kjøper man 1 pakke premium og 4 løse)

    Mvh
    Andreas
    Nordost sin representant under messen sa de var en kjempe hit i USA og at de ikke klarte å produsere nok. Tyder på at det fremdeles er en del med penger etter finanskrisen!
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    En liten utfordring:
    Pr i dag bruker jeg noen rimelig forseggjorte rca-, xlr- og høytalerkabler i valset flatsølv mellom følgende komponenter:
    monoblokker --> høytalere
    dac --> pre
    cd-spiller --> pre
    sacd-spiller --> pre
    coax-kablene jeg benytter, er av helt kurant karakter, og foreløpig ikke vurdert som kandidater for utskiftning.

    HVIS jeg skulle bestemme meg for å prøve ut Nordost på disse strekkene, og i tillegg ønsker følgende:
    kontant bassgjengivelse
    organisk mellomtone
    oppløsning over hele fjøla
    kabler som er "ærlige", men også engasjerende
    kabler som bevarer "nerven" og tilstedeværelsen i musikken
    ......hvilke kabler er da å anbefale?

    Noen vil da kanskje automatisk forslå de kablene som ligger i den mer kostbare delen av sortimentet, men jeg må dessverre også la lommeboken få et ord med i laget, så en slik investering må følgelig holdes på et edruelig nivå.
    Bør jeg "starte" med signalkabler eller høytalerkabler? Hvor er "forskjellene"/potensialet størst?

    Har registrert at Red Dawn får mange gode skussmål, og har hørt "rykter" om at Blue Heaven kan være litt "lyse" i signaturen....

    Spørsmålene og tankene dukker retten og sletten opp fordi jeg nylig byttet ut noen helt kurante kobber/sølv-høytalerkabler i oppsett nr 2 med en rimelig variant fra Nordost - Solar Wind - og liker godt forskjellen DET byttet utgjorde

    EDIT: Kunne jo seff tatt med meg høytalerkablene fra oppsett nr 2 og testet i det rene musikkoppsettet, og kommer plutselig til å gjøre det - om ikke annet, så for å bli en erfaring rikere....

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har fått testet disse Sort Fut fra Nordost. Hvordan kan dem sammenlignes med feks Sort Kone? Sort Kone har jeg under de fleste av mine komponenter og dem gjør veldig mye bra. Spent på disse føttene til å ha under mine høyttalere eller kanskje møblet. Men prisen er jo ganske heftig, så der er liksom ikke bare noe jeg kjøper. Kan jo kjøpe bra mye dyrere høyttalere eller elektronikk for den prisen. Spørs hva som lønner gir mest løft? Men virker spennende da.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Noen som har fått testet disse Sort Fut fra Nordost. Hvordan kan dem sammenlignes med feks Sort Kone? Sort Kone har jeg under de fleste av mine komponenter og dem gjør veldig mye bra. Spent på disse føttene til å ha under mine høyttalere eller kanskje møblet. Men prisen er jo ganske heftig, så der er liksom ikke bare noe jeg kjøper. Kan jo kjøpe bra mye dyrere høyttalere eller elektronikk for den prisen. Spørs hva som lønner gir mest løft? Men virker spennende da.
    Og det samme spm. har jeg stilt til OHFC, v. Skink. Svar er at Fut gjør det samme som Sort Kone, kun moddet til h.t. Må vel bare prøves & evt. tilbakeleveres om man ikke får effekt.


    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    En liten utfordring:
    Pr i dag bruker jeg noen rimelig forseggjorte rca-, xlr- og høytalerkabler i valset flatsølv mellom følgende komponenter:
    monoblokker --> høytalere
    dac --> pre
    cd-spiller --> pre
    sacd-spiller --> pre
    coax-kablene jeg benytter, er av helt kurant karakter, og foreløpig ikke vurdert som kandidater for utskiftning.

    HVIS jeg skulle bestemme meg for å prøve ut Nordost på disse strekkene, og i tillegg ønsker følgende:
    kontant bassgjengivelse
    organisk mellomtone
    oppløsning over hele fjøla
    kabler som er "ærlige", men også engasjerende
    kabler som bevarer "nerven" og tilstedeværelsen i musikken
    ......hvilke kabler er da å anbefale?

    Noen vil da kanskje automatisk forslå de kablene som ligger i den mer kostbare delen av sortimentet, men jeg må dessverre også la lommeboken få et ord med i laget, så en slik investering må følgelig holdes på et edruelig nivå.
    Bør jeg "starte" med signalkabler eller høytalerkabler? Hvor er "forskjellene"/potensialet størst?

    Har registrert at Red Dawn får mange gode skussmål, og har hørt "rykter" om at Blue Heaven kan være litt "lyse" i signaturen....

    Spørsmålene og tankene dukker retten og sletten opp fordi jeg nylig byttet ut noen helt kurante kobber/sølv-høytalerkabler i oppsett nr 2 med en rimelig variant fra Nordost - Solar Wind - og liker godt forskjellen DET byttet utgjorde

    EDIT: Kunne jo seff tatt med meg høytalerkablene fra oppsett nr 2 og testet i det rene musikkoppsettet, og kommer plutselig til å gjøre det - om ikke annet, så for å bli en erfaring rikere....

    mvh
    Proffen
    Det ryr ikke akkurat inn tips, synspunkter og erfaringer her.....:rolleyes::cool:

    mvh
    Proffen
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Av egne erfaringer så ville jeg gått for Heimdall 2 eller Tyr 2 ut i fra det du skriver Proffen. Om du bør bytte signal eller høyttalerkabel først er vanskelig å si da jeg ikke har kjennskap til de kablene du bruket nå. Har vært med på en test der det skulle oppgraderes til Heimdall 2 over hele linja hvis det ga resultater. Alt ble byttet ut unntatt signalkabelen da eksisterende Transparent kabel låt nesten like bra (Transparent til ca halve prisen). Tror du bør teste selv før du bestemmer deg!

    OU812
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Test selv er mitt tips også. I forhold til mitt eksisterende oppsett har jeg helt klart mest å hente på signalkabler. Likte Frey 2, men går også med planer om å teste Tyr 2.

    A.J.
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Kort spørsmål her, har det meste av kompkonenter på plass og skal eksperimentere med kabler snart.
    Ser da blant annet på Nordost sine Blue Heaven og Red Dawn. Når jeg leser spec på f.eks. Red Dawn så ser jeg at det står "20 conductors 12 AWG", jeg antar det da er 10 ledninger til + og 10 til -, og siden 12 AWG er 3,31mm2 (i følge en tabell jeg fannt på nett) kommer jeg til totalt 2 x 33,1mm2 pr leder, har jeg forstått dette riktig? Det høres mye ut.

    Spørsmål nr 2: Hva er forskjellen på Blue Heaven og Red Dawn når det kommer til lyd?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei (igjen)
    Prøver å bli litt klok på det her Nordoststyret.
    Så jeg fyrer av følgende spørsmål: Hva er den "riktige" fargen/finishen på Red Dawn høytalerkabler?
    Når jeg setter meg og googler, får jeg opp knall røde, "ferskenrøde", hvite....
    Er det kun en farge som er "ekte", mens de andre er fake....?

    mvh
    Proffen
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei (igjen)
    Prøver å bli litt klok på det her Nordoststyret.
    Så jeg fyrer av følgende spørsmål: Hva er den "riktige" fargen/finishen på Red Dawn høytalerkabler?
    Når jeg setter meg og googler, får jeg opp knall røde, "ferskenrøde", hvite....
    Er det kun en farge som er "ekte", mens de andre er fake....?
    Proffen
    Jepp, det finnes fake Nordost Red Dawn. Har selv blitt tilbudt å kjøpe ett sett. De var tynnere enn originalen, og hadde ikke original terminering. Faktisk så spilte de fake kablene ikke så dårlig.

    Pair Nordost Red Dawn Speaker Audio Cables 2 5 M DIY Pailiccs 25 Core HSC040 | eBay

    Men de fargeforskjellene du beskriver er forskjellen mellom de eldre MK I, og MK II som selges nå. Den første er blank/hvit, og den andre er ferskenrød, som du beskriver.
    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei (igjen)
    Prøver å bli litt klok på det her Nordoststyret.
    Så jeg fyrer av følgende spørsmål: Hva er den "riktige" fargen/finishen på Red Dawn høytalerkabler?
    Når jeg setter meg og googler, får jeg opp knall røde, "ferskenrøde", hvite....
    Er det kun en farge som er "ekte", mens de andre er fake....?
    Proffen
    Jepp, det finnes fake Nordost Red Dawn. Har selv blitt tilbudt å kjøpe ett sett. De var tynnere enn originalen, og hadde ikke original terminering. Faktisk så spilte de fake kablene ikke så dårlig.

    Pair Nordost Red Dawn Speaker Audio Cables 2 5 M DIY Pailiccs 25 Core HSC040 | eBay

    Men de fargeforskjellene du beskriver er forskjellen mellom de eldre MK I, og MK II som selges nå. Den første er blank/hvit, og den andre er ferskenrød, som du beskriver.
    mvh
    Hvordan kjenner man igjen fake/ekte versjon, hvis man snakker om den hvite/blanke...?
    Frister nesten mer å teste ut noe mer safe...... :rolleyes::cool:

    mvh
    Proffen
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hvordan er nordost sine frey 2 høyttaler kabler i lydsignaturen.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har hatt (og har) en del Nordostkabler. Etter min mening er de veldig konsistente på den måten at når du går oppover i pris, blir det ofte bare "mer av alt" - ingen god sak for lommeboka...:eek:
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Med denne hobbyen svir vel alt når det kommer til lommeboken he he, jeg får nok tidsnok hørt di Men er da nyskjerrigheten å vettu : -)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hei (igjen)
    Prøver å bli litt klok på det her Nordoststyret.
    Så jeg fyrer av følgende spørsmål: Hva er den "riktige" fargen/finishen på Red Dawn høytalerkabler?
    Når jeg setter meg og googler, får jeg opp knall røde, "ferskenrøde", hvite....
    Er det kun en farge som er "ekte", mens de andre er fake....?

    mvh
    Proffen
    Knallrøde er vel LS (Leif Series) utgaven og siste utgave, mens fersken røde er rev.2 av Flatline versjonen (forrige) og hvite er første utgave av Flatline versjonen. Litt baklengs men men.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Med denne hobbyen svir vel alt når det kommer til lommeboken he he, jeg får nok tidsnok hørt di Men er da nyskjerrigheten å vettu : -)
    Inntil nylig var det danske Lars Christensen som, så vidt jeg husker, var Nordosts markeds- eller eksporsjef. Han brukte svært mye av sin tid på å reise verden rundt og demonstrere. Hans demo'er er viden kjent - første gang jeg var borti dem var i en omtale I Stereophile. siden har jeg vært på flere av hans seanser på Oslo HiFi-Center, og det var utrolig hvordan han, på relativt "jordnære" anlegg, fikk frem forskjellene. Dette hjalp heller ikke på privatøkonomien... ;D

    Lars syntes nok det ble for mye reising, så han har nå sluttet i Nordost og konsentrerer seg om Raidho høyttalere som han har en eierandel i. Jobben i Nordost er tilsynelatende overtatt av en annen danske. En kamerat av meg overvar hans første demo i Oslo, og var godt fornøyd med den også.

    Poenget mitt med alt dette er en anbefaling om å prøve å få vært med på en slik demo hvis du er nyskjerrig på forskjellene.
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei. Etter hva jeg har fått med meg er det avhengig av alder og utgave av disse kablene. Mine Red Dawn er hvite (litt gjennomsiktige) med en rød stripe. Disse er en eldre variant enn den nye som er helt rød. Det skrives at den nye er forbedret på flere områder (selv er jeg tilfreds med lyden fra mine gamle utgaver).
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har lyst til å gi meg en "rangering" av Nordost sine kabler, der man starter med de beste/dyreste?
    De har jo etter hvert laget noen serier, og jeg føler ikke helt for å sitte og Google så voldsomt om temaet...

    mvh
    Proffen
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har lyst til å gi meg en "rangering" av Nordost sine kabler, der man starter med de beste/dyreste?
    De har jo etter hvert laget noen serier, og jeg føler ikke helt for å sitte og Google så voldsomt om temaet...

    mvh
    Proffen
    Enkel oversikt: Nordost | Manufacturer of High End Audio Cable, Video Cable & Speaker Cable

    Odin er dyrest, så kommer Valhalla, Norse serien og nederst Leif serien...
    Eller tenkte du kanskje på en oversikt over alle modeller gjennom tidene?

    A.J.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Leifserien har jeg tålig grei koll på.
    Odin er grei den og, samme med Valhalla.
    Men hvor hører f x Tyr hjemme?

    mvh
    Proffen
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Leifserien har jeg tålig grei koll på.
    Odin er grei den og, samme med Valhalla.
    Men hvor hører f x Tyr hjemme?

    mvh
    Proffen
    Tyr blir toppmodellen i Norse serien, over Frey og Heimdall.
    Denne serien har nå fått en oppgradering. Tyr 2, Frey 2 og Heimdall 2.

    A.J.
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hadde vært jælma kult å prøve ut Nordost i gromoppsettet her hjemme.
    Kjøpte et par Blue Heaven høyttalerkabler som jeg bruker i oppsett nr 2, og jeg liker absolutt det jeg hører der.
    Forsterker er da Xindak 6950, høyttalere er BKS 107, som er bestykket med et stakkars 5" bass/mellomtoneelement.
    Og jeg opplever at bass/mellomtone gjengis just like I like it. Var litt spent på om det skulle bli for "tynt" - hvilket det altså imho ikke ble

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvor "bra" er egentlig Tyr?
    Har lurt litt på å teste ut Red dawn, men u know..........

    mvh
    Proffen
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Hvor "bra" er egentlig Tyr?
    Har lurt litt på å teste ut Red dawn, men u know..........

    mvh
    Proffen
    Ville vel egentlig anbefalt deg å prøve i eget oppsett. Du får Tyr i to versjoner også. Den "gamle" og den nye Tyr 2. Googler du finner du endel informasjon om forskjellene.

    Det ligger forresten diverse Nordost kabler til salgs brukt. Handler du til en god pris er det jo bare å selge igjen hvis det ikke passer... :p

    A.J.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hvor "bra" er egentlig Tyr?
    Har lurt litt på å teste ut Red dawn, men u know..........

    mvh
    Proffen
    Har sagt til deg tidligere Proffen: Prøv å få tak i noen gamle SPM Reference HT og IC. Bedre kabel ift pris/ytelse har ikke Nordost laget IMO. Tror de vil passe veldig bra inn i ditt oppsett.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvor "bra" er egentlig Tyr?
    Har lurt litt på å teste ut Red dawn, men u know..........

    mvh
    Proffen
    Har sagt til deg tidligere Proffen: Prøv å få tak i noen gamle SPM Reference HT og IC. Bedre kabel ift pris/ytelse har ikke Nordost laget IMO. Tror de vil passe veldig bra inn i ditt oppsett.

    mvh
    Har den i bakhodet, SOA, men en annen fugl har også visket Valhalla i øret på meg.......

    mvh
    Proffen
     

    Audio_Physic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    85
    Antall liker
    7
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    2
    Hvor "bra" er egentlig Tyr?
    Har lurt litt på å teste ut Red dawn, men u know..........

    mvh
    Proffen

    Har sagt til deg tidligere Proffen: Prøv å få tak i noen gamle SPM Reference HT og IC. Bedre kabel ift pris/ytelse har ikke Nordost laget IMO. Tror de vil passe veldig bra inn i ditt oppsett.

    mvh
    Har den i bakhodet, SOA, men en annen fugl har også visket Valhalla i øret på meg.......

    mvh
    Proffen

    Du får kjøpe mine Nordost ht, xlr og strømkabler da ;)
     

    heimikkemikke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.02.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    16
    Har selv nordost i stua, syns de er spinkle og uhåndterlige. Ville heller hatt supra med noe feit gummi rundt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn