Nordost

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Skal ikke bytte fra Magus til Shiva, ord satte meg litt misvisende, tenkte på Shiva istedet for stock kabelen :)
    Qbase løsningen blir jo fort en 8 tusen dyrere...
    Har allerede en t+a powerbar nettfilter
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Selvsagt hadde de ikke Magus inne på Soundgarden i Trondheim, men fikk støvrabatt på en demo modell av Shiva, så endte opp med den, blir spennende å høre forskjellen mellom Shiva og den Supra Lorad som brukes til AN dacen nå...
    Tenkte å bruke Supran på ps3n i hjemmekinoen istedet...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Milenko skrev:
    Selvsagt hadde de ikke Magus inne på Soundgarden i Trondheim, men fikk støvrabatt på en demo modell av Shiva, så endte opp med den, blir spennende å høre forskjellen mellom Shiva og den Supra Lorad som brukes til AN dacen nå...
    Tenkte å bruke Supran på ps3n i hjemmekinoen istedet...
    Jeg er spent på resultatet og i ditt oppsett! Ta å bytt litt rundt på kablene og hør hvordan forskjellene er!

    Mvh
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Tror dere foresten at det er noe å hente på å bytte ut Supraen på cd-drivverket også?
    Er bare der jeg ikke har byttet til NO nettkabel...
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Definitivt. Min erfaring med Nordost er at det er et av de merkene som har mest på å hente ved å ha samme merke hele veien.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da har jeg klart å fått spilt litt midt opp i julestresset...
    Utrolig hvor stor forskjell det kan være på et par meter nettkabel, og ja jeg hører forskjell.

    Første jeg la merke til var timingen, med Shiva i anlegget fløt musikken bedre, var som om det stemte bedre. Dernest at bassen selv om den virker lettere faktisk går dypere eller oppleves som å gå dypere. Lydbildet er bedre fylt ut, akkurat som om det er detaljer som drukner med Supra men står frem og fyller ut lydbildet nå, et eksempel er hvor mye bruk det er av strykere på Biffy Clyro noe som jeg nesten ikke har lagt merke til før, nå lå de som et nydelig teppe i bakgrunnen å fylte ut lydbildet slik at det fikk mye større dimensjoner. I tilegg er det som om, tja litt loslitt uttrykk, men som om et vindu har blitt vasket og man kommer nærmere musikken. Vokalen står mer fram og cymbaler sitter som skudd nå, bakgrunnen virker sortere og lydbildet vokser langt utenfor høytalerne, akkurat som om musikken slipper bedre fra høytalerne, merkelig og jeg aner ikke hvorfor, men ørene mine stoler jeg på...
    Denne kabelen er bare trinn to, jeg skal ikke høre på de dyrere nettkablene til NO, rett og slett fordi at det har jeg ikke råd til, men er det sant som de sier at med Vishnu kan man kvadrere effekten av Shiva i et anlegg (jfr. test i high fidelity) så tør jeg rett og slett ikke.

    Dette ble rett og slett en kanonmatch til AN dacen...
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det var bra, og da er det jo også min. to stk,. som hører forskjell på kabler her inne ;D
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lurer på om det er flere som kommer ut av skapet?
    dette er jo en fin dag å gjøre det på :D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Milenko skrev:
    Da har jeg klart å fått spilt litt midt opp i julestresset...
    Utrolig hvor stor forskjell det kan være på et par meter nettkabel, og ja jeg hører forskjell.

    Første jeg la merke til var timingen, med Shiva i anlegget fløt musikken bedre, var som om det stemte bedre. Dernest at bassen selv om den virker lettere faktisk går dypere eller oppleves som å gå dypere. Lydbildet er bedre fylt ut, akkurat som om det er detaljer som drukner med Supra men står frem og fyller ut lydbildet nå, et eksempel er hvor mye bruk det er av strykere på Biffy Clyro noe som jeg nesten ikke har lagt merke til før, nå lå de som et nydelig teppe i bakgrunnen å fylte ut lydbildet slik at det fikk mye større dimensjoner. I tilegg er det som om, tja litt loslitt uttrykk, men som om et vindu har blitt vasket og man kommer nærmere musikken. Vokalen står mer fram og cymbaler sitter som skudd nå, bakgrunnen virker sortere og lydbildet vokser langt utenfor høytalerne, akkurat som om musikken slipper bedre fra høytalerne, merkelig og jeg aner ikke hvorfor, men ørene mine stoler jeg på...
    Denne kabelen er bare trinn to, jeg skal ikke høre på de dyrere nettkablene til NO, rett og slett fordi at det har jeg ikke råd til, men er det sant som de sier at med Vishnu kan man kvadrere effekten av Shiva i et anlegg (jfr. test i high fidelity) så tør jeg rett og slett ikke.

    Dette ble rett og slett en kanonmatch til AN dacen...
    Takk for tilbakemelding. Shiva er den kabelen jeg har minst kjennskap til. Men om du vil ha denne kabelens effekter på hele anlegget er QBase 4 eller 8 veien å gå.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Får sette den på lista over mulige fremtidige oppgraderinger.
    Er veldig fornøyd med grunn komponentene i anlegget, så det blir vel mest oppgraderinger i form av tweaks o.l fremover.
    Med unntak av cd drev.
    Er spennende disse strømproduktene, men er etter å ha blitt så imponert av Shiva, tør jeg nesten ikke å finne ut hvor bra de er. Tror definitivt jeg skal bytte alle nettkablene i anlegget til Nordost
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Noen her som har prøvd Norost Sort Kone? Er de bedre enn Pulsar Points? Jeg har Pulsar Points fra før.

    Håper jeg ikke tråkker i noe vespebor nå (jeg er ikke ute etter noe krangel om dempeføtter her!). Var bare innom OHC her forleden på en Oslo-tur, og syntes Sort Kone så ganske stilige ut, f.eks. under Audiolab cd-spiller :)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    Noen her som har prøvd Norost Sort Kone? Er de bedre enn Pulsar Points? Jeg har Pulsar Points fra før.

    Håper jeg ikke tråkker i noe vespebor nå (jeg er ikke ute etter noe krangel om dempeføtter her!). Var bare innom OHC her forleden på en Oslo-tur, og syntes Sort Kone så ganske stilige ut, f.eks. under Audiolab cd-spiller :)
    Jeg har! I Bronze. Har dog ikke testet så mye fram og tilbake. Har dem egentlig hjemme på test, men de ser så lekre ut under 061'en at de blir nok stående :) Skal ikke undervurdere design i stua heller
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    oyvind skrev:
    Jeg har! I Bronze. Har dog ikke testet så mye fram og tilbake. Har dem egentlig hjemme på test, men de ser så lekre ut under 061'en at de blir nok stående :) Skal ikke undervurdere design i stua heller
    Ja, enig i det. Nesten en hvilken som helst komponent får seg et "løft" med slike under. Jeg så på "Burmester-rekke" til OHC også - ikke det styggeste annlegget jeg har sett (og hørt!) :)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    oyvind skrev:
    Jeg har! I Bronze. Har dog ikke testet så mye fram og tilbake. Har dem egentlig hjemme på test, men de ser så lekre ut under 061'en at de blir nok stående :) Skal ikke undervurdere design i stua heller
    Ja, enig i det. Nesten en hvilken som helst komponent får seg et "løft" med slike under. Jeg så på "Burmester-rekke" til OHC også - ikke det styggeste annlegget jeg har sett (og hørt!) :)
    Nei, jeg er vanvittig fornøyd med mitt i hvertfall! :)
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Jeg vurderer slike Sort Kones selv. De skal visst gjøre underverker også under QBase4 og Quantum Qx2/Qx4 boksene.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått demonstrert hva Nordost- produkter kan gjøre i mitt oppsett. Qv2, Sort Cones og strømkabler fra Odin/ Valhalla via Qb8 har virkelig avslørt potensialet i komponentene hos meg. Jeg er helt sikker på at jobbing med disse detaljene gir en større forbedring en nesten hvilken som helst singeloppgradering på komponentsiden. Og desto berde lyd fra før, desto bedre effekt.

    Med musikerbakgrunn har min skepsis til kabelpåvirkning gradvis smuldret etterhvert som jeg har fått forsket litt og prøvd ut under kjente og kontrollerte forhold. Jeg skulle gjerne spart de mange tusenlappene disse produktene koster, men effekten av å bruke dem er betydelig og man får ikke tatt ut potensialet i kompnentene uten dem. Og jeg mener at man bør prioritere strøm og akustikk/ resonanskontroll før man bruker hundretusener på komponenter.

    Nordost blir ofte latterliggjort for sine produkter og ikke minst priser. Men min erfaring er at ihvertfall jeg har måttet ete i meg min skepsis og bare erkjenne at dette ikke er "snakeoil". Tvert imot. Dette er teknologi som ligger i forkant og som driver utviklingen.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Vidar11 skrev:
    Jeg har fått demonstrert hva Nordost- produkter kan gjøre i mitt oppsett. Qv2, Sort Cones og strømkabler fra Odin/ Valhalla via Qb8 har virkelig avslørt potensialet i komponentene hos meg. Jeg er helt sikker på at jobbing med disse detaljene gir en større forbedring en nesten hvilken som helst singeloppgradering på komponentsiden. Og desto berde lyd fra før, desto bedre effekt.

    Med musikerbakgrunn har min skepsis til kabelpåvirkning gradvis smuldret etterhvert som jeg har fått forsket litt og prøvd ut under kjente og kontrollerte forhold. Jeg skulle gjerne spart de mange tusenlappene disse produktene koster, men effekten av å bruke dem er betydelig og man får ikke tatt ut potensialet i kompnentene uten dem. Og jeg mener at man bør prioritere strøm og akustikk/ resonanskontroll før man bruker hundretusener på komponenter.

    Nordost blir ofte latterliggjort for sine produkter og ikke minst priser. Men min erfaring er at ihvertfall jeg har måttet ete i meg min skepsis og bare erkjenne at dette ikke er "snakeoil". Tvert imot. Dette er teknologi som ligger i forkant og som driver utviklingen.
    Tiltredes. Da jeg monterte Sort Kones (Bronze) under mine Qx4 som går til hver an mine monoblokker fikk jeg hakeslipp. Hadde aldri trodd at å plassere disse under et nettfilter skulle ha så stor effekt som det skulle. Tilsvarende da jeg for litt siden anskaffet Qv2. Koblet ut alle for litt siden (jeg har 7 av Qv2) og det ble aldri en så liten nedtur ja...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Bjørn i fra Nordost kommer til å demonstrere QRT QV2, QX4, QB8 og Odin nettkabel samt den nye Leif serien nå i helgen på høstPULS!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Burde filmes og legges ut på Youtube :)
    De Nordost gutta er vanvittig flinke til å demonstrere kabler etc .
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ikke bare flinke. Nordost er jo gode kabler i seg selv! Selv om andre (noen) kabler kanskje kan gi litt mere igjen for pengene!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Titleist skrev:
    på tide å sparke liv i denne tråden igjen!

    det er jo tross alt ikke hver dag nordost kommer med nyheter :)

    noen flere enn meg som er spent på den nye Norse(2)-serien ?

    http://www.nordost.com/newsstory/35/norse-series-2---who-said-evolution-is-a-gradual-process

    http://www.nordost.com/default/downloads/norse_2_brochure_lr.pdf
    Gammelt nytt ;D ;D
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,63773.0.html

    Men ja jeg gleder meg :)
    Klarer ikke helt bestemme meg for hvilken jeg skal gå for .
    Tyr 2 er sikkert nesten like bra eller bedre enn Valhalla , men prisen stiv .
    Heimdal 2 eller Frey 2 tror jeg det blir , men hvilken hmm får tenke litt til .
    De er rett rundt hjørnet fikk jeg vite i dag 8)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    E.I.A. skrev:
    Titleist skrev:
    på tide å sparke liv i denne tråden igjen!

    det er jo tross alt ikke hver dag nordost kommer med nyheter :)

    noen flere enn meg som er spent på den nye Norse(2)-serien ?

    http://www.nordost.com/newsstory/35/norse-series-2---who-said-evolution-is-a-gradual-process

    http://www.nordost.com/default/downloads/norse_2_brochure_lr.pdf
    Gammelt nytt ;D ;D
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,63773.0.html

    Men ja jeg gleder meg :)
    Klarer ikke helt bestemme meg for hvilken jeg skal gå for .
    Tyr 2 er sikkert nesten like bra eller bedre enn Valhalla , men prisen stiv .
    Heimdal 2 eller Frey 2 tror jeg det blir , men hvilken hmm får tenke litt til .
    De er rett rundt hjørnet fikk jeg vite i dag 8)
    Kabelen er mykere om det hjelper :D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Kabelen er mykere om det hjelper :D
    I lyden , eller konsistensen ? ;D

    Har Red Dawn Leif nå , og syns det var et skritt i riktig retning for Nordost .
    Beholde hurtigheten og detaljering og tilføre litt sårt trengt varme og fylde :)

    Har du hørt de nye opp mot RDL ?

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    E.I.A. skrev:
    Kabelen er mykere om det hjelper :D
    I lyden , eller konsistensen ? ;D

    Har Red Dawn Leif nå , og syns det var et skritt i riktig retning for Nordost .
    Beholde hurtigheten og detaljering og tilføre litt sårt trengt varme og fylde :)

    Har du hørt de nye opp mot RDL ?

    Mvh
    Hehe, i konsistensen! Lyden tror jeg ikke jeg kan uttale meg om, men ja jeg har hørt de opp i mot hverandre :)

    Mvh
    Øystein
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Får melde meg inn i klubben da det har blitt noen Nordost produkter på meg etterhvert. Sitter akkurat nå å ser på TV'n med nyinnkoblet Purple Flare strømkabel :)

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Får melde meg inn i klubben da det har blitt noen Nordost produkter på meg etterhvert. Sitter akkurat nå å ser på TV'n med nyinnkoblet Purple Flare strømkabel :)

    OU812
    Grattis!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takker :) Førsteinntrykk når jeg ser Blu-Ray er at fargemettingen blitt bedre og at det er litt mindre støy i bildet. Fargekontrasten er også blitt en tanke bedre. Størst forskjell er det faktisk på vanlige TV sendinger. Mulig dette har noe med at jeg bruker digitaltuneren som er innebygd i TV'n så jeg slår to fluer i et smekk. so far so good...

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Takker :) Førsteinntrykk når jeg ser Blu-Ray er at fargemettingen blitt bedre og at det er litt mindre støy i bildet. Fargekontrasten er også blitt en tanke bedre. Størst forskjell er det faktisk på vanlige TV sendinger. Mulig dette har noe med at jeg bruker digitaltuneren som er innebygd i TV'n så jeg slår to fluer i et smekk. so far so good...

    OU812
    kult!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Bestillte en Heimdall 2 , kommer muligens i neste uke .
    Blir spennende og se hvor mye mykere den er en Red Dawn Leif ;D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:
    Takker :) Førsteinntrykk når jeg ser Blu-Ray er at fargemettingen blitt bedre og at det er litt mindre støy i bildet. Fargekontrasten er også blitt en tanke bedre. Størst forskjell er det faktisk på vanlige TV sendinger. Mulig dette har noe med at jeg bruker digitaltuneren som er innebygd i TV'n så jeg slår to fluer i et smekk. so far so good...

    OU812
    kult!
    Anbefales til alle som har TV med 8-talls kontakt.

    OU812
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt den på nå siden i går , førsteinntrykket er at det var mer detaljer , men for tydelig diskant etter min smak . Skal la den stå på over helgen deretter brenner jeg den inn i Audiodharmaen min i 4-5 dager for å se hva som sjer . Har ingenting imot detaljer , men liker ikke når diskanten stikker av , har tro på at dette glattes ut med mere innspilling :)
    Det jeg liker med Nordost kablene er den store graden av nøyaktighet på lydbilde , ingenting som flyter ut eller blir difust , men det er en hårfin ballansekunst for ikke å tippe over mot det analytiske .

    Btw har ikke prøvd den direkte opp mot de ht kablene jeg har i hus enda, da jeg føler dette bare blir stress . Tester den heller ut over tid for å se om den faller i smak lydmessig 8)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Kabel innbrenning ;D
    Ikke rart folk tro vi er steingalne ;D
    Kabelen er ikke til å kjenne igjen fra sist helg .
    Fersk rett ifra brenneren skal den gjerne ha noen dager for å sette seg , så jeg skal fremdeles ikke komme med noen endelig konklusjon .

    Det er en veldig nøyaktig og detaljert kabel med skarpe transienter og dynamikk ,men uten noe fett i det hele tatt . Allt som er på opptaket kommer frem på godt og vondt .
    Diskanten er nå integrert i lydbildet og stikker ikke av lenger .

    Har ikke bestemt meg for om jeg likte Red Dawn Leif bedre , den er ikke like detaljert , men kanskje lettere å leve med ..... hm vi får se 8)
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Melder meg inn i klubben! Jeg har skaffet med 3 stk Brahma strømkabler, og er meget godt fornøyd :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn