Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    I motsetning til deg mener jeg at dette "samfunnstrekket" skyldes velbegrunnet tap av tillitt jfr siste ukers avsløringer om våre toppolitikere....
    Dersom VG's kommentarfelter skyldes tap av tillit til politikere, er jeg målløs over sammenhengene, men meg om det.... Dette har for øvrig ikke oppstått de siste ukene, det er et flerårig utviklingstrekk
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Dersom VG's kommentarfelter skyldes tap av tillit til politikere, er jeg målløs over sammenhengene, men meg om det.... Dette har for øvrig ikke oppstått de siste ukene, det er et flerårig utviklingstrekk

    Når er vel heller ikke politikernes/maktpersoners tillitsbrudd et nytt fenomen.
    Når det gjelder kommentarfeltene finner man som regel mer fornuft der enn i artiklene de kommenterer. Er litt lei av at man dømmer kommentarfeltene nord og ned basert på den lille prosentandelen tullprat. Litt toleranse for tullprat hører med dersom man skal lense eller kommentere i kommentarfelt og diskusjonsforum...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Når har vel heller ikke politikernes/maktpersoners tillitsbrudd et nytt fenomen.
    Når det gjelder kommentarfeltene finner man som regel mer fornuft der enn i artiklene de kommenterer. Er litt lei av at man dømmer kommentarfeltene nord og ned basert på den lille prosentandelen tullprat.....
    Nå tror jeg seriøst det må være lenge siden du har lest VG's kommentarfelt.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.628
    Sted
    Oslo
    I Tyskland velges stort sett den eldste representanten til Bundestag president.
    La Carl Ivar få jobben, så slipper vi å høre på gnålet han har holdt på med i over førti år!
    Òg I Tyskland legaliseres nå cannabis til voksne brukere.
    Da får man kontroll på hva som selges, og fjerner et lukrativt illegalt marked.
    Ordnung muss sein.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    En gladsak.


    Igjen en påminnelse om at "The American Dream" finnes her i Norge, og ikke over there.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Man kan jo fundere på hva det er med de rødgrønne. Nå hadde vi nettopp en stortingspresident i noen få dager i Norge, men i Sverige har de hatt kvinnelig statsminister i noen få timer før hun måtte gå av. Det er jo en eller annen slags rekord, ihvertfall utenfor Italia.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Og enda en gladmelding: I Bergen er det rødgrønne byrådet gått av. 😀

    Mvh
    På ordentli' eller som når de gikk av i Oslo og alle visste at det ikke eksisterte parlamentarisk grunnlag for noe annet enn det samme byrådet minus Lan?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    På ordentli' eller som når de gikk av i Oslo og alle visste at det ikke eksisterte parlamentarisk grunnlag for noe annet enn det samme byrådet minus Lan?
    Det ser ut til å være på ordentli. Valhammer har erklært at han ikke vil inn i et nytt byråd hvis han skal stå ansvarlig for en tunnelløsning for Bybanen forbi Bryggen. Og tunnelløsning ble vedtatt med knapt flertall nå i ettermiddag.

    Mvh

    Edit: Men i Bergenspolitikken vet man aldri. De elleville krumspringene som gjøres der får "Jan Herwitz" til å høres ut som finsk fjernsynsteater. 🤣
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Han har hatt et øye for unge kvinner, som så mange andre. Helt korrekt. Han er nå ute av landspolitikken.

    Fortell meg nå hvem den andre i FrP det var som voldtok den jenten som Søviknes voldtok? Det var nemlig to, og partiet har beskyttet den ene så godt at ingen vet hvem det var. Fortell meg også hvilken straff Søviknes fikk for å ødelegge livet til denne jenten! Ordførerjobben i Os? Statsrådsposisjonen? Jenta er nå død. Selvmord.
    Fortell meg også hvem i partiet Høyre som har mistet jobben sin fordi de beskyttet voldtektsmannen Tonning-Riise?


    Du må gjerne kjefte på Giske, men fy faen som du holder kjeft overfor mye mer alvorlige saker.
    Var det ikke Chim Kjølner, eller blander jeg saker nå?


     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Var det ikke Chim Kjølner, eller blander jeg saker nå?


    Det var en annen sak i FrP. Det er flust av sedelighetssaker i den gården der. Ikke så rart da "det er best jeg ikke vet" - Siv Jensen satt med makten
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Tror du bør lese noe annet enn nettavisen, Wa. Hvis AP er korrupsjonsklekkeri, hva er da Høyre etter at deres representant ble avslørt der han satt på luksusklasse til en gulfstat der han mottar penger for å hvitvaske deres image (sammen med Bondeviks-gutten da)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Tror du bør lese noe annet enn nettavisen, Wa. Hvis AP er korrupsjonsklekkeri, hva er da Høyre etter at deres representant ble avslørt der han satt på luksusklasse til en gulfstat der han mottar penger for å hvitvaske deres image (sammen med Bondeviks-gutten da)
    Under vignetten "anledning skaper tyv", kan man i det minste si at det politiske system, i likhet med et hvert annet maktapparat, bærer i seg mulighetene for at de lettest påvirkelige, kan tråkke over linja. Derfor er det ekstremt viktig med åpenhet og innsyn, kontrollsystemer og revisjon.

    Under Høyre har åpenheten dessverre hatt en negativ utvikling, og dette er en av aspektene som bør revideres i forbindelse med at man skal gjennomgå alle disse situasjonene vi har sett de senere år. Men WA's teori om at AP er verre stilt enn de andre store partiene, har neppe noen rot i virkeligheten. Like ille, helt sikkert, men neppe verre.

    Og heldigvis er problemet som helhet fortsatt håndterbart. Det er fortsatt enkeltpersoner som dummer seg ut, og majoriteten som oppfører seg.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Millioner til direktørlønninger og amerikansk «ledercoaching», men ikke mulig å få tak i noen på seks timer i en krisesituasjon. Ingen tok telefonen, ikke engang på «beredskapstelefonen». Noen bør forklare de rødgrønne i Oslo at det de holder på med ikke har noe med lederskap å gjøre. Jeg vet ikke helt hva det er eller hva de tror det er, men det er ikke god ledelse.
    Kuben skolen fortalte Dagbladet at de ringte en rekke personer i Utdanningsetaten, men at ingen tok telefonen på flere timer. Dette var mens nødetater var på skolen, og pressen omtalte knivstikkingen.

    Også en beredskapstelefon ble ubesvart tross gjentatte henvendelser.
    Dagbladet har tidligere avdekket den såkalte lønnsfesten i Oslo-skolen, hvor en hel rekke direktører fikk store lønnshopp.

    Dagbladet har også dokumentert millionbruk på konsulenter, hodejegere og amerikansk ledercoaching. Opposisjonen i Oslo, samt flere på Stortinget, har reagert kraftig på pengebruken i Oslo-skolen SV og Thorkildsen styrer.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Tror du bør lese noe annet enn nettavisen, Wa. Hvis AP er korrupsjonsklekkeri, hva er da Høyre etter at deres representant ble avslørt der han satt på luksusklasse til en gulfstat der han mottar penger for å hvitvaske deres image (sammen med Bondeviks-gutten da)
    Drammens Tidende, Larson, Drammens Tidende. Du får stusse øyenbrynene litt og løfte blikket et hakk over den hjernedøde, kommievridde og stinkende APekloakken du kaver rundt i ....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Er født og oppvokst på østlandet og relativt godt kjent med dialekt og talemåter, men kan ikke si "kommievridd" slår meg som veldig typisk for regionen. Ei heller "stinkende" og "hjernedød", i andre kontekster enn at man vil omtale noe negativt, a.k.a. utskjelling, skjellsord.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Åpenbart ingen av dere som har jobba i kabelgrøfter i iskaldt høstregn, leire, knedyp søle og helvete... det er der sannhetene om samfunnet formes...(no pun) eller skrevet manus til Olsenbandenfilmene. (no pun II) :)

    Den etterhvert svært så distingverte Sverre Holm var jo opprinnelig fra Drammen (Hamborgstrøm) og etterhvert manusmedforfatter til Olsenbandenfilmene. Men For Faen Da Egon, eller Harry, eller hvem det nå var .....

    På den annen side, vår svært distingverte norskærerinne i 8 og 9 klasse var såpass at hun ikke kunneville uttale ordet faen (korrekt) lest fra verker i norsktimene. Da ble det fe-en med trykk på den stumme v-en... i munnviken...
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Han har hatt et øye for unge kvinner, som så mange andre. Helt korrekt. Han er nå ute av landspolitikken.

    Fortell meg nå hvem den andre i FrP det var som voldtok den jenten som Søviknes voldtok? Det var nemlig to, og partiet har beskyttet den ene så godt at ingen vet hvem det var. Fortell meg også hvilken straff Søviknes fikk for å ødelegge livet til denne jenten! Ordførerjobben i Os? Statsrådsposisjonen? Jenta er nå død. Selvmord.
    Fortell meg også hvem i partiet Høyre som har mistet jobben sin fordi de beskyttet voldtektsmannen Tonning-Riise?


    Du må gjerne kjefte på Giske, men fy faen som du holder kjeft overfor mye mer alvorlige saker.
    Hva f... vet du om hva jeg holder kjeft om og ikke? Har du full oversikt over alle mine innlegg her på HFS?

    Akkurat her var det et "passende" sitat i forhold til din kommentar om Giske, og så kommer du med en laaang tirade om noe helt annet.
    I motsetning til tilnærmet ALLE dine innlegg, så har ikke jeg en direkte politisk agenda i mine og/eller forsøker å "score" politiske poenger.
    Rett og urett har i min verden ingen politisk farge - i motsetning til slik det ofte virker å være i din.

    Se deg selv i speilet også, du er temmelig tyst i en del saker. Og ref en annen sak du "hisset" deg voldsomt opp for, forrige dagen.
    Er det ikke mulig å ha to tanker i hodet samtidig?

    Giske var/(er?) en meget ambisiøs maktkåt politiker, og han er/var faktisk en veldig dyktig sådan.

    Han ligger så langt til venstre politisk i forhold til meg at jeg egentlig ikke gråter over at han ble plassert i fryseboksen.

    Men jeg makter da å se at han var dreven og dyktig og en meget formidabel motstander for H og Frp samt ikke minst høyrefløyen i AP.

    At han har hatt noen meget uheldige episoder med yngre og pene piker ( deriblant min nabos datter ) er også et faktum. At han av den grunn ikke lenger er "spiselig" i AP er mest av alt AP's tap, og jeg gråter ikke av den grunn.

    Men at Giske også har blitt utsatt for hva man nok kan kalle "politisk attentat" icenesatt av motstandere i eget parti er vel også noe man kan fastslå som en "sannhet"! Men igjen, jeg klager ikke! Det er AP som skyter seg i foten imho. Jeg personlig synes han har blitt "noe urimelig" behandlet av sine egne, alt tatt i betraktning.

    Men så ser vi jo hvordan den "feministisk moralistiske" delen i partiet regjerer for tiden. Å diskvalifisere en dyktig fyr fordi han i en alder av 26 var sammen med en ung dame på 18 (myndig/voksen vel og merke) er litt "over the top" slik jeg ser det.

    Jeg ser jo at jeg ikke ville hatt muligheten til en karriere i AP av den enkel grunn at min kone er 8 år yngre enn meg! Moralistene ville hatt en "field day"!

    Edit: Typo.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.628
    Sted
    Oslo
    Min første kjæreste var 10år eldre enn meg da jeg var 22.
    Ville hun òg vært diskvalifisert?

    Eller syns moralist feministene det er helt okei?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    - der Wagen..... om jeg må be.. :cool:
    For å være pirkete:

    Siden Harry skal hente bilen, heter det faktisk: Hol den Wagen, Harry.
    Mvh
    Men venner, Derrick kjørte/ble kjørt i BMW!

    Hønndjevelen mener selvsagt at BMW biler er hunnkjønn!
    Beregnet for kvinner som ikke vet hva blinklysspaken skal brukes til! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Min første kjæreste var 10år eldre enn meg da jeg var 22.
    Ville hun òg vært diskvalifisert?

    Eller syns moralist feministene det er helt okei?
    Steike være, har du vært en "toy boy"??

    Innrømmer gladelig at jeg er "bittelitt misunnelig"!

    Men feministene synes nok et slik opplegg er helt greit, det vitner om "kvinnemakt" vet du. ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Det var en annen sak i FrP. Det er flust av sedelighetssaker i den gården der. Ikke så rart da "det er best jeg ikke vet" - Siv Jensen satt med makten
    Sivs krokodilletårer i Søviknes og Kjølnersakene sørget for at hun senere ble leder. Calle smeltet fullstendig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er enda mer kaotisk på andre siden av kjølen. Var det ikke en gang at sosialdemokratene hadde høy haleføring med at det bare var de som var kvalifisert til å styre disse landene? Det ser ut til at de har glemt kunstene fra den gang.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det er alltid de grønne som roter der til vettu.... Den RødGrøna Røran.... malurten.....

    Antagelig ikke direkte relatert og bak mur men....


    Saunds Grate....
    Tabbesvensker og nabostrid
    Allerede abonnent?For å fortsette å lese dette innholdet må du være innlogget med en Schibsted-konto.
    Logg inn
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nja, dette ligner jo på en del AP-historier også:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn