Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.673
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Skal vi nå liste opp "kameratene" til Erna?

    Tonning Riise
    Ulf Lerstein
    Horebukken som var en svipptur i Riga

    ?

    Dette blir, mildt sagt, for dumt. Det er da sannelig nok av politiske forskjeller å ta tak i, i stedet for dette tøvet. Samme med ulikheter, som man altså prøver å kverulere om at egentlig betyr "mindre økning i forskjeller".

    Skjerpings.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Forhandlingene er i gang.
    Alle regjeringer skal jo ha et navn, og for denne tror jeg Kompromisskameratene kan være et alternativ
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Skal vi nå liste opp "kameratene" til Erna?

    Tonning Riise
    Ulf Lerstein
    Horebukken som var en svipptur i Riga

    ?

    Dette blir, mildt sagt, for dumt. Det er da sannelig nok av politiske forskjeller å ta tak i, i stedet for dette tøvet. Samme med ulikheter, som man altså prøver å kverulere om at egentlig betyr "mindre økning i forskjeller".

    Skjerpings.
    Du glemte Søviknes, voldtekstmannen som Erna puttet i regjering. Hans offer døde nå våren 2021 etter et liv fylt av elendighet.

    Jeg ser ikke de rødgrønne si "det er best jeg ikke vet, og det skjønner du" til sine interne varslere. Vi ser heller ikke partiapperatet beskytte en voldtektsmann, Tonning-Riise, og lobbe for å få han på tinget. Jeg skulle likt å vite hvilke av hans beskyttere i partiet som har måtte gått av. (hint: ingen!)



    Måtte den AP-ordføreren som jukset til seg penger sitte godt og lenge i fengsel. Måtte skattesnyteren Ropstad også følge etter henne, men han unnslipper nok det.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Du glemte Søviknes, voldtekstmannen som Erna puttet i regjering. Hans offer døde nå våren 2021 etter et liv fylt av elendighet.

    Jeg ser ikke de rødgrønne si "det er best jeg ikke vet, og det skjønner du" til sine interne varslere. Vi ser heller ikke partiapperatet beskytte en voldtektsmann, Tonning-Riise, og lobbe for å få han på tinget. Jeg skulle likt å vite hvilke av hans beskyttere i partiet som har måtte gått av. (hint: ingen!)



    Måtte den AP-ordføreren som jukset til seg penger sitte godt og lenge i fengsel. Måtte skattesnyteren Ropstad også følge etter henne, men han unnslipper nok det.
    Enig at det er litt nedrig gjøre det til en pisse konkurranse over hvilken blokk som har de mest «skurkete» politikerne. Men når du først er i gang med oppramsingen så kan du ikke hoppe bukk over Giske. Der var det mange som visste om tafsingen i flere år men valgte se en annen vei. Giske var enstemmig innstilt av valgkomiteen til Trøndelag arbeiderparti i 2020. Kjerhol vant etter benkeforslag.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Enig at det er litt nedrig gjøre det til en pisse konkurranse over hvilken blokk som har de mest «skurkete» politikerne. Men når du først er i gang med oppramsingen så kan du ikke hoppe bukk over Giske. Der var det mange som visste om tafsingen i flere år men valgte se en annen vei. Giske var enstemmig innstilt av valgkomiteen til Trøndelag arbeiderparti i 2020. Kjerhol vant etter benkeforslag.
    Tror ikke helt du bør sammenlikne tafsing med voldtekt, nei.


    Giske er helt klart en stor kødd, men ikke i nærheten av verken Søviknes eller Tonning Riise.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Tilstrekkelig.
    Fint. Jeg imøteser dermed at du underbygger et par av påstandene, da, i stedet for å teppebombe med avisutklipp uten kommentarer.
    I ditt innlegg #7972 ligger det en insinuasjon om at Trond Giske har voldtatt noen. En temmelig drøy insinuasjon med mindre man har noe å fare med, annet enn at man mener å vite alt.
    Som prinsipp er den typen innlegg derfor å anse som fullstendig horrible, for selvsagt kan de ikke underbygges. Ergo bør det i grunn slettes, da det nettopp er sånn ubetenksomhet som bidrar til å skape feiloppfatninger som aldri skulle hatt noen plass i menneskers hjerner, i det hele tatt.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det er dine ord.

    Det som er problemet er at Giske hadde store ambisjoner om å bli statsminister og ville vært en sterk utfordrer til JGS, for sterk vil jeg tro.

    Fullt i stand til å kjøre en Trump Jan 6 mini.

    Og om du lurer på noe så gå igjennom materialet om bråket rundt Giske som førte til hans acgabg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er dine ord.

    Det som er problemet er at Giske hadde store ambisjoner om å bli statsminister og ville vært en sterk utfordrer til JGS, for sterk vil jeg tro.

    Fullt i stand til å kjøre en Trump Jan 6 mini.

    Og om du lurer på noe så gå igjennom materialet om bråket rundt Giske som førte til hans acgabg.
    Nei, nå vrir du deg unna.
    Ditt innlegg går langt i å hevde at du vet noe om Giske som vi andre, uvitende, ikke vet. Jeg har kun fulgt saken fra pressen, og vet kun det som har blitt fremlagt der. Vet du noe annet enn det pressen har fremlagt? I så fall hvor har du denne informasjonen fra, og har den noen substans?

    I tillegg kommer du med enda en dustepåstand, nemlig at Giske hadde muligheter og eller planer(?) til å gjøre en form av kupp mot demokratiske instanser i samfunnet. Nå må du f.. meg gi deg!

    Så benytter du deg av klassikeren blant påstandssprederne; "finn det ut sjøl". Nei. Det er ikke jeg som kommer med påstander som ikke kan underbygges. Kan ikke du underbygge din egen mer og mindre uforklarlige agenda, så må man bare velge å bortse fra den som sludder og oppmerksomhetsbehov. Dessuten forstår jeg ikke ordet "acgabg".
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Beklager, det var du som dro frem den vinklingen.
    Nei WayAhead, det var det så definitivt ikke:

    Se innleggene #7969 - #7972. Larson hevder intet har fremkommet som tyder på at Giske har voldtatt noen. Du besvarer det med en dulgt påstand, i og med at du hevder det er noe i saken Larson ikke vet om.
    Deretter i innlegg #7976 fyller du på med at Giske hadde planer / muligheter til et kupp mot sine politiske motstandere.

    Ser du ikke selv hvordan dette fremkommer?

    Så jeg spør like ut:
    1. Er det din oppfatning at Giske har gjort seg skyldig i overgrep av sterkere karakter enn det som har fremkommet, eller har du ikke en slik oppfatning?
    2. Er det din oppfatning at Giske vurderte / planla et kupp mot sine politiske motstandere?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er hva du tolker og ikke innholdet i det jeg skrev, Punktum finale.
    Registrerer at du er ute av stand til å se betydningen av hva du selv skriver, samt manglende evne til å besvare direkte spørsmål og argumentere for egne standpunkter.

    Slipper med dette taket i denne delen av debatten.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det handler bare å ha et minimum av historisk kunnskap og hukommelse rundt Griske/AP. Nei det handler ikke om sex/voldtekt selv om det sikkert er mørkt som natten rundt dette i realiteten.

    Nei, Griske ville blitt en ubehagelig utfordrer til Støre og disse "sexgreiene" ble en gylden anledning til å få han ut på en smalsporet jernbane med nedlagt endestasjon.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0

    Her vil det svi
    Skatter og avgifter, olje og rovdyr splitter sonderingskameratene Ap, Sp og SV. Det svir å gi opp primærstandpunkter og svelge tap. Gevinsten er regjeringsmakt, blanke seire og kompromisser partiene kan forsvare overfor velgerne.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0


    Forut for valgdagen tok jeg i denne spalten til orde for at et borgerlig flertall ville være det mest gunstige for AS Norge. Da velgerne ikke ville det slik, er en rødgrønn flertallsregjering et langt bedre alternativ enn om kommunistene i Rødt, og klimahysterikerne i MDG, skulle fått et ord med i laget.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg tror kanskje de fleste så får seg en naturlig korreksjon etter 8 år med borgerlig regjering, og et naturlig skifte, selv om situasjonen etter pandemien med behov for å styrke næringslivet også taler for et borgerlig styre. Men nå har folk sagt sitt. Mer pengebruk og mindre satsning på næringslivet.

    Men, det kan se ut til at problemer oppstår nå som deres felles fiende har tapt valget. Og, det er ikke så rart. Sp har beveget seg til høyre for å få borgerlige stemmer. Enda flere velgere har beveget seg mer radikalt over til Rødt og delvis SV og MDG, en slags polarisering. Med et svakere Ap, et mer høyreorientert Sp og et mer radikalt SV som ikke vil gjenta sin "suksess" fra sist gang - så kan dette bli vanskelig. Støre kan raskt ende opp med å få svarteper på nytt, Sp med å miste velgere (tilbake)til Frp - og Sv må passe på å ikke gi flere velgere til Rødt.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0

    Ut av europeisk samarbeid
    Både Senterpartiet og SV vil melde seg ut av dette europeiske samarbeidet.
    - Dette handler om at vi ønsker at Norge skal ha full råderett over egen kraftpolitikk, sier SVs Lars Haltbrekken til Nettavisen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Morsomt å se hvordan de blå guttene virrer rundt som hodeløse høns og finner alle de "bevis" de kan som bekrefter deres tro på at alt går ad undas de neste fire årene.

    :LOL:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.673
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De forbruker neppe like mange justisministre som Erna....
    De kommer neppe til å ha en Egseth på Statsministerens kontor heller.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.673
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvis det er målet på en "bra" regjering... be my guest.....
    Det sier mye om hvilke holdninger man har, rederlighet, hvem man jobber for (folket, ikke seg selv)

    Solberg blir aldri tilgitt for å ha sluppet inn rasisme og fremmedhat inn i regjering. Kun for å sikre seg makt. Hun gjorde seg totalt uspiselig i 2013, to år etter 22. juli.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.673
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du drar dine egne konklusjoner langt ut på viddene men det er jo ikke noe nytt....
    Jeg drar konklusjoner av det jeg ser. Ikke hva et flertall eller andre måtte mene. Ingen andre høyreledere ville ta i Frp med ildtang, nettopp pga deres åpenlyse flørting med fremmedhat og rasisme. Erna slapp de inn. All ære til de i Høyre som hadde prinsipper; Erna Solberg er ikke en av de.

    Så det skal bli en sann glede å bli kvitt både Solberg og Frp fra regjeringskontorene. Måtte de aldri, noensinne, komme dit igjen!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Og det er eneste knaggen du makter å henge på Erna? Gled deg til de tre Bukkene Suse intar plassene....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.673
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og det er eneste knaggen du makter å henge på Erna? Gled deg til de tre Bukkene Suse intar plassene....
    Fra den knaggen kunne det egentlig bare gå oppover. Men hun feilet, der også.

    "Jeg ville nok ikke ha brukt akkurat de ordene".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn