Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.737
    Antall liker
    15.903
    Torget vurderinger
    2
    VG leverer enda en ladning, med stor Haubitzer. SMK forsøkte å finne vei i skatteuføret ved kreativ nytolkning av lovgivningen, som skulle gjøre det stortingsrepresentanter og topp-tjenestemenn i ulike regjeringer hadde gjort fullt lovlig.

    Det vil kreves en del opprydding i "den politiske klassen" her i landet. Ukjent skatteplan er nå avslørt av VG og dermed er det nå bare et "notat" som skulle se på problemstillingen.


    Jeg bidrar med litt barnslig humor: kommunikasjonssjefen på SMK heter Hjukse.

    VGST.jpg
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.327
    Antall liker
    7.987
    Sted
    Oslo
    Har jeg vært full - ja
    Har jeg vært ufin - sikkert
    Har jeg en framtid i politikken - tvilsomt!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.087
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    1
    Ikke greit, Ikke greit.
    Men hva er det med disse hunkjønnene som blir fornærmet? Må sånt ligge på lager i 20 år før de tar det frem og sier fra?

    Hunkjønn ble kanskje ikke fornærma av slikt for 20 år siden...
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.327
    Antall liker
    7.987
    Sted
    Oslo
    Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom.
    Det er tydeligvis aldri for sent å få en krenket fortid!
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    9.346
    Ikke greit, Ikke greit.
    Men hva er det med disse hunkjønnene som blir fornærmet? Må sånt ligge på lager i 20 år før de tar det frem og sier fra?
    Ikke lett å si men skulle tro at det å ta det med en gang og få det ut av verden er bedre enn å plages i mange år?

    Men kanskje det er så enkelt at de ville vente til han eventuelt var tilbake i en mer profilert posisjon?

    Fra artikkelen;

    -Lengali meldte først ifra om hendelsene til Sp-nestleder Anne Beathe Tvinnereim i 2017. Den gang var det ikke snakk om et formelt varsel og partiet valgte å ikke følge opp saken fordi Enoksen på dette tidspunktet ikke hadde noen verv i partiet.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.571
    Men hva er det med ledere som må ha uformelle møter på hotellrom? Har de ikke møterom på disse hotellene de velger? I seriøse private bedrifter så er det helt utenkelig å ta medarbeidersamtalen alene på diverse hotellrom
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    9.346
    En som sa en gang at hvis man ikke er i seng før kl. 2400 så kan man like gjerne gå og legge seg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.068
    Antall liker
    6.383
    Hunkjønn ble kanskje ikke fornærma av slikt for 20 år siden...
    Det ble de nok, men det var langt mindre rom for å si fra om slikt for 20 år siden, og enda mindre rom for at det fikk konsekvenser for andre enn den som sa fra.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.056
    Antall liker
    11.478
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hm.. dette lukter litt konspirasjon.... om det verste var at han så dama naken, for 20 år siden..... jaja...det blir det det blir.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    9.346
    -I Norge har vi delt makten i tre: Stortinget gir lovene, politikerne skal styre etter dem, domstolene skal dømme. Det er helt grunnleggende i demokratiet vårt.

    Men justisministeren fra Senterpartiet synes distriktspolitikk er så viktig at hun gjerne rokker ved det prinsippet. Verken maktfordeling, fagfolks kunnskap og råd, hensynet til barns beste eller til vanlige folks rettssikkerhet gjør inntrykk på henne. Det er ikke bare elendig justispolitikk. Det er elendig distriktspolitikk også.


     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.737
    Antall liker
    15.903
    Torget vurderinger
    2

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.017
    Antall liker
    19.853
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sier du det, ja.

    Postet for 2,5 timer siden.

    Stor humor i disse breaking news hele tiden 🤣
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.068
    Antall liker
    6.383
    Vanlige folk - er det alle disse som skulle få det bedre økonomisk etter valget?

    Spør for en venn...
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.056
    Antall liker
    11.478
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ja, mon det.. i de fleste andre sammenhenger er det i alle fall alle de som politikerne ellers mener ikke kan, vet eller forstår noenting...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.846
    Antall liker
    13.333
    Vårens vakreste eventyr er godt i gang og det ligger som vanlig an til bråk

     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.056
    Antall liker
    11.478
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    I utgangsåunktet er jeg tildels enig i at det bør være en slags felles norm for nasjonale oppgjør, men denne evindelige tjatingen fra "frontfagene" om at "INGEN skal få mer enn oss" er vel strengt tatt nokså utdatert. FOr 50 år siden, og vel så det, var det å være offentlig ansatt en trygghet, - man kunne omtrent ikke bli oppsagt, pensjonsordninger som knapt noe andre hadde, osv... I dag er dette nokså uthult, og deler av offentlig sektor sliter med rekruttering... det påståtte "statustapet" er stort sett bare vrøvl, - alle klassiske "fine yrker" har hatt statustap, - bare se på oss ingeniører.... :cool:
    Jeg har selv stått i kampen både som tillitsvalgt, leder av lokalt lønnsutvalg, og hele pakka..... samtidig er jeg også gammel nok til å huske en del fantastiske oppgjør i privat sektor, hvor man modererte seg i sentrale forhandlinger og tok igjen så det monnet i lokale forhandlinger.....

    Det er nok tid for oppgjør som gir en justering av offentlig sektor... men enkelt blir det definitivt ikke...
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    9.346
    -Denne språklige pandemien har bikket over i parodien for lenge siden. Neste gang jeg hører begrepene «Oslo-eliten» og «vanlige folk», griper jeg etter min revolver, sånn lettere parafrasert fra en sint tysker.

     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    9.346
    Så var vi der igjen; liten kontroll på ståkuk kombinert med makt og ung dame er en dårlig combo.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.056
    Antall liker
    11.478
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vi er alle ansvarlig for våre gjerninger, både i nær og fjern fortid, men jeg undrer meg litt over denne hangen til å grave fram saker som ligger opptil flere tiår tilbake i tid... hvorfor kommer man ikke fram med sakene mens de er relevante? Enig at kronisk ståkuk og unge damer ikke er noen god kombo, men damene har vel et ansvar i dette også, selv om en person i maktposisjon defintitvt skal være sin posisjon og ansvar bevisst. I politikken virker det til tider som rene hevnaksjoner godt ispedd politisk taskenspilleri...
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.206
    Antall liker
    9.525
    Litt underlig dette, har man tafset på en småpike for 20 år siden og kvinnen melder fra først nå så er man en pervers gris som må fratre ministerposten. Dersom man derimot ble fersket for 20 år siden, rett etter hendelsen, så kan man inntre i en ministerpost for da er alt tilgitt (bortsett fra at det gikk skeis med offeret)?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.674
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Litt underlig dette, har man tafset på en småpike for 20 år siden og kvinnen melder fra først nå så er man en pervers gris som må fratre ministerposten. Dersom man derimot ble fersket for 20 år siden, rett etter hendelsen, så kan man inntre i en ministerpost for da er alt tilgitt (bortsett fra at det gikk skeis med offeret)?
    Det viste seg at han hadde forsynt seg mens han var i roller som stortingsrepresentant og statsråd. Etter den første avsløringen kom det en til. Det er ikke forenlig med tillit. Game over.

    Edit: Dessuten ser det ut til at han fortiet/løy om det under screeningen som statsråd, og da fikk selv Støre nok. Det vi virkelig ikke kan ha akkurat nå er en forsvarsminister som har stilt seg selv vidåpen for utpressing. Hva om noen helt andre enn VG allerede satt på historien?

    In other news: SP får 6,1 % i Nationens seneste meningsmåling. Ned 3,6 prosentpoeng fra siste måling. En måned til med samme trend, og sperregrensen ahoy. Det var før Enoksens bravader kom for dagen. En skandalisert forsvarsminister er kanskje ikke det SP og Støre behøvde aller mest akkurat nå.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.056
    Antall liker
    11.478
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Saken er bare tragisk både for regjering og person... det er lenge siden vi hadde en forsvarsminister som snakket i klartekst...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.674
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Saken er bare tragisk både for regjering og person... det er lenge siden vi hadde en forsvarsminister som snakket i klartekst...
    Det var vel nettopp mangel på å snakke i klartekst som førte til at han måtte gå. Ønsket om makt var større enn både integritet og risikovurdering. Helt uforenlig med rollen, og med å bli sikkerhetsklarert til noe som helst. Utpressingsmål de luxe.
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    813
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    2
    Gitt at jeg faktisk kjenner Enoksen, uten å ha noen personlig omgang og kontakt, så tror jeg du bommer relativt grovt her..
    Hvordan vil du si at din relasjon til Enoksen påvirker ditt syn på saken?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.674
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Gitt at jeg faktisk kjenner Enoksen, uten å ha noen personlig omgang og kontakt, så tror jeg du bommer relativt grovt her..
    Les artikkelen. Han unnlot å dele høyst relevant informasjon i klareringsprosessen for å bli statsråd. Dette var det andre tilfellet av utroskap som kom for dagen. Jeg kjenner ham ikke personlig. Det kan godt hende at han er en trivelig fyr ellers, men dette er totalt uforenlig med å ha en rolle som statsråd, langt mindre som forsvarsminister i krigstid. Hva om det var GRU eller FSB som hadde snappet opp dette og ikke VG?
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    813
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    2
    Enoksen valgte å definere affæren som «privat» og dermed ikke relevant for andre enn han selv.

    Forståelig hvis man ønsker statsrådjobb, det var vel den eneste måten å legitimere det på, men i alle tilfeller en dårlig vurdering.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.087
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    1
    Gitt at jeg faktisk kjenner Enoksen, uten å ha noen personlig omgang og kontakt, så tror jeg du bommer relativt grovt her..

    Enoksen er en av de hyggeligste politikerne jeg har møtt. Det samme er Hadia Tadjik. Hmm en sammenheng her? Neppe, da en av de mest arrogante jeg har møtt også fikk en fot i ræva....
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.674
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Enoksen valgte å definere affæren som «privat» og dermed ikke relevant for andre enn han selv.

    Forståelig hvis man ønsker statsrådjobb, det var vel den eneste måten å legitimere det på, men i alle tilfeller en dårlig vurdering.
    Det er helt uakseptabelt. Det hjelper ikke å kalle noe «privat» når det er spørsmål om eventuelle skjeletter i skapet som i verste fall kan bli grunnlag for utpressing. Bare å tro det er diskvalifiserende fra den dømmekraften en statsråd og forsvarsminister må ha. Han løy sine kolleger rett opp i ansiktet. Det er hoderystende.
    – Hvilke runder har dere gått med Enoksen siden den første saken ble kjent forrige uke?

    – Partiet har spurt om det er flere saker. Svaret var at det ikke var det. Derfor var jeg like overraska som alle andre da jeg ble varslet i går kveld om at VG jobbet med sak, og da jeg leste saken i dag, sier Vedum.

    – Sier du at Enoksen ikke har vært sannferdig i sine svar ?

    – Jeg har ikke noe behov for å gradere på den måten. Hele saken er bare vond, derfor var det nødvendig og helt riktig å gå av.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.674
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og på hvilken måte var det en kommentar til enten Enoksen-affæren eller SP’s nylige 6,1 % i Nationens meningsmåling?

    Om du «vet bedre», hva vet du da som ennå ikke er blitt kjent? Har Enoksen enda fler skjeletter i skapet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn