Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Beklager at jeg antok at det var voksne hjemme hos Aftenposten.

    "– Pendlerleiligheter er ikke en del av PSTs anbefalte sikkerhetstiltak. Vi har ikke gitt Tajik et råd om å bo i en pendlerbolig. Men vi mente det var bra at hun bodde et annet sted under salgsprosessen, sier kommunikasjonsrådgiver Martin Bernsen. "

    Han bekrefter at trusselbildet rundt Tajik var skjerpet i 2019.

    – I en salgsprosess som medfører offentliggjøring av bilder og visninger, ville risikobildet øke. Hun ville bli mer eksponert og sårbar.

    Da Tajik valgte å bo i en pendlerleilighet, syntes derfor PST det var en god vurdering.

    – Men det var ikke noe vi anbefalte. Det var noe hun gjorde på egenhånd. Vi tenkte at det var et bra tiltak, men det var uten PSTs vurdering og involvering. Det var ikke vi som kom med løsningen på hvor hun skulle bo. Det var hun som kom med den løsningen, sier Bernsen."


    mer lesing:

    "Kristian Skard sier dette om saken:

    – Aftenposten konstruerer en sak om at Hadia ikke trengte pendlerbolig da hun solgte sin egen leilighet, men bare kunne flytte inn til meg. Jeg hadde to store barn som på dette tidspunktet bodde hos meg i perioder, og kun to soverom i leiligheten. Aftenposten legger tydeligvis til grunn at vi, eller et av barna, skulle flytte ut på sofaen."




    Kom igjen, Asbjørn, fortell meg hvordan Aftenposten har laget et scoop her. Dette er en 100 % konstruert sak, hvor aftenposten har sett seg blinde på dataene og ser utnyttelser hvor det ikke er utnyttelser. (legg merke til hvordan jeg lar tvilen komme Aftenposten til gode)
     
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Må være tungvindt å være hjemløs med 2 boliger, en i Oslo og en i Sandnes. Hardt liv de lever disse representantene.

    Står for øvrig ingenting om sikkerhet i søknaden.

    Screenshot_20220221-181449_Firefox.jpg
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Sier Stortingets reglement noe om at man har krav på skattefri leilighet når man av en eller annen grunn velger å selge sin leilighet?
    Av og til virker det som om stortingspolitikere er like dumme som de brasilianske apene som smyger hånda si inn i en flaske for å ta en frukt, og når de skjønner at de ikke får både frukten og hånda ut, så tviholder de på frukten inni flaska!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror kanskje Tajiks forkjøpsangrep på Aftenposten bør klassifiseres under «nice try, kid».
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.253
    Antall liker
    9.072
    Tipper det sitter en del godt voksne menn rundt omkring i landet nå og sier Yess, Endelig!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Ordet anledning gjør tyv, ser ut til å passe også på politikere av enhver farge!
    Det eneste partiet som hittil ser ut til å gå fri, er Rødt. Men så hadde de jo bare Mox'en i forrige periode!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tipper det sitter en del godt voksne menn rundt omkring i landet nå og sier Yess, Endelig!
    Dessverre, ja. Selv har jeg hatt mye respekt for Tajik, men dette ser ikke pent ut, hverken den første historien i VG eller påhoppet hennes for å stanse Aftenposten-artikkelen.

     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Som en skrev : Kjernen i saken: Tajik laget en fiktiv, tilbakedatert kontrakt for å unngå skatt på et gode hun fikk som politiker. Og håpet i det lengste at ingen ville oppdage det. Hun fortjener ikke den tilliten som en statsråd må ha.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ikke pent. Pluss et forkjøpsangrep for å hindre publikasjon av nok en kritisk artikkel. Jeg trodde hun hadde bedre gangsyn enn som så.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    Føler høyresiden at Tajik begynner å bli en trussel mot dem? De opptrer jo som en flokk hyener.....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Føler høyresiden at Tajik begynner å bli en trussel mot dem? De opptrer jo som en flokk hyener.....
    Nei, jeg har ingen ting mot henne, og har vel tidligere skrevet mye til støtte for henne, men når det begynner å ligne på dokumentfalsk for å sikre seg uberettiget skattefritak får jeg ganske fort et problem. Hennes «preemptive strike» mot Aftenpostens artikkel likte jeg heller ikke. Du skal ikke se bort fra at ganske mange uten rett partibok reagerer omtrent på samme måte.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Sier Stortingets reglement noe om at man har krav på skattefri leilighet når man av en eller annen grunn velger å selge sin leilighet?
    Av og til virker det som om stortingspolitikere er like dumme som de brasilianske apene som smyger hånda si inn i en flaske for å ta en frukt, og når de skjønner at de ikke får både frukten og hånda ut, så tviholder de på frukten inni flaska!
    Hun disponerte ikke noen bolig innenfor 40 km og kvalifiserte derfor for pendlerbolig. Det er ikke så veldig vanskelig, ikke sant?

    Om det er skattefritt eller ei kommer helt an på om man har utgifter knyttet til boligen utenfor Oslo.


    Du må gjerne fortsette å bo på din hemmelige adresse som nylig ble avslørt samtidig som høyreekstremister mer enn gjerne ser deg død og er kapable til å gjennomføre attentat.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Hun disponerte ikke noen bolig innenfor 40 km og kvalifiserte derfor for pendlerbolig. Det er ikke så veldig vanskelig, ikke sant?

    Om det er skattefritt eller ei kommer helt an på om man har utgifter knyttet til boligen utenfor Oslo.


    Du må gjerne fortsette å bo på din hemmelige adresse som nylig ble avslørt samtidig som høyreekstremister mer enn gjerne ser deg død og er kapable til å gjennomføre attentat.
    Den der kan forklares ja Larson.
    Men tilbakedaterte kontrakter..?
    Hadde det vært en menigmann som hadde gjort noe lignende for å snyte litt på skatten ville det vært ubetinget fengsel som neste stoppested.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Den der kan forklares ja Larson.
    Men tilbakedaterte kontrakter..?
    Hadde det vært en menigmann som hadde gjort noe lignende for å snyte litt på skatten ville det vært ubetinget fengsel som neste stoppested.
    Jeg har ikke lest noe om tilbakedaterte kontrakter.

    Jeg snakker dessuten om aftenpostens sak om at hun fikk lov til å bo i pendlerleilighet i 3 måneder i 2019.

    VGs sak fra midten av 2000-tallet er ikke tema.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Jeg har ikke lest noe om tilbakedaterte kontrakter.

    Jeg snakker dessuten om aftenpostens sak om at hun fikk lov til å bo i pendlerleilighet i 3 måneder i 2019.

    VGs sak fra midten av 2000-tallet er ikke tema.
    Feil sak ja. Får da være måte på å henge i et halmstrå. Merkelig at et hvert krumspring er greit så lenge partiboka er i orden.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.211
    Antall liker
    5.162
    Det er igjen påfallende i hvilken grad folks reaksjoner avhenger av deres egne politiske ståsted og hvilken politiker som kommer i søkelyset.

    Man skal ha gravd seg langt ned i skyttergraven for ikke å innse at det her er en ukultur som går på tvers av partier og politiske skillelinjer.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    4
    Er jo bare tragisk igjen. Er utrolig skuffet over politikere omdagen. Hvor forbanna vanskelig kan det være?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Jeg for min del mistet respekten for Hadia da det viste seg at hun delte seng med journalisten som blåste Giske-saken.

    Har hun jukset med pendlerbolig bør det behandles likt med behandlingen andre har fått for det samme.

    Frontalangrep på den frie presse er mildt sagt oppsiktsvekkende her i landet. Er det en journalist her på bjerget som burde blitt angrepet er det han jeg nevnte over.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg har sagt at saken VG avslørte er en sak.
    Saken Aftenposten kom drassendes med er en spikersuppe.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Mtp omfanget av juks og bedrag, så er det snart på tide å legge Stortinget under Kriminalomsorgen.

    Johan-Kr
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Man skjønner at Hadia føler at hun har en stor del av øvrig presse i ryggen når hun tør å angripe Aftenposten på denne måten. Akkurat som Stoltenberg hadde da han inntok en politisk uavhengig stilling.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Jeg skjønner ikke at man ikke har noen rutiner og kontrollsystemer, i alle andre deler av offentlig sektor så er det pirking på høyt nivå for å få tilbakebetalt et utlegg eller å få en rekvisisjon til noe. På stortinget kan man bare sende en kort mail så får man kåk utlevert.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner ikke at man ikke har noen rutiner og kontrollsystemer, i alle andre deler av offentlig sektor så er det pirking på høyt nivå for å få tilbakebetalt et utlegg eller å få en rekvisisjon til noe. På stortinget kan man bare sende en kort mail så får man kåk utlevert.

    Det er fordi det er forskjell på kong Salomo og Jørgen hattemaker...
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Spørs, er jo like mange lurendreiere der som andre plasser. I tillegg hadde det jo åpenbart vært til politikernes fordel om man hadde hatt gode systemer, da hadde man slippi å drite seg ut.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Spørs, er jo like mange lurendreiere der som andre plasser. I tillegg hadde det jo åpenbart vært til politikernes fordel om man hadde hatt gode systemer, da hadde man slippi å drite seg ut.

    Men da har det blitt vanskeligere å snike til seg flere goder. De hadde nok ikke regnet med å bli avslørt...
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Den der kan forklares ja Larson.
    Men tilbakedaterte kontrakter..?
    Hadde det vært en menigmann som hadde gjort noe lignende for å snyte litt på skatten ville det vært ubetinget fengsel som neste stoppested.
    Prøv den samme varianten ovenfor NAV og se hva som skjer.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Observerer at en del menn over en viss alder har utfordringer med Tajik ja. Som AP politiker er hun et friskt pust, men akkurat denne saken er vel ganske klar. VGs sak er åpenbart mest alvorlig, med masse bortforklaringer og "jeg husker ikke". Det hele er avslørende og pinlig.

    Dette er en del av en ukultur som har spredt seg igjennom Stortinget. Til nå har borgerlige politikere betalt en høyere pris enn venstresiden - som nok kan forklares med hvordan media dekker sakene. De har en vridning eller sympati mot venstresiden. Tajik klarer seg nok, men det er helt klart en stripe eller to i lakken.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.211
    Antall liker
    5.162
    Mimir lar seg ikke affisere av flokk- og skyttergravsmentalitet.

    - Denne saken tar seg ekstremt dårlig ut. Mediene har vist at Hadia Tajik har fabrikkert en leiekontrakt et sted hvor hun ikke har bodd og levert falske opplysninger om det til Statsministerens kontor, sier Rødts Mimir Kristjansson på Debatten på NRK i kveld.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mimir lar seg ikke affisere av flokk- og skyttergravsmentalitet.

    - Denne saken tar seg ekstremt dårlig ut. Mediene har vist at Hadia Tajik har fabrikkert en leiekontrakt et sted hvor hun ikke har bodd og levert falske opplysninger om det til Statsministerens kontor, sier Rødts Mimir Kristjansson på Debatten på NRK i kveld.
    Er Mimir også blitt en av «høyresidens hyener»? Eller er det kanskje Hadia som har skaffet seg selv et ganske alvorlig problem?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Folk som ble straffet for å ha overtrådt uriktige, men nådeløse regler fra NAV ser heller ikke ut til å synes at Tajik har styrket sin troverdighet til å rydde opp etter den skandalen.

    Støre vil helst ikke kommentere eller svare på spørsmål om hva han visste eller når han visste det.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Blir spennende å se om hun klarer å sno seg unna dette, noe ingen av de andre klarte. Men hun virker litt sluere enn dem, og har et solid medienettverk.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Det her er vel kjernen i problemstillingen, som mange nekter å ta innover seg.
    – Dersom Mimir hadde fått bestemme, ville ikke kommunene fått stabilt høye utbytter av Lyse, som kan brukes på innbyggerne, hevder hun.
    Billig strøm til befolkningen er ingen prioritert oppgave, det handler om å tjene penger.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hvofor økte man bare ikke elavgiften brutalt for flere år siden da strømmen var billig, dersom målet var å tjene like mye penger som nå?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn