Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    De renner inn ifra alle partier


    Grunnen til at Fylkesnes fikk tildelt bolig av Stortinget, var at han leide ut sin egen leilighet før han mottok pendlerleilighet, skriver Aftenposten.

    Stortingsdirektør Marianne Andreassen bekrefter at Fylkesnes har hatt pendlerbolig på riktig grunnlag. At SV-nestlederen leier ut en leilighet i Oslo, anser de ikke som relevant.

    – Min vurdering fra starten var at jeg hadde fulgt både regelverk og lovverk i denne saken. Det har jeg nå også fått bekreftet fra Stortinget, sier han.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ja, og denne fyren har en bolig i Tromsø som han bor i. Han flyttet dit 1 år før han ble valgt inn på tinget. Han har løpende utgifter der i motsetning til gutteromskameratene. At han har et investeringsobjekt i Oslo er innenfor regelverket.

    Sv og Rødt prøvde å endre dette i 2019, men ble stemt ned av resten av gjengen.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    En ekte kapitalist som vet å utnytte alle smutthull i systemet med andre ord :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    En ekte kapitalist som vet å utnytte alle smutthull i systemet med andre ord :)
    Vil ikke si at denne karen utnytter smutthull. Han bor faktisk i Tromsø. Det kunne vi ikke si om si om Ropstad og Rotevatn som utnyttet nettopp smutthull for å få staten til å betale ALLE bokostnader for seg. Og jammen meg så skattet de(Ropstad) ikke av denne enorme fordelen heller.

    Det var ikke slik at han kjøpte en bolig akkurat utenfor 40 km-grensen for å slik få krav på statlig bolig.

    En plass på listen til SV i 2013 var ikke akkurat en sikker Stortingsplass, for å si det forsiktig.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da er det tydeligvis forskjell på å ha gratis pendlerleilighet i forhold til hvilke bolig man bor mest i da :rolleyes: .
    Fantastisk.

    Eller - hadde det noe med partitilhørighet å gjøre?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.555
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    «Gratulerer med at du ble valgt inn på tinget. Det får’n si!»
    «Dessverre dårlig nytt for deg.»
    «Åh?»
    «Ja, jeg må si opp leiekontrakten. Du må ut, helst så fort som mulig og før oktober måned, da settes neste Storting.»
    «Det er jo bare tre uker?»
    «Beklager det, altså.»

    Alternativt kan kommentarister se det urimelige i en slik hendelsesrekke.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    De som har behov for leilighet kan jo bare få en lump sum pr måned til en leilighet. Sånn har jeg det som pendler ifra Østlandet-Vestlandet. De bør jo klare såpass
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    De som har behov for leilighet kan jo bare få en lump sum pr måned til en leilighet. Sånn har jeg det som pendler ifra Østlandet-Vestlandet. De bør jo klare såpass
    Er mye billigere for staten å eie boligene selv. Dessuten er behovet rimelig stabilt fra periode til periode.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    ^ Som sagt; hos Høyre finnes ingen nyanser. Og det gjelder på alle områder; coronahåndteringen, arbeidslivet, uføre, syke, karakterkrav hos lærere, skatt osv. Alt gjenomsyres av ideologi og kalkulator.

    Man ser det jo her inne også; tall òg grafer i hytt og gevær, men knapt en egen, selvstendig tanke og refleksjon.
    Fakta kalles det. Skjønner det er plagsomt.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Ja, og denne fyren har en bolig i Tromsø som han bor i. Han flyttet dit 1 år før han ble valgt inn på tinget. Han har løpende utgifter der i motsetning til gutteromskameratene. At han har et investeringsobjekt i Oslo er innenfor regelverket.

    Sv og Rødt prøvde å endre dette i 2019, men ble stemt ned av resten av gjengen.
    Så fyren er ikke så veldig enig i sitt eget parti sin politikk.
    Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Hvilket parti bør jeg stemme på som lar meg leie ut min leilighet m penga rett i lomma, og samtidig gir meg en gratis leilighet uten å måtte skatte av den?
    Når de har så gode forhold, så får de for faen tåle litt politikerforakt!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fakta kalles det. Skjønner det er plagsomt.
    Regnestykker som mangler tall, er kun en liten flik noe som kan kalles fakta. Når man i tillegg knapt kan tenke en tanke før man har disse mangelfulle tallene, blir det ikke "plagsomt". Det får man heller til å undres over hvor denne manglende evnen til å løfte blikket kommer fra.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Husk må på ar du må flytte til en annen del av landet og risikerer å bli sagt opp etter 4 år. Det er rimelig at arbeidsgiver skaffer deg et sted å bo og urimelig om leiligheten hjemme må selges eller stå ubebodd. Ordningen er i prinsippet rimelig sålemge det skattes av leieinntekter og andre fordeler og at pendlingen er reell. Problemet er hvordan den har blitt utnyttet av enkelte.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Ser frem til at en oppgitt stortingssnylter skal forklare utleieleiligheten sin og i frustrasjon slipper elefanten ut i rommet.

    "Skal jeg som stortingsrepresentant virkelig gå glipp av prisveksten på boliger bare fordi jeg har rett på gratis bolig?!"
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    ^ Som sagt; hos Høyre finnes ingen nyanser. Og det gjelder på alle områder; coronahåndteringen, arbeidslivet, uføre, syke, karakterkrav hos lærere, skatt osv. Alt gjenomsyres av ideologi og kalkulator.

    Man ser det jo her inne også; tall òg grafer i hytt og gevær, men knapt en egen, selvstendig tanke og refleksjon.
    Flaks at ikke venstresiden er belemret med ideologi :D
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214


    En av årsakene til at Erna er den verste statsministeren vi har hatt i manns minne. Åpenhet for å fremme demokrati? Nei, alldeles ikke på hennes vakt. Her skal ting hemmeligholdes
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mørland har vel hatt den «beste» (bort)forklaringen hittil
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Larson legger bare røykteppe for å få fokus vekk fra uenigheten i den nye APe konstellasjonen som kommer til å bli den siste APe regjeringen i vår tid....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har du planer om å avslutte?? Etterhvert mye som taler for at mye av det høyresida nå står for, er fundamentert på utbytting av både mennesker og natur i en grad som ikke er levedyktig på sikt. Jeg tror faktisk gamle H-veteraner skjønte at det er en grense for det meste, noe Erna-kameratene og ikke minst frepperne bare nekter å godta....
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det klarer de utmerket selv. Problemet er den utbredte inkompetansen i alle politiske reir men hjernedød raljering over de R(d)øde faner, den tiden er forbi.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Etterhvert mye som taler for at mye av det høyresida nå står for, er fundamentert på utbytting av både mennesker og natur i en grad som ikke er levedyktig på sikt.
    Ja skal vi se, hva var det de Røde var god på igjen.....Ehhhh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Så du mener at H-AP bare skal fortsette som om ingenting har skjedd i de siste 10-20 år?? Hvis du som mulig H-sympatisør (?) synes at helse, transport, bygg/anlegg, taxi og en rekke andre næringer/funksjoner fungerer greit med det regimet som har utviklet seg i de siste tiår, - så vel bekomme....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Egseth har vært på ferde igjen. Mannen bak både Molde-ordføreren og abortlureriet under kampen om sidevalg i KrF. Pluss, pluss, pluss.

     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Så du mener at H-AP bare skal fortsette som om ingenting har skjedd i de siste 10-20 år?? Hvis du som mulig H-sympatisør (?) synes at helse, transport, bygg/anlegg, taxi og en rekke andre næringer/funksjoner fungerer greit med det regimet som har utviklet seg i de siste tiår, - så vel bekomme....
    Kan ta helse som du nevner. Som leverandør til sykehus (dette daterer seg opprinnelig 30+ år tilbake) er jeg forbløffet over hvilke sykehusinvesteringer som har skjedd de i denne Erna perioden, attpåtil i "det stille" her i sør. Hvordan det er i NN aner jeg ikke. Når det gjelder de andre sakene du nevner kan det sikkert stilles spørsmålstegn ved en del av dette men husk at det var Bondevik som åpnet grensene for fri flyt av alt og vi har vel hatt en Stoltenberg i mellom Bondevik og Erna så...

    Det blir interessant å se om de 3 Bukkene Suse kan gjøre noe med det du beskriver. Det blir i såfall tildels å sette landet 35 år tilbake så får hvermansen selv gjøre opp sin mening om dette er bra for landet eller ikke.

    En får nok aldri en regjering, uansett farge, som gjør alle til laks, det er slik jeg ser det. Hylingen om om høye skatter, reguleringer og NJETer er nok rett rundt hjørnet fremført av nok en gjeng med inkompetente statsråder,

    My Five Silver Disks.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det var vel aldri vært flere inkompetente statsråder enn med Erna og Frp de siste 8 år....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har ikke påstått at alt galt kun har skjedd i de siste to perioder, - NPM kom i stor grad til ved hjelp av "reserve-Høire", men graden av offentlig sløsing vha bl.a. privatisering har aksellerert i betydelig grad under Ernas ledelse... kommune- og fylkessammenslåinger for å spare penger, har resultert i utgfter i milliardklassen, absurde veiutbygginger og planer, mange forsvarsmilliarder ut i sanden basert på politisk kokkelimonke og toskeskap... osv... osv... osb...
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Kort hukommelse eller selektiv -AP hukommelse?
    Virker vel heller som du ikke har særlig hukommelse - 7 justisministere - sier det deg noe som helst ? Er nok ingen som noen gang kommer til å toppe det
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alt er relativt selvsagt, men et par av de hørte aldri til i noen statsrådpost som helst av ymse årsaker. Og når de endelig kom opp med en skikkelig OK en, så hadde han en sprut sprø samboer. Ikke lett å være Erna med noen av elementene i det lasset hun måtte dra på. Nå er det Støres tur til å hanskes med raritetene.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    ... 7 justisministere - sier det deg noe som helst ?
    Samtidig var Siw Jensen den lengstsittende finansministeren siden Jonas Collet (1822 - 1836) og Jørgen Herman Vogt (1836 - 1846).
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Respekt for det. Og viser at man til en viss grad skjønner at pengesekken er begrenset, bare man ikke er i opposisjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn