Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Gled eder til Tina Bru får litt mer makt. En sjøldigger er vel det vi trenger nå. Hvem er det som tramper på min Bru?

14516597_1277384225614381_1378594941646678865_n.jpg

Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Savner litt håndgemeng på tinget. Må vel smøre meg med tålmodighet et par år til.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Politiske drap ser vi innimellom. Gro utførte vel et slikt da Reiulf Steen gnålet for mye...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Partilederne i gjørmebryting? Stakkars Hareide...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kolberg har jo jobbet mye med å løse FrP-koden. Så nå ligner AP nesten mer på FrP enn FrP selv i innvandringsspørsmål, siden FrP er tøylet av samarbeidspartnerne. Økt deiselavgift er vel heller ingen vinner for FrP.

Men det er jo Høyre og MDG som går mest fram. Ap står nesten i ro på målingen.

H

Hardingfele

Gjest
    Trine har nå oppdaget at Frp er bedre enn Ap på klima, så dette kommer til å gå bra for Frp. Et lite hjertesukk: kan våre stortingsrepresentanter slutte å spille Pokemon Go i Stortingssalen? Blir litt vanskelig for lærere å få elever til å slutte med det samme, når selv statsministeren holder på. Det er nå flere Pokemons å "fange" i salen enn det er skapt arbeidsplasser av denne regjeringen.

Arbeiderpartiets Terje Aasland lurte også på hvorfor Skei Grande hadde kåret trontalen til tidenes grønneste, da de to debatterte i Stortinget i går. Her må vi neste sitere Venstre-lederens svar ordrett: «Jeg skjønner at representanten Aasland ikke har hatt tid til å gå gjennom alle trontalene. Men det har jeg faktisk gjort. Og alle de trontalene som ble holdt da representanten Aasland sitt parti styrte regjeringen, så er det knapt nevnt miljø i noen av dem».
    Ok. Under de rødgrønne ble klima nevnt mellom én og åtte ganger i de åtte trontalene. Snittet er på drøyt fem. Klima er nevnt mellom én og sju ganger, også der er snittet litt over fem. Hva så med «tidenes grønneste trontale»? Der ble klima nevnt to ganger. Og miljø, som «knapt ble nevnt» under de rødgrønne? Det ble nevnt null ganger i tidenes grønneste trontale på mandag. Null. En sterk indikasjon på at Erna Solberg ikke trenger å overanstrenge seg for å legge fram et statsbudsjett som Skei Grande er villig til å kalle «tidenes klimabudsjett».

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.686
    Torget vurderinger
    0
    Partilederne i gjørmebryting? Stakkars Hareide...

Fanden ta deg BT!

Nå fikk jeg noen vemmelige bilder på hornhinna!

OG DE GÅR IKKE BORT MED KLORIN HELLER !!!!!!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.686
    Torget vurderinger
    0
    Harding, forventer du vireklig substans fra den gjengen der?;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Trine har nå oppdaget at Frp er bedre enn Ap på klima, så dette kommer til å gå bra for Frp. Et lite hjertesukk: kan våre stortingsrepresentanter slutte å spille Pokemon Go i Stortingssalen? Blir litt vanskelig for lærere å få elever til å slutte med det samme, når selv statsministeren holder på. Det er nå flere Pokemons å "fange" i salen enn det er skapt arbeidsplasser av denne regjeringen.

Arbeiderpartiets Terje Aasland lurte også på hvorfor Skei Grande hadde kåret trontalen til tidenes grønneste, da de to debatterte i Stortinget i går. Her må vi neste sitere Venstre-lederens svar ordrett: «Jeg skjønner at representanten Aasland ikke har hatt tid til å gå gjennom alle trontalene. Men det har jeg faktisk gjort. Og alle de trontalene som ble holdt da representanten Aasland sitt parti styrte regjeringen, så er det knapt nevnt miljø i noen av dem».
    Ok. Under de rødgrønne ble klima nevnt mellom én og åtte ganger i de åtte trontalene. Snittet er på drøyt fem. Klima er nevnt mellom én og sju ganger, også der er snittet litt over fem. Hva så med «tidenes grønneste trontale»? Der ble klima nevnt to ganger. Og miljø, som «knapt ble nevnt» under de rødgrønne? Det ble nevnt null ganger i tidenes grønneste trontale på mandag. Null. En sterk indikasjon på at Erna Solberg ikke trenger å overanstrenge seg for å legge fram et statsbudsjett som Skei Grande er villig til å kalle «tidenes klimabudsjett».
    Hun hadde ikke grønne briller på den tiden.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216

Trine kan ikke si annet for hun er garantisten for høyrepopulistene i regjering. Begrunnelsen husker vi jo. Venstre får større gjennomslag for grønn politikk på høyresiden. Dette er nå bekreftet som bullshit (som vi har visst siden første dag.)

Trine kan aldri innrømme dette, for det innebærer at hun har garantert for FrP i regjering for ingenting.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Trine får neppe plass i en pokeball, for øvrig, men man kan nødig klandre Erna for å prøve. Hun har helt sikkert høy CP...

T

Tårnfalk

Gjest
    Vi slipper visst boksekampen mellom Hareide og Erna....

[video]https://www.nrk.no/nyheter/solberg-fikk-stortinget-til-a-le-1.13164630[/video]

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Måtte Trine fortsette å rose FrP opp i skyene på miljøpolitikk(!). En sikrere vei ned forbi sperregrensen finnes ikke.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som nevnt tidligere - det er et kjempeparadoks at et markedsliberalt parti som Venstre klistrer seg så sterkt til miljømasta. Miljøpolitikken er et område som krever sterkere nasjonal og overnasjonal styring, og ikke mindre. Av alle mulige løsninger på et grønt skifte, er markedsliberalismen en av de mer problematiske. Ting tyder på at Venstre nå møter denne konflikten head on, og gledelig er det.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.340
    Torget vurderinger
    1
    Måtte Trine fortsette å rose FrP opp i skyene på miljøpolitikk(!). En sikrere vei ned forbi sperregrensen finnes ikke.
    Det finnes nok en sikrere vei til sperregrensa. Alle invandringsliberale partier er nær sperregrensa...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nedgangen til FrP ligger muligens i at flyktningsstrømmen har avtatt, sammen med den tilhørende panikken. Og så går drivstoffavgiftene opp. Noe mer velgerne har lagt merke til?

H

Hardingfele

Gjest
    Ja, leser man Rotevatns "Liberalisme på norsk" forstår man hvordan V har klart å rote seg vekk. Sporet de har slått inn på, med fokus på markedsliberalisme, er uforenlig med miljø-/klimavern.

H

Hardingfele

Gjest
    Nedgangen til FrP ligger muligens i at flyktningsstrømmen har avtatt, sammen med den tilhørende panikken. Og så går drivstoffavgiftene opp. Noe mer velgerne har lagt merke til?
    At Frp ikke tar klima alvorlig, og at de fucker kystbefolkningen i nord.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    [h=1]Sitter virkelig norges statsminister og spiller Pokemon i storingssalen under trontaledebatten ??? Noen må jo ta fra henne leketøyet, på lik linje med elevene i småskolen !!!

Erna Solberg tok fram Pokémon Go i stortingssalen[/h]Statsministeren klarte ikke holde seg unna Pokémon Go under tirsdagens trontaledebatt.

VILLE SPILLE: Men hadde ikke dekning i stortingssalen. Dermed ble det en kort «Pokémon Go»-runde på statsministeren.
    Foto: Bendiksby, Terje / NTB scanpix
    [h=1][/h]

Z

Zomby_Woof

Gjest
    At Frp ikke tar klima alvorlig, og at de fucker kystbefolkningen i nord.
    Tror du klimasaken står høyt på lista til tidligere eller nåværende FrP-velgere? Jeg tviler på at de kan tape stort på akkurat den. ;)

H

Hardingfele

Gjest
    Folk er ikke endimensjonale i partitilhørighet. Frps vekst og fall omfatter velgere som også bryr seg om saker som faller utenfor partiets kjerneområder.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sitter virkelig norges statsminister og spiller Pokemon i storingssalen under trontaledebatten ??? Noen må jo ta fra henne leketøyet, på lik linje med elevene i småskolen !!!

Erna Solberg tok fram Pokémon Go i stortingssalen

Statsministeren klarte ikke holde seg unna Pokémon Go under tirsdagens trontaledebatt.

VILLE SPILLE: Men hadde ikke dekning i stortingssalen. Dermed ble det en kort «Pokémon Go»-runde på statsministeren.
    Foto: Bendiksby, Terje / NTB scanpix
    Dette er plusspoeng i min bok. Hun vet hva det handler om og går gjennom ritualene, litt bukkenikkeneie som i kirken på julaften. Herlig å heve seg litt over det formelle med rekreasjon. Pokemon, strikking, lesing, etc. mens man venter det hele ut.

Ikke alltid enig med fruen, men dette er så til de grader den rake motsetning til strengere lands selvhøytidelige juletrepyntede diktatorer som man kan komme.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kanskje Erna bare kastet litt Razz Berry til Trine...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Folk er ikke endimensjonale i partitilhørighet. Frps vekst og fall omfatter velgere som også bryr seg om saker som faller utenfor partiets kjerneområder.

Neida. Men velgeradferden slik den viser seg i statistikken speiler velgernes og partienes standpunkt fra sak til sak, og hvor de veier dem i forhold til hverandre. Jeg kan ikke se at klimasaken er høyt på agendaen til verken partiet FrP eller deres velgere. I den grad man anbefaler økt fokus på miljøpolitikk, med den påfølgende nødvendighet av redusert konsum på en del områder, tror jeg snarere det ville gått andre veien i forhold til flertallet av de som pr. i dag stemmer på partiet.

Jeg tror for å være ærlig at det siste fallet skyldes to ting. Økte drivstoffavgifter, nettopp et eksempel på det overstående. Og at flyktningstrømmen har avtatt, med påfølgende redusert fokus på akkurat dette, som partiet har tjent på mens det var på det verste.

H

Hardingfele

Gjest

Neida. Men velgeradferden slik den viser seg i statistikken speiler velgernes og partienes standpunkt fra sak til sak, og hvor de veier dem i forhold til hverandre. Jeg kan ikke se at klimasaken er høyt på agendaen til verken partiet FrP eller deres velgere. I den grad man anbefaler økt fokus på miljøpolitikk, med den påfølgende nødvendighet av redusert konsum på en del områder, tror jeg snarere det ville gått andre veien i forhold til flertallet av de som pr. i dag stemmer på partiet.

Jeg tror for å være ærlig at det siste fallet skyldes to ting. Økte drivstoffavgifter, nettopp et eksempel på det overstående. Og at flyktningstrømmen har avtatt, med påfølgende redusert fokus på akkurat dette, som partiet har tjent på mens det var på det verste.
    Velgere som prioriterer immigrasjon som et problem gikk til Frp i fjor. Nå som dette ikke er så kritisk som man trodde det ville bli, slipper de taket i partiet. Og en av grunnene til at de ikke føler seg hjemme er partiets holdning til klimaendringer.

Men - enda viktigere - media burde rapportere opprøret i nord mot hva Sandberg holder på med. Frp har hatt mange velgere der, de faller fra pga "kystaksjoner" mot Sandbergs "politikk".

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    Diesel på de tre nærmeste bensinstasjonene her på Karihaugen, Oslo søndag kveld/mandag morgen; kr. 9,86 / liter. Tilsvarende en uke tidligere var 9,98.
    Varslet drivstoffprisøkning har absolutt ingen effekt på noe som helst bortsett fra statens inntekter.

C

cruiser.tmp

Gjest
    En langtransportbil som kjører 125k i året og bruker 4 liter på mila vil nok merke den økningen. Økte kostnader pr bil på 12-13 k i året i en bransje som opererer på ekstremt lave marginer, vil få en betydning

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    ^ altså et insentiv til å få gods fra vei og over på bane. Utover insentiv til kortreist gods. Godstrafikk sliter dessuten vesentlig mer på veiene enn privatbilismen.

C

cruiser.tmp

Gjest
    Bane er nok ingen løsning da vi ikke har infrastruktur og at det ikke er særlig fleksibelt. Konsekvensen er nok mer modulvogntog, svakere motoriserte biler, høyere andel trekkvogner på kabotasje med en 750 liters tank på hver side..

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det må da gå en del varer til f.eks. ASKO i Vestby. De ligger rett ved jernbanelinja, men det er ikke - såvidt jeg kan se - laget et lite sidespor inn til det kjempelageret. Hvorfor ikke det, tenker jeg; men det gies vel greie grunner…

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.665
    Det må da gå en del varer til f.eks. ASKO i Vestby. De ligger rett ved jernbanelinja, men det er ikke - såvidt jeg kan se - laget et lite sidespor inn til det kjempelageret. Hvorfor ikke det, tenker jeg; men det gies vel greie grunner…
    Noe av grunnen er at vareleveranser kommer fra veldig mange steder uten jernbane i nærheten og transporten skal være rask. Samme gjelder forsåvidt utkjøringen.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.713
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jernbanen som transportmiddel sliter med regularitet, og dette gjør at en god del aktører flytter gods FRA jernbanen og over på vei.

Sånn går det når ansvar pulveriseres og drift og vedlikehold skilles ut som en (underfinansiert) enhet.

Johan-Kr

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn