|
Gjørmebryting hver fredag, kun kvinnelige medlemmer.Savner litt håndgemeng på tinget. Må vel smøre meg med tålmodighet et par år til.
Partilederne i gjørmebryting? Stakkars Hareide...
Bilde av Knut Arlid med Erna, Siv og Trine oppå seg, alle kun iført gjørme? Hva er galt med det?Partilederne i gjørmebryting? Stakkars Hareide...
Fanden ta deg BT!
Nå fikk jeg noen vemmelige bilder på hornhinna!
OG DE GÅR IKKE BORT MED KLORIN HELLER !!!!!!
Hun hadde ikke grønne briller på den tiden.Trine har nå oppdaget at Frp er bedre enn Ap på klima, så dette kommer til å gå bra for Frp. Et lite hjertesukk: kan våre stortingsrepresentanter slutte å spille Pokemon Go i Stortingssalen? Blir litt vanskelig for lærere å få elever til å slutte med det samme, når selv statsministeren holder på. Det er nå flere Pokemons å "fange" i salen enn det er skapt arbeidsplasser av denne regjeringen.
Arbeiderpartiets Terje Aasland lurte også på hvorfor Skei Grande hadde kåret trontalen til tidenes grønneste, da de to debatterte i Stortinget i går. Her må vi neste sitere Venstre-lederens svar ordrett: «Jeg skjønner at representanten Aasland ikke har hatt tid til å gå gjennom alle trontalene. Men det har jeg faktisk gjort. Og alle de trontalene som ble holdt da representanten Aasland sitt parti styrte regjeringen, så er det knapt nevnt miljø i noen av dem».
Ok. Under de rødgrønne ble klima nevnt mellom én og åtte ganger i de åtte trontalene. Snittet er på drøyt fem. Klima er nevnt mellom én og sju ganger, også der er snittet litt over fem. Hva så med «tidenes grønneste trontale»? Der ble klima nevnt to ganger. Og miljø, som «knapt ble nevnt» under de rødgrønne? Det ble nevnt null ganger i tidenes grønneste trontale på mandag. Null. En sterk indikasjon på at Erna Solberg ikke trenger å overanstrenge seg for å legge fram et statsbudsjett som Skei Grande er villig til å kalle «tidenes klimabudsjett».
Trine kan ikke si annet for hun er garantisten for høyrepopulistene i regjering. Begrunnelsen husker vi jo. Venstre får større gjennomslag for grønn politikk på høyresiden. Dette er nå bekreftet som bullshit (som vi har visst siden første dag.)Trine har nå oppdaget at Frp er bedre enn Ap på klima, så dette kommer til å gå bra for Frp. Et lite hjertesukk: kan våre stortingsrepresentanter slutte å spille Pokemon Go i Stortingssalen? Blir litt vanskelig for lærere å få elever til å slutte med det samme, når selv statsministeren holder på. Det er nå flere Pokemons å "fange" i salen enn det er skapt arbeidsplasser av denne regjeringen.
Arbeiderpartiets Terje Aasland lurte også på hvorfor Skei Grande hadde kåret trontalen til tidenes grønneste, da de to debatterte i Stortinget i går. Her må vi neste sitere Venstre-lederens svar ordrett: «Jeg skjønner at representanten Aasland ikke har hatt tid til å gå gjennom alle trontalene. Men det har jeg faktisk gjort. Og alle de trontalene som ble holdt da representanten Aasland sitt parti styrte regjeringen, så er det knapt nevnt miljø i noen av dem».
Ok. Under de rødgrønne ble klima nevnt mellom én og åtte ganger i de åtte trontalene. Snittet er på drøyt fem. Klima er nevnt mellom én og sju ganger, også der er snittet litt over fem. Hva så med «tidenes grønneste trontale»? Der ble klima nevnt to ganger. Og miljø, som «knapt ble nevnt» under de rødgrønne? Det ble nevnt null ganger i tidenes grønneste trontale på mandag. Null. En sterk indikasjon på at Erna Solberg ikke trenger å overanstrenge seg for å legge fram et statsbudsjett som Skei Grande er villig til å kalle «tidenes klimabudsjett».
Det finnes nok en sikrere vei til sperregrensa. Alle invandringsliberale partier er nær sperregrensa...Måtte Trine fortsette å rose FrP opp i skyene på miljøpolitikk(!). En sikrere vei ned forbi sperregrensen finnes ikke.
At Frp ikke tar klima alvorlig, og at de fucker kystbefolkningen i nord.Nedgangen til FrP ligger muligens i at flyktningsstrømmen har avtatt, sammen med den tilhørende panikken. Og så går drivstoffavgiftene opp. Noe mer velgerne har lagt merke til?
Tror du klimasaken står høyt på lista til tidligere eller nåværende FrP-velgere? Jeg tviler på at de kan tape stort på akkurat den.At Frp ikke tar klima alvorlig, og at de fucker kystbefolkningen i nord.Nedgangen til FrP ligger muligens i at flyktningsstrømmen har avtatt, sammen med den tilhørende panikken. Og så går drivstoffavgiftene opp. Noe mer velgerne har lagt merke til?
Dette er plusspoeng i min bok. Hun vet hva det handler om og går gjennom ritualene, litt bukkenikkeneie som i kirken på julaften. Herlig å heve seg litt over det formelle med rekreasjon. Pokemon, strikking, lesing, etc. mens man venter det hele ut.Sitter virkelig norges statsminister og spiller Pokemon i storingssalen under trontaledebatten ??? Noen må jo ta fra henne leketøyet, på lik linje med elevene i småskolen !!!
Erna Solberg tok fram Pokémon Go i stortingssalen
Statsministeren klarte ikke holde seg unna Pokémon Go under tirsdagens trontaledebatt.
![]()
VILLE SPILLE: Men hadde ikke dekning i stortingssalen. Dermed ble det en kort «Pokémon Go»-runde på statsministeren.
Foto: Bendiksby, Terje / NTB scanpix
Folk er ikke endimensjonale i partitilhørighet. Frps vekst og fall omfatter velgere som også bryr seg om saker som faller utenfor partiets kjerneområder.
Velgere som prioriterer immigrasjon som et problem gikk til Frp i fjor. Nå som dette ikke er så kritisk som man trodde det ville bli, slipper de taket i partiet. Og en av grunnene til at de ikke føler seg hjemme er partiets holdning til klimaendringer.Folk er ikke endimensjonale i partitilhørighet. Frps vekst og fall omfatter velgere som også bryr seg om saker som faller utenfor partiets kjerneområder.
Neida. Men velgeradferden slik den viser seg i statistikken speiler velgernes og partienes standpunkt fra sak til sak, og hvor de veier dem i forhold til hverandre. Jeg kan ikke se at klimasaken er høyt på agendaen til verken partiet FrP eller deres velgere. I den grad man anbefaler økt fokus på miljøpolitikk, med den påfølgende nødvendighet av redusert konsum på en del områder, tror jeg snarere det ville gått andre veien i forhold til flertallet av de som pr. i dag stemmer på partiet.
Jeg tror for å være ærlig at det siste fallet skyldes to ting. Økte drivstoffavgifter, nettopp et eksempel på det overstående. Og at flyktningstrømmen har avtatt, med påfølgende redusert fokus på akkurat dette, som partiet har tjent på mens det var på det verste.
Noe av grunnen er at vareleveranser kommer fra veldig mange steder uten jernbane i nærheten og transporten skal være rask. Samme gjelder forsåvidt utkjøringen.Det må da gå en del varer til f.eks. ASKO i Vestby. De ligger rett ved jernbanelinja, men det er ikke - såvidt jeg kan se - laget et lite sidespor inn til det kjempelageret. Hvorfor ikke det, tenker jeg; men det gies vel greie grunner…