- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 11.675
Da regner jeg med at du tar omsorgen for dine gamle/syke selv.Bortkasta penger så lenge de som arbeider i omsorgen i Norge stort sett er uegnet til oppgaven.
Da regner jeg med at du tar omsorgen for dine gamle/syke selv.Bortkasta penger så lenge de som arbeider i omsorgen i Norge stort sett er uegnet til oppgaven.
JA! Jeg gjør gjerne det dersom jeg får økonomisk mulighet til det. Men det er vel ikke en diskusjon i nisseland. Jeg tror mange ville tatt den jobben selv. Gruer meg til den dagen mine foreldre skal inn i Tombola-mølla. At vi ikke har Norsk Standard på omsorg sier alt om hvilket idiot-land vi lever i.Da regner jeg med at du tar omsorgen for dine gamle/syke selv.Bortkasta penger så lenge de som arbeider i omsorgen i Norge stort sett er uegnet til oppgaven.
Det skaper forakten for de uredelige (= politikere)Denne "hentingen" av midler til ikke-relaterte forhold skaper enorm uvisshet for folk..
Forbilledlig formulert og et godt bevis på viktigheten av vaskeekte akademikere der vi brakkesluskene kommer til kort....Det skaper forakten for de uredelige (= politikere)Denne "hentingen" av midler til ikke-relaterte forhold skaper enorm uvisshet for folk..
Med forbehold om att enkelte sykepleiere brenner for oppgaven, men det er en utdøende rase. Egoet har blitt for stort.
Selv om krigen i hvitt er reell har jeg ingenting å utsette på den behandlingen jeg og mine nære har opplevd, md unntak av legevakten som ikke klarte å oppdage et tilfelle av tuberkulose. Det var farlig unnfallenhet som førte til øyeblikkelig innleggelse i Italia noen uker senere. Rett fra legekontor med ambulanse til spesialsykehus for smittevern.Har i voksen alder vært i gjentatt kontakt med forskjellige deler av helsevesenet - har sagt det før også, får ikke fullrost personalet, kompetansen, omsorgen og grundigheten faktisk. Inkluderer til og med NAV!
Da er jeg redd du har en av fastlegene som er så griske at de har to tusen pasienter. Min fastlege er eksemplarisk i sitt engasjement for min velferd på alle mulige måter.En fastlege i dag er vel mer eller mindre det samme som en legesekretær eller helsesøster var før i tida. Han kan telle øynene dine, måle blodtrykket ditt, gi deg en sykemelding dersom du snufser litt og henvise deg til en skikkelig LEGE (spesialist).
Da må jeg være svineheldig for min fastlege har dratt ganske så mange medisinske kaniner opp av MIN hatt. Gjennom flere år. Får ikke fullrost ham.En fastlege i dag er vel mer eller mindre det samme som en legesekretær eller helsesøster var før i tida. Han kan telle øynene dine, måle blodtrykket ditt, gi deg en sykemelding dersom du snufser litt og henvise deg til en skikkelig LEGE (spesialist).
Akkurat det er jeg tildels enig i. En sak har jeg allerede nevnt, og den gikk i flere omganger. Og den kvinnen som gikk til rettsak mot staten for å få refundert utgiftene hun hadde ved å selv bekoste stamcellebehandling i Sverige for å bli frisk fra MS og komme tilbake fra full ufør til full jobb er i min familie. Og den tapte hun, selv om saken nå har ført til at stamcellebehandling ikke lenger regnes som eksperimentell.Min erfaring med helsevesenet er veldig todelt. De er gjerne helt fantastisk når de klarer å sette riktig diagnose, men fullstendig håpløs og arrogant når de ikke klarer det.
Dette er et vrient etisk problem. Man har ikke uendelig med ressurser og kan følgelig ikke pøse på med dyre livsforlengende kreftmedisiner uten at det vil gå utover andre.Kult å vite at man må på TV for å få livsnødvendig/livsforlengende kreftmedisin som i utgangspunktet blir ansett for å være for lite kostnadseffektivt for SAMFUNNET.
Slikt skaper presedens, så dette er viktige saker. Det var derfor mitt familiemedlem som selv betalte sin MS-kur ikke vant i retten, frykten for å skape presedens. Men sakens oppmerksomhet i media førte til en revurdering, og nå gis slik behandling også i Norge.Svært generøst. 325 mill er INGENTING i den store sammenhengen. Hva med de andre som ikke får den hjelpen trenger. Blir vel litt pågang nå.
Kreftmedisin fikk grønt lys - Dagbladet
Evt innse at offentlig armod vs privat rikdom først og fremst handler om en enorm lønnsvekst i Norge de siste årene. Det har stort sett hatt som eneste konsekvens at stort sett alt av offentlige tjenester har blitt mye dyrere å produsere uten at man får noe mer igjen for de økte lønnsutgiftene. Litt flåsete sagt får man stort sett den samme mengde sykepleie uansett hva en sykepleier tjener i året, og det er ikke så mye å gjøre med akkurat det. Lønningene i industrien har også steget mye, men der er det kompensert med produktivitetsvekst, noe det ligger i sakens natur at man på langt nær kan gjøre innenfor virksomheter hvor personlig interaksjon er sentral.De som mener vi har det så fælt i norge burde reise mer..
Jeg er glad det ikke var meg som sa det du sa nå.Fasinerende at noen mener vi nærmest bare skal legge ned statsbudsjettet og utstyre departementene med blankosjekker..
Den skatteletten du gnåler om hele tiden er piss i det store havet. Ja - det er en politisk prioritering, men utgjør knappest noe på statsbudsjettet. Litt som formueskatt for venstresiden: stor symbolverdi, men liten faktisk betydning.Så hvis innbyggerne forventer flere tjenester som kommunen ikke lenger har råd til å tilby (ref. svømmehaller), hvordan har det seg da at AS Norge har råd til å gi skattelette til de rikeste? Dette er hva som har skjedd de siste 3 årene med blå-blått.
Dette er politikk og politikk er prioriteringer. Dagens regjering sender alle ledige penger i én retning, selv når det blir påpekt at det ikke har innvirkning på samfunnets utfordringer (som arbeidsledigheten). Ikke bare tar de ledige penger, de tar også penger fra oljefondet for å gi i gave til sine rike onkler. De blå-blå klarer ikke en gang å prioritere og tapper oljefondet for midler. Hvor er din og min sjekk fra oljefondet?
Penger spyttet inn har til enhver tid vært høyere enn penger tatt ut. Inntil nylig. Andre regjeringer har til tider brukt mer enn selve avkastningen. Det er riktig, men de har alltid hatt penger å spytte netto inn i fondet.Nei, ALLE regjeringer har brukt mer enn avkastningen siden handlingsregelen antar en avkastning som er høyere enn den faktiske avkastningen. Handlingsregelen sa 4% realavkastning ,så ble den senket til 3%. Faktisk avkastning er enda lavere. Så AP, SV, V, KrF, Høyre, FRP - hele gjengen har tatt fra dine barn og barnebarn ved at de konsekvent har brukt mer enn avkastningen fra fondet.
Jeg gir opp. Du er en plate med hakk i. Uansett hva spørsmålet er det eneste du kan "skattelette for de rike".Penger spyttet inn har til enhver tid vært høyere enn penger tatt ut. Inntil nylig. Andre regjeringer har til tider brukt mer enn selve avkastningen. Det er riktig, men de har alltid hatt penger å spytte netto inn i fondet.Nei, ALLE regjeringer har brukt mer enn avkastningen siden handlingsregelen antar en avkastning som er høyere enn den faktiske avkastningen. Handlingsregelen sa 4% realavkastning ,så ble den senket til 3%. Faktisk avkastning er enda lavere. Så AP, SV, V, KrF, Høyre, FRP - hele gjengen har tatt fra dine barn og barnebarn ved at de konsekvent har brukt mer enn avkastningen fra fondet.
Dagens regjering tar penger netto ut av fondet for å finansiere skattelette og manglende evne til å prioritere.
Aldri hørt noen i Høyre si "skattelette til de rike".Nå er det faktisk høyre som svarer "skattelette til de rike" - uansett spørsmål. Se bare på løsningen dems til arbeidsledighetskrisa vi nå opplever. Lette i formueskatten skulle gi nye arbeidsplasser. Ekspertene er uenige, men sånt stopper jo ikke skattelette-ideologien til kalkulator-Høyre. Rema-Reitan må få refundert pengegaven sin. Når stigningen i arbeidsledigheten fortsetter, hva gjør vår arbeidsminister? jo, hun gir ut et lite skriv med 10 råd til arbeidsledige.
Gi oss skikkelige politikere som virkelig kan å prioritere mennesker og ikke milliarder. Høyre har vist seg uegnet til oppgaven.
PS!
Vi har høyeste arbeidsledighet på 20 år. Høyre nevner ikke arbeidsledighet med ett eneste ord i sitt partiprogram.