Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    ^ Det er interessante temaer du bringer til torgs, hardingfele, at Kurderne kjemper en legitim kamp som verdens største folkegruppe uten egen nasjon, burde være en rimelig grei sak. I slike saker oppstår selvsagt en lang rekke grupperinger som sloss for sine rettigheter, som "gutta på skauen". Det er seierherrene eller motstanderne som velger ut hvem de skal kalle terrorister eller forbrytere, vi her på bjerget er stort sett prisgitt USA's definisjon av saken i saker som angår midtøsten. Nå har vel verden generelt og Midt-Østen spesielt beveget seg i retning av mer skruppelløs krigføring og geriljavirksomhet, så det blir eterhvert relativt enkelt å si seg enig i terrordefinisjoner. Boko Haram kan gjerne stå som eksempel på hvor hårreisende ille det kan bli. Religion spiller også inn som en forsterkende faktor, dette gjør krigene og situasjonene enda mer uløselige.

    Men hvem Najumuddin Faraj Ahmad (mulla Krekar) egentlig var og er, det er ikke lett å bli klok på egentlig.

    Honkey
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.630
    Antall liker
    15.714
    Torget vurderinger
    2
    Min teori om Krekar er slik at Anundsen må ha sagt "Å, faen i helvete," da han ble orientert. Men det er bare min villfarne spekulasjon.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Ansar al-Islam kjempet først og fremst om makten i Kurdistan. De også skulle innføre et muslimsk kalifat basert på sharialover. Terroren rammet stort sett andre kurdiske grupperinger.

    Man kan gjerne diskutere hvorfor Ansar al-Islam ikke ble angrepet av Bush, men siden de ble fordrevet da amerikanerne kom gir det liten mening. Noen endte som kjent opp som asylsøkere her.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Hvilke massakrer? Historien bak Ansar al-Islam er verdt å sette seg inn i.
    Fra 2001 og fremover lette Bush-administrasjonen etter grunner til å angripe Irak. Man hadde flere angrepsplaner mot Ansar-al-Islam, som dengang bestod av 300 Sharia-fanatiske krigere i opposisjon til Saddam Hussein, med leir i irakisk Kurdistan. Men Bush-administrasjonen utsatte å angripe leiren, siden man da ville miste et argument for å angripe Irak. Forbindelsen til Al-Qaeda før invasjonen av Irak er ikke bevist, men at organisasjonen ble ekstremt radikalisert av det angrepet er det ingen tvil om.

    Dersom man hadde det minste fnugg av bevis for at Krekar forble leder av Ansar-al-Islam, ville mannen forlengst opphørt å være et problem, og det ville sannsynligvis vært usikkert hvor, om noe sted, han oppholdt seg.

    Litt bra bakgrunnsstoff om Ansar-al-Islam, for den som måtte være interessert. PDF:
    http://www.washingtoninstitute.org/uploads/Documents/opeds/4224e31e5fa37.pdf

    I et 2009 nummer av Journal for Strategic Studies, diskuterer man hvorfor Ansar-al-Islam ikke ble angrepet av Bush, selv om man hadde flere gode anledninger til det: MUSINGS ON IRAQ: Why Didn’t Bush Strike Zarqawi And Ansar al-Islam In 2002?

    Historien om Krekar er nok mer komplisert enn man kjenner gjennom rølpevræl.
    Krekar har da nok svin på skogen
    Mullah Krekar var på nippet til å bli utlevert fra Norge - til Australia. - Aftenposten
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trodde ikke muslimer likte svin, verken på skogen eller andre steder.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.630
    Antall liker
    15.714
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke massakrer? Historien bak Ansar al-Islam er verdt å sette seg inn i.
    Fra 2001 og fremover lette Bush-administrasjonen etter grunner til å angripe Irak. Man hadde flere angrepsplaner mot Ansar-al-Islam, som dengang bestod av 300 Sharia-fanatiske krigere i opposisjon til Saddam Hussein, med leir i irakisk Kurdistan. Men Bush-administrasjonen utsatte å angripe leiren, siden man da ville miste et argument for å angripe Irak. Forbindelsen til Al-Qaeda før invasjonen av Irak er ikke bevist, men at organisasjonen ble ekstremt radikalisert av det angrepet er det ingen tvil om.

    Dersom man hadde det minste fnugg av bevis for at Krekar forble leder av Ansar-al-Islam, ville mannen forlengst opphørt å være et problem, og det ville sannsynligvis vært usikkert hvor, om noe sted, han oppholdt seg.

    Litt bra bakgrunnsstoff om Ansar-al-Islam, for den som måtte være interessert. PDF:
    http://www.washingtoninstitute.org/uploads/Documents/opeds/4224e31e5fa37.pdf

    I et 2009 nummer av Journal for Strategic Studies, diskuterer man hvorfor Ansar-al-Islam ikke ble angrepet av Bush, selv om man hadde flere gode anledninger til det: MUSINGS ON IRAQ: Why Didn’t Bush Strike Zarqawi And Ansar al-Islam In 2002?

    Historien om Krekar er nok mer komplisert enn man kjenner gjennom rølpevræl.
    Krekar har da nok svin på skogen
    Mullah Krekar var på nippet til å bli utlevert fra Norge - til Australia. - Aftenposten
    Jeg liker ikke mullah Krekar, og jeg syns det er en uting at reaksjonære islamister får herje som de vil, på tvers av landets lovverk og Grunnlov. Så er det sagt.

    Men mullah Krekar var ikke leder av Ansar-al-Islam da den journalisten ble drept. Det skjedde i 2003, og Krekar ba om å bli intervjuet av FBI i 2002, etter at han ble arrestert på Schiphol, for å kunne bevise at han ikke hadde noen "svin på skogen." Og han ble trodd.

    Verdt å huske at CIA dengang hanket inn folk midt på natten, fra gaten, for å sende dem avsted til "enhanced interrogation" ulike steder. Derfor også verdt litt bry å fundere over hva det egentlig er mullah Krekar holder på med.

    At han er skyldig i drapstrusler rettet mot personer i offentlig ledelse i Norge er det ingen tvil om, og han er også dømt for samme.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Håper virkelig at regjeringen klarer å kvitte seg med Krf. De er rett og slett ødeleggende for alt det positive de har potensiale til å få gjennomført. Venstre har også en gylden mulighet til å gjenoppstå som et selvstendig parti hvis de klarer å løsrive seg fra dette fullstendig unødvendige partiet som ikke har noe som helst positivt å bidra med i norsk politikk.

    Måtte Krf ta alle sine representanter og krype tilbake til bedehusene sine.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Krf har en rolle og det er å fremme noen myke verdier. Høyre tenker kun penger. FrP er vulgært. Venstre er usammenhengende. Så KrF ser mennesket i det hele. Ikke at bedehusavdelingen dems skal bestemme da.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Håper virkelig at regjeringen klarer å kvitte seg med Krf. De er rett og slett ødeleggende for alt det positive de har potensiale til å få gjennomført. Venstre har også en gylden mulighet til å gjenoppstå som et selvstendig parti hvis de klarer å løsrive seg fra dette fullstendig unødvendige partiet som ikke har noe som helst positivt å bidra med i norsk politikk.

    Måtte Krf ta alle sine representanter og krype tilbake til bedehusene sine.
    Jeg ser det litt motsatt av deg, KrF er en bremsekloss på all faenskapen H/FrP er troende til å stelle istand.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Noe grums er det i rekkene hos FRP:
    "Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida"
    "88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap."

    Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida - nyheter - Dagbladet.no

    Pegida har noen poenger, men det har mange. Men å gå så langt som å si at ALLE muslimer er like, det er å dra det vel langt...
    Så det skremmer meg litt at så mange er enige med Max Hermansen og Pegida. Kanskje det er på tide at Siv og gjengen tar litt tak i "grasrota" til FRP?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ser ut til at 40% av befolkningen støtter islammotstnderne nå

    Fire av ti støtter Pegida

    Det er nok et tall som vil øke i tiden som kommer, og snart er islammotstanderne i flertall. Det vil få politiske konsekvenser. Forhåpentligvis vil motstanden være bred og tverrpolitisk slik at vi kan bli kvitt det barbariske svineriet snart.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.995
    Antall liker
    716
    Noe grums er det i rekkene hos FRP:
    "Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida"
    "88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap."

    Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida - nyheter - Dagbladet.no

    Pegida har noen poenger, men det har mange. Men å gå så langt som å si at ALLE muslimer er like, det er å dra det vel langt...
    Så det skremmer meg litt at så mange er enige med Max Hermansen og Pegida. Kanskje det er på tide at Siv og gjengen tar litt tak i "grasrota" til FRP?

    Ni av ti freppere er enige med Pegida, mens fire av ti nordmenn generelt er enige.

    Er det da de fem ekstra frepperne som er "grums", eller er det de fire nordmennene? Eller kanskje tre av ti Ap-velgere er "grums"?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    For ordens skyld, Gjestemedlem, Islam er en religion, Muslimer er de menneskene som bekjenner seg til religionen. Jeg tror ikke man kan de-islamisere folk sånn uten videre. Mulig det er like vanskelig som å få deg til å innse at det finnes en Gud?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Muslimer er en demografisk betegnelse. Det sier ingen verdens ting om folk er religiøse eller ikke. Muslimer er dem som ville hatt mest å glede seg over sersom Islam mistet makt og innflytelse over dem.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Muslimer er en demografisk betegnelse. Det sier ingen verdens ting om folk er religiøse eller ikke. Muslimer er dem som ville hatt mest å glede seg over sersom Islam mistet makt og innflytelse over dem.
    M.a.o.er du kristen. Da vet vi det.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Norske myndigheter er i tett dialog med USA/Nasa for å undersøke mulighetene for å få bosatt Krekar på månen. AP sier de er skeptisk til forslaget, men holder alle muligheter åpne.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Noe grums er det i rekkene hos FRP:
    "Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida"
    "88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap."

    Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida - nyheter - Dagbladet.no

    Pegida har noen poenger, men det har mange. Men å gå så langt som å si at ALLE muslimer er like, det er å dra det vel langt...
    Så det skremmer meg litt at så mange er enige med Max Hermansen og Pegida. Kanskje det er på tide at Siv og gjengen tar litt tak i "grasrota" til FRP?
    Ekstremt tendensiøs overskrift. På spørsmålet "Hvor enig eller uenig er du i at muslimsk innvandring og påvirkning fra islam utgjør en trussel for det norske samfunn?" ville jeg svart i hvert fall "Delvis enig". Det er ikke dermed sagt at jeg assosierer meg politisk med Pegida, eller FrP for den del.

    Det er merkelig at Dagbladet ikke forstår at de ved å brunbeise all islamskepsis og islamkritikk, spiller ballen rett i hendene på tullingene som hoier "Norge for nordmenn".
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Muslimer er en demografisk betegnelse. Det sier ingen verdens ting om folk er religiøse eller ikke. Muslimer er dem som ville hatt mest å glede seg over sersom Islam mistet makt og innflytelse over dem.
    M.a.o.er du kristen. Da vet vi det.
    Hvordan kom du fram til dette, er det ikke snart på tide at du og resten av eliten kommer med noe som dekker påstandene deres, det er kun synsing.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Muslimer er en demografisk betegnelse. Det sier ingen verdens ting om folk er religiøse eller ikke. Muslimer er dem som ville hatt mest å glede seg over sersom Islam mistet makt og innflytelse over dem.
    M.a.o.er du kristen. Da vet vi det.
    Demografisk sett er jeg nok det, selv om jeg er aldri så lite religiøs. I Norge spiller det forsåvidt liten rolle om man er religiøs eller ikke. Men det fines nok land det noe slikt ville bli straffet hardt og grusomt, så det er fullt ut forståelig at folk tvinges til å avholde seg fra det.

    Men jeg hadde blitt lettere irritert om noen geistlige fikk uttale seg på mine vegne, og hadde jeg bosatt meg i et annet land ville jeg ikke likt at noen myndighetene i det landet hadde utpekt religiøse ledere som noen slags talspersoner for demografiske grupper, selv om man var en del av dem.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    FRP har ikke brutt noen valgløfter, det er kun de ekstreme i FRP som har sagt disse løftene, flesteparten i FRP har ikke kommet med noe støtte til disse ekstreme, derfor kan det ikke være brutte løfter når flertallet ikke er for de løftene de få har kommet med.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Noe grums er det i rekkene hos FRP:
    "Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida"
    "88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap."

    Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida - nyheter - Dagbladet.no

    Pegida har noen poenger, men det har mange. Men å gå så langt som å si at ALLE muslimer er like, det er å dra det vel langt...
    Så det skremmer meg litt at så mange er enige med Max Hermansen og Pegida. Kanskje det er på tide at Siv og gjengen tar litt tak i "grasrota" til FRP?

    Ni av ti freppere er enige med Pegida, mens fire av ti nordmenn generelt er enige.

    Er det da de fem ekstra frepperne som er "grums", eller er det de fire nordmennene? Eller kanskje tre av ti Ap-velgere er "grums"?
    Vet ikke hvor vanskelig dette er jeg, grums er det overalt, men det ser ut til at FRP trekker til seg mesteparten...
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    FRP har ikke brutt noen valgløfter, det er kun de ekstreme i FRP som har sagt disse løftene, flesteparten i FRP har ikke kommet med noe støtte til disse ekstreme, derfor kan det ikke være brutte løfter når flertallet ikke er for de løftene de få har kommet med.
    WHAT???
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.995
    Antall liker
    716
    Noe grums er det i rekkene hos FRP:
    "Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida"
    "88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap."

    Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida - nyheter - Dagbladet.no

    Pegida har noen poenger, men det har mange. Men å gå så langt som å si at ALLE muslimer er like, det er å dra det vel langt...
    Så det skremmer meg litt at så mange er enige med Max Hermansen og Pegida. Kanskje det er på tide at Siv og gjengen tar litt tak i "grasrota" til FRP?

    Ni av ti freppere er enige med Pegida, mens fire av ti nordmenn generelt er enige.

    Er det da de fem ekstra frepperne som er "grums", eller er det de fire nordmennene? Eller kanskje tre av ti Ap-velgere er "grums"?
    Vet ikke hvor vanskelig dette er jeg, grums er det overalt, men det ser ut til at FRP trekker til seg mesteparten...
    Ok, 90% grums i Frp, 30% grums i Ap og 40% grums i Norge. Siden Ap er ca. 3 ganger så stort som Frp er antallet "grumsere" omtrent det samme i de to partiene......
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    FRP har ikke brutt noen valgløfter, det er kun de ekstreme i FRP som har sagt disse løftene, flesteparten i FRP har ikke kommet med noe støtte til disse ekstreme, derfor kan det ikke være brutte løfter når flertallet ikke er for de løftene de få har kommet med.
    :confused: dette må du forklare nærmere.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Noe grums er det i rekkene hos FRP:
    "Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida"
    "88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap."

    Ni av ti Frp-velgere er enige med Pegida - nyheter - Dagbladet.no

    Pegida har noen poenger, men det har mange. Men å gå så langt som å si at ALLE muslimer er like, det er å dra det vel langt...
    Så det skremmer meg litt at så mange er enige med Max Hermansen og Pegida. Kanskje det er på tide at Siv og gjengen tar litt tak i "grasrota" til FRP?

    Ni av ti freppere er enige med Pegida, mens fire av ti nordmenn generelt er enige.

    Er det da de fem ekstra frepperne som er "grums", eller er det de fire nordmennene? Eller kanskje tre av ti Ap-velgere er "grums"?
    Vet ikke hvor vanskelig dette er jeg, grums er det overalt, men det ser ut til at FRP trekker til seg mesteparten...
    Ok, 90% grums i Frp, 30% grums i Ap og 40% grums i Norge. Siden Ap er ca. 3 ganger så stort som Frp er antallet "grumsere" omtrent det samme i de to partiene......
    Jøss, som du roter nå. Dersom flertallet i et parti består av de som mener at alle muslimer er like, så er vel sjansen for at man får litt "dumme" avgjørelser noe større enn om flertallet i et parti ikke synes det? Eller? Eller hører du til de som tror at alle muslimer er uniforme og at det ikke er noen forskjell? I så fall skjønner jeg hvorfor du kverulerer...
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.995
    Antall liker
    716
    Hadde et svakt håp om at du skulle se hvor dumt innlegget ditt (og Dagbladets) var, men det var fåfengt ja.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Hadde et svakt håp om at du skulle se hvor dumt innlegget ditt (og Dagbladets) var, men det var fåfengt ja.
    Er enig i at Dagbladets tittel er sensasjonspreget, men i bunn og grunn viser det jo bare hvordan holdningene er innenfor de forskjellige grupperingene her i landet, men det er vel dumt å påpeke det? Føler du deg truffet på noen måte?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Jøss, som du roter nå. Dersom flertallet i et parti består av de som mener at alle muslimer er like, så er vel sjansen for at man får litt "dumme" avgjørelser noe større enn om flertallet i et parti ikke synes det? Eller? Eller hører du til de som tror at alle muslimer er uniforme og at det ikke er noen forskjell? I så fall skjønner jeg hvorfor du kverulerer...
    Det var jo ikke det de spurte om, spørsmålet var om "muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet".

    Det er ingenting i spørsmålsstillingen som engang berører at "alle muslimer er like", det er en ren stråmann fra din side. Men så var jo hele overskriften myntet på å danne stråmenn.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Slik jeg skjønte det, så var spørsmålet stilt i forbindelse med Pegida? Eller tar jeg feil?
    De fleste burde vite hva Pegida står for, selv om spørsmålet er noe tvetydig...
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.995
    Antall liker
    716
    Hadde et svakt håp om at du skulle se hvor dumt innlegget ditt (og Dagbladets) var, men det var fåfengt ja.
    Er enig i at Dagbladets tittel er sensasjonspreget, men i bunn og grunn viser det jo bare hvordan holdningene er innenfor de forskjellige grupperingene her i landet, men det er vel dumt å påpeke det? Føler du deg truffet på noen måte?
    Stønn....
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Stønn i vei du, men alle fikk det samme spørsmålet. Det sier sitt når så mange fra samme parti svarer det samme... FRP har litt mye grums i rekkene. Men for enkelte er jo kanskje ikke dette grums og det er jo en ærlig sak. For meg er dette grumsete tanker...
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det kommer frem at:

    88 prosent av Frp's velgere mener muslimsk innvandring og islamsk påvirkning er en trussel for det norske samfunnet, og sier seg dermed enige med den antiislamske bevegelsen Pegidas hovedbudskap.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Og bare 40-50% av alle de andre partienes velgere mente det samme. Det går ann å trekke noen tanker ut av det...

    PS: men jeg er enig, spørsmålet er dårlig formulert og Dagbladet (og tildels meg selv) trakk noen lettvinte konklusjoner, i forhold til Pegida, ut av det. Akkurat det beklager jeg.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Rekk opp hånden de som har hørt noen uttale "Jeg stemte FrP kun på grunn av at de er mot muslimer/innvandring"
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Og bare 40-50% av alle de andre partienes velgere mente det samme. Det går ann å trekke noen tanker ut av det...

    PS: men jeg er enig, spørsmålet er dårlig formulert og Dagbladet (og tildels meg selv) trakk noen lettvinte konklusjoner, i forhold til Pegida, ut av det. Akkurat det beklager jeg.

    Men det er snakk om at de er 88% enig i en sak og ikke i Pediga som organisasjon, en eneste sak.

    Uansett så er prosenten høy i mange partier, deretter kan man spørre seg hvorfor den er det.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Og bare 40-50% av alle de andre partienes velgere mente det samme. Det går ann å trekke noen tanker ut av det...

    PS: men jeg er enig, spørsmålet er dårlig formulert og Dagbladet (og tildels meg selv) trakk noen lettvinte konklusjoner, i forhold til Pegida, ut av det. Akkurat det beklager jeg.

    Men det er snakk om at de er 88% enig i en sak og ikke i Pediga som organisasjon, en eneste sak.

    Uansett så er prosenten høy i mange partier, deretter kan man spørre seg hvorfor den er det.
    DET er jeg enig i. Prosenten er veldig høy. Urovekkende høy!

    Og ja, jeg har hørt noen si at de stemte FRP på grunn av innvandring...og ikke noe annet!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.630
    Antall liker
    15.714
    Torget vurderinger
    2
    Og bare 40-50% av alle de andre partienes velgere mente det samme. Det går ann å trekke noen tanker ut av det...

    PS: men jeg er enig, spørsmålet er dårlig formulert og Dagbladet (og tildels meg selv) trakk noen lettvinte konklusjoner, i forhold til Pegida, ut av det. Akkurat det beklager jeg.

    Men det er snakk om at de er 88% enig i en sak og ikke i Pediga som organisasjon, en eneste sak.

    Uansett så er prosenten høy i mange partier, deretter kan man spørre seg hvorfor den er det.
    DET er jeg enig i. Prosenten er veldig høy. Urovekkende høy!

    Og ja, jeg har hørt noen si at de stemte FRP på grunn av innvandring...og ikke noe annet!
    Om folk stemte FrP fordi de er mot innvandring, burde det være et tankekors at det nå er flere som er kommet inn i landet, med en blåblå regjering, enn før?

    FrP setter ny asylrekord, første innslag her. Ikke på åtte år har så mange fått innvilget asylsøknader som under FrPs første regjeringsår:
    NRK Radio - Dagsnytt atten
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.995
    Antall liker
    716
    Og bare 40-50% av alle de andre partienes velgere mente det samme. Det går ann å trekke noen tanker ut av det...

    PS: men jeg er enig, spørsmålet er dårlig formulert og Dagbladet (og tildels meg selv) trakk noen lettvinte konklusjoner, i forhold til Pegida, ut av det. Akkurat det beklager jeg.

    Men det er snakk om at de er 88% enig i en sak og ikke i Pediga som organisasjon, en eneste sak.

    Uansett så er prosenten høy i mange partier, deretter kan man spørre seg hvorfor den er det.
    DET er jeg enig i. Prosenten er veldig høy. Urovekkende høy!

    Og ja, jeg har hørt noen si at de stemte FRP på grunn av innvandring...og ikke noe annet!
    Om folk stemte FrP fordi de er mot innvandring, burde det være et tankekors at det nå er flere som er kommet inn i landet, med en blåblå regjering, enn før?

    FrP setter ny asylrekord, første innslag her. Ikke på åtte år har så mange fått innvilget asylsøknader som under FrPs første regjeringsår:
    NRK Radio - Dagsnytt atten

    Da burde det være et tankekors for kroniske Frphatere at partiet kanskje ikke er så grumsete likevel?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn