Nok et anlegg..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.581
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ser ut til å bli en spennende reise jeg skal følge med på videre. Lykke til med fortsettelsen 😃

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20211026_220336.jpg

Ikke noe spesielt som skjer på hifi-fronten(enda), heller ikke funnet nytt hus, men platene som står utenfor døra er topp kvalitet.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Screenshot_20211119_212624_no.finn.android_edit_87846466922012.jpg
    Screenshot_20211119_212629_no.finn.android_edit_87834642748055.jpg

Da er hus i boks. Dette skal bli lytterom om noen måneder. Hadde ikke sett for meg eget lytterom, men slik kan det gå. Skal vel egentlig ikke klage.

Det jeg har som skal inn er noen kallax hyller med vinyl, anlegg. Har jammen meg bestilt noen komponenter med rør også, som mest sannsynlig kan håndteres av en førstereisgutt.

Kom gjerne med noen gode ideer om hva jeg kan fylle rommet med😄. Eneste målet er at det ikke skal bli en hule.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.889
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med et flott musikkrom Vegard. Det ser ut til å ha masse potensiale.
    Sørg for fylle rommet med masse musikkglede og alt som følger med.
    Lykke til.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer om jeg skal sparke liv i denne tråden igjen. Sitter og lytter til den nye Tusmørke - Dawn of Oberon, en plate jeg likte umiddelbart. Dansbart. Sverre Malling lager noen fantastiske bilder og coveret her er ingen unntak. Egentlig er det bare for å utsette å spille den siste Nick Cave skiva som jeg tror jeg blir skuffet over.
    1000003247.jpg
    1000003250.jpg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.648
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ble ikke skuffet over siste Nick Cave, beste skive på noen år..
    Fett anlegg forresten!

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Har unngått å høre en eneste låt frem til i dag, gjør det av og til med album av artister jeg gleder meg til. Må slutte med det.

Kom meg gjennom, men orket bare en runde, er tross alt fredag og det ble for mørkt. Men jeg havnet nå inn i universet hans etterhvert. Likte godt første sporet på b-siden, conversion. Dette kunne vært verre, som noen av de siste platene jeg enten har sovnet til ved første lytt eller aldri orket å spille igjen(les: ghosteen og skeleton tree).

Med grønt belte i synsing synes jeg også at lyden ikke var allverdens, stemmen hans druknet litt i alt det andre mirakelset, manglet det litt dynamikk, hva vet jeg?

Det som fikk blodet til å bruse var innercoveret uten en millimeter polyetylen, men med et fint portrett av Cave, som viste seg å være helt umulig å få tilbake i coveret ...

Ikke den verste platen i hele verden, men ikke den beste heller alt i alt. I det minste ikke skuffet.
    1000003253.jpg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.648
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke fått skiva enda, bare lytta på spotify, syntes også lyden var litt uskarp. Ser ellers at det klages på cover/innercover kvalitet ja. (og er enig når det gjelder Skeleton Tree og Ghosteen og slenger med Carnage i samme runden)

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    En kan ikke bare gjemme seg i kjelleren, selv om det til tider er fristende. En kopp kaffe og albumet Colder av Vilde Bye er et godt utgangspunkt for en fin søndag.

Har prøvd litt ulike muligheter i en ikke så altfor stor stue. Vurderte om jeg skulle kjøre wiim streamer og Cayin cs 100a, men da ble det plutselig mer plunder å holde på med. Keep it simple. Siste tilskuddet er en Wiim amp som er koblet til Kef ls 50 meta. Enkelt og greit oppsett som alle i huset kan bruke.
    1000003295.png
    1000003292.jpg
    1000003291.jpg
    1000003294.jpg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.120
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der er veldig pent!
    Folkens, sjekk hvordan høyre høyttalerkabel elegant er bortevekket.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Billige kabler, ikke rart han må skjule dem 😂

Nydelig oppsett.
    Det er så sant! Billige, hvite tynne kabler fra hifiklubben som jeg kunne snike under listen ved døra, men nok å gå på så jeg kan dra høyttaleren bort når det blir tid for litt fyring. Siden kablene er hvite og tynne låter det veldig lyst😏.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Lot denne gjære en uke. Samtidig har jeg brukt tiden godt, snakket platen ned ved hver en anledning jeg har hatt mulighet. To ganger.Satte den på igjen i kveld, og her blir det kanossagang. I kveld var den rett og slett nydelig. Tror jeg får skylde på forrige ukes fredagsform som ikke var klar for Cave.

Heldigvis er det lov å ta feil og innrømme det, og ikke minst er det lov å ombestemme seg. Ikke her inne nødvendigvis, men kommer nok til spille den noen ganger til de nærmeste dagene.
    1000003397.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.581
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har gjort det samme som deg, men kommer dessverre fremdeles til forrige uke konklusjon, men det finnes helt klart noen spor som er hederlige unntak.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    På Wild God har Cave en låt om Anita Lane som gikk bort nylig. Måtte rote frem cd-platen, husker at coveret ikke appelerte til meg i 2001, men at jeg likte platen godt. Blitt spilt noen ganger i løpet årene. Bestilte den på vinyl i dag. Anbefales.
    1000003436.jpg

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Lat søndag med streaming. Går for det meste i vinyl i kjelleren, men på slike grå dager når været forkludrer alle planer fungerer ratting på ipaden, samt ligge i vater på sofaen.

Etter jeg fikk meg en eversolo kuttet jeg Roon, men savner brukergrensesnittet til Roon som er bedre enn alle andre, både på musikk som blir avspilt og ideer til videre lytting. Men det er flisespikkeri.

Alt i alt er jeg fornøyd med lyden og kjenner ikke på noen ønsker om endring her jeg ligger( fremdeles tidlig på høsten), selv om det står noen småting på handlisten.

Banner i alle mulige religiøse rom når jeg sier at jeg nettopp lyttet til den siste David Gilmour platen og uansett hvor enn flott det høres ut synes jeg det blir kjedelig. Da ble det heller tredjeplaten til Willie Wa
    tson.
    1000003505.jpg
    1000003507.png

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg flyttet fra Bergen for noen år siden til hjemlige trakter og lever fint med det. Men en ting savner jeg, å dra innom Apollon etter jobb på fredagen. Kjøpe en plate, drikke en god øl, høre noe ny musikk, noen ganger drikke enda flere som også medførte flere platekjøp.

Skal ikke klage, har Shabby records i Haugesund innen rekkevidde, nok en fabelaktig butikk. Men det mangler servering.

Så hva skal en gjøre? Lage egen disk med noen høye stoler, kaller det ikke bar. Lydmessig ikke noe forbedrende på noen som helst måte, men i det minste kan jeg sitte oppreist og lytte til musikken og ha en plass til armene, og ikke minst, plass til fredagens glass og nye plater. Sitter jeg i sofaen har jeg en tendens til å ligge i vater ganske kjapt. Sovner gjør jeg også...

Uansett, synes det lille prosjektet mitt ble en suksess som burde d
    1000003663.jpg
    1000003665.jpg
    eles.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    1000003754.jpg

For meg som ikke finnes teknisk anlagt er dette lille verktøyet en sann glede. Synes heller ikke resultatene blir så verst heller. Med god hjelp av den mindre kompliserte armen til technics ble det satt på en ny PU i dag. En Nagaoka MP500.
    1000003750.jpg
    Tenkte å legge meg på et stifttrykk på 1.7g, tok en måling med digital vekt. Den sier 1.67g. Sier meg fornøyd med det. Høres nå bra ut i mine ører. Fin PU, detaljert og fyldig med god bass. Liker den umiddelbart.
    1000003753.jpg

Som et klapp på skulderen til meg selv nytes en Kinn Brottsjø.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Når en ikke drikker øl i desember er det godt når januar kommer. Dukket plutselig opp en mulighet for å gå ned i kjelleren.

Mål:

streame noen plater av typen jazz

Tomin - a willed and conscious balance
    Jeff Parker - the way out of easy
    Brahja - brahja

Drikke to øl
    Nyte søndagen
    Screenshot_20250119-171839.png
    PXL_20250119_161730321.jpg

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    570
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    PXL_20250328_211645935.jpg

Etter (nok) en strålende konsert av Motorpsycho på Høvleriet i Haugesund på nesten tre timer i går, var hodet klart for mer.
    PXL_20250329_134233487.jpg

MP er nok det norske bandet jeg har vært på flest konserter med og jeg har aldri blitt skuffet. Selv med over tjue plater i hylla er det fremdeles hull i samlingen og kan vel ikke se bort fra at det dukker opp flere.

Men, jeg synes prisen på plater har blitt en ganske kostbar affære og har mistet litt av gleden med å drasse inn et nett eller en pakke med noe nytt. Har blitt litt mer selektiv hva som blir kjøpt inn.

Men liker jo fysisk format, så tanken om å bytte ut dac/streaming med en Luxman cd-spiller har begynt å sette seg..

Uansett, Little Lucid Moments av MP er ei fantastisk god plate.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn