Hei!
Vel, nå hadde vel snickers-is et innlegg i en av disse NH trådene hvor han hevdet at de som konkluderte med null effekt nok ikke var en helt riktig konklusjon.
"tekniske uttalelser som sier at denne dingsen uansett er feilkonstruert om den vil oppnå det som hevdes"
Den hevdes å FJERNE støyen (ikke flytte på den) og de hevder vel ikke at den fjerner spessielt mye og mener at den skal brukes sammen med andre typer støyfiltere og det hevder de gjøres ved at "støy" i form av "opplagret" energi gjøres om til lys= utlading= borte fra nettet ikke sant? (den kommer jo ikke tilbake)
Dersom blinkingen skulle hente sin energi fra selve den "rene" strømmen og ikke energien i den oppsamlede (og omgjorte "støyenergien", så burde det vel slik sett blinke jevnt og trutt hele døgnet.
Saken er at det noen ganger knapt blinker i det hele tatt (i løpet av et døgn) mens det andre ganger blinker helt villt :

Hvordan forklare det?
Sitter det en liten programmerbar enhet også inne i denne lille dingsen som en gang i blant plutselig henter frem energien til blinkingen fra selve nettstrømmen, for å vise (lure) oss til å tro) at den virker etter påstandene?
Akkurat her har jeg ingen hensikt med å ta opp diskusjonen om selve effektiviteten av denne dingsen, men mer noen spørsmål om virkemåte.
Hvordan kan man eventuelt måle virkningen av fjernet støy FRA nettet etter at det allerede er fjernet?
Den hevdes vel ikke å fjerne all type støy 100% effektivt (langt der i fra), slik at å måle på et uttak ved siden av, fortsatt kan/vil vise støy (av annen type som da heller ikke kan? fjernes av NH.
Heller ikke Powerplant har de vel hevdet fjerner (all type) støy 100%
Vel, de har jo selv skissert at den (NH) fjerner et visst antall watt pr dag, som Rhesus gjorde et nummer av i form av latterliggjøring (selvfølgelig med full rett), da f. eks. 8 watt ikke er en mengdemåling men et effektmål.
Tar du 8 watt og deler med 24 timer og deretter 1000 så kan en få et tall som indikerer hvor mange kilowattimer som blir fjernet i løpet av et døgn. Eller f.eks. 0,008 kilowattime i timen.
Hvorvidt dette er av betydning eller ikke aner ikke jeg noe om, slikt har jeg ikke greie på, men det er ikke null
Noen hevder at de hører forskjell med eller uten NH
0,008 er ikke null rent matematisk.
0,008 hentes ikke ut i fra annet enn støy omgjort til energi.
Er det siste ren bløff så burde vel det ganske enkelt kunne dokumenteres.
Dersom noen gjør det å sender denne dokumentasjonen til meg så skal jeg videresende den til PS Audio, da vil jeg gjerne at den skrives på engelsk.
Tydeligvis så er det ingen som ønsker å bruke "energi" og tid, som det er nok av ellers, på dette.
Eller kan det være andre grunner til at det skal være så vanskelig.
Effektiviten derimot kan sikkert være en annen diskusjon, (det har jo blitt diskutert nok kanskje, med delte meninger), som med masse annet som blir brukt i markedsføring av såvel audioprodukter og på andre typer forbruksvarer.
Mvh.KW