Noise Harvester

B

Back_Door

Gjest
Mitt poeng er, og forhåpentligvis er vel det også poenget til de andre som mener denne bidrar til en bedre lydopplevelse at den gjör nettopp det, bidrar positivt i denne sammenhengen, kall det placebo, ja, kall det hva du vil, som nevnt til en annen her inne tidligere så kunne den for meg gjerne väre fylt med sjokolade, luktet vanilje istedenfor å ha den lysende blå dioden, det er meg totalt likegyldig, så lenge den bidrar til ökt lyd/musikkglede.
For meg kunne den gjerne lagt til stöy for den del, bare det igjen oppleves som en forbedring av lyden.

mvh
Jeg må vel ha god dekning for å kalle deg en drømmekunde, når du godtar hva som helst fra en produsent, bare din egen hjerne prosseserer produktet til noe positivt? Dersom innholdet virkelig var sjokolade,ville du likevel ikke klandret produsenten dersom du oppfattet en forbedring av lyden. Da har du jo innrømmet at produsenten kan gjøre hva som helst, så lenge du er lykkelig med din placèbo.For selv OM.S må vel akseptere det som et faktum at dersom en boks med sjokolade fjerner støy på nettet, så må det dreie seg om placèbo.. ::)

O

om.s

Gjest
Jeg må vel ha god dekning for å kalle deg en drømmekunde, når du godtar hva som helst fra en produsent, bare din egen hjerne prosseserer produktet til noe positivt? Dersom innholdet virkelig var sjokolade,ville du likevel ikke klandret produsenten dersom du oppfattet en forbedring av lyden. Da har du jo innrømmet at produsenten kan gjøre hva som helst, så lenge du er lykkelig med din placèbo.For selv OM.S må vel akseptere det som et faktum at dersom en boks med sjokolade fjerner støy på nettet, så må det dreie seg om placèbo.. ::)
Men kjære deg Back_door, dette er da gammelt nytt, placeboen er hjertelig velkommen den så lenge den bringer noe positivt til lyd opplevelsen, heller lykkelig og fornøyd med placebo, enn ulykkelig og frustert uten.
Jeg inviterer gjerne feelgood faktoren med på reisen og, tenk deg, både god lyd og ett fornøyelig utsende, helt subjektivt selvsagt, kan jo ikke bli bedre enn det, imo.

mvh

B

Back_Door

Gjest
Men kjære deg Back_door, dette er da gammelt nytt, placeboen er hjertelig velkommen den så lenge den bringer noe positivt til lyd opplevelsen, heller lykkelig og fornøyd med placebo, enn ulykkelig og frustert uten.
Jeg inviterer gjerne feelgood faktoren med på reisen og, tenk deg, både god lyd og ett fornøyelig utsende, helt subjektivt selvsagt, kan jo ikke bli bedre enn det, imo.

mvh

Men kjære deg OM.S, jeg betviler ikke din personlige tilfredshet med hverken det ene eller det andre. Jeg stiller bare spørsmål om det er greit at en produsent selger produkter som fordrer placèbo, dersom kunden skal ha glede av dem ;)

O

om.s

Gjest
Men kjære deg OM.S, jeg betviler ikke din personlige tilfredshet med hverken det ene eller det andre. Jeg stiller bare spørsmål om det er greit at en produsent selger produkter som fordrer placèbo, dersom kunden skal ha glede av dem ;)
Hele HiFi bransjen selger jo produkter som skal gi deres kunder en illusjon, en opplevelse noe for å glede seg over de gode musikk stunder, så jeg er ikke så overrasket, men man får jo være selektiv og positivt kritisk til hva man legger kronene på, og her har NH gitt meg ett "stort" (men lite) bidrag, for en liten slant, i denne sammenheng  ;)  :) .......

mvh

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hele HiFi bransjen selger jo produkter som skal gi deres kunder en illusjon, en opplevelse noe for å glede seg over de gode musikk stunder, så jeg er ikke så overrasket, men man får jo være selektiv og positivt kritisk til hva man legger kronene på, og her har NH gitt meg ett "stort" (men lite) bidrag, for en liten slant, i denne sammenheng  ;)  :) .......

mvh

Hei,

Mye styr om en "dings" til en tusenlapp synes det som.

Personlig så tror jeg at PS audio kan sees på som en av de mest seriøse produsentene av strømprodukter, så jeg tror neppe de ville være bekjent av å ødelegge sitt gode navn og rykte med et "svindel produkt".

Tror vel at man heller får akseptere at dette produktet virker for enkelte, enkelte vil sannsynligvis mene at det er verdt prisen, andre ikke.

Det skal imidlertid sies at terskelen for å prøve et produkt som ikke koster skjorta er lavere en foreks å gå til innkjøp av den nye power planten.

Slik sett så er det sannsynlig at ved positiv omtale så kan mange produkter i det rimligere segmentet bli solgt, og med så mange brukere så ville det vert merkelig hvis alle var like fornøyde men det er da dermed ikke det samme som svindel.

God påske

Mvh
Geir

O

om.s

Gjest
Hei,

Personlig så tror jeg at PS audio kan sees på som en av de mest seriøse produsentene av strømprodukter, så jeg tror neppe de ville være bekjent av å ødelegge sitt gode navn og rykte med et "svindel produkt".

Tror vel at man heller får akseptere at dette produktet virker for enkelte, enkelte vil sannsynligvis mene at det er verdt prisen, andre ikke.

Det skal imidlertid sies at terskelen for å prøve et produkt som ikke koster skjorta er lavere en foreks å gå til innkjøp av den nye power planten.

Slik sett så er det sannsynlig at ved positiv omtale så kan mange produkter i det rimligere segmentet bli solgt, og med så mange brukere så ville det vert merkelig hvis alle var like  fornøyde men det er da dermed ikke det samme som svindel.

God påske

Mvh
Geir
Veldig langt på vei enig i dine betraktninger her både ang PS Audio og NH, ha noen fortsatt gode påske dager....

mvh

B

Back_Door

Gjest
Hei,

Slik sett så er det sannsynlig at ved positiv omtale så kan mange produkter i det rimligere segmentet bli solgt, og med så mange brukere så ville det vert merkelig hvis alle var like  fornøyde men det er da dermed ikke det samme som svindel.

God påske

Mvh
Geir
Da hopper du glatt over det faktum at målinger har bevist at den støy som produsenten påstår blir fjernet av NH ikke påvirkes av om NH er plugget i nettet eller ikke? PS Audio har vist at de kjenner sin potensielle kundekrets..Jeg tilhørte selv den kretsen, og ble et klart offer for den placèboeffekten som produsenten kynisk har kalkulert med.
God bed--ehh påske til oss alle :D

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Personlig så synes jeg det er påfallende hvor kjemisk fritt for kvantitativ informasjon om produktenes elektriske egenskaper PSA's dokumentasjon er. Slik blir det jo umulig å arrestere firmaet, fordi det i bunn og grunn ikke sier noe konkret om hva man kan forvente av produktene deres. Prøv å finne et tall på antall dB demping eller dempingskurver på et eneste av 'strømrenseriene' deres! I seriøs sammenheng er dette den viktigste parameteren for slikt utstyr!

Min tillit til PSA og deres produkter er lik 0, og sett fra mitt synspunkt er det overhodet ikke overaskende at et produkt som NH kommer fra den kanten. Men det er min subjektive oppfatning... ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Dersom en totalt skal la være å kjøpe (andre) produkter fra produsenter som benytter seg av (innimellom) tvilsomme påstander i sin markedsføring, så kan det fort bli lite å velge i mellom.
Kunne vært artig å lage en egen tråd med "Vær Varsom Overfor Denne Produsenten" varsel.
Dette sagt uten at jeg er uenig med deg i at dersom det påståes at noe, som er 100% (eller98 ) BS, så bør en virkelig føle seg lurt, men her tror det er flere som eventuelt har mange svin på skogen, dersom en utgår fra minimal virkning.
Hvorvidt en ting som har minimal virkning da er BS eller ikke, kan jo fort bli en tolkning hver og en får gjøre sjøl.
Hva tror/mener du f.eks. om Holfi sine "kobberplater" til å legge under komponentene?
Dersom det ER bullshit så kan/bør en ikke kjøpe forsterkere(og annet derfra, slik kan vi fortsette (i en ny tråd);)

OT. Jeg husker ikke akkurat nå i hvilken tråd jeg spurte deg, men spørsmålet var: bruker du "medfølgende" signalkabler og netkabler eller secondhand? ;)
Mvh.KW
Edit; jeg pleier å svare med Quote og denne var i utgangspunktet til Backdoor.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Personlig så synes jeg det er påfallende hvor kjemisk fritt for kvantitativ informasjon om produktenes elektriske egenskaper PSA's dokumentasjon er. Slik blir det jo umulig å arrestere firmaet, fordi det i bunn og grunn ikke sier noe konkret om hva man kan forvente av produktene deres. Prøv å finne et tall på antall dB demping eller dempingskurver på et eneste av 'strømrenseriene' deres! I seriøs sammenheng er dette den viktigste parameteren for slikt utstyr!

Min tillit til PSA og deres produkter er lik 0, og sett fra mitt synspunkt er det overhodet ikke overaskende at et produkt som NH kommer fra den kanten. Men det er min subjektive oppfatning... ;)
Hei! Jeg har nettopp vært inne på SF sin side for å finne info om bl.a. størrelsen på basselementet på Stradivari, som jeg mener og tror er på 10 tommer, det står 12 tommer på Stereophile sin test.
Fant ingem ting, sjelden jeg finner f.eks. opplysning om "laveste" impedans (over hele frekvensområdet) på høyttalere også.
Hva med generelle infoer/dataer om hifiutstyr hos produsentenes hjemmesider i det hele tatt?
Det er jo ikke så farlig, det er jo bare leketøy ;D
Mvh.KW

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3

Min tillit til PSA og deres produkter er lik 0, og sett fra mitt synspunkt er det overhodet ikke overaskende at et produkt som NH kommer fra den kanten. Men det er min subjektive oppfatning...  ;)
Hei,

Når det gjelder den berømte NH så var det stort noe jeg plugget inn og "glemte", ikke testet så mye med/uten, men kunne sikkert lett levd lykkelig uten den også.

Når det gjelder powerplanten fra PS audio så var det faktisk en skikkelig aha opplevelse den gangen jeg koblet den i anlegget, da på kun cd som var EMC1 up og en krell krc-3 preamp, synes faktisk dengang at det var en superb oppgradering.

Hva der finnes av måledata etc er ikke noe poeng for meg, prioriterer mye heller å lese andre sine erfaringer med produktet på nettet/review etc.
En full åpenhet kan vi vel ikke forvente uansett.

Mvh
Geir :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei,

Når det gjelder den berømte NH så var det stort noe jeg plugget inn og "glemte", ikke testet så mye med/uten, men kunne sikkert lett levd lykkelig uten den også.

Når det gjelder powerplanten fra PS audio så var det faktisk en skikkelig aha opplevelse den gangen jeg koblet den i anlegget, da på kun cd som var EMC1 up og en krell krc-3 preamp, synes faktisk dengang at det var en superb oppgradering.

Hva der finnes av måledata etc er ikke noe poeng for meg, prioriterer mye heller å lese andre sine erfaringer med produktet på nettet/review etc.
En full åpenhet kan vi vel ikke forvente uansett.

Mvh
Geir :)
Hei GFE!
Og ikke burde du ha kjøpt deg Stradivari, fordi SF vel har brukt argumeneter i markedsføringen som at det hjelper med form som en lutt og at lakken (ikke fargen) har betydning også.
Kan ikke ha tillitt til en slik produsent. Fysj og fysj ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mvh.KW

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Når det gjelder powerplanten fra PS audio så var det faktisk en skikkelig aha opplevelse den gangen jeg koblet den i anlegget,  da på kun cd som var EMC1 up og en krell krc-3 preamp, synes faktisk dengang at det var en superb oppgradering.
Du er sikkert førnøyd kunde, og jeg er ikke ute etter å diskreditere deg, eller på noen måte ødelegge gleden din ved hobbyen din.
Jeg sitter på begge sider av bordet. Hifi er hobbyen min, og jeg tjener til mitt daglige ved å designe audio-elektronikk. Jeg har problemer med å se hvordan mitt utstyr, eller for den del så og si alt av konvensjonell audio-elektronikk kan ha fordel av en PP. Den løser et ikke-problem, såvidt jeg kan se.
PSA skaper seg et marked. Det er ikke noe nytt. Jeg bare skriver litt om hvor useriøse og unyttige jeg synes disse produktene er sett fra et teknisk synspunkt. Så er det jo opp til enhver å vurdere hva som er viktig for sin egen del.

Det blir litt som med dyre og eksotiske kabler.

J

Jurassic

Gjest
Du er sikkert førnøyd kunde, og jeg er ikke ute etter å diskreditere deg, eller på noen måte ødelegge gleden din ved hobbyen din.
Jeg sitter på begge sider av bordet. Hifi er hobbyen min, og jeg tjener til mitt daglige ved å designe audio-elektronikk. Jeg har problemer med å se hvordan mitt utstyr, eller for den del så og si alt av konvensjonell audio-elektronikk kan ha fordel av en PP. Den løser et ikke-problem, såvidt jeg kan se.
PSA skaper seg et marked. Det er ikke noe nytt. Jeg bare skriver litt om hvor useriøse og unyttige jeg synes disse produktene er sett fra et teknisk synspunkt. Så er det jo opp til enhver å vurdere hva som er viktig for sin egen del.

Det blir litt som med dyre og eksotiske kabler.
Det er ganske sterke ord du uttrykker deg med.
På hvilket grunnlag er en PP et useriøst og unyttig produkt? Den regenerer jo strømmen og for folk som bor i f. eks Oslo og er mye plaget med støy vil den jo bli en oppgradering.
Og er du sikker på at Produktene til PSA er så useriøse og unyttige?
Du står fram her som en helt anonym "ekspert" uten å legge fram kompetanse, arbeidsgiver eller motivasjon for å forsure dette forumet.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg tjener i alle fall hverken mer eller mindre penger uansett hvor mye eller lite PSA pusher av sine produkter.
Og om jeg er sur nedbør på HFS er det heldigvis svært delte meninger om.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det er ganske sterke ord du uttrykker deg med.
På hvilket grunnlag er en PP et useriøst og unyttig produkt? Den regenerer jo strømmen og for folk som bor i f. eks Oslo og er mye plaget med støy vil den jo bli en oppgradering.
Og er du sikker på at Produktene til PSA er så useriøse og unyttige?
Du står fram her som en helt anonym "ekspert" uten å legge fram kompetanse, arbeidsgiver eller motivasjon for å forsure dette forumet.
Anonym? Jo forsåvidt, men han sitter jo og titter ned på oss alle her i øverste venstre hjørne på sine innlegg ;D, direktetatt fra det lille hullet øverst på en (mac ?)
Det er ikke mange som har bilde av seg sjøl på den måten, husker i farten bare Roy Ervin jeg, kanskje noen andre som ikke jeg er klar over.
Han får no berre troill for meg.
KW

K

kbwh

Gjest
Rhesus er søt kløe. Den sure svie kommer annansteds fra.
Hva gjelder NH: De pengene kjøper deg nok akustikkplater til å gjøre lyden annerledes. Til og med målbart annerledes.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Tja...kunne kanskje vært gøy for eiere av dine design å vite at slike produkter som f.eks PS sine ikke hjelper en dritt da...eller?
Hvis de ikke finner det ut av å lytte selv, hva da?
Kanskje dine produkter ikke skiller seg særlig ut i fra resten av røkkla....? PLACEBO.....? :p

P

Parelius

Gjest
Til det siste: BS (Hva i all verden er meningen med å anklage folk med forsuring, bare fordi de sier noe du ikke liker?)
Til resten: Hva har du å slå i bordet med? (Ikke det at jeg er interessert, men hvorfor avkreve Rhesus ting som du ikke krever av deg selv. Du, jeg, og alle andre, uttaler oss jo i vilden sky om alt mellom himmel og jord, uten at det kreves identifikasjon av kompetanse, motivasjon eller aller minst arbeidsgiver. Hva gjelder Rhesus, så vet vi vel mer om hans kompetanse enn andres.)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.257
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Det skrives jo så mye rart her nå at jeg blir jo nysjerig på denne Bråke Forhøstern. Noen som har en å selge rimelig, så send meg en PM ;D Så jeg også får testa denne "udugelige" dingsen.

Uansett har jeg veldig trua på Ps Audio, har her en eff amp jeg er VELDIG fornøyd med. Snart blir det Ps Audio pre amp også.

Morro å lese når dere er så enige ::), bra underholdning

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
KW da! Den er formet som ei fele!
Er den det, der kan du se hvor lite jeg har greie på både musikk/instrumenter og lyd, jeg synes mine Cremona lyder som en lutt jeg, men det er kanskje lakk(fargen) som gjør det. ;D
Kanskje jeg skal male NH min rød ::)

Forresten fele sier du?

"Homage series of loudspeakers (footnote 1) to honor the great violin makers of Cremona—Amati, Guarneri, Stradivari—his design inspiration curiously turned out to be not the violin but the lute."
Flere like "dumme" som meg, men de hadde jo heller ikke fått med seg at det sitter 2x10" der og ikke 2x12"
Journalister! Kan man stole på dem da ;D

Mvh.KW

P

Parelius

Gjest
Det herlige med å være subjektivist, som intet annet har å slå i bordet med enn sine egne ører, er det totalt uforpliktende i alt som sies. Den eneste kompetanse som trengs, er å si; det er slik jeg føler/hører det. Det kan ethvert barn si. Selv ikke lytteerfaring er relevant da...

(Parelius, som ikke akkurat er voksen.)

J

Jurassic

Gjest
Rhesus ønsker å fremstå som en bransjemann ved å si at han til daglig utvikler audio produkter så da mener jeg at han ikke spiller med åpne kort så lenge han hemmeligholder sin arbeidsgiver.
Skal man stå fram som en innenfor bransjen med teknisk kompetanse mener jeg at han plikter til å skilte med hvem han har som arbeidsgiver.

Jeg har ikke noe behov for å blindt forsvare noise harvester, har ikke kjøpt eller prøvd en.

En vare er verdt det markedet er villige til å betale og så lenge folk er villige til å betale 1000 kroner for en NH og 30k for en PP så må de jo få lov til det uten å bli møtt med en hånlig tone.

P

Parelius

Gjest
En vare er verdt det markedet er villige til å betale og så lenge folk er villige til å betale 1000 kroner for en NH og 30k for en PP så må de jo få lov til det uten å bli møtt med en hånlig tone.
Til det første: Der er jeg enig. Jeg er ikke akkurat det en del av mine medmennesker vil omtale som "vel bevart" når de hører om kronasjen som brukes på vår felles interesse, men det kan jeg leve med.

Til det siste: Det er da ikke så hånlig. Men at vi gjør litt ap med hverandres meninger, det er da ganske så vanlig. Det er først når vi blir personlige at det blir ubehagelig og forsurende.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det skrives jo så mye rart her nå at jeg blir jo nysjerig på denne Bråke Forhøstern. Noen som har en å selge rimelig, så send meg en PM ;D Så jeg også får testa denne "udugelige" dingsen.

Uansett har jeg veldig trua på Ps Audio, har her en eff amp jeg er VELDIG fornøyd med. Snart blir det Ps Audio pre amp også.

Morro å lese når dere er så enige ::), bra underholdning
Hei!
Skulle jo tro at det ville være mange på bruktmarkedet, men jeg har ikke sett mange (kan jo være at jeg har oversett) en annen forklaring er at det da er mange lettlurte.
Har folk i tillegg moral så burde de ikke ta penger for den i det hele tatt
dersom de nå mener at de har blitt rundlurt.
Har de blitt rundlurt så har de det, ingen grunn til å lure nestemann ;D
Så derfor vil (bør) du kanskje få en gratis mot at du betaler portoen sjøl.
Backdoor har vel en til overs etter at div. bekjente har målt den for ham ;)
Advarer likevel, for det kan jo hende du ikke hører forskjell og dermed komme i tvil om du også ikke har blitt lurt på andre områder av dette useriøse firmaet.
Trist å oppdage det av en slik grunn, enten det nå er reellt eller placebo.
Mvh.KW

O

om.s

Gjest
Hva gjelder Rhesus, så vet vi vel mer om hans kompetanse enn andres.)
Fablenes mester! gjør vi egentlig det, ingen nett-placebo på gang her nå vel?!!!..

(Glemte at det må jo nesten være sant siden siden det sies på hfs i en akseptert skeptisk tros-retning..)

mvh
om.s med skeptisk fortegn, vel, dvs motsatt...

O

om.s

Gjest
Jeg tjener i alle fall hverken mer eller mindre penger uansett hvor mye eller lite PSA pusher av sine produkter.
Og om jeg er sur nedbør på HFS er det heldigvis svært delte meninger om.
Vel, som nevnt en gang tidligere våger jeg påstanden om at NH bidrar mer til en god musikk opplevelse enn hva din viten gjør, for tiden.....

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Enten har de lagt seg eller så ser de (kanskje) på MadTV ;D
Kan jo hende at de virkelig gjør noe fornuftig da, lytter på musikk (i fra sweetspot)
Det skal jeg gjøre nuuuuuhh!
Mvh.KW

O

om.s

Gjest
Hei!
Skulle jo tro at det ville være mange på bruktmarkedet, men jeg har ikke sett mange (kan jo være at jeg har oversett) en annen forklaring er at det da er mange lettlurte.
;D  Godt og faktiskt poeng! Tror bare jeg har sett en stk selv tilsalgs, og det selv etter at jeg har tilbudt meg å kjøpe noens ex om ikke de skulle være fornøyd...men dum er man vel...

mvh

B

Back_Door

Gjest
Det blir nesten litt komisk å se hvor mange som egentlig "ber for sin syke mor".
Dette er dog ikke noe spesielt for bare denne tråden. For å forstå argumenter, er det ofte nyttig å lese i vedkommendes signatur.
Det besynderlige er likevel, at når legen konstaterer at mor sin sykdom er kronisk, da vil noen skyte legen.. ::)
At vi har typer som Rhesus her inne, sikrer at vi får en viss nytteverdi i tillegg til underholdningen  ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Det blir nesten litt komisk å se hvor mange som egentlig "ber for sin syke mor".
Dette er dog ikke noe spesielt for bare denne tråden. For å forstå argumenter, er det ofte nyttig å lese i vedkommendes signatur.
Det besynderlige er likevel, at når legen konstaterer at mor sin sykdom er kronisk, da vil noen skyte legen.. ::)
At vi har typer som Rhesus her inne, sikrer at vi får en viss nytteverdi i tillegg til underholdningen ;)
OMG-det bå være deilig å tro man vet og kan alt- herregud menneske................................

B

Back_Door

Gjest
OMG-det bå være deilig å tro man vet og kan alt- herregud menneske................................
I tilfellet du misforsto: Det er ikke jeg som er legen i denne sammenheng.

O

om.s

Gjest
...og enda verre å sette sin tro på en annens allvitenhet, og være "utro" mot sine egne ører i denne sammenhengen....

mvh

B

Back_Door

Gjest
...og enda verre å sette sin tro på en annens allvitenhet, og være "utro" mot sine egne ører i denne sammenhengen....

mvh
Hvem mener du det er som er "utro" mot sine egne ører i denne sammenhengen?

J

Jurassic

Gjest
Må være deilig å være en del av saueflokken og bare følge bjella hele tida.

B

Back_Door

Gjest
Må være deilig å være en del av saueflokken og bare følge bjella hele tida.
Den største "flokken" på dette forum, er de rent subjektive. I den sammenheng er din henvisning til saueflokken reell ;)
Ellers så har vi jo også typen som elsker å protestere, dog uten alltid å bry seg så mye om på hvilket grunnlag..

J

Jurassic

Gjest
Er ikke hensikten med å ha interesse at en skal være subjektiv og ikke objektiv?
Og det er ens egen subjektive mening som teller?
Heller ens egen mening enn meningen til en som seiler uten flagg.
HIFI er en hobby med små marginer og NH er de små marginenes sak.

Skulle jeg f. eks kastet alle fiskestengene mine da det det er billigere og enklere å kjøpe fisken i frysedisken på COOP?

B

Back_Door

Gjest
Er ikke hensikten med å ha interesse at en skal være subjektiv og ikke objektiv?
Og det er ens egen subjektive mening som teller?
Heller ens egen mening enn meningen til en som seiler uten flagg.
HIFI er en hobby med små marginer og NH er de små marginenes sak.

Skulle jeg f. eks kastet alle fiskestengene mine da det det er billigere og enklere å kjøpe fisken i frysedisken på COOP?
Hensikten med hi-fi er subjektiv nytelse!
For å komme til målet på den sikreste og raskeste måte, kan det være nyttig å ha evne til å lære av andre som kanskje kan og vet en del mer enn deg selv om relevante elementer. Samtidig bør man være ydmyk for det faktum at selv JEG kan være offer for placèbo, og ikke bare alle de andre.
For å nå målet blir det dermed en blanding av egen kunnskap og erfaring, andres tilsvarende og subjektiv lytting. Om man også kan rive ned noen myter eller faktisk avsløre svindel på veien, blir ikke det mindre tilfredsstillende.
Hi-fi komponenter er utviklet på basis av objektiv verifiserbar vitenskap. Da kan det ikke være så feil at man benytter seg av personer som har slik utdannelse og kunnskap til å vurdere hva som er reelt eller ikke i sin prioritering. Er man klar over sin egen menneskelige skrøpelighet, vil man måtte innrømme at man kan bli lurt av både andre og seg selv om man kun skal stole på påstander eller "opplevelser" basert på subjektiv lyttemetodikk. Derfor ble jeg f.eks. selv lurt av NH ;)
Jeg snakker altså om veien til målet. Selve målet skal uansett KUN godkjennes av mine egne ører.

J

Jurassic

Gjest
Hensikten med hi-fi er subjektiv nytelse!
For å komme til målet på den sikreste og raskeste måte, kan det være nyttig å ha evne til å lære av andre som kanskje kan og vet en del mer enn deg selv om relevante elementer. Samtidig bør man være ydmyk for det faktum at selv JEG kan være offer for placèbo, og ikke bare alle de andre.
For å nå målet blir det dermed en blanding av egen kunnskap og erfaring, andres tilsvarende og subjektiv lytting. Om man også kan rive ned noen myter eller faktisk avsløre svindel på veien, blir ikke det mindre tilfredsstillende.
Hi-fi komponenter er utviklet på basis av objektiv verifiserbar vitenskap. Da kan det ikke være så feil at man benytter seg av personer som har slik utdannelse og kunnskap til å vurdere hva som er reelt eller ikke i sin prioritering. Er man klar over sin egen menneskelige skrøpelighet, vil man måtte innrømme at man kan bli lurt av både andre og seg selv om man kun skal stole på påstander eller "opplevelser" basert på subjektiv lyttemetodikk. Derfor ble jeg f.eks. selv lurt av NH ;)
Jeg snakker altså om veien til målet. Selve målet skal uansett KUN godkjennes av mine egne ører.
Hvordan kan du lære av andre å være subjektiv?

Topp Bunn