Noen treningsfreaks her?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Hvordan står det til de audiofiles trening? Driter dere i fysisk fostring, eller digger dere å utøve sport? I såfall hvilken? Selv digger jeg langdistanseløping!

J

Jurassic

Gjest
Jeg har klart meg et par år med pre uten fjernkontroll så endring av volum samt skifting av cd har ført til at jeg må reise meg opp fra sofaen iallfall en gang hver halvtime ;D

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Jurassic skrev:
Jeg har klart meg et par år med pre uten fjernkontroll så endring av volum samt skifting av cd har ført til at jeg må reise meg opp fra sofaen iallfall en gang hver halvtime ;D
;D
Så det eksisterer en treningstråd ja, da hopper jeg dit isteden! Glem denne!

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Liker å løpe kortere og lengre turer, særlig hvis jeg har et mål og trene mot (fx et marathon eller gjerne Nordmarkstravern). Uten et slikt mål er jeg heller makelig: spiller tennis 1 1/2 t. per uke, golf når det passer seg ... og så de obligatoriske sykkel- og skiturene i Marka.

Men jeg merker jo at jeg ikke er 40 lengre - når man er halveis mellom 50 og 60 fungerer ikke alt optimalt :p

Så at du var på vei til en Marathon for kort tid siden: hvor var det ? Og gikk det greit ?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Det må være å binde håndleddene og denge løs på sandsekk uten hansker slik at man kan kjenne svien og at det er smertefullt :)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Nei, ikke treningsfreak. Men, jogger/løper (50-90 minutter) 3 ganger i uken.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Jurassic skrev:
;D ;D ;D

Sånn er det her også, men nå har jeg fått pre med fjernkontroll så da blir det litt mindre aktivitet. Pubmuskelen blir selvsagt holdt i form med ukentlige øvelser.

J

Jurassic

Gjest
Akkurat skaffet meg pre med fjernkontroll jeg også :)

Ble for aktiv i stua...

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Jobbet tidligere som Securitas-vekter. Mye bilkjøring, men aldri mer enn 20 i bilen i ett strekk. I tillegg var det noe gåing, og enkelte tunge løft.

I april begynte jeg å kjøre trikk. En jobb fullstendig uten annen bevegelse enn en og annen tur ut av stolen for å legge en pens manuelt, fikse en dør som blafrer etc. At jeg i januar også sluttet å røyke gjør også sitt; jeg har begynt en langsom polstring av mageregionen, som jeg snarest ønsker å avbryte! Det holdt ikke lenger med noen spaserturer i Frognerparken.

Derfor har jeg begynt å gå på sal-trening på Friskis&Svettis. Å trene med vekter, løpe eller annen svetting som må gjøres KUN på egen motivasjon nytter ikke - i treningssammenheng er flokkmentaliteten genial - massesuggesjon. Dårlig, rytmisk musikk og kvasi-estetiske "dansetrinn". Herlig! :)

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
JackX skrev:
Så at du var på vei til en Marathon for kort tid siden: hvor var det ? Og gikk det greit ?
Det var i Poznan, Polen på søndag, synes det gikk veldig bra, løp i mål på 2.49.52. Fikk til å disponere kreftene bra i mitt første maratonløp.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.595
Sted
Holmestrand
nescafe skrev:
JackX skrev:

Det var i Poznan, Polen på søndag, synes det gikk veldig bra, løp i mål på 2.49.52. Fikk til å disponere kreftene bra i mitt første maratonløp.
Gratulerer! Det må da være en svært lovende start? Hvordan og hvor mye trener du? Jeg sykler mest, men har så vidt begynt å løpe igjen.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Jeg løfter jern fire ganger i uka og løper gjerne en gang eller to også.

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Antall liker
3
nescafe skrev:
JackX skrev:
Gratulerer, det var en kjempe bra tid.
Drevet lenge med løping?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Løpingen har jeg drevet med siden jeg var en liten drittunge, og fram til fyllte 20 år også langrenn. Utover i 20-årene ble det mye festing, noe som gikk utover treningen ;D Men nå i slutten av 20-årene har jeg roet festingen og tatt tak i treningen igjen. All trening jeg gjør er løping, konkret oppladning til maraton fra 1.juli og til selve løpet 14.oktober var omtrent som følger hver uke;
1 intervall eller løpskonkurranse
1 langtur løping 2t - 2t 45 min, hvis terreng meget hardt store deler av veien, hvis asfalt rolig første del og noe hardere andre del (tilvenning til maraton som bare gikk på asfalt)
+ 2 rolige løpeturer på 45 min - 1 time.

I tillegg kommer et kosthold som har skrumpet matchvekten litt, og dette bidraget (skummelt å si det høyt) har hjulpet noe veldig på framdriften.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Trente rimelig seriøst før, men for mye jobb og for lite fritid + magesår har liksom satt en demper på iveren...
Nå har jeg bare noen manualer og stenger stående ved senga slik at jeg kan ta en kort økt på overkroppen når lysten kommer over meg.

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Har to fjernkontroller jeg driver å løfter på.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Veldig stor spredning på nivået her ser jeg. :)

Jeg går en del, dessuten går jeg på pilates en gang i uken. Prøver å gå mellom 20 og 30 km i uken, har et tidvis vondt kne som gjør at jeg ikke kan løpe og belaste det så mye.
Går av og til på step og lignende og, men foretrekker å være utendørs.
Har gode muligheter for fjellturer, men problemet er at da får jeg ofte vondt i kneet når jeg skal ned igjen. Skal prøve å trene det opp litt med styrkeøvelser så får jeg se om det hjelper.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Har spilt volleyball i 18 år. Mengden trening duger vel ikke mer enn til å vedlikeholde ferdigheter fra yngre dager. I morgen, søndag, spiller vi kvartfinale i NM, mot Askim, på hjemmebane. Taper vi, hører dere ikke mer fra meg i denne tråden ;D.

PS. BT trener og spiller også på samme lag, Åsheim.

Frank

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Vi taper aldri!
8)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
er det bare når du trener du får vont? hadde det samme når det gjelder å løpe spessielt på hardt underlag, vont i knærne, leggene og anklene, (er en veldig fin unnskyldning for å ikke trene ;D ) men det viste seg å være en tilvennings sak, etter å tvunget meg gjennom noen løpeturer ble problemet så godt som helt borte!

Komponenten skrev:

Jeg går en del, dessuten går jeg på pilates en gang i uken. Prøver å gå mellom 20 og 30 km i uken, har et tidvis vondt kne som gjør at jeg ikke kan løpe og belaste det så mye.
Har gode muligheter for fjellturer, men problemet er at da får jeg ofte vondt i kneet når jeg skal ned igjen. Skal prøve å trene det opp litt med styrkeøvelser så får jeg se om det hjelper.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
J.Finvaag skrev:
er det bare når du trener du får vont? hadde det samme når det gjelder å løpe spessielt på hardt underlag, vont i knærne, leggene og anklene, (er en veldig fin unnskyldning for å ikke trene ;D ) men det viste seg å være en tilvennings sak, etter å tvunget meg gjennom noen løpeturer ble problemet så godt som helt borte!

Komponenten skrev:

Det er mest når jeg går mye nedover eller får stor belastning på kneet. Er nok noen korsbånd som har forstrukket seg på grunn av at jeg har vridd kneet en del ganger.
Er bare selve kneet som er vondt. Håper jeg kan trene det bedre, har fått noen øvelser jeg skal teste ut..
Var til fjells i dag og det gikk faktisk bra så lenge jeg konsentrer meg godt på hvordan jeg går når jeg skal ned igjen.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.926
Torget vurderinger
1
Prøv å tøy musklane på på framsida av låret,eventuelt spander på deg litt massasje. Det kan ofte hjelpa på problemer med knea.

H

hobby

Gjest
Etter å ha fått squeezebox har det blitt mindre trening ;) så da må jeg øke den andre treningen litt...

Jeg løfter da forsterkerne i 4 x 8 reps 4 ganger i uka og supplerer med kondisjonstrening. Kablene benyttes da som hoppetau ;D Høyttalervelting har jeg sluttet med...

=> Hovedmotivasjonen er naturligvis at anlegget låter bedre etter en solid treningsøkt. Summen av energi er vel konstant, så når jeg blir fastere i fisken og spiser mer dyre proteiner blir det mindre annen energi i rommet som kan påvirke anlegget i form av elektromagnetisk støy osv...;D

M

Morpheus

Gjest
Cappuccino skrev:
Etter å ha fått squeezebox har det blitt mindre trening ;) så da må jeg øke den andre treningen litt...

Løfter jern (snakker da ikke om forsterkere!) 3-4 ganger i uka og supplerer med kondisjonstrening 2 ganger i uka.

Hovedmotivasjonen er naturligvis at anlegget låter bedre etter en solid treningsøkt. Summen av energi er vel konstant, så når jeg blir fastere i fisken blir det mindre annen energi som kan påvirke anlegget i form av støy osv. innbiller jeg meg...;D

Men jeg bruker ikke kablene som hoppetau!
Hehe!

Jeg begynte å trene karate i 2 klasse på barneskolen. Dette drev jeg med til midten av 2 klasse på gymnaset. Da måtte man på en måte ta et valg om man ville satse mer. Jeg trente allerede 3 ganger i uken og syntes det var nok. Jeg sluttet etterhver med karaten (selv om det var litt på og av på slutten) og begynte med volleyball. En veldig kjekk idrett jeg drev aktivt på med i 6 år. Jeg er ca 180 høy så slik sett er ikke volleyball den beste idretten for meg bortsett fra om jeg hadde spesialisert meg som opplegger! Det ble vanskeligere og vanskeligere å opprettholde spensten.. :p

Har drevet endel med vekter fra 16 års alderen og oppover i 20 årene samt litt spinning. Har ikke trent aktivt med noe de siste 4 årene, men har snekret mye på hytten noe som gir god trim i seg selv. Ble overasket over meg selv da jeg smellte opp 95 kg hos en kamerat for noen uker siden. Jeg har begynt å legge på meg igjen siden sommeren, og mine 94 kilo må nå reduseres. Så det blir vekter spinning og matregime fremmover (sklir jo alltid litt ut i julen, så jeg må ha litt å gå på ;).

Har drevet med litt fjellklatring og svømming også, men ikke i organiserte former.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Jeg har trent systematisk i 25 år, noen av dem på toppnivå. Har i tillegg idrettsfag og vært instruktør/leder innen flere idrettsgrener, på forskjellige nivåer. Treningsnarkoman???? Ja 8).

Hilsen Tommy

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
da piggskoene ble lagt på hylla for noen år siden (etter god gammel feil/overtrening) trenes det nå fremdeles nesten hver dag. merker jeg blir litt latere i eksamenperioder (som nå), med anger som resultat. løper gjerne 6-7 ganger i uken og trener vekter 3-6. ser ut om tradisjonen fra fatter sitter støpt i også meg: "en dag uten trening er en dag uten mening." 1.54 på 800m som 20-åring blir nok ikke utfordret igjen.

christian

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
empty skrev:
Jeg har trent systematisk i 25 år, noen av dem på toppnivå. Har i tillegg idrettsfag og vært instruktør/leder innen flere idrettsgrener, på forskjellige nivåer. Treningsnarkoman???? Ja 8).

Hilsen Tommy
Hvilke idretter er det du har bedrevet/instruert i?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
salvatore skrev:
da piggskoene ble lagt på hylla for noen år siden (etter god gammel feil/overtrening) trenes det nå fremdeles nesten hver dag. merker jeg blir litt latere i eksamenperioder (som nå), med anger som resultat. løper gjerne 6-7 ganger i uken og trener vekter 3-6. ser ut om tradisjonen fra fatter sitter støpt i også meg: "en dag uten trening er en dag uten mening." 1.54 på 800m som 20-åring blir nok ikke utfordret igjen.

christian
1.54 ja, det var jo faen meg bra! Selv klarer jeg nok ikke det på 800 meter fritt fall engang. Anser meg selv som ekstraordinært treg. Løp vel 800 meter på 2.13 med piggsko engang ;D Og 15 min senere løp jeg 3000meter på samme stevne, det skjer aldri igjen ;D

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
tennis 3 ganger i uka...........in shape ;D

Topp Bunn