Diverse No topic, anything goes-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Dette er tråden der Høvdingen, Mbare & co ikke kan rasle med sablene fordi man er off-topic. Her kan Orso få skrive at all elektronikk låter likt og Smorte at alt låter dårlig hjemme hos sosialister. Gullørene kan få skrive at de hører forskjell på kabler med ulik farge og skeptikerne kan svare at de uansett ikke tror gullørene hører forskjell på stereo og mono eller high-end og reiseradio, men at de har en livlig fantasi. Det kan kjeftes og gnåles, man kan fornærme og fornærmes og man kan rope på moderator. Alt er lov. Fritt frem for såkalte hersketeknikker. Renslighet og diskresjon hverken loves eller ønskes. Fy faen for en tråd det skal bli.

Kjør debatt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg la merke til en pussig ting i dag. I Heisen på jobben står det et skilt med "Vare- og personheis uten fører". Noen som kan antyde et produksjonsår? Jeg kan ikke huske å ha sett en heisfører i hele mitt liv (1970-modell).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg vil bare benytte anledningen til å få sagt at alle dere andre syneser, men ikke jeg fordi jeg har litt erfaring med akustikk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Zomby_Woof skrev:
    Jeg la merke til en pussig ting i dag. I Heisen på jobben står det et skilt med "Vare- og personheis uten fører". Noen som kan antyde et produksjonsår? Jeg kan ikke huske å ha sett en heisfører i hele mitt liv (1970-modell).
    Kanskje fra sent trettitall, da "Der Führer" kom på banen for alvor....

Heisførere hadde vi i Oslo på femtitallet. I hong Kong så sent som i fjor, så jeg!

I dag er det forøvrig lett å komme i heisen, selv uten fører. Andre ting fører til at man KOMMER i heisen. Da har det gått hett for seg, eller heizen som det heter på tysk ;D ;D ;D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Heisførere hadde vi i Oslo på femtitallet. I hong Kong så sent som i fjor, så jeg!

I dag er det forøvrig lett å komme i heisen, selv uten fører. Andre ting fører til at man KOMMER i heisen. Da har det gått hett for seg, eller heizen som det heter på tysk ;D ;D ;D

.........Som bringer oss inn på temaet heismusikk:
    Jeg synes at John Coltrane er fin heismusikk. Vanligvis tar det ikke mer enn et par minutter å komme seg ut av heisen igjen. Og det er mer enn lenge nok. Til dem som måtte like John Coltrane: DERE TAR FEIL! DERE BARE TROR AT DERE LIKER DET! MEN DET ER PLACEBO!

mvh

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Herlig, altså. Alle som stemmer Frp har campingvogn, basta. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Langvarig eksponering av Coltrane kan føre til avhengighet av farmasøytika

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er veldig glad i loff jeg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Med 15" Dayton sub'er så trenger vel ikke du akkurat fiberrik kost, nei 8) 8)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    pengesluk skrev:
    Med 15" Dayton sub'er så trenger vel ikke du akkurat fiberrik kost, nei 8) 8)
    De er dessverre for tiden ikke koblet opp, så nå om dagen blir det mange tunge turer tilbake fra ramma med uforrettet sak. Kommer tid kommer råd.

kneip

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2010
    Antall liker
    0
    Ut i guds frie natur, gutter. Nå kommer snart vintern!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    tkr skrev:
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:

I dag er det forøvrig lett å komme i heisen, selv uten fører. Andre ting fører til at man KOMMER i heisen. Da har det gått hett for seg, eller heizen som det heter på tysk  ;D ;D ;D

.........Som bringer oss inn på temaet heismusikk:
    Jeg synes at John Coltrane er fin heismusikk. Vanligvis tar det ikke mer enn et par minutter å komme seg ut av heisen igjen. Og det er mer enn lenge nok. Til dem som måtte like John Coltrane: DERE TAR FEIL! DERE BARE TROR AT DERE LIKER DET! MEN DET ER PLACEBO!

mvh
    Jeg vet jeg liker Coltrane. Jeg har rett. Du tror du har hørt Coltrane i heisen. Du tar feil. Det var Kenny G.

Pat Metheny truet forresten den godeste herr Gorelnick med en 'gitar rundt halsen'. Jeg synes det er en god idé, men ville gått for en Les Paul.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    Jeg vet jeg liker Coltrane. Jeg har rett. Du tror du har hørt Coltrane i heisen. Du tar feil. Det var Kenny G.

Pat Metheny truet forresten den godeste herr Gorelnick med en 'gitar rundt halsen'. Jeg synes det er en god idé, men ville gått for en Les Paul.
    Den som ønsker seg et lite kurs i verbal henrettelse bør google frem Pat Methenys lille oppgjør med Keny G. Hør gjerne Kenny og Stachmo på Spotify først (om du ikke har kjøpt platen allerede).

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Noruego postet hele teksten under musikk generelt (for sikkert flere år siden). Strålende stykke arbeid, rett og slett. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på den.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg spurte en på IT-avdelingen om jeg kunne få Spotify på kontoret mitt, men han bare lo av meg. :(

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Going down?

V

vredensgnag

Gjest
    I Danmark har man I FART på kontrollpanelet i etasjeskillene for eldre heisanlegg. Der lyser det når heisen er i bevegelse. Alle disse skiltene måtte skrus ned fra heisene på hotell d'Angleterre og Kong Fredrik da dronning Elisabeth var i byen, og hennes hoff var innkvartert på disse hotellene.

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    totte skrev:
    Jeg er veldig glad i loff jeg.
    Det er jeg også. Og min kone i min.

Bortsett fra det er jeg dypt uenig. Både med deg, min kone og meg.

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    17
    Jeg skal en tur til Svalbard i oktober. Aldri vært der tidligere. Blir sikkert gøy selv om det er jobbtur.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Skulle handle her om dagen... samtale er som følger i kassa:

Meg - Den pleier ikke å funke her..
    Hun- Bare putt den i sprekken der...

Meg - Det går ikke...
    Hun- Prøv en gang til...

Meg- Jeg må visst trekke den i sprekken
    Hun- Nei nei, bare ta den ut og inn ett par ganger, det pleier å gå tilslutt.

Meg- ... ;D
    Hun- *smiler, skjelmsk, hun tenker på det hun sa...

Jeg legger tilbake kortet i kortholderen min og går ut... gliser... hehe...
    Ordene i en vanlig samtale i kassa på Kiwi... duverden... anything goes, eventually..

mvh

S

Slubbert

Gjest
    Er det ingen som kan hitles for noe her? Jeg vil hitle!

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Kim skrev:
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Going down?
    Du er aerosmith fan, I do believe...

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Kim skrev:
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Going down?
    Njet! Going up, baby - going up!!!

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    totte skrev:
    Alt er lov. Fritt frem for såkalte hersketeknikker. Renslighet og diskresjon hverken loves eller ønskes. Fy faen for en tråd det skal bli.

Kjør debatt.
    Hæ? krangle i en tråd der det er lov? Det er det jo ingen som gidder ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Blir noe tamt, ja. Og renslighet og diskresjon hører vel mer hjemme i toalettsex-tråden 8) 8) uansett.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Tor Nado har bøyd

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    oddgeir skrev:
    Jeg spurte en på IT-avdelingen om jeg kunne få Spotify på kontoret mitt, men han bare lo av meg. :(
    Been there, done that!
    Du må ikke finne på å spørre IT-avdelingen om sånt. Tvert imot. De er opplært til å svare nei. Har du ingen smarte unge kollegaer?
    Vår IT-avdeling burde takke meg for jeg sparer massevis av diskplass ved å kjøre Spotify på kontoret :-*

Tråd med potensiale, dette !
    -en svær chat, rett og slett.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ...og pengesluk har ennå tilgode å skrive et meningsløst innlegg uten gullkorn. sterkt.

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    17
    Er lei av dette emnet; moving on.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Kim skrev:
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Going down?
    Njet! Going up, baby - going up!!!
    Funka da på Greys Anatomy i går kveld...

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Tor Nado har bøyd
    Fullt mulig å operere for slikt også- bare å se mere på Grays Anatomy det......
    Eller var det på Tornado Hunters?

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.631
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    På subway i London på Victoria station, kunne jeg lese følgende skilt ved rulletrappen en gang for lenge siden: In case of fire: use the disabled lift.

Et råd jeg ville ha vondt for å følge om det virkelig brant....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Jøgga skrev:
    ...og pengesluk har ennå tilgode å skrive et meningsløst innlegg uten gullkorn. sterkt.
    Jeg har rapportert deg til moderator, Jøgga. Å juge så ille som du har gjort her er LANGT over streken.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.840
    Torget vurderinger
    1
    Kim skrev:
    Jeg skal en tur til Svalbard i oktober. Aldri vært der tidligere. Blir sikkert gøy selv om det er jobbtur.
    Der er fint der oppe, Bare pass på at du ikke får i deg for mye Svalbard-diesel....

kneip

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2010
    Antall liker
    0
    Jøgga skrev:
    oddgeir skrev:
    Been there, done that!
    Du må ikke finne på å spørre IT-avdelingen om sånt. Tvert imot. De er opplært til å svare nei. Har du ingen smarte unge kollegaer?
    Vår IT-avdeling burde takke meg for jeg sparer massevis av diskplass ved å kjøre Spotify på kontoret :-*

Tråd med potensiale, dette !
    -en svær chat, rett og slett.
    IT-avdelinger er som huller i veien, man bør forsøke å komme seg rundt dem. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn