NLE 17 utdatert?

Irrgjenger

Medlem
Ble medlem
13.01.2026
Antall liker
172
Sted
Oslo
Det er vel en god deal! :) Kan ikke si annet enn at dette fortsatt er en riktig god RIAA, og den er nesten fjollete rimelig priset. Godt å høre at den lar seg reparere/erstatte også. Antar at reparasjon her hjemme hadde endt med faktura for minst en time eller to pluss deler.

Min NLE22 reiser ingen steder så lenge den eller jeg lever, altså :)

Dharmabum

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.03.2010
Antall liker
1.817
Torget vurderinger
14
Det er vel en god deal! :) Kan ikke si annet enn at dette fortsatt er en riktig god RIAA, og den er nesten fjollete rimelig priset. Godt å høre at den lar seg reparere/erstatte også. Antar at reparasjon her hjemme hadde endt med faktura for minst en time eller to pluss deler.

Min NLE22 reiser ingen steder så lenge den eller jeg lever, altså :)
Absolutt en god deal, reparasjon med mindre forutsigbart utfall ville totalt koste rundt det samme vil jeg tro, nå kan jeg bringe det nye kortet til BH Audio så kobler han det til min eksisterende strømforsyning, smal sak, så blir det lyd igjen!

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.909
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Skal lete lenge for å finne bedre til fornuftig pris.
Trist att ikke folk fikk øynene opp for disse tidligere.
Prøvde jo den til EC, det var heller svake greier opp mot NLE17.
Prøvde flere andre også, men ingen nådde opp mot den.
Da skal du bruke mye penger tror jeg.

Irrgjenger

Medlem
Ble medlem
13.01.2026
Antall liker
172
Sted
Oslo
Tror det henger mye sammen med at de bare ble levert som byggesett/ferdig print. Blir fort til at mange sliter med å ta det på alvor da.

Hvilken EC var det du sammenligna med? Jeg hadde ECP-1 før NLE-17, og så NLE-22. ECP-1 er ikke på noe nivå som ligner. Men ECP-2 har vel blitt godt mottatt? Koster betydelig mer, selv etter hifi-inflasjonsjustering. Jeg tipsa/overtalte en kollega til en DPR 2.3 fra finn.no, og hjelp med installasjon av den. Det er etter min korte lytterunde en knakende god RIAA, og enda noen kroner opp.

Jeg trodde en gang min NLE-22 hadde konka ut (eneste var at den ikke vil vite av starquad signalkabler), og hadde litt av hvert innom fordi jeg trodde jeg måtte ha ny. Lite trøst å finne i markedet, om jeg må si det. Begynte da å tenke på å lete etter en 17...

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
12.931
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Trist att ikke folk fikk øynene opp for disse tidligere.

Det hadde muligens noe å gjøre med at de ikke var så enkle å få tak i? Jeg husker jeg forsøkte å finne ut hvor man kunne kjøpe en NLE-22 når jeg så den nevnt her, men uten særlig hell.

Irrgjenger

Medlem
Ble medlem
13.01.2026
Antall liker
172
Sted
Oslo
Det hadde muligens noe å gjøre med at de ikke var så enkle å få tak i? Jeg husker jeg forsøkte å finne ut hvor man kunne kjøpe en NLE-22 når jeg så den nevnt her, men uten særlig hell.
NLE-22 var nok vanskelig å få tak i, ja. Tror det ble en krangel mellom NLE og en distributør som skulle tatt seg av salg til Norge. Men NLE-17 ble det vel solgt en god del av, også i Norge?

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
411
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Hadde en dialog med konstruktøren for mange år siden.
Det ble laget 28 stk. NLE 22 tror jeg han sa. Ikke mange slike rundt om da.

Sonicfrontiers

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
12.931
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det ble nevnt 33 stk i en annen tråd så jeg. Uansett en skikkelig hønsetann. Skulle gjerne hørt en, men jeg er mer enn godt fornøyd med den jeg har så d'ække så fali i dag egentlig.

Topp Bunn