Nidaros AudioForening

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Ganske nøyaktig 4 år siden siste innlegg i lokallaget. Er det slik at hifi interessen i landets rettmessige hovedstad er død og begravet? 😋 Nå har det jo begynt å tatt seg litt opp i andre lokallag rundt omkring ser det ut til, men her er det fortsatt stille. Vi trøndere er riktignok kjent for å være trege, men... 😇
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg er ikke noe foreningsmenneske, men det kan umulig være årsaken til at det er dødt her :).
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    Som utflytta trønder tar jeg ikke stilling til hvorvidt trøndere er trege.....:LOL:.... men det er jo merkelig at denne foreninga, om den er sånn noenlunde oppegående og representert av et visst antall medlemmer, ikke får til møtepunkter som kan samle noen entusiaster. FOR: det vet jeg finnes i Trondheim og omegn.

    Noe av årsaken kan vel i seinere tid forklares med covid-19, og det er neppe lettelser i bevegelsesfriheten som blir annonsert på morgendagens pressekonferanse....:cry:

    Hold ut, foreningsmedlemmer, det kommer til å bli bedre! Sola snur snart, og det kommer en ny vår.

    Vel, hvis noen går med planer om et treff, så meld det! Kanskje kan en utflytta trønder også få anledning/lov til å stikke innom. Hvem vet? ;)


    Stay tuned!:cool:
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    Hei, alle foreningsmedlemmer i Trondheims-regionen!
    Er det noe interesse for å samles til et førjulstreff nå i desember; enten privat eller på et utested der man kan nyte god mat og drikke?

    Vel, det er vel på tide med litt liv i denne tråden igjen, så jeg håper det kan bli litt respons! :D
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Er med. Begynner å nærme seg jul med stormskritt nå, men hva med nyåret?
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    Nyår 2023 kan også være en mulighet, siden det jo er relativt få dager igjen å ta av i 2022.
    Noen flere som har synspunkter?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.943
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Heisan :)

    Jeg synes det hadde vært hyggelig å møttes et sted, der vi kan spise et måltid sammen og prate skit noen timer ;)
    Helst på nyåret.
    Jeg jobber kveldstid, men det hender at helgekvelder er ledige.....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Hadde vært hyggelig. Jeg er bortreist 20/12 til 4/1, men etter det er det fritt fram. Mange gode spisesteder i Trondheim. Vi kunne jo møtes og spise middag - Bula, Le Bistro, Britannia Bistro ...
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    GODT NYTT ÅR til alle følgere av denne tråden!

    Takk for innspill til mitt forslag til å møtes. Nå som det nye året er en realitet, så kanskje vi får til en trefning før det går vinter og vår.... ;)
    Er det noe interesse for å møtes i Trondheim en lørdag i januar? Fortrinnsvis på et utested, kanskje, der man kan hygge seg til selvvalgt mat og drikke.
    Selv er jeg opptatt siste lørdagen i januar, men kan foreløpig de andre lørdagene av måneden.

    Hva sier hifi-menigheten?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Jeg er gjerne med på det. Jeg er også antagelig opptatt den siste lørdagen i januar, men de andre går.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes også dette ville vært hyggelig, men er skeptisk til å prioritere bort en lørdag. Stiller gjerne andre kvelder i uken etter 10.januar :)

    Vh S
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    231
    Antall liker
    139
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å få med Trond Giske?
    Da kan det fort bli norges største….
    Han er riktignok noe umusikalsk til tider.
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    Forslaget om lørdag var vel bl.a. myntet på det faktum at den dagen vanligvis er en dag da folk har ledig i forhold til jobb og foreningsvirksomhet for øvrig. Fredagskveldene er vel for noen mer "hellig", uavhengig av om taco står på middagsmenyen eller ei. ;)

    Det hadde vært fint med enda noen flere kommentarer fra folk der ute.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ser flere foretrekker helgekvelder, får nok til det også. Vil det bli bevegelse dersom initiativtager fremsetter et forslag til tid og sted? :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Det døde litt ut...
    Jeg spiste på "Kabal og canasta" på Bakklandet her om dagen. Rolig lokale, god mat og helt greie priser. Tar noen tak i dette? Jeg er bortreist neste fredag, og så er det barokkfest 31/1 - 5/2, men ellers er kvevldene ledige.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Hyggelig med en matbit på et sentralt sted, så absolutt. Erfaringsmessig snakker jeg da med de to-tre som sitter nærmest, mens støy i rommet gjør det vanskelig å utvide deltagelsen. Eller man blir sittende på avstand fra det som virker som den mest aktuelle diskusjonen, og fortvilet forsøker å få med seg hva som sies 4m nedover bordet. Så går jeg hjem etterpå, kanskje uten å se frem til reprise. Trøndere kan være både sindige, tause, olme, rause og støyende inkluderende, men usikker på om mat ute vil generere ny aktivitet i et slikt lag. Jeg vet det foregår mye artig blant folk, det er en del besøk og organiserte invaderinger hos hifi-nuts både ukekvelder og i helgene. Måtte selv irriterende nok si nei til en slik liten hifi-ekskursjon denne uka. Samtidig plukket jeg for to dager siden opp noe fra finn.no hjemme hos en hyggelig fyr, som nå kommer på besøk for å høre duppeditten sin i mitt anlegg. Han er også tipset om noe annet han bør kontakte en her inne om. Kanskje er audiophile trøndere mer å betrakte som en subkultur, nesten litt usynlig gerilja-aktig, med nett og relasjoner det er vanskelig å oppdage før du er inne? Hva ønsker vi å oppnå med et første treff på byen - eller på sikt?
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er et problem med støy på utesteder. Der var faktisk "Kabal og canasta" veldig bra. Aller best er Credo - der kan man faktisk føre en samtale rundt et større bord uten å måtte rope, men det er uansett ikke aktuelt tror jeg?
    Hvis noen har lyst til å stikke innom meg og høre litt på musikk (jeg har 2 relativt oppegående anlegg) er det bare å kontakte meg. Jeg bor like ved Moholt studentby. Jeg har både vin og kaffe :)
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gode refleksjoner Gunzi, det kan fort bli utfallet 😊

    Med fare for å lede dette ut av ønsket spor eller gjøre det for privat. Allikevel, undertegnede eier lokaliteter i sentrum egnet til formålet, å samle folk. Har vært brukt til demo ved et par anledninger og har sjøl forsøkt meg på å samle likesinnede rundt det å lytte til musikk. Kan hende var jeg utålmodig, la det på is den gang.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, skjønner nå at jeg er gammel
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Er enig ang støy da. Spiste med datter, jeg ble provosert datter skjønte ikke
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    En matbit på Credo koster fort det samme som en høvelig signalkabel, ikke rart det er stille der! Bortsett fra det kan jeg anbefale en lytt hos Otare, maken til delikat sammensatt anlegg for formidling av ønsket kvalitet. Sier ikke mer. Kanskje besøksrunder er det som skal til i forkant av matbiter på byen? Mulig jeg gikk glipp av initiativet ditt Stover, men lokale i sentrum høres fascinerende ut. Potensiale til det ene og det andre, uten å bli «dagis» for hifi-nuts.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har veldig lyst til å besøke Otare igjen, jeg tar kontakt.
    Selv er plassen hjemme begrenset til maks 2 personer, pluss meg i bakgrunnen.
    Lokalet i byen innbyr til det meste det, bestille mat, improvisert musikklytting mm. 😊
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Det stedet høres vanvittig artig ut Stover. Må sette på entusiast-bremsen, men ser for meg mulighet, hvis vi er flere, til å ta med litt avtalt utstyr for å teste i nye sammenhenger. Initiere mulige salg&kjøp. Største ulempen er at vi ikke driver med frimerker og pins, de jævla greiene våre er stort sett store og tunge.…
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Ja, de siste høyttalerne jeg fikk på plass veier 65 kg/stk. Takk til emotikon for hjelp, ellers ville de vel stått innpakket i entreen enda :(
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    En matbit på Credo koster fort det samme som en høvelig signalkabel, ikke rart det er stille der!
    Det er faktisk vanskelig å få bord! De fyller ikke lokalet til randen, har lav bakgrunnsmusikk og har tatt akustiske grep for å redusere støyen. Det koster litt, men du så flott det er. En gang i året har man vel råd til å koste på seg et restaurantbesøk til 3500-4000 kr? Når man holder på i 4 t og får servert 23 retter med vin til synes jeg ikke det er en ublu pris!
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Det var ikke meningen fra min side å torpedere tråden, som påpekte behovet og ønsket om å samles for et måltid. Det er jeg gjerne med på, kunne bare ikke la være å reflektere litt over det hele. Kom på banen igjen, Connoisseur og andre, og finn gjerne en aften i kalender og et egnet sted.
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    Jeg er på banen, som forespurt.....:D
    Sitter her og tenker på om Egon enten i Prinsen-krysset eller i Søndre gate kunne være noe (?). Det finnes områder av lokalene hos begge etablissementer som gjør at flere kan se og høre hverandre, med benkeplasser i tillegg til stoler. Jeg mener det må gå an å få plass til 8-10 stykker, i alle fall. Blir det veldig mange flere i disse lokalene, så går det an å fordele seg på 2 grupper. Dette var bare et forslag. Maten mener jeg er brukbar begge steder, og det bør være innafor budsjett til alle som velger å ta turen.
    Støynivået bør være godkjent, men det er jo, som alltid, avhengig av folkemengde og debatt....
    Blir det for ille, må man kanskje stille med aktiv skjerming...? :LOL:

    Er det så at stemningen er større for en hverdag, eller kan lørdag ettermiddag/evt. søndag ettermiddag/kveld være et alternativ?
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er med, hverdag og helg, helg som nevnt litt mer usikker :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Jeg er med uansett helg eller hverdag - unntatt førstkommende fredag - da er jeg opptatt.
    Og som nevnt er den først uken i februar fullbooket med konserter i barokkfestivalen.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Jøsses, finnes det flere av Gunzi’s artsfrender her oppe? :giggle:Hadde jo vært hyggelig å treffe likesinnede ‘. ‘
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    80
    Antall liker
    79
    Sted
    Trøndelag
    Er det interesse for en sammenkomst rundt neste helg?
    Noen tanker:
    Soundgarden
    (i Fjordgata) har hverdagsåpent til 1700, lørdag til 1500.
    HiFi-Klubben (Bassengbakken - ved Innherredsveien) har hverdagsåpent til 1730, lørdag til 1600.
    Hadde det vært interessant med en forhåndsavtalt demo av noe (mer eller mindre gromt) utstyr (en må kanskje ha noe moderate forventninger i disse dager....?) i noen av butikkene, for deretter å samles på et avtalt spisested? Egon var et forslag fra min side.

    Det er jo ellers et stykke til Hommelvik fra bykjernen, men der finnes det en frittstående butikk i sentrum med navnet HiFi Life AS. Butikken har stengt mandag, onsdag og fredag, men åpent lørdager fram til 1600. Her forhandles bl.a. Classé og McIntosh-produkter. Jeg vet at her fantes for en tid tilbake den siste Delta-serien fra Classé i demo. Usikker på hva som finnes pr. i dag, men hvis flere kan tenke seg dette, så er det fort gjort å sjekke hva som er mulig. Det skal også være spisesteder i Hommelvik sentrum (bl.a. Rampa, etter det jeg vet).

    Var dette noe?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Jeg ville stemt for Hommelvik, men akkurat fredag og lørdag i neste uke er jeg i Oslo.
     

    HiFi Life AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.08.2019
    Innlegg
    41
    Antall liker
    71
    Hei!

    Vi er i utgangspunktet stengt mandag, onsdag og fredag, men vi er alltid tilgjengelige, og med litt forvarsel og planlegging er det meste mulig.
    Torsdager er vi åpne til kl 19, men det kan selvsagt utvides ved behov.
    Rampa serverer også fortreffelig mat, så det anbefales om noen er sultne 😊

    Av litt mer artig utstyr som det kan lyttes på, så har vi følgende tilgjengelig i demo:

    Michi Pre/mono
    Classé Delta Pre/mono
    McIntosh Pre/mono

    I løpet av uken kommer også den nye serien til Naim inn, New Classic. Her vil det komme et eget arrangement etter hvert.

    Vi startet jo nesten opp vår virksomhet i pandemien, så vi har ikke fått muligheten til å arrangere kundekvelder etc før. Dette er noe vi ønsker å gjøre noe med, så om noen har ønsker så er det velkomment med input 😃
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Hvis dette blir litt "kamuflert" som en kundekveld hos HiFi Life, kan jeg også møte :)

    Høres kanskje litt mere spennende ut enn å sitte i en bås på Egon med folk jeg ikke kjenner (selv om jeg ser poenget at man kan bli bedre kjent). Og Credo blir litt for meget i denne sammenhengen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Trondheim
    Credo var ikke seriøst ment :)
    Der ville vi vel ikke få bord heller, med mindre man planlegger noe i april...

    Jeg kan ikke nå på fredag eller lørdag. Ellers er det åpent resten av januar.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Ble ett spontant besøk hos HiFi life med HiFi frender idag. Vi ble hyggelig mottatt av butikkeier, mye hadde skjedd etter ett år siden jeg var der sist. Oppgraderte lytterom og mer high end utstyr - fantastisk 🤩 Gunzi måtte til slutt gi tapt for handlelysten og endte opp med en flott Kimber kabel 😇
    70AD6F97-8F4B-41F5-AC88-A3998FC7DF11.jpeg
    0C63D43E-580B-4625-86CA-229D0DB9DAC4.jpeg
    26824FE2-277D-4356-81D1-5D6BDF72A546.jpeg
    20C69474-8CC9-49A2-9831-596DC682E045.jpeg
    E3FADAA1-77CC-436E-898D-88E2B0AB3CD6.jpeg
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Veldig fornuftig bruk av noen timer i drittværet dette. En varm liten oase med godlyd i Hommelvik sentrum. Skulle gjerne hørt mer på Naim settet, og de hybrid drevne Paradigm høyttalerne. Vi er store gutter, og klarte stort sett å unngå trangen til å klå på alt, men det ble altså et trøstekjøp for min del.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn