Nick - dessto flere dessto bedre ????

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Litt spennede å følge med her ....Og må si at jeg undres når enkelte her inne operer med flere forskjellige nick de alternerer på... Ikke at det plager meg nevneverdig, men hva er vitsen ?? Er enkelte her inne så spaltede at de må ha flere meninger med forskjellige nick eller er det bare beskjedenhet ifht at de ikke vil skrive så mange innlegg under ett nick..Jeg undres... :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Nei, jeg aner heller ikke vitsen, dessuten så trodde jeg dette var noe som forsøksvis skulle forhindres.

Dukker stadig (for meg) opp nye nick med tildels mange innlegg fra før :eek:

Mvh.KW

P

Parelius

Gjest
De er vel så misfornøyde med seg selv at det er en strategi for å unngå speilet. Medynk er vel den rette holdning, selv om det selvfølgelig også avføder en touch av misantropi.

Men det er vel ikke så utbredt, er det vel?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Parelius skrev:
Men det er vel ikke så utbredt, er det vel?
Det ligger vel i sakens natur, at det nok er mer utbredt enn man tror..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vet det er folk som opererer med flere nick. De til og med svarer på sine egne innlegg med sitt alter ego. Jeg vet ikke hvem, men at det er noen.
Svarer på sine "egne anleggs" tråder. Skryter av oppsett etc... forstå det den som kan. ???

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nick Drake hadde vært et kult nick.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Har også notert meg et par alter ego her som oftest er svært uhøflige og opptrer etter kl.23 på fredag og lørdag.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Nick Drake hadde vært et kult nick.
Eller Nick Carter..........................nå vet jeg hva jeg vil bytte til.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er det teknisk mulig å låse nick til IP ? Så begrenses det noe...Forsåvidt ikke noen big deal, bare forundrerer meg hvordan enkelte "seriøse" driter seg ut med å hele tiden bytte nick...

At noen kan skryte i sin egen anleggstråd sier vel sitt... :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Å låse til IP blir vanskelig. Da kan f.eks. bare 1 nick brukes for hele Statoil. Alt er NATet og det vises bare en IP utad.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Å låse nick til ip løser jo ingen ting all den tid det finnes ubegrenset med forskjellig gratisproxyer.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.479
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
HCS skrev:
Er det teknisk mulig å låse nick til IP ? Så begrenses det noe...Forsåvidt ikke noen big deal, bare forundrerer meg hvordan enkelte "seriøse" driter seg ut med å hele tiden bytte nick...

At noen kan skryte i sin egen anleggstråd sier vel sitt... :)
det har jo forekommet titt og ofte,skjønne det den som vil ???

mvh

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Beste måten å knekke dette på er å "oute" de som driver med slikt...Dvs i åpent fora spørre hvorfor de har flere nick...Ser at ingen av de har skrevet i denne tråden...og det sier jo også noe... Får følelsen av at ordet "integritet" er et femmeord for diise stakkarene som har et par tre nick... :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
HCS skrev:
Beste måten å knekke dette på er å "oute" de som driver med slikt...Dvs i åpent fora spørre hvorfor de har flere nick...Ser at ingen av de har skrevet i denne tråden...og det sier jo også noe... Får følelsen av at ordet "integritet" er et femmeord for diise stakkarene som har et par tre nick... :)
Hmmmm -integritet? Nei, sier ikke meg noe.
Har to nick: toriamos og Djevelen. Djevelen benyttes kun i religiøse sammenhenger. Oppfordrer alle andre multiple nickere til å stå fram!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Spaltet personlighet altså? schizophreni? Jeg vet om ett par jeg, men jeg synes det er litt morro og se de drite seg totalt ut. For slike ting blir som oftest dratt fram på laugtreffene og ledd en smule av. Humble fun, i know.
Tar gjerne imot tips til ett ekstra nick, lenge siden jeg har fått skryt i annleggstråden min nå

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
toriamos skrev:
HCS skrev:
Har to nick: toriamos og Djevelen. Djevelen benyttes kun i religiøse sammenhenger. Oppfordrer alle andre multiple nickere til å stå fram!

Hehehe..... Real GOD-djevel ja...men kommer flere frem fra mørket mon tro.... :)

Får skrive noe pent på tråden din jeg da Aleksander :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
HCS skrev:
toriamos skrev:
HCS skrev:

Hehehe..... Real GOD-djevel ja...men kommer flere frem fra mørket mon tro.... :)

Får skrive noe pent på tråden din jeg da Aleksander :)
Snillt av deg ;D

R

RoDa

Gjest
Har hatt mange nick, men alltid bare ett om gangen......

Var bedre før (var ikke alt det?) da man kunne endre visningsnavn og det fortsatt var synlig ved å holde musepekeren over nicket for å se hvem det egentlig var. Nowadays er det ikke sånn lengre. Jeg kontaktet høvdingen for å få tilbake RoDa.
Forskjellen på å gjøre det sånn er at alle gamle innlegg også vises med nytt visningsnavn.

At noen har flere nick og snakker med seg selv og skryter atpåtil høres bare rart ut.....

R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Vi har nå bare et nick vi da. Holder det ikke sant ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Ja jøss, kan ha mange fine diskusjoner vi.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Og gratulerer med 4001 innlegg. Måtte det bli like mange til og vel så det ;)
4001 du allstyrens. Hvem hadde trodd det når jeg nærma meg 100 og var imponert over meg sjøl. Husker du det ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
4001 du allstyrens. Hvem hadde trodd det når jeg nærma meg 100 og var imponert over meg sjøl. Husker du det ?
Klart jeg husker det. Sånn som du masa i den tia der så er neiggu ikke det lett og glemme. Tilogmed på jobb var det også.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
rolfozzy skrev:
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Tror ikke jeg var født da ???

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Det var du nok. Men du var vel ganske premature under et annet nick.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
rolfozzy skrev:
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
Vermin skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Det var du nok. Men du var vel ganske premature under et annet nick.
;D

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg skriver i denne tråden fordi:

1. Jeg har ikke flere nick og det ble sagt, av noen, at ingen av de som har det har skrevet i denne tråden. Point proven. :)

2. RolfOzzy treng hjelp. Høres ut som jeg skal ta med meg noen Rorschach-plansjer og komme meg til gruva snart. Pussig det, han som virket så normal på onsdag i forrige uke?

3. Schizofreni er ikke spaltet personlighet. Sånn for å være saklig. :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Mbare skrev:
3. Schizofreni er ikke spaltet personlighet. Sånn for å være saklig. :)
Takk, da slapp jeg.

Ellers.. Så det ER altså noen som opererer med flere identiteter, og til og med benytter disse til å kommunisere med seg selv? Og dette uten at de lider av multippel persolighetsforstyrrelse?

Kjære alle sammen - skal vi ikke henge ut disse fjolsepavene her? Vær så snill, la oss få noen navn!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Skrekkelig OT, dette her, men Vermin, du har en skrivefeil i det lille ordspråket ditt. Det skal være"An Avantgarde......"

Ellers må jeg si jeg synes synd på dem som føler det nødvendig å ha så mange nick eller personligheter at de kan fylle en buss helt alene. Det er noen, har jeg forstått....

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
impulse skrev:
Skrekkelig OT, dette her, men Vermin, du har en skrivefeil i det lille ordspråket ditt. Det skal være"An Avantgarde......"

Ellers må jeg si jeg synes synd på dem som føler det nødvendig å ha så mange nick eller personligheter at de kan fylle en buss helt alene. Det er noen, har jeg forstått....
hehe, blame the "sloganizer.net" 8)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
I am he as you are he as you are me and we are all together

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Med støttenner og fullt spekklag.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
HCS skrev:
Alle de svarene jeg har fått av en person med fler nick/personligheter har jeg fullstendig oversett..
I tillegg til å være skribent i Fidelity, er han også en av HFS aller største misbruker av nick/profiler/personligheter, er meg en meget stor gåte.!
Slike folk har jeg helt sluttet å svare..
Men hjelper det noe særlig da.?
Nytt ego og en del ting som han skriver om som jeg vet han brenner for OT, så ser jeg bilder tatt på samma måte og nytt ego er i gang igjen..

Nå som jeg har hatt hvilepause fra HFS en god stund, så aner jeg ikke hva slags nick han opererer med i dag, men den lille tiden jeg bruker på HFS går som regel ikke til diskusjoner likevel..

Det beste hadde vært om vår kjære Høvding hadde tatt på seg en lang og vanskelig jobb med å rydde opp..
Eller så veldig vanskelig hadde det ikke vært om følgende kunne vært mulig å få til..
Sette opp tvungen mobil nr eller hus tlf, tvungen adresse som ett av nr var knyttet til..
Ha en mulighet til å skjule mobil nr og adresse slik at det ikke misbrukes..
Om det var fler brukere på samma adresse, så måtte de gjøre rede for grunn til dette..
Perfekt er ikke et slikt system, men det er vesentlig bedre enn det er i dag.?

La oss si at fra 01.02.2009 så måtte alle som logget seg inn logge inn med ny informasjon, da blir bare en person pr adresse/tlf/mobil registrert og det må sendes søknad til Høvdingen for å få 2 registrerte på en adresse..
Er ikke veldig mye som skal til for at noe slikt kunne blitt virkelighet, men det kommer an på om vår Høvding er villig til å få bukt med dette.?
Eller om han er villig til å gjøre en insats for å begrense misbruk, blir kanskje mer riktig å spørre om.?

Alle brukerene som ikke har registrert seg på nytt innen 12 måneder etter at dette ble en realitet, ble da automatisk slettet..
Da blir gamle nick som de hadde fra før tilgjengelig for dem igjen..
Det kan jo hende at de har hatt et års tørke eller har vært på ferie et års tid, eller lign..

Mvh
Thorvald Thåke Rex alias Rotekroken

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
toriamos skrev:
HCS skrev:
Jeg har fler nick og vil stå frem, atter en gang ;D
Tror vi fant ut at jeg har/hatt 5-6 nick her inne, men ingen andre enn Rotekroken som brukes da jeg ikke har passord til de andre, ei heller mail adressene slik at jeg kan få tilsendt passord..

R

RoDa

Gjest
Rotekroken skrev:
HCS skrev:
Alle de svarene jeg har fått av en person med fler nick/personligheter har jeg fullstendig oversett..
I tillegg til å være skribent i Fidelity, er han også en av HFS aller største misbruker av nick/profiler/personligheter, er meg en meget stor gåte.!
Slike folk har jeg helt sluttet å svare..
Men hjelper det noe særlig da.?
Nytt ego og en del ting som han skriver om som jeg vet han brenner for OT, så ser jeg bilder tatt på samma måte og nytt ego er i gang igjen..
NÅ BØR DU SKJERPE DEG!!

Jeg har beskrevet hvordan dette hang sammen.
Jeg har aldri hatt mer enn ett nick samtidig.
Alle mine nick har vært meldt til Høvdingen/Moderatorer, så jeg har ikke vært skjult for dem.
Visningsnavn er det noe som heter, det har jeg benyttet, samme gjorde Blomsterfinn ;)
Grunnen til noen av mine bytter har vært relatert til trusler fra folk med bransjetilknytning om å lugge meg ut av folkeregisteret, sett deg i den situasjonen selv. :p

Klatre ned av ryggen min, eller fortell meg på PM hva i helvete det er som plager deg!

R

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, det må være fullt mulig å endre nick. Det er jo helt normalt. Det som ikke er bra er å operere med flere nick samtidig og misbruke dette.
RoDa, RolfDa, Conrad Johnsen mfl. har alltid bare brukt 1 nick. Ikke noe problem det. Han har i tillegg informert "oss" om det.

Topp Bunn